Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Kan dere hjelpe meg med å bytte ut noen ingredienser?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 10-02-10, 13:41   #1
Tinkelpinkel
Juniormedlem

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Larvik
Alder: 39
Tinkelpinkel er på en erverdig vei

Kan dere hjelpe meg med å bytte ut noen ingredienser?

Fant denne oppskriften, og den ser jo bare sinnsykt god ut!

Så... har dere noe forslag til hva jeg kan bytte ut sjokoladekjeks og kaffelikør med? Og går det an å bruke sukrin i stedet for sukker, tro? Aldri prøvd å bake med det før. Tenker som så at jeg nok skal klare meg fint uten kjeksbunnen, men hvis noen har noen gode forslag....

Tinkelpinkel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mmmmmmmmmmmmmm Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 14:02   #2
sirimor
Seniormedlem

sirimor sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 60
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Kan dere hjelpe med med å bytt ut noen ingredienser??

Jeg ville ha byttet ut kjeksen med grovhakka mandler (se Gerds ostekake), søtet med sukrin og knuste suketter.

Jeg bruker alltid en kombinasjon av sukrin/knuste suketter. Synes søtsmaken blir minst kunstig da, fortsatt litt metall-aktig da men..

Angående sjokoladen ville jeg valgt en kombo av 86% Lindt og en mørk, sukkerfri type (Cloetta er ok).

Alternativ til likør, hadde jeg prøvd meg frem med en bitteliten dæsj cognac kanskje.

Jeg synes denne oppskriften så veeeldig god ut, så takk for tipset

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 20:12   #3
Tinkelpinkel
Juniormedlem

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Larvik
Alder: 39
Tinkelpinkel er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av sirimor, her.

Jeg ville ha byttet ut kjeksen med grovhakka mandler (se Gerds ostekake), søtet med sukrin og knuste suketter.

Jeg bruker alltid en kombinasjon av sukrin/knuste suketter. Synes søtsmaken blir minst kunstig da, fortsatt litt metall-aktig da men..

Angående sjokoladen ville jeg valgt en kombo av 86% Lindt og en mørk, sukkerfri type (Cloetta er ok).

Alternativ til likør, hadde jeg prøvd meg frem med en bitteliten dæsj cognac kanskje.

Jeg synes denne oppskriften så veeeldig god ut, så takk for tipset

Aha! takk for svar Da skal vi se om det blir kake til helga! Det er lenge siden nå, så det skal bli knall! *skrive handleliste*

Tinkelpinkel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mmmmmmmmmmmmmm Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 05:53   #4
LCHF4life
Gjest

Sv: Kan dere hjelpe meg med å bytte ut noen ingredienser?

Jeg ville byttet ut sukker med 1 dl Splenda. Jeg syns de fleste andre søtningsmidler smaker bittert, men det er jo en smaksak. Knuste suketter er jo et hett tips, det har jeg aldri prøvd.
Istedenfor kaffelikør går det helt sikkert an å bruke vanlig kaffe. Kanskje litt sterkere..?

Til bunnen ville jeg brukt en blanding av finmalte nøtter og sjokolade som jeg bruker i denne, men isteden bruke samme mål som det står i oppskriften du fant. Med 225 gram kjeks i originaloppskriften, ville jeg prøvd meg på 150 gr mandler/hasselnøtter og 75 gr. mørk sjokolade (86%)

Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 09:44   #5
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan dere hjelpe meg med å bytte ut noen ingredienser?

I stedet for kaffelikør; espresso og cognac .

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-02-10, 09:48   #6
sirimor
Seniormedlem

sirimor sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 60
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Tinkelpinkel, her.

Aha! takk for svar Da skal vi se om det blir kake til helga! Det er lenge siden nå, så det skal bli knall! *skrive handleliste*

Ja, dette blir nok kaka jeg også skal snekre sammen på søndag

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har noen tips på enkle middagsoppskrifter som ikke kreves spesielle ingredienser? betty86 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 13-04-10 13:55
Noen som kan hjelpe meg?! En utfordring til dere lavkarbo-guruer Lil@ Lavkarbo generelt 11 22-10-08 17:14
Noen som vet om det går an å bytte nick? Chia Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 10 01-05-08 00:40
Kan noen hjelpe meg? Dere som kan dette med Lindberg ... Lollypop! Dr Lindbergs 2 11-11-07 00:49
Er det noen av dere vante som kan hjelpe en nybegynner? Trolla Lavkarbo generelt 19 15-06-07 14:25

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:10.