Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ny med ketolysekuren

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-02-10, 00:43   #1
frkDoug
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 42
frkDoug er på en erverdig vei
Talking

Ny med ketolysekuren

Jeg begynte på ketolysekuren idag. Har lest meg opp en del på boka, og tenkte jeg skulle teste dette ut i virkeligheten.. På mange måter høres jo dette nesten for godt ut til å være sant ; Man kan spise masse god mat og faktisk gå ned i vekt! Så jeg startet med 2 egg + bacon til frokost, 2 stk soyabrød med kokt skinke (lunsj), kokt bayonneskinke m brokkoli og selleri purê, og omelett til kvelds... (er dette en grei dagsmeny?) tenkte jeg skulle bytte ut brødet med salat og tunfisk i morgen..
Men uansett, jeg tenkte bare jeg skulle prøve (for morro skyld) å teste ut en stix i kveld, å jaggu hadde den utslag ! (tror jeg iallefall..) Den var lyserosa, som den første fargete stripa på boksen! Vil det si at jeg allerede er i ketose? Er det mulig at det går så fort??

Håper på noen svar

Ellers vil jeg ønske alle her inne lykke til, har lest mange innlegg og blogger her, og vil bare si at dere er kjempeflinke!! Håper jeg også er like flink (og sta som dere!

frkDoug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5:2 dietten Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 09:38   #2
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 46
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Ny med ketolysekuren :)

Jeg har ikke så mye peiling på akkurat ketolysen - men du må variere - hvis ikke blir du veldig lei av maten Søk på oppskrifter her inne - massevis å velge av!

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 10:46   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ny med ketolysekuren :)

Hei og velkommen!

Høres ut som om du alt er i ketose, ja! For noen går det så fort!

Husk å pøse på med fett i alle varianter og drikk så mye du klarer, helst vann, minimum 2-3liter i døgnet!

Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 10:48   #4
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ny med ketolysekuren :)

Hjertelig velkommen og lykke til videre!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 13:30   #5
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Ny med ketolysekuren :)

Hei og velkommen, helt ny jeg også. Sånn litt på siden, bestilte du boken fra ketolyse.no eller kjøpte du den i butikk?
Om du bestilte, tok det lang tid før den kom (utålmodig her )

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 13:44   #6
frkDoug
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 42
frkDoug er på en erverdig vei

Sv: Ny med ketolysekuren :)

Opprinnelig lagt inn av Ana, her.

Hei og velkommen, helt ny jeg også. Sånn litt på siden, bestilte du boken fra ketolyse.no eller kjøpte du den i butikk?
Om du bestilte, tok det lang tid før den kom (utålmodig her )

Heihei
Velkommen til deg også!
Jeg kjøpte alt jeg trengte på en meny-butikk ( bakemix,stix,tabeletter og bok )

Så jeg anbefaler deg å ta en tur innom menybutikken, alt finner du der helsekost produktene står! Hvis ikke er det bare å spørre..


Ellers; takk for svar alle sammen! dette er jo et fantastisk forum, der man kan spørre om råd, hjelp o.l har funnet mange oppskrifter her, takk! ska prøve å eksprimentere litt etter hvert jeg også, når jeg får litt mer erfaring innen dette "gamet" (vet litt mer om ja og nei mat, hehe )

Dette er en livstil som jeg tror jeg godt kan leve med!

frkDoug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5:2 dietten Svar med sitat
Gammel 19-02-10, 18:37   #7
cmh
Medlem
 
cmh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
Innlegg: 150
cmh er på en erverdig vei

Sv: Ny med ketolysekuren :)

Opprinnelig lagt inn av Ana, her.

Hei og velkommen, helt ny jeg også. Sånn litt på siden, bestilte du boken fra ketolyse.no eller kjøpte du den i butikk?
Om du bestilte, tok det lang tid før den kom (utålmodig her )

Er også ny og bestilte boka på nett. Men jeg bestilte fra capris. Det tok 4 dager og da var helga inkl.

__________________

Med fett skal fett fordrives
cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 19:47   #8
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Ny med ketolysekuren

Lykke til! Jeg er nybegynner selv og synes dette blir veldig spennende. Å gå ned så mye og spise så god mat er liksom ikke til å tro. Jeg er veldig spent på hvor lang tid det tar å gå ned, om det faktisk er mulig å bli normalvektig til sommeren. Jeg ser at andre har gått ned mer på kortere tid, men det er vanskelig å tro at det kan skje med meg også.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 21:13   #9
frkDoug
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 42
frkDoug er på en erverdig vei

Sv: Ny med ketolysekuren

Opprinnelig lagt inn av Namba, her.

Lykke til! Jeg er nybegynner selv og synes dette blir veldig spennende. Å gå ned så mye og spise så god mat er liksom ikke til å tro. Jeg er veldig spent på hvor lang tid det tar å gå ned, om det faktisk er mulig å bli normalvektig til sommeren. Jeg ser at andre har gått ned mer på kortere tid, men det er vanskelig å tro at det kan skje med meg også.

Hei!

Ja, jeg håper kanskje på å kunne få en litt mer "bikini-vennlig" kropp til sommeren jeg også men jeg skal jo ned 20-25 kg da (håper jeg)...Men det er vel kanskje litt vel optimistisk å håpe på så mye til sommeren, men jeg tar alle kiloene ned som en bonus

hvor lenge har du gått på kuren da Namba? Det er min 3 dag i dag... syns ting går veldig greit jeg, men merker jeg ikke orker like mye mat som før..blir fortere mett liksom! Det er jo en positiv ting tenker jeg, å oppdage at man faktisk kan bli raskere mett uten potet!!

frkDoug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5:2 dietten Svar med sitat
Gammel 21-02-10, 13:02   #10
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Ny med ketolysekuren

Opprinnelig lagt inn av frkDoug, her.

Hei!

Ja, jeg håper kanskje på å kunne få en litt mer "bikini-vennlig" kropp til sommeren jeg også men jeg skal jo ned 20-25 kg da (håper jeg)...Men det er vel kanskje litt vel optimistisk å håpe på så mye til sommeren, men jeg tar alle kiloene ned som en bonus

hvor lenge har du gått på kuren da Namba? Det er min 3 dag i dag... syns ting går veldig greit jeg, men merker jeg ikke orker like mye mat som før..blir fortere mett liksom! Det er jo en positiv ting tenker jeg, å oppdage at man faktisk kan bli raskere mett uten potet!!

Jeg har ikke bestemt meg for hvor mye jeg skal ned enda, men 16-20 kilo vil jeg tro. Men etter å ha vært så stor så lenge så går jeg med stolthet (innenfor rimelighetens grenser) i bikini etter femten kilo.

Jeg begynte den åttende februar med noe hjemmesnekret lavkarbo, men om jeg var i ketose da er jeg ikke sikker på, men det virket sånn etter noen dager. Jeg hadde en planlagt sprekk den 14, og den 15. begynte jeg for alvor etter å ha fått startpakken min og ha lest til øynene gikk i kryss. Så langt har det blitt 3,3 kg i minus.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 23:38   #11
frkDoug
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 42
frkDoug er på en erverdig vei

Sv: Ny med ketolysekuren

Opprinnelig lagt inn av Namba, her.

Jeg har ikke bestemt meg for hvor mye jeg skal ned enda, men 16-20 kilo vil jeg tro. Men etter å ha vært så stor så lenge så går jeg med stolthet (innenfor rimelighetens grenser) i bikini etter femten kilo.

Jeg begynte den åttende februar med noe hjemmesnekret lavkarbo, men om jeg var i ketose da er jeg ikke sikker på, men det virket sånn etter noen dager. Jeg hadde en planlagt sprekk den 14, og den 15. begynte jeg for alvor etter å ha fått startpakken min og ha lest til øynene gikk i kryss. Så langt har det blitt 3,3 kg i minus.

Gratulerer med 3.3 minus! da går det rette veien iallefall!
Jeg nyter faktisk denne kuren, sitter i hvert ledige minutt å leter etter nye oppskrifter, og prøver ny, spennende mat!

Så lykke til videre, dette klarer vi vet du!

frkDoug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5:2 dietten Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 00:13   #12
Tribal
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Troms.
Alder: 48
Innlegg: 132
Tribal er på en erverdig vei

Sv: Ny med ketolysekuren

Ny her eg også og vil bare ønske lykke til
Dette klarer vi...leste i boka at ei som gikk ned 17 kg på 4 mnd...helt utrolig.Å de hadde testet en familie på Dr.Phil som hadde ei jente på 10 år som veide 78 kg..å de kom frem til at ingen av de klarte å forbrenne kh men fett Så utrolig men sant...

__________________
Tribal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 07:32   #13
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Ny med ketolysekuren

Da har jeg fått bok og bakemix, så nå storkoser jeg meg. I går måtte jeg prøve ett par oppskrifter, og eggemelk-kaffen var kjempegod og mektig. Jeg er nesten i ekstase over å kunne spise de tingene som jeg tidligere har sett på som synderne for vekta mi uten dårlig samvittighet. Fantastisk.

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 10:12   #14
MinAlma
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 50
Innlegg: 372
MinAlma er på en erverdig vei
Talking

Sv: Ny med ketolysekuren

Hei

jeg er også helt ny her inne. Begynte med hjemmesnekret lavkarbo 18. januar 2010, men kom igang med ketolyse ganske kjapt i løpet av den uken etter å ha mottatt bok og kosttilskudd. Gikk ned 3 kg første uken, og nå etter 4 uker totalt 4.7 kg. Er egentlig ikke helt fornøyd med det, men er nok for utålmodig. Vil bli tynn fort! i løpet av de fire ukene har jeg hatt to "sprekker". Spiste en potet den ene uken og to små stykker pizza i uke 4. Spratt ut av ketose med en gang! Deretter tok det 2 dager og komme inn igjen. Ødela litt for med selv der...men dermed vet jeg hvor lite karber jeg tåler.

jeg har masse postive erfaringer. Allerede dag 3 inn i kuren var energinivået høyere og jeg var ikke så trett og sliten på ettermidaggene. De to første dagene hadde jeg litt hodepine og var slapp, men det varte bare to dager. Magen fungerer fint (var tidligere ofte forstoppet) og huden har fått en ny glød.

Dette har jeg virkelig tro på!
Mål: ned 25 kg i første omgang.

MinAlma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 10:16   #15
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 46
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Ny med ketolysekuren

Lykke til videre MinAlma

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 15:06   #16
mumfie
Medlem
 
mumfie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Hedmark
Alder: 36
Innlegg: 62
mumfie er på en erverdig vei

Sv: Ny med ketolysekuren

Hei og velkommen til alle nye
Kan ikke påstå jeg er veldig gammel her inne selv heller da, holdt på siden 19.januar, men det skjer faktsik noe. I rykk og napp vel og merke! Har stått rolig i to uker, men etter veiing igjen i dag, viser vekta -1,7kg denne uka! Var ikke til og tro egentlig, men tenker det er bonus i fra ukene jeg sto stille!
Dette er et kjempe fint forum, og det gjør ingenting om man spør opp igjen på spørsmål som er stilt før! OG; Ingen spørsmål er dumme, det synes jeg er flotte greier!

Min "Målsetning" er alt fra 200-500 gr i uka, da skal jeg jammen meg være fornøyd!!

Så vi som er innstilt og motivert, dette klarer vi!!!

__________________


mumfie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 10:12   #17
MinAlma
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 50
Innlegg: 372
MinAlma er på en erverdig vei

Sv: Ny med ketolysekuren

Hei!

koselig å bli ønsket velkommen StegforSteg hper jeg kan få svar på et spørsmål. Jeg har sluttet å spise kveldsmat, dvs. spiser bare litt ost eller noen nøtter på kvelden hvis jeg blir sulten. Jeg stod stille på vekten i uke 3..hadde faktisk gått opp en kilo!!! ble derfor redd for at jeg spiste for mye, dermed kuttet jeg ut kveldsmaten. Spiser meg isteden god og mett til middag. Uken etter var jeg gått ned. Hva gjør dere andre?

Håper på svar

MinAlma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 10:51   #18
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 46
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Ny med ketolysekuren

Jeg spiser ikke middag før klokken 6 ca og er ikke sulten til kvelds - så da dropper jeg det. Men jeg har følt meg litt fysen av gammel vane - og funnet ut at stangseleri med hvitløksost er nydelige greier

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 08:02   #19
MinAlma
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 50
Innlegg: 372
MinAlma er på en erverdig vei

Sv: Ny med ketolysekuren

Hei igjen,

mmmm...stangselleri med hvitløksost høres godt ut, StegforSteg. Skal prøves. Var på vekten idag, en uke siden sist..kun 100g ned. Står dermed stille på vekten. Ingen utslag på urinstixen heller...nå skjønner jeg ingenting. Må nok åpne boken nå og se hvilke tiltak jeg skal sette inn. Trodde ikke jeg skulle behøve å veie mat og regne meg til karboene, det gikk jo så fint i starten! uff, kjenner jeg blir litt lei nå. Men det har jo vært lite mosjon denne uken, det kan jo være grunnen.

Trenger litt oppmuntring!
siden 18. januar: - 4.8 kg

MinAlma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 08:39   #20
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Ny med ketolysekuren

MinAlma, dette klarer du, du har jo gått ned nesten 5 kg på 5 uker, det er jo kjempeflott! Kan det være mer karboer i grønnsakene/nøttene du spiser enn du er klar over. Ta noen dager og sjekk litt ekstra så er jeg sikker på at du er tilbake igjen

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 12:08   #21
MinAlma
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 50
Innlegg: 372
MinAlma er på en erverdig vei

Sv: Ny med ketolysekuren

Hei Ana,

tusen takk! ja, nå er det bare å være sterk i troen... men føler jeg har vært så flink..ikke unnet meg noe godt utenom den ene poteten og to pizzastykker på disse 5 ukene...tør ikke spise baconcrisp eller noe annnet..(f.eks Heistad Gele med krem) er så redd for å ødelegge ting. Men må bare bli enda mer påpasselig med grønnsakene og nøttene. Har jo gått masse inn i centimeter da, har ikke vært flink til å måle, men ser det kjempegodt selv. Skal bli flinkere. Dessverre har jeg såpass mange kilo å gå ned, så foreløpig kan ikke omgivelsene se noe, men det kommer nok. Full forkus må til i helgen!

MinAlma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-02-10, 12:37   #22
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Ny med ketolysekuren

Masse cm, det er jo kjempeflott, merkes mye bedre på klærne det.

Bacongull, det skal jeg kose meg med i morgen.

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 23:49   #23
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Ny med ketolysekuren

Her har det også stått stille (litt opp og deretter ned igjen) den siste uken (uke 3), men jeg har testet positivt på stixen de tre gangene jeg har testet, så jeg håper det bare betyr at kroppen trenger litt tid på å omstille seg. Det er liksom så vanskelig å vite når man er nybegynner. Jeg innbiller meg at jeg ligger bra an både fett- og karbomessig i alle fall. Proteiner har jeg ikke regnet på, men jeg spiser protein til hvert måltid så jeg tror ikke jeg ligger så ille an der heller. Det er ikke så lett å skulle fikse på noe heller når man mest trolig bare må gi kroppen litt tid (tid man ikke føler at man har når man vil bli slank i en fei).

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny på Ketolysekuren bubbletopp Ketolysekuren 5 03-02-09 11:34
Ketolysekuren bubbletopp Mer enn 30 kg overvekt 4 29-01-09 21:49
Ny på ketolysekuren ... Anka Ketolysekuren 7 27-04-08 14:06
Ketolysekuren Bigmamma Spørsmål og svar 5 09-11-06 23:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no