Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-02-10, 20:45   #276
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 52
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny på forumet:)

Opprinnelig lagt inn av elilian, her.

Heia alle sammen! Så glad jeg kom over denne siden her. Jeg går på eurodiet. I dag har det gått 4 uker i fase 1. Men jeg er så skuffet:/ sist jeg gikk på denne kuren(droppet ut av div årsaker), så gikk jeg ned rett over 10 kg. Denne gangen bare 6. Hva har jeg gjort galt? Hvor mye har folk gått ned i fase 1.

Har spist ubegrenset med sukkerfrie drops/pastiller... Og sikkert drukket altfor mye sukkerfri saft/brus. Itilegg fikk jeg klarsignal om å spise sjokoladefrokostblandingen 2 ganger om dagen. Er disse årsakene svaret på et litt skuffende resultat?

Tusen takk for svar

Hei Elilian , velkommen i gjengen.
Jeg er også på runde 2 med ED, og opplever akkurat som deg at nedgangen i fase 1 er noe mindre enn forrige gang. For min del antar jeg det har å gjøre med det faktum at jeg hadde mindre vann å miste de første dagene. Så langt etter 3 3/4 uke har jeg gått ned 5,5 kg på fase 1, men håper på ca 8 kg siden jeg følge fase 1 i 6 uker tilsammen denne gangen.

Sukkerfriedrops og lettbrus kan for noen være partystoppere, så ja - dette kan være en medvirkende årsak. At du har inntatt sjokoladefrokostblandingen har nok lite med saken å gjøre, det gjorde jeg også forrige runde uten at det bremset nedgangen.

Vi har forøvrig en fase 1 tråd også, du finner den her

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 23-02-10, 21:01   #277
elilian
Juniormedlem
 
elilian sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 20
elilian er på en erverdig vei

Sv: Ny på forumet:)

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Hei Elilian , velkommen i gjengen.
Jeg er også på runde 2 med ED, og opplever akkurat som deg at nedgangen i fase 1 er noe mindre enn forrige gang. For min del antar jeg det har å gjøre med det faktum at jeg hadde mindre vann å miste de første dagene. Så langt etter 3 3/4 uke har jeg gått ned 5,5 kg på fase 1, men håper på ca 8 kg siden jeg følge fase 1 i 6 uker tilsammen denne gangen.

Sukkerfriedrops og lettbrus kan for noen være partystoppere, så ja - dette kan være en medvirkende årsak. At du har inntatt sjokoladefrokostblandingen har nok lite med saken å gjøre, det gjorde jeg også forrige runde uten at det bremset nedgangen.

Vi har forøvrig en fase 1 tråd også, du finner den her

Tusen takk for svaret Får håpe fase to bringer mer vekttap!
Skal virkelig kutte ned på sukkerfritt lureri:P

elilian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 09:16   #278
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 53
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Da har også jeg kommet meg over til Fase 2.

Oppsummert Fase 1:
De 30 dagene gikk veldig fort
Var aldri sulten (kjente av og til sug for karbohydrater, men da gikk jeg å gjorde noe annet slik at jeg skulle glemme det)
Kom aldri i gang med trening
Vekttap: ca 7-8 kg
Opplevde at jeg hadde mer energi og overskudd enn på lenge
Ikke fått hodepine med oppkast denne fasen( bortsett fra den dagen jeg gikk inn i ketose)
Gått ned en buksestr.

Jeg er motivert for neste runde, må bare overbevise meg selv at 60 dager går like fort unna som de 30 dagene i fase 1 gjorde

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 09:17   #279
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 53
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Noen som vet om vi kan spise bacon i fase 2?

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 12:39   #280
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 52
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

Noen som vet om vi kan spise bacon i fase 2?

Skulle tro det, regelen er jo rent kjøtt - men du kan jo høre med legen din for sikkerhets skyld

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 16:42   #281
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

tror nok ikke bacon er bereinet på vår diet ,, er jo mye fett i bacon

skal jo være magert kjøtt, kylling og fet fisk mins jeg min lege sa ,,og egg

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 09:46   #282
elilian
Juniormedlem
 
elilian sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 20
elilian er på en erverdig vei

Olje?

Meg igjen her

Leger min sa tunfisk i olje, ikke noe problem! Kan også spise pesto. I pesto er det ikke bare masse olje, men også andre ting. Jeg ble litt i tvil jeg altså. Pøser dere på med oljer i fase 2??

Takk

elilian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 09:48   #283
elilian
Juniormedlem
 
elilian sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 20
elilian er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

Noen som vet om vi kan spise bacon i fase 2?


Ikke noe bacon nei!

elilian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 09:51   #284
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Olje?

Opprinnelig lagt inn av elilian, her.

Meg igjen her

Leger min sa tunfisk i olje, ikke noe problem! Kan også spise pesto. I pesto er det ikke bare masse olje, men også andre ting. Jeg ble litt i tvil jeg altså. Pøser dere på med oljer i fase 2??

Takk

Pøøøser ikke akkurat på med olje, men jeg har også fått beskjed om å bruke mer olje. Må til for å smøre forbrenninga, vet du Det er den riktige balansen mellom protein,karbohydrater og fett som gjør at du går ned, så hvis legen sier det, ville jeg ta sjansen på at det. Jeg har god erfaring med å bruke litt mer olje, har ikke stoppet vektnedgangen for meg.

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 09:56   #285
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av elilian, her.

Ikke noe bacon nei!


Det kommer an på om du tror på teorien om at mettet fett er farlig..... Vi blir som du ser på innlegget over ofte anbefalt litt mer fett i form av umettede oljer, det skal være bra for det gode kolestrolet.

__________________







Sist redigert av Solange : 28-02-10 kl 09:57. Årsak: Skrev feil...
Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 12:03   #286
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 53
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Skulle tro det, regelen er jo rent kjøtt - men du kan jo høre med legen din for sikkerhets skyld

Will do!

Ser hva dere andre skriver, så jeg for hvertfall vente til jeg hører fra legen. Hun er nok fortsatt på vinterferie.

Igår hadde jeg kjøpt inn indrefilet til middag. Skal si det smakte...deilig å kunne tygge på mat igjen, itillegg til at det smakte helt fantastisk. Men litt tungvint var det fordi mitt stykke bare skulle på svak varme og de andres som vanlig. Kokte også opp asparges til forrett, den var så utrolig godt. Første gangen jeg har laget slik mat selv. Jeg burde nok blitt flinkere til å lage mat ut fra kokebøkene fremover. Men da trenger jeg nok å ha tid til å lage maten, igår tok det meg sikkert 2 timer å få laget mat. Det har man ikke alltid tid til med full jobb og 3 små aktive gutter - og far foran PC fordi han må jobbe.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 12:06   #287
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 53
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Solange, her.

Det kommer an på om du tror på teorien om at mettet fett er farlig..... Vi blir som du ser på innlegget over ofte anbefalt litt mer fett i form av umettede oljer, det skal være bra for det gode kolestrolet.

Her er du inne på noe som jeg har blitt forundret over etter å ha startet på lavkarbo. Jeg var stamkunde hos Grete Roede http://www.greteroede.no siden 1990 og har nå blitt veldig påvirket av hennes teorier. Meget mulig at jeg må lese litt mer om dette tema for å finne ut av hva jeg tror.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen

Sist redigert av Popp : 28-02-10 kl 19:24.
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 12:31   #288
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

Will do!

Ser hva dere andre skriver, så jeg for hvertfall vente til jeg hører fra legen. Hun er nok fortsatt på vinterferie.

Igår hadde jeg kjøpt inn indrefilet til middag. Skal si det smakte...deilig å kunne tygge på mat igjen, itillegg til at det smakte helt fantastisk. Men litt tungvint var det fordi mitt stykke bare skulle på svak varme og de andres som vanlig. Kokte også opp asparges til forrett, den var så utrolig godt. Første gangen jeg har laget slik mat selv. Jeg burde nok blitt flinkere til å lage mat ut fra kokebøkene fremover. Men da trenger jeg nok å ha tid til å lage maten, igår tok det meg sikkert 2 timer å få laget mat. Det har man ikke alltid tid til med full jobb og 3 små aktive gutter - og far foran PC fordi han må jobbe.

hvorfor skulle biffen din steke på svak varme?

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 14:03   #289
elilian
Juniormedlem
 
elilian sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 20
elilian er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Solange, her.

Det kommer an på om du tror på teorien om at mettet fett er farlig..... Vi blir som du ser på innlegget over ofte anbefalt litt mer fett i form av umettede oljer, det skal være bra for det gode kolestrolet.

Ja, på sikt Men kjøtt uten fett i fase to er det legen min har anbefalt ivartfall

elilian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 16:37   #290
elilian
Juniormedlem
 
elilian sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 20
elilian er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Nytt spørsmål fra masa

Bruker dere kremfresh ol. i maten, fase 2? syns jeg kan huske jeg så noen oppskrifter med det.

=)

elilian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 19:33   #291
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 53
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

hvorfor skulle biffen din steke på svak varme?

I brosjyren fra Eurodiet står det under tilbredning av kjøtt og fisk:
Kjøtt, fisk og kylling tilbredes helst i ovn ved lav temperatur (90 grader med varmluft) over lengre tid. ....... De kan også kokes eller stekes ved lav temperatur i teflonpanne med lite fett.
Unngå steking ved høy tempratur, samt frityrsteking.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 21:29   #292
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

javel , det har ikke jeg fått med meg,,

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 08:34   #293
Popp
Seniormedlem
 
Popp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 53
Innlegg: 1.401
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av elilian, her.

Nytt spørsmål fra masa

Bruker dere kremfresh ol. i maten, fase 2? syns jeg kan huske jeg så noen oppskrifter med det.

=)

Nei, jeg bruker ikke det. Har ikke lest om at du kan ta det heller. Du må kanskje se på innholdet av karbohydratene og avgjøre selv.

__________________
Når veien til et nytt kosthold føles tungt, så ikke glem at den er fortsatt uovervinnelig ~ 2010.
Husk å snu i tide ~ 2012
I'm back ~ 2016

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 08:35   #294
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 52
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av elilian, her.

Nytt spørsmål fra masa

Bruker dere kremfresh ol. i maten, fase 2? syns jeg kan huske jeg så noen oppskrifter med det.

=)

Finner ingen informasjon i brosjyren om kremfresh, men cottage cheese er derimot nevnt som tillatt. Står ikke hvilken fase, så alle kanskje????

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 08:37   #295
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 52
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

tror nok ikke bacon er bereinet på vår diet ,, er jo mye fett i bacon

skal jo være magert kjøtt, kylling og fet fisk mins jeg min lege sa ,,og egg

Jeg har brukt bacon, men skjærer vekk det meste av fettet. Blir en ekstra smakstilsetning til f.eks. pasta-rettene på den måten.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 09:17   #296
JollyJ
Medlem
 
JollyJ sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Moskva
Alder: 47
Innlegg: 119
JollyJ er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Jeg også brukte bacon, men da kjøpe jeg, hmm kan det hete jegerbacon, det er hvertfall nesten ikke fett på det.

__________________


JollyJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 09:39   #297
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av JollyJ, her.

Jeg også brukte bacon, men da kjøpe jeg, hmm kan det hete jegerbacon, det er hvertfall nesten ikke fett på det.

Har gjort det samme, kjøpt en type bacon uten fett.

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 10:05   #298
JollyJ
Medlem
 
JollyJ sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Moskva
Alder: 47
Innlegg: 119
JollyJ er på en erverdig vei

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Finner ingen informasjon i brosjyren om kremfresh, men cottage cheese er derimot nevnt som tillatt. Står ikke hvilken fase, så alle kanskje????

Mener legen min sa at jeg kunne spise det fra fase 2, cottage chees altså. Det er veldig magert og protein rikt. Creme fraiche er det vel ganske mye fett tror jeg.

__________________


JollyJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 12:11   #299
studine:)
Medlem
 
studine:) sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 36
Innlegg: 306
studine:) er ny på veien

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Hei! Da er jeg også over i fase II. Har i grunn vært her en god stund=) Føles mye bedre nå! Er så mye lettere når man kan spise "normalt" til middag=)

__________________
velkommen til min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32289


[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wzgIBt2/]
studine:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 12:21   #300
studine:)
Medlem
 
studine:) sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 36
Innlegg: 306
studine:) er ny på veien

Sv: Ny på forumet:)

Opprinnelig lagt inn av elilian, her.

Heia alle sammen! Så glad jeg kom over denne siden her. Jeg går på eurodiet. I dag har det gått 4 uker i fase 1. Men jeg er så skuffet:/ sist jeg gikk på denne kuren(droppet ut av div årsaker), så gikk jeg ned rett over 10 kg. Denne gangen bare 6. Hva har jeg gjort galt? Hvor mye har folk gått ned i fase 1.

Har spist ubegrenset med sukkerfrie drops/pastiller... Og sikkert drukket altfor mye sukkerfri saft/brus. Itilegg fikk jeg klarsignal om å spise sjokoladefrokostblandingen 2 ganger om dagen. Er disse årsakene svaret på et litt skuffende resultat?

Tusen takk for svar

Jeg syns absolutt ikke du skal stresse med det. Det er ikke sunt for kroppen å gå ned altfor fort uansett. Og jeg tror spesielt de sukkerfrie dropsene/pastillene kan være et problem. For de er det karbohydrater i likevel, så det er litt lureri. Når det gjelder brus... Begrensede mengder betyr vel at det er ikke DET du skal drikke. Farris med smak kan du drikke så mye du vil av, så jeg anbefaler Farris bris. De smaker jo nesten brus, og etterhvert blir man avvendt. Men jeg også drikker light-brus, men da som kos, ikke fordi jeg er tørst=)

Personlig tror jeg folk har for høye krav til vektnedgangen. Jeg gikk ned 4 kg i fase 1 og er storfornøyd, fordi jeg vet at det er lett å legge på seg igjen når man går ned for fort... Man må jobbe litt=) Men så har ikke jeg mer enn 12-15 kg overvekt, så det er klart det er forskjell.. (vil ned 20 kg da:P)...

Men nå skal jeg trene=) ha en fortsatt fortreffelig dag, og vær STORFORNØYD med 6 kg! Tenk, du har gått ned 6 kg, og ikke opp noe i det hele tatt! Det skal du være stolt av!!!!

__________________
velkommen til min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32289


[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wzgIBt2/]
studine:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst Macarena Eurodiett 2094 28-09-11 10:07
Hjelp, jeg trenger motivasjon! Tittentei Ketolysekuren 10 17-11-07 09:20
Hjelp..er bedt bort i kveld og er i fase 1 Atkins Felix Induksjonen 10 09-11-04 21:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no