Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Vann-tråden!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-03-10, 09:38   #51
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Sv: Vann-tråden!

Tror også vi må ta i betrakning at mange her trener. Du trenger mere væske dersom du trener!! Men å huske på at en ikke skal overdrikke er nok et poeng. Jeg har meg en farris naturell av og til. Så får jeg litt salter i vannet...

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 09:52   #52
Smakfull
Medlem
 
Smakfull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 196
Smakfull er på en erverdig vei

Sv: Vann-tråden!

Jeg overdrikker ikke! Mitt problem er at jeg fint kan gå 8-9 timer uten å få i meg vann og ikke merke det engang :S

Så skal prøve å få i meg 1 liter om morgenen/dagen og 1 liter på kvelden så kommer i allefall magen litt i gang

__________________
Det er i motbakke det går oppover.
Smakfull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 11:17   #53
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Vann-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Karissima, her.

Dere som drikker så mye vann ( jeg gjør det jeg også ). Må dere opp om natten for å tisse??? Det må jeg og det opp til flere ganger. Ganske slitsomt å aldri få sove natten gjennom.

Ja, 3-5ganger hver natt. Jeg kan ikke bare slute å drikke vann heller, fordi jeg er tørst hele tiden. Det er verre når jeg spiser ketogent enn feks Fedon-kost, men jeg føler meg så mye bedre på ketogen kost... Min løsning er ei tissebøtte Jeg hæler ikke å fly opp og ned trappa om natta når det er 5-6grader på gulvet og 12grader i lufta..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 11:35   #54
Designeren
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Sarpsborg
Alder: 52
Innlegg: 44
Designeren er på en erverdig vei

Sv: Vann-tråden!

Slenger inn et lite tips her:

Husk vi damer blir eldre, og et stort (men tabubelagt) problem hos eldre damer er inkontinens (urinlekkasje). Med overdrikking av vann kan man fremskynde/forårsake et slikt problem (iflg. min gynekolog). Han anbefaler max 2 liter vann om dagen!

MEN når det er sagt, har jeg større vekttap og mindre vannansamling i kroppen når jeg drikker mye vann Derfor prøver jeg å få i meg mest mulig... Selv om det er vanskelig å huske på... Og det blir 1-2 toalettbesøk i løpet av natten

__________________
Designeren
Sjekk min hjemmeside:
www.friskbrisdesign.no

Designeren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Atkins Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 11:43   #55
_millamor_
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 10
_millamor_ er på en erverdig vei

Sv: Vann-tråden!

har klart å redusert en del på pepsi max drikkingen, men har enda en del å gå på.. drikker kun vann på jobb, det kan blir 1-2 liter i løpet av en 8 timers dag. Når jeg kommer hjem derimot er det for det meste pepsi max det går i. i første omgang skal jeg prøve å redusere til max 0,5 l pepsi max per dag og så etterhvert kun litt i helgene. Vi får se. Lykke til med vannkjøret

_millamor_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 11:57   #56
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vann-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Designeren, her.

Husk vi damer blir eldre, og et stort (men tabubelagt) problem hos eldre damer er inkontinens (urinlekkasje). Med overdrikking av vann kan man fremskynde/forårsake et slikt problem (iflg. min gynekolog).

Et meget viktig poeng!

Ikke bare eldre damer, men også overvektige damer blir ofte rammet av dette!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 16:38   #57
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Vann-tråden!

Men jeg er 23, betyr det at hvis jeg drikker mye vann nå, fremskyndes inkontinens i....mine eldre dager?

  Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 16:45   #58
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Vann-tråden!

Mora til en venninne av meg, som er sykepleier, sier at det er lurt å drikke en del om gangen, ikke gå å smådrikke hele dagen. Jeg tror ikke det er ment som at man skal drikke hele "dagsrasjonen" på en gang, men kanskje fordele væskeinntaket på en fem-seks tilspunkter jevnt spredd utover dagen. Det vikigste er vel at man ikke tisser alt for ofte? Eller har jeg misforstått da?

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 16:53   #59
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vann-tråden!

Jeg er også sykepleier og har aldri hørt noe om det, bare at mange drikker for mye.
Drikker man sukkerholdige eller sure drikker derimot, er det ikke lurt å smådrikke hele tiden. Tennene får jo aldri fred. liksom!

Og ja, det du gjør nå når du er 23 vil kunne få konsekvenser for deg senere i livet. Blant annet drikkevaner og utvidet, slapp blære, men selvfølgelig også gode matvaner som lavkarbo!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 16:59   #60
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Vann-tråden!

ok! Gross!

Utvided, slapp blære.....jeg slutter å drikke vann NÅ!





  Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 17:01   #61
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vann-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Val, her.

ok! Gross!

Utvided, slapp blære.....jeg slutter å drikke vann NÅ!





Nei, nei, nei, ikke slutt helt, da!

Men ikke drikk mer enn du føler deg konfortabel med, ikke la deg presse til litt mer og litt mer bare fordi andre er mer tørste enn deg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 17:04   #62
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Vann-tråden!

Neida, det lille rosa trynet neders betydde at jeg tulla

Er ikke redd for det, jeg gjør jo sånne stramme-slippe-stramme øvelser! Hvis det hjelper for det da

Men det er jo smart å tenke fremover da

  Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 17:21   #63
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vann-tråden!

Skjønte at du tulla, altså!

Sorry, de øvelsene hjelper på mye, men ikke på selve blæra!

Kanskje ikke så morsomt å tenke så langt fremover, men det kan lønne seg å ofre en liten tanke eller to på sånt, for vi blir bare eldre og eldre.

Blir en kvinne inkontinent i 45 års alderen, må hun veldig sannsynlig leve i over 40 år med det!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 22:52   #64
tangoto
Seniormedlem
 
tangoto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Alder: 50
Innlegg: 558
tangoto har en fantastisk aura rundt segtangoto har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vann-tråden!

Jeg er også heeelt avhengig av vann - hele tiden! Masse!! Hvis jeg ikke drikker nok vann føler jeg meg litt småkvalm osv. Men jeg er ikke glad i brus ol. så kanskje derfor jeg kun drikker vann i tillegg til kaffe og te.

Tenkte jeg bare skal minne om det Torkel skriver i boken sin om at iskaldt vann øker forbrenningen. Dere vet vel det allerede, men tenkte det er verdt å nevne i en egen vann-tråd

__________________
Start: 4. januar 2010 Delmål: 5 kg til 17. mai Apriltrening: yoga 0/5, spinning 275/200, rockering 365/200, sykkel 205/300. Velkommen til min journal.

tangoto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 22:59   #65
tangoto
Seniormedlem
 
tangoto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Alder: 50
Innlegg: 558
tangoto har en fantastisk aura rundt segtangoto har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vann-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Designeren, her.

Slenger inn et lite tips her:

Husk vi damer blir eldre, og et stort (men tabubelagt) problem hos eldre damer er inkontinens (urinlekkasje). Med overdrikking av vann kan man fremskynde/forårsake et slikt problem (iflg. min gynekolog). Han anbefaler max 2 liter vann om dagen!

Kjenner meg jo litt igjen her etter to tette barn osv, med dårlig tid for å rekedo titt og ofte Men, jeg klarer altså ikke å drikke mindre vann enn jeg gjør på dette kostholdet. Er vant til mye våkelig om nettene med de små, og vet jeg burde slutte tidligere på kvelden for å unngå tissing på natten, men må drikke vann til jeg legger meg. Også en liten slurt etter tannpussen.

Hmmm.. har egentlig ikke tenkt på om deter for mye? Kanskje det??

__________________
Start: 4. januar 2010 Delmål: 5 kg til 17. mai Apriltrening: yoga 0/5, spinning 275/200, rockering 365/200, sykkel 205/300. Velkommen til min journal.

tangoto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 23:01   #66
tangoto
Seniormedlem
 
tangoto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Alder: 50
Innlegg: 558
tangoto har en fantastisk aura rundt segtangoto har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vann-tråden!

våkelig?? mener at jeg må flere ganger opp om natten, og mener også slurk ; ) tror leggetid nærmer seg

__________________
Start: 4. januar 2010 Delmål: 5 kg til 17. mai Apriltrening: yoga 0/5, spinning 275/200, rockering 365/200, sykkel 205/300. Velkommen til min journal.

tangoto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tråden for oss som er 50 + Bathory Spis deg ned i vekt med Skaldeman 0 08-05-08 14:17
Te-Tråden Aline Lavkarbo generelt 76 12-08-07 10:10
Bok-tråden boble Andre bøker 15 17-04-05 13:43
99-tråden!!!!!!! nalana Livets lyse side 5 22-12-04 15:33
Snu på tråden Cinderella Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 5 29-09-04 13:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no