Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 16-03-10, 21:09   #301
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 47
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Sukk - i dag har jeg spist for lite, drukket for lite og stresset for mye

Mål til påske:

StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 22:10   #302
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

Namba er på en erverdig vei

For meg er det bare blodsukkerstigning og ekte sukker som gjør meg "høy" og tilfredsstilt, så det gjelder vel å ha som mål å holde ut så lenge som det er nødvendig, men det er ikke lett. Jeg håper bare at jeg klarer det.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 22:39   #303
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Hvor: Oslo
Elinee er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Namba, her.

For meg er det bare blodsukkerstigning og ekte sukker som gjør meg "høy" og tilfredsstilt, så det gjelder vel å ha som mål å holde ut så lenge som det er nødvendig, men det er ikke lett. Jeg håper bare at jeg klarer det.

Samme her. Men bare tenk på målet ditt. Når alt er litt kjipt hos dere, så må du prøve å tenke at hvis du spiser dritt, føler du deg enda verre etterpå. Å gå ned i vekt og føle deg bedre fysisk, hjelper nok litt på situasjonen. Jeg føler vekta går sakte her, drikker altfor lite vann og er lei all mat. MEN, vi må tenke på hvorfor vi gjør dette og at det ikke er så lenge før vi ser ut som vi vil. Stå på, Namba. You can do it

Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 22:41   #304
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg, her.

Samme her. Jeg var så flink til å drikke mye vann i begynnelsen, men nå er jeg liksom ikke tørst lenger. Frokost og lunsj i dag har vørt en atkinsbar og cherry tomater. Er så ork å lage lavkarbo, alt må liksom stekes og skjæres. Dritt. Men, fokuserer på målet. Må sjerpe meg.

Gammel 16-03-10, 22:47   #305
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Elinee, her.

Samme her. Men bare tenk på målet ditt. Når alt er litt kjipt hos dere, så må du prøve å tenke at hvis du spiser dritt, føler du deg enda verre etterpå. Å gå ned i vekt og føle deg bedre fysisk, hjelper nok litt på situasjonen. Jeg føler vekta går sakte her, drikker altfor lite vann og er lei all mat. MEN, vi må tenke på hvorfor vi gjør dette og at det ikke er så lenge før vi ser ut som vi vil. Stå på, Namba. You can do it

La oss håpe du har rett. Jeg mangler liksom overskudd til matlaging også, så det blir en ekstra ulempe med dette kostholdet når livet føles tungt og vanskelig. Jeg tviler på at jeg kommer til å gå ned noe mer mens jeg har så mye stress i kroppen, men det hadde gjort seg med en positiv overraskelse på vekta på mandag. Uten tvil.

Gammel 16-03-10, 22:54   #306
Val
Gjest

Enig! Dvs. jeg har matlyst da, jeg spiste en halv kilo fisk til middag haha. Men er litt vanskelig noen ganger med maten. I dag ble jeg gåendes rundt i butikken i evigheter, frem og tilbake, for å finne noe bra å spise. Til slutt endte jeg opp med en cola zero og vaniljeessens Men det ble billig da

Jeg skal veie meg på fredag tenkte jeg, fint å gjøre det før helga. Hvis jeg ikke har gått ned noe da, må jeg ta flere drastiske grep.

Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 22:54   #307
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

Samme her. Jeg var så flink til å drikke mye vann i begynnelsen, men nå er jeg liksom ikke tørst lenger. Frokost og lunsj i dag har vørt en atkinsbar og cherry tomater. Er så ork å lage lavkarbo, alt må liksom stekes og skjæres. Dritt. Men, fokuserer på målet. Må sjerpe meg.

Ja, det er den største ulempen med lavkarbo, at det ikke finnes "lettvindt" mat. Jeg liker virkelig ikke lavkarbobrødet jeg. Jeg trykket i meg en skive i morges og mistet matlysten så totalt at jeg klarte ikke tanken på mat på seks timer. Jeg orket bare ikke lage mat. Jeg fryser ned en del middagsporsjoner sånn at jeg skal ha det å velge i (jeg kjøper ikke atkinsbarer fordi jeg innbiller meg at jeg ikke liker dem) og det kommer godt med. Da er det et måltid mindre som må lages hver dag. Jeg spiser også gjerne rester, så på de lateste dagene lager jeg kun et måltid. Jeg har aldri spist så mye "micromat" som nå jeg, hjemmelaget da vel og merke.

Gammel 16-03-10, 22:56   #308
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Ja, det er litt ork. Jeg hadde en dødfødsel i 8. mnd på bittelille julaften og til tider er jeg veldig lei meg og deprimert. Det er først da jeg ser at jeg er en trøstespiser. Men jeg prøver å tenke at det er bedre å prøve å holde fokuset her, for da hjelper det litt på resten. Verre å være tjukk og lei seg, enn tynn og lei seg. For slanker jeg meg litt, blir jeg fort litt mindre lei meg, for noe er i hvert fall bedre

Gammel 16-03-10, 23:07   #309
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

Ja, det er litt ork. Jeg hadde en dødfødsel i 8. mnd på bittelille julaften og til tider er jeg veldig lei meg og deprimert. Det er først da jeg ser at jeg er en trøstespiser. Men jeg prøver å tenke at det er bedre å prøve å holde fokuset her, for da hjelper det litt på resten. Verre å være tjukk og lei seg, enn tynn og lei seg. For slanker jeg meg litt, blir jeg fort litt mindre lei meg, for noe er i hvert fall bedre

Å, nå fikk jeg veldig vondt av deg. Ikke rart du sliter etter noe sånt. Jeg har et fint sitat i den anledning; Some babies are just too good for this world. Det er en fattig trøst, men en vakker tanke. Jeg håper den kan hjelpe litt.Det hjelper på psyken å gå ned i vekt ja, det merker jeg også. Jeg er en trøstespiser selv, men det ender jo bare opp i onde sirkler med mer overvekt og mer smerte pga overvekten som gjør at man må spise enda mer og legger på seg enda mer. Jeg hater onde sirkler. Jeg håper dette er gangen jeg lykkes i å bryte dem.

Gammel 16-03-10, 23:09   #310
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Ja, det er et fint sitat Håper på å bli gravid igjen nå og at det går bra denne gangen!
Jeg er overasket over at jeg klarte å starte på denne kuren egentlig, for jeg er så glad i godteri. Hehe. Men nå skal jeg klare det og det skal du og! Vi må fokusere på å bryte sirkelen og tenke på hvor bra vi kommer til å føle oss

Gammel 16-03-10, 23:13   #311
65kgmamma=perfekt
Medlem

65kgmamma=perfekt sin avatar

65kgmamma=perfekt er på en erverdig vei

Huff da! Du får begynne på nytt i morgen å spise nok og drikke nok så går det så bra skal du se Så må du prøve å ikke stresse, selv om det er lettere sagt enn gjort.

Opprinnelig lagt inn av Namba, her.

Hvis du lager deg noen ostechips så kanskje det hjelper? Jeg pleier å gjøre det, sånn at jeg blir mett for da "glemmer" jeg suget litt
(var kanskje litt seint no da, men...)

Nå har jeg vært på volleyball og i morgen er det spinning igjen. Veldig spent på om jeg klarer å sitte på sykkelen..
Og så tror jeg at jeg skal hive meg på en spinning på torsdag også hvis den i morgen går bra Da har jeg trent alle dagene siden søndag Det må jo bli ett godt resultat på søndag

Æsj jeg skal til tannlegen i morgen tidlig å borre to hullSelvfølelig så er det på hver sin side og ene er oppe og det andre nede! Jippi!!!

65kgmamma=perfekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3 Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 23:17   #312
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Opprinnelig lagt inn av 65kgmamma=perfekt, her.

Nå har jeg vært på volleyball og i morgen er det spinning igjen. Veldig spent på om jeg klarer å sitte på sykkelen..
Og så tror jeg at jeg skal hive meg på en spinning på torsdag også hvis den i morgen går bra Da har jeg trent alle dagene siden søndag Det må jo bli ett godt resultat på søndag

Æsj jeg skal til tannlegen i morgen tidlig å borre to hullSelvfølelig så er det på hver sin side og ene er oppe og det andre nede! Jippi!!!

Så flink du er med treninga. Det er IKKE jeg, men går ned, så sikkert derfor jeg sløver litt.
Hater tannlegen. De har gjort så mye rart med tennene mine, så blitt noe skeptisk. Lykke til da Tenk, med vårt nye kosthold, så blir det sikkert ikke mange hullene fremover.

Gammel 16-03-10, 23:27   #313
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

Ja, det er et fint sitat Håper på å bli gravid igjen nå og at det går bra denne gangen!
Jeg er overasket over at jeg klarte å starte på denne kuren egentlig, for jeg er så glad i godteri. Hehe. Men nå skal jeg klare det og det skal du og! Vi må fokusere på å bryte sirkelen og tenke på hvor bra vi kommer til å føle oss

OG SE UT!

Jeg er også litt overrasket over at jeg ikke bare klarer å leve lavkarbo, men også at jeg liker det. Ketose er noe av det beste som har skjedd meg, for nå har jeg et tilnærmet normalt forhold til mat. Jeg tenker ikke helt manisk på å spise lenger, og det er nesten like bra som å gå ned i vekt. Jeg spiste mye sjokolade, potetgull og drakk brus daglig, så jeg har all grunn til å være stolt nå som jeg ikke har touchet det på fem uker.

Jeg har laget meg ostechips ofte den siste uka, både fordi det er godt og fordi jeg ikke har orket å lage meg skikkelig mat hver gang. Jeg sørger for å spise to fullverdige måltider for dag da, med grønnsaker og bra med protein og fett. Satser på at det holder.

Gammel 16-03-10, 23:28   #314
65kgmamma=perfekt
Medlem

Hehe.. Jeg prøver Jeg må få ut litt energi. Plutselig har jeg veldig mye energi, og så er jeg så gira på å ned i vekt Begynte på treningsenteret forje uke så er nett begynt, men har alltid gått på volleyball 2 ganger i uken.
Går jo og trilleturer og kveldsturer innimellom, men det er mer for kosen sin del enn trim

Ja tannlegene er skumle. Men som sagt så bør det ikke komme flere hull mens jeg går på ketolyse=))

Og jeg syns det var utrolig trist å høre at du mista barnet ditt Kan ikke fatte hvordan det må være. Har en tante som mista jenta si under fødsel, og jeg fatter ikke hvordan en kommer forbi noe sånt! Håper virkelig at du blir gravid igjen og får et friskt barn uten noen komplikasjoner! Det fortjener du!!

65kgmamma=perfekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3 Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 23:29   #315
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

Er dere andre forresten flinke til å få i dere nok grønnsaker og (fet) fisk?

Jeg synes faktisk at jeg gjør det bra jeg.

Gammel 16-03-10, 23:35   #316
65kgmamma=perfekt
Medlem

Grønnsakene er ikke noe problem, men fet fisk er det værre med. Men jeg tar omegatre hver dag, så tippe det er godt nok..

Gammel 16-03-10, 23:36   #317
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Opprinnelig lagt inn av 65kgmamma=perfekt, her.

Hehe.. Jeg prøver Jeg må få ut litt energi. Plutselig har jeg veldig mye energi, og så er jeg så gira på å ned i vekt Begynte på treningsenteret forje uke så er nett begynt, men har alltid gått på volleyball 2 ganger i uken.
Går jo og trilleturer og kveldsturer innimellom, men det er mer for kosen sin del enn trim

Ja tannlegene er skumle. Men som sagt så bør det ikke komme flere hull mens jeg går på ketolyse=))

Og jeg syns det var utrolig trist å høre at du mista barnet ditt Kan ikke fatte hvordan det må være. Har en tante som mista jenta si under fødsel, og jeg fatter ikke hvordan en kommer forbi noe sånt! Håper virkelig at du blir gravid igjen og får et friskt barn uten noen komplikasjoner! Det fortjener du!!

Bra med treninga, må komme i gang jeg og for at huden skal henge med.
Tusen takk Man må bare gjøre det beste ut av det, kan ikke legge meg ned og dø. Har dårige dager, men krysser bare fingrene for at det går bra neste gang. (som forhåpentligvis er snart )

Gammel 17-03-10, 00:24   #318
Mona_K
Medlem

Mona_K sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Mona_K er på en erverdig vei

Jeg har aldri hatt regelmessig mensen, men nå, andre mens etter fødsel, fikk jeg 29 dager etter første dag av forrige, kanskje det endelig er på vei til å bli en normal syklus her. Men vil ikke ha mensen annenhver uke som jeg ser noen har her, er det pg ketolyse eller har du alltid hatt det mona?

Jeg har altid hatt ustabil mens og har også :
Polycystic ovary syndrome

som gjør at mensenen mine er veldig ustabil pleide ikke ha det mer en ca 3 ganger i året. Etter at jeg fikk sønnen min, gikk det 6 mnd før jeg fikk min første blødning (på bryllupsdagen min ) hehe i en kjole til 14 000.. blødde igjenom alt utenom kjolen heldigvis. Et halvår etter bløde jeg fortsatt, ble skrapt 2 ganger, og tilslutt så fikk jeg hormonspiral for å ikke blø ihjel, havnet nesten på sykehuset. ca 1 mnd etter det sluttet jeg å blø=) og har ikke blødd siden, 2 1\2 år siden. Så nå når jeg begynte på denne dietten har jeg pluttselig begynt å blø igjen.. jippi Hehe nå ble det mye mens prat her ..

Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 00:28   #319
Superteddy
Medlem

Hvor: Lillehammer
Alder: 43
Superteddy er på en erverdig vei

Dæven som dere skriver da!!

Namba og Elinee: Trøstepå!!

Var så mye her siden sist jeg var logget på (hallooo... Bare noen timer siden liksom!!), at jeg fikk ikke kommentert mer... Nå er det natta! Er spent på vekta i morgen tidlig...

Superteddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 00:51   #320
Mona_K
Medlem

Mona_K sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Mona_K er på en erverdig vei

God natt superteddy vis du forstatt er våken

Kondolerer masse Elinee=( garantert ikke lett.. Jeg skal prøve å bli gravid når jeg har gått ned litt til, kansje vi ender opp på barn i magen sammen ? hehe satse på det!

Namba: Vis du stresser sånn for tiden å ikke orker å lage deg nok mat, kan det ikke da være en ide å prøve spis deg slank? mener først for en uke eller noe sånt? Kan jo være en liten "bust" så kan du jo også se der i dietten din om du eventuelt gjør noe galt? Jeg var i begravelse første uken jeg begynte til morfar, og måtte 4 dager vekk fra fetsund til stavanger. Da tok jeg bare menyen min med meg i en kjøle bag og reiste. Var kjempe digg. Og folk var også kjempe behjelpelige å varme opp maten min både på bensin stasjoner og butikker ( vis jeg måtte ha mat der å da) Vis ikke kan det jo være en ide å lage seg en protein shake? når du ikke orker lage mat.. eller atkins ( selv om du ikke tror du liker den) den enne av de barene den med crisp smaker nesten helt likt melkesjokolade kjempegod http://www.spisdegslank.no

Masse nattaklem til alle

Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 06:05   #321
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

God morgen

Heldigvis har ikke gårsdagen gjort noe utslag på vekta. Var redd for at den skulle vise en kilo opp jeg, men viser akkurat det samme som i går 71,6

Jobba 17 timer i går - det var grunnen til stresset mitt og lite mat, jeg hadde virkelig ikke lyst til å gå på en pizzasmell på overtiden for å si det sånn. Men i dag er treningsbagen pakket, stangseleri og buko ost pakket som ettermiddagsnacks OG jeg har med meg en atkinsbar i alle tilfeller det skal bli en kaosdag uten like igjen

Mål til påske:

Gammel 17-03-10, 10:35   #322
slektskap
Medlem

slektskap sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Alder: 49
slektskap er på en erverdig vei

Som dere skravler!! Men koselig det altså - bare har ikke tid til å henge med...

Igår var jeg på nippet til å sprekke og stappe i meg et par-tre av de deilige wienerbrødene vi fikk levert på jobben. Men jeg klarte å motstå, selv om de luktet himmelsk og jeg elsker sånt. De siste som stod igjen i da jeg kom i dag morges var nesten like fristende. Skal vel også tilstå at mens jeg kjempet igår gikk jeg ut på balkongen og tok tre trekk i stedet, men det er bedre enn den sukkerbomben og ut av ketosen tenker jeg. Er så sjelden jeg røyker nå at jeg ble jo "stein" av en marlboro light!

Ha en fin dag alle sammen!

slektskap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-aktig Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 10:44   #323
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Flink du var! Altså ikke at du røyka - men at du sto imot!

Mål til påske:

Gammel 17-03-10, 10:47   #324
slektskap
Medlem

slektskap sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Alder: 49
slektskap er på en erverdig vei

Flink du var! Altså ikke at du røyka - men at du sto imot!

Takk.

slektskap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-aktig Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 11:04   #325
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Mona_K, her.

Jeg har altid hatt ustabil mens og har også :
Polycystic ovary syndrome

som gjør at mensenen mine er veldig ustabil pleide ikke ha det mer en ca 3 ganger i året. Etter at jeg fikk sønnen min, gikk det 6 mnd før jeg fikk min første blødning (på bryllupsdagen min ) hehe i en kjole til 14 000.. blødde igjenom alt utenom kjolen heldigvis. Et halvår etter bløde jeg fortsatt, ble skrapt 2 ganger, og tilslutt så fikk jeg hormonspiral for å ikke blø ihjel, havnet nesten på sykehuset. ca 1 mnd etter det sluttet jeg å blø=) og har ikke blødd siden, 2 1\2 år siden. Så nå når jeg begynte på denne dietten har jeg pluttselig begynt å blø igjen.. jippi Hehe nå ble det mye mens prat her ..

Snakk om uflaks!!! Men er jo på en måte bra at du har begynt å blø litt igjen, for da får man byttet ut litt blod. Det som gjør at vi lever lenger enn mennene men nå har jo du sikkert blødd nok for hele livet da:P, huff
Men om en mnd eller to, skal jeg prøve igjen.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skulle vi hatt en egen middagstråd/oppskriftstråd for ED? Titti Eurodiett 2 23-10-10 20:11
Æsj jeg har hatt sprekk....:( Iset Atkins kosthold 5 05-04-04 12:42

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:34.