Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > South Beach

Noen som starter i disse dager?

South Beach - Legens diett

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 10-03-10, 11:31   #326
anette76
Medlem

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: porsgrunn
Alder: 49
anette76 er på en erverdig vei

Sv: Noen som starter i disse dager?

Ja nå nærmer det seg avreise med stormskritt victory Blir du borte i 2 uker? 9 dager igjen før avreise på oss da , men det nærmer seg det også..
Spent på veiedag på fredag og håper jeg nærmer meg de 10 kg jeg hadde som mål å kvitte meg med før ferien

Usikker på hva man kan bake ja. Jeg har laget pizzasnurrene , vafflene, knekkebrødene og ostekaken. Alle oppskriftene finnes her inne og resultatet ble veldig bra. Til helgen skal jeg lage en fromasjekake som jeg håper blir bra..Skal gi tilbakemelding jeg Helgen går nemlig med til bursdagsfeiring , og jeg vil jo ikke begynne å skeie ut før jeg drar på ferie.. he he.

I dag er det igjen klart for x-fit time! Gleder meg. Merker faktisk gode resultater på muskulaturen nå . Mer synlige muskler i armene og grevinne henget har blitt mindre!! Jippi!!!!

Jeg nyter å se at snøen smelter og våren nærmer seg. Liker vinteren men det er jo godt å se litt lysere på tilværelsen også da Gleder meg til å ta fram Diamanten min (les sykkelen)..

anette76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: south beach Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 13:00   #327
Cinderella
Medlem

Cinderella sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Alder: 46
Cinderella har en fantastisk aura rundt segCinderella har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av gulrotklara, her.

Jeg startet opp for 2 dager siden, og det går supert. Gleder meg til veiedag på mandag.
Er usikker på om dagen min er "bra nok". Hva syns dere? Er det for mye mat?

Frokost: Eggerøre av 2 egg, 1/3 beger cottage cheese + 1 tomat
Lunsj: Salat, 1 kyllingbryst, fetaost, linser, oliven, agurk, stanselleri
Mellom: Nøtterasjonen+ 1/3 beger cottage cheese+ 3 skiver kokt skinke+ litt linser
Middag: Pannekake av egg, spenda og cottage cheese / Kjøttsaus og squash tagliatelle
Kvelds: 1/2 avokado og 1 egg

Drikker: Vann, 2 store kopper grønn te, 1- 2 kopper kaffe, kanskje litt cola zero.

Ellers så har jeg trenet før frokost begge dager jogging og spinning. Skal egentlig trene på kvelden også (styrke+kondis) men har skjært seg disse dagene pga møter.

Har mål om 5 kg innen utgangen av mars. Det skal nok kanskje bli tøft, men man satser vel friskt, ikke sant?

Hei, da startet vi likt og har ca samme mål... prøver meg også på 5 kilo i løpet av mars. Det skal vel godt gjøre men det er jo bare å holde ut.
Spiser veldig likt som deg også

Men i morgen skal jeg ha jentekveld hjemme (lite klønete midt i de to første ukene men) Lurer på hva jeg skal lage. Spesielt dessert sliter jeg med, men får vel bare lage noe og la være å spise selv ha ha

Noen gode forslag til meny ?

Cinderella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 13:21   #328
Tonje85
Medlem

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Alder: 40
Tonje85 er på en erverdig vei

Lasagne med kyllingkjøttdeig, cc og obergine er veldig godt. Gele, eventuelt med hjemmelaget vaniljesaus er jo en sikker vinner når du er i fase en. Ellers har jeg prøvd å lage en tiramisudessert av ricotta og eggedosis. Det ble veldig godt...

Tonje85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har ikke helt bestemt meg ennå Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 14:12   #329
Cinderella
Medlem

Cinderella sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Alder: 46
Cinderella har en fantastisk aura rundt segCinderella har en fantastisk aura rundt seg

Takk for kjempebra tips
Skal jammen prøve lasange. Fant oppsriften din på en annen side her.

Sukkerfri gele var jo lurt. Hmmm kanskje jeg skal prøve meg på vaniljesaus også... Må finne en oppskrift.
Har du oppskriften på den teramisu desserten prøver jeg gjerne den ... Hørtes jo veldig godt ut da

Håper bare ikke de andre blir skuffet.
Får vel sette frem litt snacks så de kan få litt sukker i tillegg

Cinderella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 08:07   #330
Tonje85
Medlem

Den lasagnen er kjempegod. Den er nesten bedre enn vanlig, og jeg er kjempeglad i pasta...

Gele lager du enkelt med funsaft og gelantin. Legg 7 gelantinplater i kaldt vann i 5 minutter. Klem ut vannet og legg i en bolle i vannbad. gelantingen smelter fort. Tilsett sterk saft (jeg pleier å blande dobbelt så sterkt som oppgitt på flasken). Dette blir kjempegodt.

Vaniljesaus lagde jeg ved å ta 3 dl melk, 3 eggeplommer, søtning og vaniljeessens. Dette kokte jeg opp mens jeg pisket. Den ble ikke så veldig tykk, men smakte vaniljesaus.

Tiramisudessert lagde jeg ved å piske eggedosis av 3 eggeplommer og søtning. Jeg rørte forsiktig inn en boks ricotta. Smakte så til med kaffe. Tror det blir best hvis man bruker instant coffee espresso pulver. Så pisket jeg eggevitene stive og tilsatte dette i ostkremen. La et lag i en bolle, strødde over kakao, nytt lag, kakao osv. Denne ble også veldig god når jeg frøs den ned. skikkelig iskrem....

Tonje85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har ikke helt bestemt meg ennå Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 08:40   #331
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Alder: 48
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Ja jeg skal være borte i 2 uker! da skal man klare og komme inn i skikkelig avkoblingsmodus ja... Henta sekken i går, så da er det bare og finne fram ting og begynne og pakke.
Prøvde forresten bikini i går, jeg har fått KNØTTSMÅ pupper!! Jeg har alltid hata de pga de har vært for store, har operert de mindre til og med...men nå er det stusselige greier må jeg si. Skikkelig lekkert.. Men men det er vel prisen man må betale det da.

Denne lasagnen dere snakker om, det er den med squash? Hvordan tror dere den er for en som ikke liker squash? Mest pga konsistensen. Blir de kanskje såpass tynne at man ikke merker det så mye? Kjenner lasagne hadde vært godt egentlig.

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 08:45   #332
anette76
Medlem

Jentekvelden blir garantert vellykket selv med mindre sukker Cinderella
Kanskje de til og med setter pris på mindre sukker
De jeg har servert sukkerfrie alternativ synes vel gjerne at "våre" alternativer er vel så gode..

Vaniljesausen har jeg ikke prøvd men det skal jeg garantert gjøre en dag

Jeg må si jeg synes det å spise lavkarbo går overraskende greit. I går fant jeg pølser på Rimi med 1g karb pr 100gr , og det må jo sies å være bra da Det gjennstår selvfølgelig å se om de er gode da.. he he

Lykke til med pakkingen Victory Har så smått begynt jeg også , skal jo tross alt pakke for 3 jeg da..Mannen klarer det forhåpentligvis selv Bikini ja.. Huff og huff. Jeg har kjøpt meg 2 nye jeg da..men på en så stor kropp som min blir de uansett ikke fine , men iallefall bedre enn for snart 10 kg siden. Jeg ønsker meg mindre pupper jeg også. Har en E-F cup nå og de blir dessverre ikke mindre ved slanking. Så når jeg er ferdig slanket håper jeg å ta en brystreduksjon.

I dag er det så flott vær at jeg er mest fristet til å ta ut sykkelen en tur.. hmmm det hadde vært deilig , men jeg er redd det er litt glatt innimellom så mulig jeg tar en spinningtime i stedenfor. Var jo på x-fit i går og der fikk musklene gjennomgå så det får bli noe lett i dag
Veiedag i morgen og da er det godt å få svette ut litt i dag..

Ha en fin torsdag.

Sist redigert av anette76 : 11-03-10 kl 08:55. Årsak: litt tillegg
Gammel 11-03-10, 12:35   #333
Tonje85
Medlem

Den lagagnen jeg bruker å lage kommer fra kokeboken til Fedon og den lages med obergine. Skjærer den i tynne skiver og lar den ligge med salt på i ca en halv time for å trekke ut de bitre stoffene. Lager kjøttsaus av tomatpuré og grovhakkede tomater og masse krydder. Legger så lagvis tomatsaus, obergine og cc. og gratinerer i ovnen i ca. 20 minutter. nam nam...

De pølsene du fant Anette, hvilket merke var det og hvor mye fett var det i dem? Jeg har lest i boka at det skal være mindre enn 6 gram fett, men det er umulig å finne...

Gammel 11-03-10, 17:21   #334
anette76
Medlem

Pølsene ja.. Gode var de altså. Grov type med hvitløk og urter. Som lagt 1g kh pr 1oogr , men litt for mye fett i henhold til boka..men men.. 12% fett stod det. Jeg spiser nok litt mindre karber og til tider litt mer fett enn South Beach dietten anbefaler så dette overlever jeg nok.

Jeg er superfornøyd med hvordan kroppen min fungerer på lavkarbo altså
I dag står spinning på programmet

Gammel 12-03-10, 08:20   #335
anette76
Medlem

Endelig fredag Utrolig deilig når helgen kommer etter en passe hektisk uke! Fredag er veiedag for meg og denne morgen holdt jeg nesten på å gå i bakken av glede Minus 1,6 kg denne uken!!! Utrolig lykkelig!!!
Da har jeg nådd målet mitt om ned 10 kg før jeg drar på ferie

Håper det har gått bra med dere andre som har vært på vekta i dag også.

Lykke til med resten av pakkingen Victory. Jeg ønsker deg en fantastisk god tur til Thailand Kos deg masse masse masse!!

God helg alle dere skjønne mennesker

Jada en veldig lykkelig Anette i dag altså

Gammel 12-03-10, 08:30   #336
gulrotklara
Medlem

gulrotklara sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Østfold
Alder: 47
gulrotklara er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Cinderella, her.

Hei, da startet vi likt og har ca samme mål... prøver meg også på 5 kilo i løpet av mars. Det skal vel godt gjøre men det er jo bare å holde ut.
Spiser veldig likt som deg også

Men i morgen skal jeg ha jentekveld hjemme (lite klønete midt i de to første ukene men) Lurer på hva jeg skal lage. Spesielt dessert sliter jeg med, men får vel bare lage noe og la være å spise selv ha ha

Noen gode forslag til meny ?

Huff, ja det skal jeg og. Skal til ei venninne på lørdag og lurer rett og slett på å ta med meg litt mat. MEN er redd jeg kommer til å synde ed litt vin. Ille dumt å gjølre det nå i den første uka, men jeg liksom gledet meg litt til denne dagen. Tror dere jeg kan rett og slett unngå alle karber denne dagen slik at ett par. tre glass vin ikke ødelegger alt.

Jeg har snikveid med idag og vekten viser ned ca - 2 kg.

gulrotklara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 08:32   #337
gulrotklara
Medlem

gulrotklara sin avatar

Opprinnelig lagt inn av anette76, her.

Endelig fredag Utrolig deilig når helgen kommer etter en passe hektisk uke! Fredag er veiedag for meg og denne morgen holdt jeg nesten på å gå i bakken av glede Minus 1,6 kg denne uken!!! Utrolig lykkelig!!!
Da har jeg nådd målet mitt om ned 10 kg før jeg drar på ferie

Håper det har gått bra med dere andre som har vært på vekta i dag også.

Lykke til med resten av pakkingen Victory. Jeg ønsker deg en fantastisk god tur til Thailand Kos deg masse masse masse!!

God helg alle dere skjønne mennesker

Jada en veldig lykkelig Anette i dag altså

Så utrolig flink du er. Skikkelig inspirerende. God ferie da.

Gammel 12-03-10, 16:58   #338
Smakfull
Medlem

Smakfull sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Smakfull er på en erverdig vei

halla folkens Etter at jeg begynte å spise fullkornsknekkebrød så raaaaaaaaaser vekten nedover. SÅ nå har jeg siden jeg begynte med dette opplegget (i januar) gått ned 5,5 kg Tilsammen nå har jeg gått ned 17,5 kg!

Jeg føler meg så mye lettere og er en befrielse å gå opp og ned i trapper, det å trene og ikke minst å kle seg! Nesten alle toppene og genserene mine er for store, så nå må jeg ut og shoppe tror jeg

Tror løsningen på min lille knute var at jeg spiste alt for lite Ser at anette og victory er flinke til å få i seg litt fett, men jeg kuttet ut karbohydrat + fett, så da ble det for lite energi for kroppen. Jeg føler meg mest tilfreds ved å spise noen fullkornsknekkebrød om dagen, men hiver ikke innpå med halvgrove brødskiver Ris og pasta spiser jeg heller ikke.

Jeg begynner faktisk å nærme meg en vekt jeg kan være komfortabel med. Men denne gangen skal jeg ikke begynne å spise all slags sjokolade og godis som tidligere. Så blir å fortsette med kostholdet til jeg finner en fin balanse.

Gammel 12-03-10, 20:45   #339
Victory
Seniormedlem

Victory sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Alder: 48
Victory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snillVictory er virkelig snill

Hipp Hurra for fredag, ferie og dere lykkelige kjempe flinke mennesker!!
Blir så imponert altså!!
Jeg var stille igjen, men var hos masssjedamen min som målte meg, og jeg har gått ned i cm da hvertfall! Så hun sa jeg ikke skulle bekymre meg over vekten, det ble ofte sånn når man trente mye. Meeeen det er jo nå engang sånn at den er en motivator da. Og hun sa også det jeg vet så godt: IKKE stress!!
Når du sier fullkornknekkebrød Smakfull, tenker du da på Hannah sine her inne, eller har du kjøpt? Jeg begynner og lure på om jeg også har lagt meg på litt lite av både karb og fett iforhold til mengde trening nemlig. Har vært veldig redd for knekkebrødene og spist veldig lite av det. Kanskje jeg skal forske på og spise det mer. Magen min liker korn. Hvor mange måltider spiser du det til? Jeg så for meg til frokost og kanskje en gang til jeg nå..

Ha en fantastisk ferie når du setter igang du også Anette!!! Kos deg supermasse! Og dere andre, GOD HELG!

Victory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach - og hardt fokus på trening. Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 11:04   #340
Vettel
Seniormedlem

Vettel sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Smakfull: Så bra du fant ut hva du trengte, lurt å lytte til kroppen i blandt. Og ikke minst gratulerer med så mange kilo ned, imponert jeg!

Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 15-03-10, 08:15   #341
anette76
Medlem

Ja ja da er nok en helg over og mandagen over oss igjen
Hos meg er det sol fra skyfri himmel og da blir man jo glad uansett!! Det at det er ferie på lørdag gjør jo uka selvfølgelig enda bedre!! Også har både jeg og pappan min bursdag denne uken

Denne helgen har vi bare kost oss alle 4. Hadde en liten forskuddsfeiring av bursdag med svigers på lørdag siden de reiste på ferie i går. Laget moussaka , gresk salat og tzatziki.Deilig! Til dessert laget vi fromasje kake! Ble godt , og absolutt ikke noe savn av karber

I dag skal jeg ha time med Personlig trener igjen. Blir spennende å se om det er noe fremgang fra sist

Ha en flott mandag alle

Gammel 15-03-10, 08:32   #342
gulrotklara
Medlem

gulrotklara sin avatar

God mandag til alle. Her er det også skyfri himmel i dag, og jeg har faktisk FRI!!! Deilig.
Nå blir frokosten fortært: 1/2 avokado og 1/2 beger cottage cheese. Jeg gadd ikke å lage noe annet idag.
På lørdag hadde jeg en skikkelig utskeingsdag og laget Bruchetta etter oppskriften her inne. Den var super god.Til og med alle mine venninner som var skeptiske, syns den var super.
Jeg syndet nok litt i forhold til kuren på lørdag, for spiste litt grønnsaker og dipp, ble en del rødvin (har lett for å blidet på dissse jentekveldene gett) og så spiste jeg litt smågodt. Tok ca 5 biter og angret bitter. Neste dag jogget og gikk jeg om hverandre langtur i ca 2 timer, så håper det veide opp litt.
Vekta idag viste -2,1 kg ned på en uke. Er fornøyd med det, men syns selv at det var dårrlig planlegging fra min side med denne jentekvelden. Jeg hadde sikkert gått ned kanskje til -3 kg på den første uka hvis jeg hadde fullt programmet slavisk, men gjort, er gjort og spist, er spist.
Er fornøyd alt i alt.
Nå skal jeg kjøre mellomsnupp på snart 5 i barnehagen og så bærer det avgårde på SATS for meg. Det skal bli deilig.
Ha en super dag og en god lavkarbo uke alle sammen.

Gammel 15-03-10, 14:50   #343
*Ingrid*
Nytt Medlem

*Ingrid* sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Trondheim
*Ingrid* er på en erverdig vei

Hei alle sammen! Har fulgt med på denne tråden en stund, lest boka, blitt kjempeinspirert og I DAG er første dag i fase 1... Kjempegøy å høre fra dere som klarer å gå ned i vekt, skriv gjerne mer om det, og vær stolte av dere selv!
Plan: Ned 10 kg før sommerferien (som begynner i slutten av juni). Burde vel gå an det? Håper å kunne bruke forumet til gjensidig støtte, oppmuntring, og kanskje noen oppklaringer
For eksempel: Jeg forstår det slik at det har skjedd noen endringer ifht boka fra 2006 når det gjelder hva som "er lov" i fase 1. Hvilke? Er for eksempel sånn dobbel 0%-yoghurt lov nå?

Og ellers... strålende fornøyd med å være så lite sulten, selv uten min sedvanlige porsjon med frokostblanding i morges! Hvis jeg hadde klart å bli kvitt min plagsomme karbo-/sukkerhunger i løpet av de neste par ukene, skulle jeg blitt så utrolig glad

Hilsen Ingrid
(som heldigvis er veldig glad i egg, bønner, linser og cottage cheese!)

*Ingrid* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 07:56   #344
Tonje85
Medlem

Hei alle sammen

Da var det tirsdag og jeg sitter på jobb og spiser frokost. Proteinbrød med magerost og paprika og lett salami. Dette brødet er bare kjempegodt og magen fungerer så mye bedre når jeg spiser litt før til frokost. I dag har jeg med pizzasnurrer til lunsj, gleder meg allerede, nam, nam...

Velkommen Ingrid. Håper det går bra med deg de førte ukene. Jeg merket i alle fall at søtsuget ble veldig redusert, bare i løpet av et par dager. Yoghurt dobbel 0 er lov, men ikke før i fase 2. I fase 1 skal man ikke spise noe som inneholder frukt. Men hvis du har lyst på noe søtt er både smaksatt ricotta og eggedosis godt. En blanding av disse blir nesten som tiramisu, og det syntes jeg var godt til fredagskosen.

Her viste vekta ned enda noen hundre gram i går, og det er deilig. Jeg føler meg mye fastere i fisken allerede, og nå skal jeg begynne å jobbe, så også kondisen får seg et løft. Tok min første joggetur ute i går og det var faktisk kjempedeilig. Kondisen var ikke så dårlig som jeg hadde fryktet. Skal prøve å ta en ny runde i dag tror jeg...

Et lite tips til deilig fredagskos sånn på slutten, selv om det er lenge til freda'n ennå... Jeg lager is av bringebær, et egg, yoghurt dobbel 0 og søtstoff. Kjører dette med stavmixer... Utrolig friskt og godt... Men jeg lurer på en liten ting folkens. Hvilken type søtstoff bruker dere hvis dere skal spise noe søtt. Jeg synes nesten alt smaker utrolig falskt jeg... Kjøpte sukrin på helsekosten og det smakte i alle fall æsj. Da er faktisk natreen bedre... Men noen som har erfaring med splenda?

Gammel 16-03-10, 08:24   #345
anette76
Medlem

Enig med deg Tonje , bringbærog yoghurt i en runde i stavmikseren er fantastisk godt Laget en fromasj av heistad gele (sukkerfri) i helgen og det ble også veldig godt.

Lykke til og velkommen til deg Ingrid Dette kommer til å gå veien!
Jeg hadde veldig stort sug etter sjokolade og søtt tidligere , men kan med hånden på hjerte si at det ikke frister særlig lenger Det hender jeg spiser litt mørk sjokolade i helgene , men ikke mye! Når fase 1 er ferdig bør du prøve "isen" som tonje skrev om i innlegget over. Den er supergod og tilfredstiller iallefall mitt søtbehov.

Ang søtning så bruker jeg Splenda! synes det er veldig søtt så jeg bruker nok mindre av det , men det er ikke så altfor kunstig i smaken iallefall

I dag blir det ingen trening på meg , pappan min har bursdag så det blir nok heller en utskeielse ja...he he Får prøve å holde meg til minst mulig...

Men i morgen blir det x-fit igjen mens torsdag og fredag blir det spinning. Lørdag avreise til Florida så da blir det 2,5 uke uten veldig mye trening men masse gåing og litt svømming kanskje

Ha en fin dag

Gammel 17-03-10, 12:12   #346
Lailus
Juniormedlem

Lailus er på en erverdig vei

Hei. Jeg startet på mandag og er altså på min 3. dag. Har vært litt svimmel og slapp dag 2 og 3, men det skal visst gå over. Mitt problem er at jeg allerede er litt lei kylling etter å ha spist ylling til lunsj og middag i 3 dager.
Hvordan går det med deg/dere?

Lailus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 13:23   #347
*Ingrid*
Nytt Medlem

*Ingrid* sin avatar

Hvor: Trondheim
*Ingrid* er på en erverdig vei

Hei Lailus! 3. dag her også... Akkurat nå kjennes to uker veeeeldig lenge ut, men det er forhåpentligvis verdt det Jeg er litt småsvimmel i dag, men ellers har jeg ikke merket så mye til kostholdsomleggingen. Stort søtsug enda, håper det snart går over. Med en rosinbolleluktende Seven Eleven i første etasje der jeg jobber, krever det mye viljestyrke flere ganger daglig!
Til lunch spiser jeg salat fra salatbaren her, passer på å plukke bare de "riktige" tingene. Det er kjempegodt og jeg blir ordentlig mett, men har forferdelig lyst på noe søtt etterpå. Mandag lagde jeg kyllinggryte med linser og bønner og masse grønnsaker til middag, i går kjøttdeig og grønnsaker i form (masse krydder). I dag blir det lett-pølse og grønnsaker. Jeg synes nesten frokosten er vanskeligst, jeg, uten brød eller korn i noen variant... Men jeg SKAL klare dette. Har kjempelyst til å snikveie meg på fredag, selv om det egentlig er mandag som er veiedag

*Ingrid* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 15:57   #348
Lailus
Juniormedlem

Hei Ingrid.
Takk for svar. Det høres ut som du varierer litt mer i måltidene ja. Hvor finner du oppskrifter? Har boken, men synes ikke det er mange nok der som vekker matlysten... Jeg er ikke noen kjøkkenløve, så det blir mye det samme. Skal i dag lage blomkålsmos for første gang.
Synes også 2 uker virker leeenge og ville helst vært over i fase 2 allerede, men eg har bestemt meg for å holde ut.
Spiser middag ca. kl. 17. Spiser du noe etter middag? Er det lov? Synes ikke alltid jeg finner svar i boken...
Gøy at vi er på samme dag og kan støtte hverandre når det blir tungt
-L-

Gammel 17-03-10, 15:59   #349
Lailus
Juniormedlem

Og forresten, Ingrid. Jeg snikveide meg allerede dag 2 fordi jeg måtte bare. 400 gr ned på en dag var nok til at motivasjonen kom for fullt, men skal ikke veie meg igjen før mandag, som er min veiedag også.

Gammel 18-03-10, 07:44   #350
Tonje85
Medlem

Huff og huff, i dag frister det å sprekke. Jobbet overtid i går og var bare så vidt hjemom og sov før jeg er tilbake på jobb. Er så sinnsykt trøtt og da synes jeg alltid skikkelig synd på meg selv og har lyst på noe godt å spise. Lukten av nystekte boller gjennom Østbanen var skikkelig ille i dag, men jeg klarte å holde meg til å kjøpe CC og syltetøy uten sukker på Rimi... Det var dagens lille hjertesukk:-)

Så, et lite middagstips. Jeg lagde kjøttboller på søndag og samboeren min mener det er det beste han noen gang har spist. Må lage dem igjen i dag siden vi går besøk. Jeg tok karbonadedeig, et egg, salt, pepper, oregano, basilikum, bacon og fetaost. De er også kjempegode med chorizopølse i. Jeg brukte sånn fetaost i olje, der var det både oliven og hvitløk i boksen som jeg også skjærte opp og hadde oppi. Stekte som kjøttboller og serverte med blomkålpuré og tomatsaus. Nam nam.

Også har jeg bakt kake siden vi skal ha besøk i dag. Black sunday som jeg fant her inne på forumet. Den inneholder litt mye smør, men veldig lite karbo siden jeg brukte mørk sjokolade 72% uten sukker. Herregud for en god kake. Vi var nødt til å prøvesmake littegran... Tror jeg må bake en sånn til vi skal på fjellet i påsken, det er tross alt mer lovlig enn annet godteri...

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som starter mandag 4. mai? kazza78 Ketolysekuren 264 05-05-10 22:45
Noen som starter 16. mars? Joranna Ketolysekuren 119 15-03-10 20:21
Er det noen som har lest disse lavkarbobøkene? Gracella Lavkarbobøker 4 19-02-09 19:07
Noen som vil lage meg en plan for noen dager mens jeg venter på boka? lisa83 Ketolysekuren 9 13-09-07 22:25
NOEN som har disse bøkene? Hyper Spørsmål og svar 5 13-09-06 18:37

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:04.