Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 17-03-10, 11:05   #326
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg, her.

God morgen

Heldigvis har ikke gårsdagen gjort noe utslag på vekta. Var redd for at den skulle vise en kilo opp jeg, men viser akkurat det samme som i går 71,6

Jobba 17 timer i går - det var grunnen til stresset mitt og lite mat, jeg hadde virkelig ikke lyst til å gå på en pizzasmell på overtiden for å si det sånn. Men i dag er treningsbagen pakket, stangseleri og buko ost pakket som ettermiddagsnacks OG jeg har med meg en atkinsbar i alle tilfeller det skal bli en kaosdag uten like igjen

Bra

Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 11:06   #327
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Ja, her kan man ikke være logget av lenge, da er det tjue tråder mer på kort tid. Man detter nesten helt ut hvis man er borte litt, men jeg slenger meg bare på igjen og prater om noe annet

Gammel 17-03-10, 11:40   #328
65kgmamma=perfekt
Medlem

65kgmamma=perfekt sin avatar

65kgmamma=perfekt er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Elinee, her.

Ja, her kan man ikke være logget av lenge, da er det tjue tråder mer på kort tid. Man detter nesten helt ut hvis man er borte litt, men jeg slenger meg bare på igjen og prater om noe annet

Ja her var det skjedd mye Hehe.

Har gått ned 100 gram i dag også=) Så nå er jeg hæppi. At jeg går ned selv om jeg har mensen Og denne ganger tror jeg virkelig at jeg har fått den tilbake. Blør mye mer i dag enn de andre gangene Så kanskje det går ca en mnd mellom mensen no da

65kgmamma=perfekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3 Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 11:46   #329
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Ja, kanskje det er ordentlig mensen. Bra du har gått ned
Jeg har gått ned 300 g siden i går. Jeg gikk ned når jeg hadde mensen nå også, ferdig i dag, jess. Nå har jeg gått ned 6,5 kg. Juuhu.
Angrer på at jeg ikke tok bilder før jeg begynte å slanke meg, men ville ikke ha det på pc eller kamera så samboeren min ser det. Han har jo sett meg hver dag for 6,5 kg siden, men ikke på den måten, blir liksom ikke så flatterende. Fillern. Målebåndet er helt ubrukelig. Syns ikke cm går ned annet enn i midjen. Vil ned rundt navlen også. Men nå kan jeg se at jeg har blitt smalere.

Gammel 17-03-10, 11:52   #330
65kgmamma=perfekt
Medlem

Så bra du har gått ned hele veien Det er jo kanon bra.
Ja jeg også angrer på at jeg ikke tok bilder, jeg hadde bilder men sletta de fordi jeg var redd noen andre skulle se de. Men tenkte å ta nye i dag sånn at jeg har noe å se etter. Jeg også ser jeg er blitt smalere og så får jeg på meg buksene mine igjen
Har prøvd målebånd, men føler ikke at jeg får det til. Vanskelig å måle samme plassene. På søndag tenkte jeg at jeg skulle ta nye mål. Da er det tre uker siden jeg målte. tenker at jeg ikke kan måle ofte, for da ser en ikke så lett at man faktisk har mista cm...?

65kgmamma=perfekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3 Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 12:12   #331
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

Namba er på en erverdig vei

Jeg snikveide meg i dag og fikk meg en gledelig overraskelse, ned 0,5 kg siden mandag. Det var kjempemotiverende. Det betyr at jeg endelig har gått ned fem kilo (men må vente til veiedagen før vekten teller. Jeg har en sånn uoffisiell lek der jeg prøver å gå ned minst like mye som babyen min legger på seg slik at belastningen på bekkenet ikke skal bli større (jeg har bekkenløsning enda), og nå har jeg endelig tatt henne igjen. Det var veldig artig. Nå er vi totalt sett noen hundre gram mindre enn vi var på sykehuset.

Jeg sørger for alltid å ha rester og planlegge slik at jeg kan bruke mindre tid på matlaging enn når jeg har mer overskudd. Jeg lager gjerne store grønnsaksporsjoner som jeg har stående i kjøleskapet noen dager, så trenger jeg bare steke fisk, løvstek eller noe og ha sammen med det. Det er jo stort sett tilbehøret/grønnsakene som tar tid og energi å tilberede. Jeg steker også ekstra kjøttdeig/bacon når jeg først lager det, så er det lett å bruke senere. Og når selv det virker for mye så har jeg porsjoner med ferdig middag i fryseren som jeg tar opp. det går stort sett bra, men visse dager er ekstra slitsomme, og da er det vanskeligere å planlegge også. Men i dag går det bedre enn i går.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 12:20   #332
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Ja, jeg måler for ofte, så blir bare usikker på om jeg holder det like stramt/løst som første gang. Men midjen er 5 cm mindre, så der har jeg gi hvert fall gått ned noe.
Resten er 1-2 cm, så der vet jeg jaggu ikke.
Vekta går jo nedover, så blir jo mindre, men er de dagene man ikke går ned så mye, at det hadde vært greit å se om målebåndet gikk nedover...
Blir spennende når du skal måle deg!!!!

Gammel 17-03-10, 12:27   #333
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

Et lite knep jeg bruker når jeg måler cm er å gjøre det foran speilet slik at jeg kan sørge for at målebåndet er vannrett. Da blir det lett å få likt navlemål. I midjen bruker jeg å sikte på det tynneste punktet. det kommer forhåpentligvis lenger ned med tiden etterhvert som jeg får midje. Rundt rumpa og på låret sikter jeg på det tykkeste punktet.

Gammel 17-03-10, 12:29   #334
65kgmamma=perfekt
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Elinee, her.

Ja, jeg måler for ofte, så blir bare usikker på om jeg holder det like stramt/løst som første gang. Men midjen er 5 cm mindre, så der har jeg gi hvert fall gått ned noe.
Resten er 1-2 cm, så der vet jeg jaggu ikke.
Vekta går jo nedover, så blir jo mindre, men er de dagene man ikke går ned så mye, at det hadde vært greit å se om målebåndet gikk nedover...
Blir spennende når du skal måle deg!!!!

Jeg har ikke snik målt mer enn en gang og da ble jeg ikke mere klok=/ Hehe, tror jeg var altfor tidlig å snik målte=) Hehe. Klart du har mista rundt midjen. 6,5 kg må jo vises
Ja det var derfor jeg ville begynne å bruke målebånd pga av at jeg kunne sjekke det, hvis vekta stod stille=) men det funka jo heller ikke. Kanskje annen hver uke?

Gammel 17-03-10, 12:31   #335
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Namba, her.

Jeg snikveide meg i dag og fikk meg en gledelig overraskelse, ned 0,5 kg siden mandag. Det var kjempemotiverende. Det betyr at jeg endelig har gått ned fem kilo (men må vente til veiedagen før vekten teller. Jeg har en sånn uoffisiell lek der jeg prøver å gå ned minst like mye som babyen min legger på seg slik at belastningen på bekkenet ikke skal bli større (jeg har bekkenløsning enda), og nå har jeg endelig tatt henne igjen. Det var veldig artig. Nå er vi totalt sett noen hundre gram mindre enn vi var på sykehuset.

Jeg sørger for alltid å ha rester og planlegge slik at jeg kan bruke mindre tid på matlaging enn når jeg har mer overskudd. Jeg lager gjerne store grønnsaksporsjoner som jeg har stående i kjøleskapet noen dager, så trenger jeg bare steke fisk, løvstek eller noe og ha sammen med det. Det er jo stort sett tilbehøret/grønnsakene som tar tid og energi å tilberede. Jeg steker også ekstra kjøttdeig/bacon når jeg først lager det, så er det lett å bruke senere. Og når selv det virker for mye så har jeg porsjoner med ferdig middag i fryseren som jeg tar opp. det går stort sett bra, men visse dager er ekstra slitsomme, og da er det vanskeligere å planlegge også. Men i dag går det bedre enn i går.

Så bra, Namba!
Ja, lønner seg å lage mat på forhånd. Jeg lagde salat i går, men den smakte ikke godt i dag. Må finne på noe nytt snart, går i det samme hele tiden og mistet total inspirasjon her...

Gammel 17-03-10, 12:32   #336
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Opprinnelig lagt inn av 65kgmamma=perfekt, her.

Jeg har ikke snik målt mer enn en gang og da ble jeg ikke mere klok=/ Hehe, tror jeg var altfor tidlig å snik målte=) Hehe. Klart du har mista rundt midjen. 6,5 kg må jo vises
Ja det var derfor jeg ville begynne å bruke målebånd pga av at jeg kunne sjekke det, hvis vekta stod stille=) men det funka jo heller ikke. Kanskje annen hver uke?

Ja, det tror jeg blir bra. Annehver uke. I morgen har jeg gått på ketolyse i fire uker og da skal jeg måle ordentlig.

Gammel 17-03-10, 12:33   #337
65kgmamma=perfekt
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Namba, her.

Gratulerer med 5kg

Jeg må bare si at jeg er så utrolig heldig at mannen lage all middag,jeg kan ikke lage mat, er helt håpløs, men han er utrolig flink så jeg slipper å tenkte på middagen selv. Eller jeg skriver ned ukeplaner med middager og han lager=) Veldig greit, ellers hadde jeg ikke klart å holde meg tror jeg., jeg hadde nok hatt sprekker hele tiden.

Gammel 17-03-10, 12:47   #338
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Bortskjemt er du Hehe. Skulle ønske det var sånn her i huset og. Sambo slanker seg han og, han har jo egentlig bare muskler, men fått det for seg at six packen skal synes hele tiden. Glad jeg også slanker meg, hadde ikke følt meg helt på topp når han går topptrent ved siden av meg. Men han tror ikke på å kutte karbo, han har sin egen måte som han holdt på med når han boksa profesjonelt, så må liksom tilpasse middagen til begge deler. Styr. Og han vil ha masse frukt, så jeg må se på all den gode frukten og ikke spise noe

Gammel 17-03-10, 13:00   #339
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

Eilinee: Du må jo bare si fra om du trenger tips, for vi har nok veldig forskjellige spisevaner selv om vi tar utgangspunkt i de samme matvarene. Bare si hva du vil ha forslag til. Det kan bli inspirerende for oss alle det. Jeg har spist meg skikkelig dobbelt-svelg-lei på omelett og sopp, og salat ble det også for mye av en periode, men nå kjenner jeg meg snart klar for det igjen.Jeg synes salat med kylling i karrimajones (sånn som på big bite, bare mye mer kylling) er kjempegodt.

Gammel 17-03-10, 13:10   #340
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Ja, tusen takk. Spiste og bacon til frokost hele tiden, dritt lei. Spiser salat ved siden av kjøtt til middagen, så vil helst ha noe godt til frokost/lunsj utenom egg og salat.
Spist atkins barer til frokost de to siste dagene og bare litt tomater til lunsj, blir både kvalm og lei.
Har du noen gode forslag til forkost/lunsj som ikke er egg eller salat?

Gammel 17-03-10, 13:40   #341
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

jeg har sjelden salat til middagen. Jeg har heller mer grønnsaker til (stekt paprika, løk, squash, purre, minimais) ofte sammen med kokt brokkoli moset med smør eller blomkål moset med smør og kremost med hvitløk. Det siste der synes jeg er veldig godt. Det blir sikkert godt hvis man bruker hvitløkssmør i steden for kremost med hvitløk også, bare litt sterkere smak.

Til frokost har jeg spist brød med tykt lag smør, salami og agurk eller gräddost og paprika. Jeg har også laget ostekjeks av taffelost og hatt pålegg på. Ingen av delene synes jeg er veldig godt (ostekjeks er best uten pålegg), så etter at jeg ble lei av omelett så har jeg gått mer og mer over til egg og bacon eller middagsrester (da venter jeg litt lenger sånn at jeg blir skikkelig sulten. For det meste det siste fordi jeg har vært litt matlei, men det har gått seg til igjen etter at jeg har begynt å variere mer. Hvis du kutter ut salaten til middag blir det sikkert mer fristende med salat til lunsj igjen etter hvert. Jeg synes også frokost og lunsj har vært det vanskeligste, men knekkebrød, pannekaker og vafler høres ut til å være nokså populært her inne. "potetsalat" (eggerøre etterhvert) med spekeskinke og morr til er jo fin lunsjmat. Det hadde jeg en gang og det var ikke langt fra like godt som potetsalat.

Gammel 17-03-10, 13:42   #342
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

Jeg glemte å skrive at jeg ofte har stekt laks med agurksalat m.m til lunsj, for gjør jeg det så kan jeg ha kjøtt til middag hver dag.
jeg har funnet de aller fleste ideene på Dreamy og Gerds hjemmesider og lagret oppskriftene jeg vil prøve i en egen mappe. Siden appetitten ikke er den helt store på ketolyse (halleluja) så går jeg gjerne inn i mappa og ser der hva jeg skal spise siden jeg har alle ideene mine samlet der (og i Mat på Data). Da blir det mye lettere å få variasjon.

Gammel 17-03-10, 14:31   #343
Val
Gjest

Skjønnner ikke dette med mindre apetitt, jeg synes jeg spiser like store middager nå som før - høydepunktet på dagen hehe.

I dag skal jeg ha kylling og svinekjøtt i karrysaus med smørdampede aspargies. Deilig!

I dag stod jeg med en 200gram pakke med paranøtter, tok den med meg til kassa, før jeg la den fra meg ved tyggisene og kjøpte bare det andre istedet Stolt av meg selv, men klarte ikke legge fra meg Cola Zeroen da...men men...bedre med bare den, enn den OG nøtter. Selv om akkurat nå angrer jeg litt...veldig lyst på nøtter hehe.

Jeg har ikke fått noe engergi ennå. Sårt etterlengtet. Jeg får litt sånn kick innimellom hvor jeg plutselig tar helt av og er i kjempehumør, men det varer som regel bare en halv times tid før jeg er på normalen igjen.

Er det bare meg eller er dere også litt skuffa over ketolyse? Når jeg først leste her inne fikk jeg helt "WOW dette er jo FANTASTISK!!"...men nå tenker jeg at det er litt for mye "halleluja-stemning" rundt ketolyse. Ja, det er mange som har hatt fantastiske resultater, men det ser ut til å være mange som sliter også...jeg har også lest mange steder om folk som er på "kuren" for andre og tredje gang fordi de har gått opp igjen alt. Mmmm...men det er kanskje bare fordi jeg ennå ikke har funnet "formelen" for hva som er riktig....

Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 14:36   #344
Mona_K
Medlem

Mona_K sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Mona_K er på en erverdig vei

Koselig vi hadde vel tenkt om 3-4 mnd =) Så vi havner ikke på samme termin dato men kansje alikevel på forumet =) Hadde vært gøy =) Kommer også ann på hvor mye jeg går ned i vekt også =)Orker ikke være stor og tung og gravid en gang til

Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 15:23   #345
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Hvor: Kristiansund
Alder: 47
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Akk og ve - tung dag i dag....og nå psyker jeg meg opp til å dra på trening.

Mål til påske:

StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 17:44   #346
Mona_K
Medlem

Mona_K sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Mona_K er på en erverdig vei

Du er flink !

Jeg lurer på om dere har en sånn abstinesns kalender ?
Den er kjempe grei å lærerik og go motivasjon

Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 19:43   #347
Val
Gjest

Nei hva er det?

Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 20:09   #348
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Jeg vet jo ikke når/om jeg blir gravid. Bruker ikke noe prevensjon nå, så får se hva som skjer.
Takk for tips, Namba. Spiste grønnsaker til middagen hele tiden før, men siden sambo skal litt ned han og, vil han ha salat og da gidder jeg ikke lage to ting.
Skal lage eggerøre i kveld og kjøpe masse laks i morgen. Så steker jeg opp og har i kjøleskapet.
Kanskje jeg skal prøve disse micro pannekakene. Men for meg er pannekaker søtt og kunne ikke tenke meg å ha pålegg på det. Får se litt.

Gammel 17-03-10, 20:13   #349
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Val, her.

Jeg har ikke fått noe engergi ennå. Sårt etterlengtet. Jeg får litt sånn kick innimellom hvor jeg plutselig tar helt av og er i kjempehumør, men det varer som regel bare en halv times tid før jeg er på normalen igjen.

Er det bare meg eller er dere også litt skuffa over ketolyse? Når jeg først leste her inne fikk jeg helt "WOW dette er jo FANTASTISK!!"...men nå tenker jeg at det er litt for mye "halleluja-stemning" rundt ketolyse. Ja, det er mange som har hatt fantastiske resultater, men det ser ut til å være mange som sliter også...jeg har også lest mange steder om folk som er på "kuren" for andre og tredje gang fordi de har gått opp igjen alt. Mmmm...men det er kanskje bare fordi jeg ennå ikke har funnet "formelen" for hva som er riktig....

Litt enig. Men har gått ned en del, så er veldig fornøyd. Men er mye mer sliten enn jeg var før, faktisk.
Før spiste jeg mye dritt, men holdt meg stabil. Så gikk jeg opp pga jobbing på kvelden etc. Så håper at går jeg ned igjen, så kan jeg holde meg der ved å spise litt mer det jeg vil. Håper det, for er ikke sunt med masse jojo slanking og har faktisk ikke tenkt til å kutte ut alt jeg liker for resten av livet!
Huden er ikke bedre og null energi, men vekta går ned! Jeg tåler tydeligvis ikke å drikke på kuren da, for da stopper det jo i en hel uke!!

Gammel 17-03-10, 20:39   #350
Val
Gjest

Jeg skal ha mye fri i april, så jeg sitter her å lurer litt på om jeg skal ha et slikt "Prosjekt styrketrening", hvor jeg trener masse styrke. Jeg øker raskt i muskelmasse når jeg først er dedikert så burde vise litt resultater. Noe å tenke på...

Så lurer jeg også på om jeg skal prøve å spise bare ett måltid per dag. Mange sier det er feil men noen har hatt gode resultater med det, og da er det også enklere å beregne måltidets sammensetning. Kunne vært artig å prøve hvertfall.

På fredag har jeg gått på ketolyse i 7 uker. Da skal jeg veie meg O_o

Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skulle vi hatt en egen middagstråd/oppskriftstråd for ED? Titti Eurodiett 2 23-10-10 20:11
Æsj jeg har hatt sprekk....:( Iset Atkins kosthold 5 05-04-04 12:42

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:33.