Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Noen ernæringseksperter her ...?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-03-10, 22:09   #1
Metalpus.
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 41
Metalpus. er på en erverdig vei

Noen ernæringseksperter her ...?

Har en liten diskusjon med venner og lurer på "fasiten"...
Ei vennine av meg spiser:
Frokost : en vita-brødskive med smør, kalkunfiletpålegg og gulost + eple/appelsin-juice
Lunsj: 2 slike brødskiver + en kiwi
Av og til et eple eller banan som mellom måltid
Middag: Kyllingfilet stekt i olje + salat med tomat, selleri, paprika og feta m/balsamico.
Ellers ingenting mer den dagen. Hun er ca 1,60 høy og tror veier 65 kg.
Hun har en middels aktiv jobb.
Hun sier hun trener step én gang i uken og vekter én gang i uken.

Vil hun da gå ned i vekt? Og hva er "normalt" forbuk av Kcal pr dag for henne ? Hvordan bør hun spise ..?

__________________
metalPus
Metalpus. er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 22:24   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Noen ernæringseksperter her...?

Er planen at hun skal leve lavkarbo?

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 22:31   #3
Metalpus.
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 41
Metalpus. er på en erverdig vei

Sv: Noen ernæringseksperter her...?

hun har sin egen "lure" idé om kosthold og trening...
Jeg sier hun bør vurdere lavkarbo heller...

__________________
metalPus
Metalpus. er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 22:51   #4
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Noen ernæringseksperter her...?

Er nok ikke rette forumet å spørre når hun lever på skiver, er rimelig få som spiser det her

Hvis du ikke klarer å overbevise henne om lavkarbo, eksempelvis fedon som er rimelig lik det hun allerede spiser med visse begrensinger, så kanskje er Grete R tingen for henne.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 23:01   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Noen ernæringseksperter her...?

yes, hun burde gå ned på det Hvis hun har en helt normal forbrenning og ikke har noe insulinresistens eller noe
Men hun burde nok spise litt mer.. Adde noe mer proteiner til frokost hvertfall.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 08:52   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Noen ernæringseksperter her...?

Mye frukt/juice og fruktose, syns jeg!
Søsteren min skulle slanke seg med sunn mat og trening. Hun gikk opp 6 kg og skjønte ingenting, hun som spiste sååå mye sunn frukt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 11:17   #7
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen ernæringseksperter her ...?

Opprinnelig lagt inn av Metalpus., her.

Har en liten diskusjon med venner og lurer på "fasiten"...
Ei vennine av meg spiser:
Frokost : en vita-brødskive med smør, kalkunfiletpålegg og gulost + eple/appelsin-juice
Lunsj: 2 slike brødskiver + en kiwi
Av og til et eple eller banan som mellom måltid
Middag: Kyllingfilet stekt i olje + salat med tomat, selleri, paprika og feta m/balsamico.
Ellers ingenting mer den dagen. Hun er ca 1,60 høy og tror veier 65 kg.
Hun har en middels aktiv jobb.
Hun sier hun trener step én gang i uken og vekter én gang i uken.

Vil hun da gå ned i vekt? Og hva er "normalt" forbuk av Kcal pr dag for henne ? Hvordan bør hun spise ..?

Hun vil antagelig gå litt ned i vekt og være mye sulten, og legge på seg alle kiloene igjen når hun begynner å spise "normalt" igjen. Tar forbehold om at jeg ikke kjenner noe til kroppen hennes og hvordan den pleier å reagere, så dette blir generelt.

Jeg synes også det mangler fett, og fett er viktig om man vil ned i vekt. Selv om man ikke lever lavkarbo, er det viktig at å tenke fett og proteiner til hvert måltid. For å øke forbrenningen bør hun også spise oftere. Frokost, lunsj, middag og kvelds og 2 mellommåltider. Hvis hun insisterer på frukt til mellommåltid, kan en neve nøtter ved siden av være bra.

Hvis hun skal telle kalorier, tror jeg også hun spiser altfor lite.

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 22:05   #8
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Noen ernæringseksperter her...?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Mye frukt/juice og fruktose, syns jeg!
Søsteren min skulle slanke seg med sunn mat og trening. Hun gikk opp 6 kg og skjønte ingenting, hun som spiste sååå mye sunn frukt!

den der har jeg også prøvd,, gikk også opp i vekt , det var før jeg visste hva lavkarbo var ,og at jeg var insulinresistens

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 22:40   #9
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen ernæringseksperter her ...?

Smør og gulost på brød er ikke slankemat! Tvert om. Det er hva fedon advarer mot og som jeg erfarte å legge på meg av en periode. Frukt funker ikke, nei. Det metter svært kort tid og er som godteri: kun kalorier uten metningeffekt. Hovedsaklig grønnsaker, kaldpresset olje og fisk er tingen, tror jeg. Brød er ikke slankemat,altså. Ikke er måltidserstattere (sjokoladebarer) noe godt alternativ heller. Ubearbeidet mat som kjøtt og fisk er mye bedre.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-03-10, 22:42   #10
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Noen ernæringseksperter her ...?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Smør og gulost på brød er ikke slankemat! Tvert om. Det er hva fedon advarer mot og som jeg erfarte å legge på meg av en periode. Frukt funker ikke, nei. Det metter svært kort tid og er som godteri: kun kalorier uten metningeffekt. Hovedsaklig grønnsaker, kaldpresset olje og fisk er tingen, tror jeg. Brød er ikke slankemat,altså. Ikke er måltidserstattere (sjokoladebarer) noe godt alternativ heller. Ubearbeidet mat som kjøtt og fisk er mye bedre.

Smør og gulost er kanskje ikke slankende på vanlig lavaklori, men for oss som spiser ketogent er smør supermat fedon har veldig libereale idèer om hva som er sunt.. Hadde han sagt at smør var sunt hadde han ikke vært så populær blandt så mange..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 15:17   #11
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen ernæringseksperter her ...?

Smør,ja, men smør sammen med brød(karbohydrater), var poenget.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-03-10, 15:22   #12
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Noen ernæringseksperter her ...?

Nå følger vel ikke jenta det er snakk om hverken Fedon eller noen annen lavkarbokur da?

Det er jo mye diskusjon om det er samme hvor kaloriene kommer fra når man slanker seg lavkalori.
Min erfaring er at det er det samme for kroppen min. Om jeg spiser ei brødskive med smør og gulost på eller om jeg spiser to brødskiver med kalkunskinke på er ett fett.
Er jo ikke sånn for alle, men
Det kan funke for noen

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 09:53   #13
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Noen ernæringseksperter her ...?

Jeg bare syns det er rart at hun vil ned i vekt jeg, hun høres normalt slank ut med sin høyde. Jeg har samme høyde og da jeg var 65 kilo var jeg normalt slank....

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 10:00   #14
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Noen ernæringseksperter her ...?

Opprinnelig lagt inn av Metalpus., her.

Har en liten diskusjon med venner og lurer på "fasiten"...
Ei vennine av meg spiser:
Frokost : en vita-brødskive med smør, kalkunfiletpålegg og gulost + eple/appelsin-juice
Lunsj: 2 slike brødskiver + en kiwi
Av og til et eple eller banan som mellom måltid
Middag: Kyllingfilet stekt i olje + salat med tomat, selleri, paprika og feta m/balsamico.
Ellers ingenting mer den dagen. Hun er ca 1,60 høy og tror veier 65 kg.
Hun har en middels aktiv jobb.
Hun sier hun trener step én gang i uken og vekter én gang i uken.

Vil hun da gå ned i vekt? Og hva er "normalt" forbuk av Kcal pr dag for henne ? Hvordan bør hun spise ..?

Det er helt komplett umulig å si, egentlig Det avhenger av metabolismen hennes. Jeg vet om folk som ville gått opp på en sånn diet, og folk som ville rast ned. Har hun et vanskelig metabolsk problem,vil hun nok ha problemer. Dessuten er trening to dager i uken på den måten hun gjør, med på å holde figuren fast, men den øker ikke forbrenningen generelt utover de kcal hun bruker under treningen, fordi da kreves det regelmessig trening, helt 4 dager i uken. Litt positivt på insulinet er det, men ikke svært mye. Sannsynligvis vil hun gå ned, da de med store metabolske problemer stort sett veier langt mer, og de orker gjerne ikke trene, på grunn av vanskligheter med å få glukosen inn i cellene (insulinresistens) som fører til slapphetsfølese (lite drivstoff). Men det er umulig å si om hun vil gå ned raskt eller ikke. Det som ALLTID er interresant, og som bør være 1.pri, er hvordan holde en lav vekt. Det er derfor man bør legge om kostholdet slik det skal være etter en vektnedgang idet man slanker seg, slik at man ikke behøver å forandre det etter slankingen.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 10:02   #15
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Noen ernæringseksperter her ...?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Smør og gulost er kanskje ikke slankende på vanlig lavaklori, men for oss som spiser ketogent er smør supermat fedon har veldig libereale idèer om hva som er sunt.. Hadde han sagt at smør var sunt hadde han ikke vært så populær blandt så mange..

Folk som har vært "private" med ham sier at han i det siste har adoptert mye av meningene til Dag Viljen og co når det gjelder mettet fett, men at han nesten ikke tør si noe om det, pga lisensen hans og oppmerksomheten i media det ville fått om han gikk offentlig ut. Da ville nok ernæringsrådet funnet frem gapestokken igjen

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har så sykt dårlig fantasi,noen som kan komme med noen tips? Aadna Lavkarbo generelt 7 16-04-10 11:05
Ernæringseksperter gir nye slankeråd petes Spis deg ned i vekt med Skaldeman 1 03-09-09 13:38
Ønsker en ekstra effektiv vektnedgang i juni? Noen som har noen triks i ermet? Kristina S Ketolysekuren 4 05-06-09 16:58
Noen som vil lage meg en plan for noen dager mens jeg venter på boka? lisa83 Ketolysekuren 9 13-09-07 22:25
Noen som har noen tips til noen proffe hår geler/paste? Aadna Generell diskusjon 2 02-08-06 00:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no