Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Galleproblemer og lavkarbo

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-03-10, 09:12   #1
libra
Juniormedlem
 
libra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nordpå
Innlegg: 19
libra er på en erverdig vei

Galleproblemer og lavkarbo

God morgen Lavkarbo venner
Min svigermor har i dag bestemt seg for å legge om livsstilen og begynne på lavkarbo. Hun har imidlertid hatt endel galleplager og er av den grunn litt spent på hvordan det vil gå. Har noen her erfaringer å dele?
I tillegg har hun polymyalgi og alt for høyt blodtrykk. Jeg personlig tror at å legge om kosten vil hjelpe henne men har lyst å høre om andres erfaringer.
Veldig takknemlig for svar
Hilsen spent svigerdatter

libra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 10:09   #2
lijo
Juniormedlem
 
lijo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 53
Innlegg: 34
lijo er på en erverdig vei

Sv: Galleproblemer og lavkarbo

Hei, jeg har fått påvist gallestein ved ultralyd. Har tidligere hatt kraftige anfall. Sto egentlig oppført til operasjon, men trakk meg. Hadde lyst til å prøve å regulere kostholdet og se hvordan det påvirket gallesteinsplagene. Nå følger jeg egenkomponert ganske streng lavkarbodiett, og f.eks fløte, creme fraiche og annet fett er en del av kostholdet. Har ikke hatt mer plager etter å ha begynt lavkarbodiett - heller mindre plager. Det er nå min erfaring, men sikkert ikke likt for alle. Ønsker din svigermor lykke til.

__________________


lijo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 10:41   #3
Designeren
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Sarpsborg
Alder: 52
Innlegg: 44
Designeren er på en erverdig vei

Sv: Galleproblemer og lavkarbo

Jeg har også hatt en del "galle-smerter" opp gjennom årene. Har vært hos en meget profesjonell healer nå og blitt kvitt migrene!!! (Er overveldet!!! Trodde ikke det var mulig egentlig....!) Hun så mine galle-problemer og sa at gallen ikke virker optimalt hos meg og at jeg skulle være forsiktig med fettrik mat - særlig mettet fett. Men jeg merker heller ingen forskjell om jeg går på lavkarbo eller "vanlig" mat. Jeg ville absolutt anbefalt henne å prøve lavkarbo

__________________
Designeren
Sjekk min hjemmeside:
www.friskbrisdesign.no

Designeren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Atkins Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 11:05   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Galleproblemer og lavkarbo

Det er mange her som har fjernet galleblæren og andre som har en trøblete galleblære, men alt i alt har det lite å si for om man kan leve LCHF.

Bare en ting hun må tenke på, og det er å begynne med lite fett og øke l-a-n-g-s-om-t!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 06:13   #5
Tutte
Medlem
 
Tutte sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 420
Tutte er på en erverdig vei

Sv: Galleproblemer og lavkarbo

Jeg har fjernet både gallesteiner og galleblære for snart 5 år siden. Og har mye mindre plager med dette etter at jeg gikk over på lavkarbokostold enn jeg hadde på et høykarbokosthold. Eneste som kan være lurt er som sagt over her, å øke på med fettet gradvis. Dette virket veldig bra for meg hvertfall

__________________


Tutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 07:05   #6
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Galleproblemer og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av libra, her.

God morgen Lavkarbo venner
Min svigermor har i dag bestemt seg for å legge om livsstilen og begynne på lavkarbo. Hun har imidlertid hatt endel galleplager og er av den grunn litt spent på hvordan det vil gå. Har noen her erfaringer å dele?
I tillegg har hun polymyalgi og alt for høyt blodtrykk. Jeg personlig tror at å legge om kosten vil hjelpe henne men har lyst å høre om andres erfaringer.
Veldig takknemlig for svar
Hilsen spent svigerdatter

LCHF ordner også høyt blodtrykk. Men, hva er polymyalgi?

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 09:37   #7
libra
Juniormedlem
 
libra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nordpå
Innlegg: 19
libra er på en erverdig vei

Sv: Galleproblemer og lavkarbo

Hei og takk for svar

Veggpryd: Polymyalgia, ho har den reumatiske artritt som gir betennelse i musklenes små arterier. Bruker kortikosteroider for denne sykdommen. Har lest at LCHF mat virker bra mot betennelses sykdommer. Og mot høyt BT. Tenk om omlegging av kostholdet kunne hjulpet henne. Er spent på gallen da....

libra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 14:41   #8
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Galleproblemer og lavkarbo

OK, takk.
Håper vi får høre hvordan det går med henne - du må holde oss oppdatert!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 19:53   #9
libra
Juniormedlem
 
libra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Nordpå
Innlegg: 19
libra er på en erverdig vei

Sv: Galleproblemer og lavkarbo

Skal holde dere oppdatert ja. Så langt har alt gått bra. Ho tar det litt forsiktig i starten mtp fett. Spennende )

libra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 22:03   #10
Chiquita
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 54
Chiquita er på en erverdig vei

Sv: Galleproblemer og lavkarbo

Jeg er tidligere gallestensoperert (5 år siden) og på et vanlig høykarbo-kosthold har jeg endel problemer ifht løs avføring (fast 20 min etter hvert måltid). Samt enkelte "gallestensanfall" (selv om jeg ikke har galleblære)
Nå på lavkarbo har jeg ingen slike problemer *bank i bordet*

__________________
Chiquita
Delmål 1: -5kg er nådd! Delmål 2: -10kg er nådd!! Delmål 3: -15kg er nådd!!! Delmål 4:-20kg

Chiquita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Galleproblemer og lavkarbo libra Spørsmål og svar 3 26-03-10 23:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no