Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Off lavkarbo i påsken...hvordan "setter man opp" dagen da? (mat)

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-03-10, 20:47   #1
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Off lavkarbo i påsken...hvordan "setter man opp" dagen da? (mat)

Jeg har gitt meg selv lavkarbofri i påsken. Kvikk Lunsjen ble rett og slett for "tradisjonell", det hørte liksom med da jeg var på skitur på fjellet. Og i hyttesofaen etterpå var det helt herlig med litt av det jeg vanligvis ikke spiser. Og akkurat disse dagene har jeg bestemt meg for å bare kose meg med det

Men så til spørsmålet:

Når jeg en dag spiser en del godterier/sjokolade (mot normalt (selvfølgelig) ingenting, når jeg kjører lavkarbokost) - hvordan "jevner" jeg ut dette med all annen mat? Hva skal jeg spise/ikke spise for å gjøre minst mulig ugang med kroppen og vekten?

Kosten for øvrig er det ingen endring i, jeg spiser ikke brød, ris, pasta, mel, sukker, melk, juice, frukt, men hva med fettet? Er det ikke fett OG karb som gjør at vekten stiger? Bør jeg nå spise magrere for å "jevne" ut litt?

Jeg har et langsiktig mål på min kostholdsendring, derfor har jeg gitt meg selv lov til å falle for noen fristelser nå i påsken.

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 21:46   #2
Janevel
Juniormedlem
 
Janevel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 48
Janevel er ny på veien

Sv: Off lavkarbo i påsken...hvordan "setter man opp" dagen da? (mat)

Jeg er langt fra noen ekspert, men man skulle vel tro at det skulle lønne seg å spise magert. Fett OG karbohydrater er vel ingen god kombinasjon??

Nyt kvikk lunsjen

__________________
Janevel

- - Minus 10 kilo til sommeren? - -
Janevel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 21:51   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Off lavkarbo i påsken...hvordan "setter man opp" dagen da? (mat)

Hei,
Jo flere karbe dess mindre fett. Normalt behover man ikke å bekymre seg for å redusere fettet dersom man holder seg under 72 kh ref Lutz’ bok: Bedre uten brød. …men litt usikker når du øker kh kvoten med godteri.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-04-10, 08:14   #4
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Off lavkarbo i påsken...hvordan "setter man opp" dagen da? (mat)

Takk for svar begge to

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 01-04-10, 10:22   #5
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Off lavkarbo i påsken...hvordan "setter man opp" dagen da? (mat)

Hvis du klarer å holde deg under 72 gram karbohydrat i døgnet, så spis så mye fett du vil. Jeg velger å holde fettinntaket oppe, også på utskeielsesdager, men da er jeg også veldig bevisst på å ikke gå så mye over 120 gram karbohydrat. Dette kombinert med mye fett og protein, gir som regel ikke det blodsukkerkicket, som ofte sender en ut på kjøret igjen.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan forklare lavkarbo til en "analfabet"? aslaug Lavkarbo generelt 26 29-05-09 01:48
Hvor setter dere inn disse "tickerne" dere har? Lindis Generell diskusjon 5 27-08-08 09:57
"Dette er den beste dietten!" setter Atkins og lavkarbo på førsteplass! Marita Nyheter / media 5 18-07-08 14:28
Hvordan skal man unngå å gå opp i vekt etterman har gått på "heksepulver" Tidligere bruker Lavkarbo generelt 5 30-11-04 09:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no