Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Tok meg et glass rødvin ikveld ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-04-10, 21:41   #1
hoppetussa
Medlem
 
hoppetussa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 114
hoppetussa er på en erverdig vei

Tok meg et glass rødvin ikveld ...

og gjett om det smalt i fletta strax!!
Nå sitter jeg her å svever...av ETT glass
*leeeer*

-Er det vanlig???

__________________




hoppetussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 22:20   #2
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Tok meg et glass rødvin ikveld....

Jepp. Er mange som har det sånn.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 22:52   #3
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Tok meg et glass rødvin ikveld....

*fnis* Skål!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 23:01   #4
Karbo-Klara
Nytt Medlem
 
Karbo-Klara sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 2
Karbo-Klara er på en erverdig vei

Sv: Tok meg et glass rødvin ikveld....

Tok mer enn ett ja, litt kos må man ha i påsken.. Surrer kanskje litt ekstra i hodet

__________________


Karbo-Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 00:26   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Tok meg et glass rødvin ikveld....

Noen merker ingen endring av alkohol- toleransen, men de må være i mindretall så det suser! Nesten alle jeg hører om, blir mye fortere påvirket i ketose enn ellers.
Kan være derfor vi har det så utrolig gøy på lavkarbo-treff?!?!?

Vi var på fest i november og jeg var full på velkomst- drinken i mange timer!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 01:11   #6
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 40
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Tok meg et glass rødvin ikveld....

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Noen merker ingen endring av alkohol- toleransen, men de må være i mindretall så det suser! Nesten alle jeg hører om, blir mye fortere påvirket i ketose enn ellers.

Hehe, jeg er av de i "mindretall". Sist helg drakk jeg en flaske rødvin (13,5%) og to sterke selvblandede drinker med vodka i løpet av 6-7 timer. Var passelig full etter folk flests standard, ikke mer.

Hadde vært gøy å vite hvorfor det er så forskjell på alkohol-toleransen hos noen når de er i ketose og ikke minst hvorfor det ikke er sånn for alle på lavkarbo.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 01:23   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Tok meg et glass rødvin ikveld....

Kanskje det kommer litt an på hvor ofte man drikker og hva man drikker?
Jeg drikker veldig sjelden (over 40 og 2 barns mor), blir helt klart myyyye fortere full av bobler og sprit enn av feks hvitvin!
Og noen tåler jo mer enn andre uansett!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 01:31   #8
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 40
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Tok meg et glass rødvin ikveld....

Jeg drakk faktisk helgen før det igjen. Da var det broren min som fylte 30 år. Da ble det 1 1/2 flaske rødvin i løpet av kvelden og var også da passelig full. Men før det hadde jeg ikke drukket på nesten tre måneder.

Det utelukker jo at rødvin har den effekten på alle, og ikke drikker jeg ofte heller. Har bare prøvd vodka og rødvin og det tåler JEG som før i alle fall. Får prøve andre ting en annen gang og se om jeg tåler det dårlig.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 08:53   #9
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Tok meg et glass rødvin ikveld....

Eg blir fortare på ein snurr av kvitvin enn rødvin. Veit ikkje heilt kvifor, om det er meir sukker i kvitvinen? Det var ein tørr kvitvin, men eitt glas gjekk rett i fletta på meg. Og eg meiner eg toler ein del - har i alle fall gjort det før! Er nok ikkje i ketose, men det påverkar meg tydeleg. Det kvitvinsglaset drakk eg onsdag, då var det kanskje ei veke eller to sidan sist eg drakk noko med alkohol. De var kl halv åtte om kvelden, etter middag, og eg gjekk og la meg kl 8! Orka ikkje meir!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 10:18   #10
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 46
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Tok meg et glass rødvin ikveld....

Jeg tåler ingenting av alkohol lengre - og jeg kunne drikke gutta under bordet før

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 10:29   #11
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Tok meg et glass rødvin ikveld....

Jeg drikker veldig sjelden og da er det vin det går i.
Har ikke merket noe til
at jeg tåler mindre nå enn før. Drakk 3/4 flaske på flyet i går og ble bare i svært godt humør

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 16:42   #12
millemy
Nytt Medlem
 
millemy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8
millemy er på en erverdig vei

Sv: Tok meg et glass rødvin ikveld ...

Jeg er 23, student og det blir endel festing, det må man jo innrømme.
Men hva vil dere anbefale som drikke? Hva kan man, og hva kan man ikke drikke når man går på Ketolysekuren?

__________________



millemy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 18:37   #13
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Tok meg et glass rødvin ikveld ...

Du kan drikke vin med lite rest- sukker eller blank sprit med light brus!
Det finnes øl med lite karber og en type rus- brus, så vidt jeg husker!

Er egen vintråd og drinketråd her inne et sted!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 18:42   #14
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 40
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Tok meg et glass rødvin ikveld ...

Millemy: skal man først drikke, så blir det det som Kitt foreslår. Men husk at alkohol er en energi som brukes før fettet. Nå ser det ikke ut som at du har så mye å gå ned akkurat, så da kan du jo tillate deg litt mer, men ikke forvent å gå så mye ned i vekt hvis du drikker som studenter flest - en-to-tre kanskje fire ganger i uka.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 20:04   #15
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tok meg et glass rødvin ikveld ...

Jeg blir forferdelig billig når jeg drikker i ketose.

Fort full blir jeg også...

  Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 20:58   #16
hoppetussa
Medlem
 
hoppetussa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 114
hoppetussa er på en erverdig vei

Sv: Tok meg et glass rødvin ikveld ...

hehe...bra det ikke bare var meg!

__________________




hoppetussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan jeg spise svarte oliven på glass? *pippi m gutt og jente* Lavkarbo generelt 5 29-10-10 22:43
Karboinnhold i et glass rødvin? Mumse Ketolysekuren 32 24-05-10 20:02
Hjelp! Dreper snart for et glass appelsinjuice Kakeåndsen Ketolysekuren 10 24-04-09 10:47
Jeg kunne drept for et glass iskald lettmelk Trolla Lavkarbo generelt 4 12-07-07 15:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no