Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Linfrøolje

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-04-10, 19:24   #1
RainAngel
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 21
RainAngel er på en erverdig vei

Linfrøolje

Jeg skulle kjøpe linfrøolje, og det eneste jeg fant på OBS! var en liten flske med 250 ml til 59,-

Synes dette var veldig dyrt, så jeg lurte på om noen vet om en plass man får tak i rimeligere linfrøolje? Evt hvilket merke det da er.

__________________



RainAngel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 20:45   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Linfrøolje

Hvorfor vil du bruke linfrøolje?

Les her:

Opprinnelig lagt inn av danish, her.

Linfrøolje er giftig, og inneholder både hydrogencyanid og store mengder, kjemisk ustabilt flerumettet fett. Linfrøolje vil pumpe cellene dine fulle av arakidonsyre, som oksiderer og fører til forfall i kroppen. En som kræsjer p. g. a. kosttilskudd, vil ikke bli friskere av Omega-3. Tvert om.

Vegetabilsk alfa-linolsyre (Omega-3-kilde i linfrøolje) er vanskelig å gjøre om til DHA og EPA, som er Omega-3-formene kroppen bruker. Det er heller ikke sikkert at Omega-3 er særlig sunt. Se for eksempel her. Omega-3 trengs på et tidlig punkt i livet for å sørge for vekst, men senere i livet er det ikke viktig.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 22:17   #3
Heksa
Medlem
 
Heksa sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 54
Heksa er på en erverdig vei

Sv: Linfrøolje

Fedon anbefaler nå iallefall linfrøolje.

Heksa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF og lavkarbo i varierende grad Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no