Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Noen som har peiling ang. når man ikke kan bruke denne kuren?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-04-10, 17:02   #1
MillaØnskerMinus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 11
MillaØnskerMinus er på en erverdig vei

Noen som har peiling ang. når man ikke kan bruke denne kuren?

Mener å ha lest en plass, men kommer ikke på hvor(var innom en million sider her om dagen), at man ikke bør ha noe problemer med blodet(blodsykdom) om man skal gå på denne kuren. Syns det sto noe om koaguleringa i blodet altså..
Så bare lurer på om dette stemmer?
Har medfødt arveanlegg som gjør at jeg har økt fare for blodpropp i venesystemet.. Leiden Mutasjon, for dere som veit hva det er.
Men det er ikke en sykdom da, bare et bestemt arveanlegg.

Så bare lurer på om noen, da altså noen som er helt sikkre, veit om det vil være et problem eller ikke?

__________________
MillaØnskerMinus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 17:12   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har peiling ang. når man ikke kan bruke denne kuren?

Foreslår at du sender en pm til dr. Torkil, mannen bak ketolyse- kuren!
Han er lege og kan helt sikkert svare deg ordentlig!

Om du går inn på Medlemslisten på den grønne linjen over her, finner du han der, Torkil!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 17:25   #3
MillaØnskerMinus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 11
MillaØnskerMinus er på en erverdig vei

Sv: Noen som har peiling ang. når man ikke kan bruke denne kuren?

Ok, så det går ann altså..hehe
Takk for svar

__________________
MillaØnskerMinus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 18:35   #4
candyland
Medlem
 
candyland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 42
Innlegg: 91
candyland er på en erverdig vei

Sv: Noen som har peiling ang. når man ikke kan bruke denne kuren?

jeg lurer på det samme? har du fått svar?

__________________



candyland er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 19:31   #5
crystall
Seniormedlem
 
crystall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansand
Alder: 36
Innlegg: 672
crystall er ny på veien

Sv: Noen som har peiling ang. når man ikke kan bruke denne kuren?

Dr. Brynjulf Barexstein fra Lommelegen har skrevet litt om det her

__________________
Delmål 1: 90 kg - Delmål 2: 85 kg- Delmål 3: 80 kg - Delmål 4: 75 kg - Det ultimate målet: 70 kg


Min Journal
crystall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 19:37   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har peiling ang. når man ikke kan bruke denne kuren?

Står litt om hvem som ikke skal bruke kuren på www.ketolyse.no

Sitat:

Sitat:

Hvem egner ketolysekuren seg for? Ketolysekuren er utviklet for friske, voksne personer som har behov for å redusere vekten med ti kilo eller mer. Ketolysekuren er altså ikke ment for deg som bare ønsker en liten vektreduksjon på noen få kilo før badesesongen. Da anbefaler jeg heller regelmessig mosjon og enkel kostomlegging med vekt på mer frukt og grønnsaker.

Hvem kan ikke benytte ketolysekuren? En rekke sykdommer er ikke forenlig med ketolysekuren. Det dreier seg blant annet om tilfeller av alvorlig hjertesvikt og nyresvikt, samt type 1 diabetes med mer.
Da kuren er utviklet for friske personer med overvekt, bør personer med kronisk sykdom snakke med fastlegen før man starter på kuren.

Ketolysekuren og enkelte sykdommer · Diabetes type II, kostregulert uten behov for medisin o Ingen problemer i forhold til ketolysekuren. Hør med legen for sikkerhets skyld.· Diabetes type II behandlet med tabletter eller insulin o Krever oppfølging av lege. Medisinene må normalt kuttes ut mens du er på diett. Dette må kun skje i samarbeid med din fastlege.· Angina pektoris, mild og stabil o Normalt er det ikke noe problem, men igjen bør du snakke med din lege.· Hjerterytmeforstyrrelser o Kun i samarbeid med fastlegen. Atrieflimmer er normalt ikke noe problem, men andre hjerterytmeforstyrrelser er mer problematiske.· Lavt stoffskifte, med bruk av Levaxin/thyroxin o Ingen problemer. Risiko: Ketogene dietter som ketolysekuren er godt undersøkt og ikke farlige. Mens man er på dietten vil vekten reduseres, blodtrykket bli lavere, kolesterolinnholdet i blodet blir lavere og man får mer av det gode og mindre av det dårlige kolesterolet. Blodsukkeret normaliseres. Med regelmessig mosjon vil risikoen for hjerte- og karsykdom halveres. Ketolysekuren reduserer dermed risikoen for en rekke lidelser. Alternativet til å slanke seg vil for mange overvektige være ensbetydende med å leve med en 3-5 ganger forhøyet risiko for hjerteinfarkt og hjerneslag. Dette glemmer mange som kritiserer slankekurer og utpeker dem som farlige, gjerne på et tynt og teoretisk grunnlag.

og det går an å sende mail til han der

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 19:39   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har peiling ang. når man ikke kan bruke denne kuren?

Poenget er at hun ikke har en sykdom, bare et anlegg for en spesiell sykdom.
Tror den eneste som kan gi noe svar på akkurat dette må være dr. Torkil.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 20:21   #8
MillaØnskerMinus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 11
MillaØnskerMinus er på en erverdig vei

Sv: Noen som har peiling ang. når man ikke kan bruke denne kuren?

Opprinnelig lagt inn av crystall, her.

Dr. Brynjulf Barexstein fra Lommelegen har skrevet litt om det her

Det var den linken jeg hadde sett før ser jeg.. Men det er fortsatt ikke no godt svar for meg..
Har skrevet en sånn melding på profilen hans, sto profilmelding tror jeg, men vet ikke om det kanksje er noe annen måte jeg må gjøre det på?
Er heeelt ny her, så veit ikke helt hvordan det funker med evt PM og sånn..

__________________
MillaØnskerMinus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 20:26   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har peiling ang. når man ikke kan bruke denne kuren?

Når du åpner profilsiden, står det opp på den mørkegrønne linjen rett under navnet Send melding.
Når du klikker på den, står det blant annet Send en privat melding til Torkil.

Prøv den, du! Han svarer innen et par dager som regel!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 20:26   #10
MillaØnskerMinus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 11
MillaØnskerMinus er på en erverdig vei

Sv: Noen som har peiling ang. når man ikke kan bruke denne kuren?

Opprinnelig lagt inn av candyland, her.

jeg lurer på det samme? har du fått svar?

Har ikke fått svar enda, men kan skrive det her når jeg får det

__________________
MillaØnskerMinus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 20:34   #11
MillaØnskerMinus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 11
MillaØnskerMinus er på en erverdig vei

Sv: Noen som har peiling ang. når man ikke kan bruke denne kuren?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Når du åpner profilsiden, står det opp på den mørkegrønne linjen rett under navnet Send melding.
Når du klikker på den, står det blant annet Send en privat melding til Torkil.

Prøv den, du! Han svarer innen et par dager som regel!

Fant Taaaakk

__________________
MillaØnskerMinus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 12:22   #12
MillaØnskerMinus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 11
MillaØnskerMinus er på en erverdig vei

Sv: Noen som har peiling ang. når man ikke kan bruke denne kuren?

Opprinnelig lagt inn av candyland, her.

jeg lurer på det samme? har du fått svar?

Da har jeg fått svar. Måtte spørre to ganger, for ble litt vagt svar første gangen og vil ikke utsette meg for noe unødig fare.
Han skriver at ved et direkte spm om han anbefaler kuren ved Leidenmutasjon er svaret NEI(han som skrev med store bokstaver), så får vel bare ta det for et klart svar.
Teoretisk mente han det ikke var store motforestillinger, men skjønner at han ikke anbefaler det når det ikke er blitt forska nok på det.
Derfor trekker jeg meg tilbake på dette underforumet.
Han skrev også at generell lavkarbo er en god "erstatter". Så blir nok det på meg

__________________
MillaØnskerMinus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 12:28   #13
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Noen som har peiling ang. når man ikke kan bruke denne kuren?

Så fint at du fikk et ordentlig svar til slutt!

Klart det ikke er lett for han som lege å anbefale noe som ikke er helt stuerent til en som allerede er i en type risikogruppe! Bra det finnes alternativer, da! Generell lavkarbo er jo ikke noe dårlig alternativ, heller!

Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 13:42   #14
Elizabeth
Medlem
 
Elizabeth sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Moss <3
Alder: 39
Innlegg: 262
Elizabeth er på en erverdig vei

Sv: Noen som har peiling ang. når man ikke kan bruke denne kuren?

Opprinnelig lagt inn av MillaØnskerMinus, her.

Da har jeg fått svar. Måtte spørre to ganger, for ble litt vagt svar første gangen og vil ikke utsette meg for noe unødig fare.
Han skriver at ved et direkte spm om han anbefaler kuren ved Leidenmutasjon er svaret NEI(han som skrev med store bokstaver), så får vel bare ta det for et klart svar.
Teoretisk mente han det ikke var store motforestillinger, men skjønner at han ikke anbefaler det når det ikke er blitt forska nok på det.
Derfor trekker jeg meg tilbake på dette underforumet.
Han skrev også at generell lavkarbo er en god "erstatter". Så blir nok det på meg

Da får jeg bli forsøkskanin.. Jeg har også Leiden og går på ketolyse. Har prøvd ørten andre ting uten hell, og dette er eneste som funker. jeg tenker at det å være så pass overvektig som jeg er (aner ikke hvordan det er med deg) så er det så stor fare fra før at jeg faktisk tar den "risikoen" for å kunne bli normalvektig som da vil være betre mtp leiden. Det er bare for en periode at jeg går på ketolyse før jeg går over på generell lavkaro.

Elizabeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: My style Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 14:20   #15
MillaØnskerMinus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 11
MillaØnskerMinus er på en erverdig vei

Sv: Noen som har peiling ang. når man ikke kan bruke denne kuren?

Opprinnelig lagt inn av Elizabeth, her.

Da får jeg bli forsøkskanin.. Jeg har også Leiden og går på ketolyse. Har prøvd ørten andre ting uten hell, og dette er eneste som funker. jeg tenker at det å være så pass overvektig som jeg er (aner ikke hvordan det er med deg) så er det så stor fare fra før at jeg faktisk tar den "risikoen" for å kunne bli normalvektig som da vil være betre mtp leiden. Det er bare for en periode at jeg går på ketolyse før jeg går over på generell lavkaro.

Da skal jeg følge med deg her inne, er veldig overvektig jeg også, BMI på 46
Men skal prøve noe annet først nå tenker jeg, så kan jeg sjekke opp på deg hvordan det går, flott at du melder deg som forsøkskanin
Har også trua på dette egentlig, men er litt for lettskremt til å fortsette nå..hehe
Kan jeg bare stille et spm? Har du barn?
Grunnen til at leidenmutasjonen min ble påvist er at jeg har mista 9 ganger, og legene tror det er pga overvekta og leidenmutasjonen.. Så nå får jeg ikke prøve å lage mer baby før jeg har gått ned 30 kg.
Men har hørt om andre som ikke har hatt noe problem, og det motsatte såklart. Så bare spørr jeg

__________________
MillaØnskerMinus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 14:21   #16
Elizabeth
Medlem
 
Elizabeth sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Moss <3
Alder: 39
Innlegg: 262
Elizabeth er på en erverdig vei

Sv: Noen som har peiling ang. når man ikke kan bruke denne kuren?

Sender deg privat meldig jeg.

Elizabeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: My style Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forstår ikke helt denne kuren ... vav Ketolysekuren 7 23-03-10 02:02
Kan man spise for mye på denne kuren? klompenmio Ketolysekuren 7 02-09-09 20:56
Er kjempefornøyd med denne kuren mavroangelo Ketolysekuren 4 22-02-09 21:11
Heisann ... Ny på denne kuren (SB) uhan South Beach 0 06-05-08 09:31
Digger denne Kuren! kilo Ketolysekuren 13 17-11-07 20:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no