Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd i 2010 også?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 15-04-10, 18:10   #826
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 47
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Skulle vi hatt oss en februarstartere-tråd også?

Jeg har funnet min partystopper nr 1 - det er nemlig stress - slankestress. Kan det være en partystopper for dere å? Synes i grunnen vi stresser ganske mye med vekta når den står litt stille....

Mål til påske:

StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 20:13   #827
65kgmamma=perfekt
Medlem

65kgmamma=perfekt sin avatar

65kgmamma=perfekt er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Elinee, her.

Wevi, jeg er snart på tredje stillstående uka jeg og. Dritt. Eller har ikke vært stillestående, men har av en eller annen grunn gått opp tre kilo og er først nå nede på minste igjen. Men nå går det treigt og skjer ikke stort

Samme her! Stått stille i en uke eller 2 no. Har gått opp en kilo, og den sitter grodd fast altså Men men regner med at jeg plutselig går ned igjen. Pleier som regel det, men merker jo at motivasjonen visner litt når vekta står stille
Vi får håpe det løsner igjen.!
Men det kan jo virke som at når man når ca 10 kg så stopper det litt opp for de fleste!
Jeg tenkte jeg skulle drikke litt vin i helgen å se om det hjelper Pleier nemlig alltid å gå ned en del dagen derpå Hehe

Velkommen hit Mette og gratulerer med flott vektap!

65kgmamma=perfekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3 Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 21:37   #828
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Hvor: Oslo
Elinee er på en erverdig vei

Stegforsteg, kanskje det er derfor det står stille? Helvete altså, jeg gjør jo alt jeg skal. Hledig du, 65kg, jeg bare går opp av vin. I morgen skal egentlig jeg og en venninne spise sushi, vet dere hvor mange karbo det er i ca seks sushi? Vet at det ikke er noe i fisken, men er jo litt ris der og. Får vel bare drite i det. Vil ikke ødelegge mer enn nødvendig. Ååå, Da er det oss igjen da, ella. Løsnet seg for Mona. Kjiiipt å sitte sånn her. Hadde vært sååå mye mer motivert hvis jeg hadde gått nedover

Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 23:17   #829
65kgmamma=perfekt
Medlem

Stegforsteg, kanskje det er derfor det står stille? Helvete altså, jeg gjør jo alt jeg skal. Hledig du, 65kg, jeg bare går opp av vin. I morgen skal egentlig jeg og en venninne spise sushi, vet dere hvor mange karbo det er i ca seks sushi? Vet at det ikke er noe i fisken, men er jo litt ris der og. Får vel bare drite i det. Vil ikke ødelegge mer enn nødvendig. Ååå, Da er det oss igjen da, ella. Løsnet seg for Mona. Kjiiipt å sitte sånn her. Hadde vært sååå mye mer motivert hvis jeg hadde gått nedover

Aner ikke hvor mye det er i risen jeg.. Men det er det sikkert noen andre som vet

Ja det er oss igjen. Men føler vi alltid stopper opp for å så gå ned igjen, men denne ganger har det stått stille lenge Satser på det løsner snart Hadde egentlig funnet roen jeg da, men nå begynner jeg å stresse med det igjen.. Har ikke veid meg på lenge og når jeg veide meg så hadde jeg gått opp en kilo og da forsvant roen

Men får vel bare prøve å tenke at sånn er det bare, og etterhvert vil vekta bevege seg ned igjen.. Men ikke så enkelt i praksis..!

65kgmamma=perfekt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <3 ketolyse <3 Svar med sitat
Gammel 15-04-10, 23:39   #830
Superteddy
Medlem

Hvor: Lillehammer
Alder: 43
Superteddy er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av StegforSteg, her.

Jeg har funnet min partystopper nr 1 - det er nemlig stress - slankestress. Kan det være en partystopper for dere å? Synes i grunnen vi stresser ganske mye med vekta når den står litt stille....

Jeg mistenker sterkt at stress er en stor partystopper for meg også... Har stressa så fælt i det siste at jeg har fått eksem i ansiktet liksom, så ikke rart at vekta ikke går nedover... Stresser nok også med slankinga, kjenner jeg blir supersur og irritabel når jeg veier meg og vekta ikke går ned, og av og til opp...

Superteddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 02:35   #831
Mona_K
Medlem

Mona_K sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Fetsund
Mona_K er på en erverdig vei

Wevi, jeg er snart på tredje stillstående uka jeg og. Dritt. Eller har ikke vært stillestående, men har av en eller annen grunn gått opp tre kilo og er først nå nede på minste igjen. Men nå går det treigt og skjer ikke stort
Mona, så bra. Håper det løsner her også snart, for hvis ikke tenker jeg at jeg kunne jo spist vanlig og sitti på samme sted. Men skal holde ut!
Mette, velkommen hit og gratulerer med flott vekttap!

Jeg gikk jo opp nesten 3 kilo etter den gå turen min husker dere, og jeg brukte hele uka på å gå ned de igjen.. på tirsdag begynte jeg sakte med 200.. så 100g.. og pluttselig vips til i dag\går 600g så ikke gi opp jenter ! og før det sto jeg stille i ca 2 uker vis jeg husker riktig ? ihvertfall 1...

DETTE KLARER VI SELV OM MATEN BEGYNNER Å BLI VELDIG ENSIDIG..!

VI ER KJEMPEFLINKE! ALLE SAMMEN!

Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 02:36   #832
Mona_K
Medlem

Mona_K sin avatar

Opprinnelig lagt inn av mette1961, her.

hei
jeg og mannen min startet 100210 og vi har også stått still noen uker innimellom men det begynner å røre på seg igjen. Veldig fint å følge med andre som startet samtidig. Jeg har funnet mange fine tips til oppskriftet på ketolyse.no og lenabeatrice.net.

velkommen =)=)

Mona_K er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vil bare bli lett å frisk da vekten hindrer meg masse Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 07:05   #833
Myrull
Medlem

Myrull sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: barteby
Myrull er ny på veien

Velkommen Mette1961

Jeg tar det hele helt med ro jeg nå fordi om det står stille innimellom.
Det går jo nedover, over 7kg siden februar er jo helt utrolig.
Ser andre som har trimmet å prøvd å kutte kalorier ol har gått ned 3 kg siden januar å sånn.

Å alle her inne har jo utrolig flotte resultater om man tenker på at all denne vekten faktisk er borte siden februar
Om vi holder ut å er like superflinke så går det bare en veg, nedover uansett om det går litt tregt.
Å tenk at vi har greid å holde oss nesten helt unna karnohydrater så lenge da! Det er en utrolig bragd skal jeg si dere flinke, flike damer!!
jeg er så utrolig motivert denne gangen jeg, skal klare det altså!!!
Jeg er helt på grensa nå til å faktisk tippe inn i normalvektig om man regner BMI. Det er jo helt fantastisk.

Tenk på resultatene til sommeren om vi abre biter tenna sammen, eller på denen tiden enste år!!!!
Heia oss!!!!

Dame med PCOS som vil spise seg frisk!
BLOGGEN
Myrull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 07:11   #834
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Flott innlegg Myrull!

Ja, for jeg legger også merke til de som ikke går ned noe særlig - og gjennomsnittet på oss februarstartere er vel over 8 kilo. Og det er helt i tråd med det som er anbefalt vektnedgang pr uke.

Kroppen er ganske finurlig merker jeg - i går kveld hadde jeg bare en sofakveld, var egentlig ganske utslått etter uka, og denne uka har det i grunnen vært litt for lite mat på meg, så magen hadde stoppa litt opp. Så jeg lagde Nannahs vafler og koste meg med en hel ring. Og i dag var magen igang igjen

Forventer ikke noe vektnedgang i helga, og i begynnelsen av neste uke. Jeg kommer nok til å gå opp litt - pga eggløsning, jentetur og kos i helga - men jeg må skru hodet dit at jeg skal også leve. Jeg er 31 år, og har ikke tenkt å sette hele livet mitt tilsides fordi jeg skal legge om livsstilen min. Jeg vil være med på ting når anledningen byr seg - og dermed vil det nok ta litt lengre tid - men så får det bli det da. Målet mitt er å være så lett som tickeren min tilsier til jula 2010 - så får vi se om det går.

Mål til påske:

Gammel 16-04-10, 08:55   #835
slektskap
Medlem

slektskap sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Alder: 49
slektskap er på en erverdig vei

Velkommen Mette! Og kjempefin pep-talk Myrull!

Idag stod jeg opp littegrann før og satte Nannahs knekkebrød i ovnen før jeg startet på morgenens rutiner. De ble ganske gode, men litt pirk å få fine. Har tatt 2/3 med meg på jobb nå, blir bra med noe nytt under pålegget til lunsj.

slektskap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-aktig Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 13:07   #836
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

Namba er på en erverdig vei

Hallo damer.

Nå er jeg vel hjemme igjen etter metallica konserten på onsdag. Utrolig bra konsert og verdt 114 mil alene i bilen med vondt bekken. Jeg fikk holdt meg til planen med tanke på mat også, og det er jeg stolt over. Ensformig ble det, men lettvindt også og det teller mest. Når jeg bare får spekematen ut av systemet igjen (saltet rettere sagt) så tipper jeg det går riktig vei igjen også. Vekten er bare 100 gram opp så jeg er optimistisk. Jeg merker at jeg begynner å få et bedre forhold til kroppen min nå, og selv om det er et stykke igjen enda så er jeg glad for det jeg har oppnådd.

Velkommen til oss, Mette.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 13:09   #837
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

Hvordan smaker egentlig nannahs knekkebrød? Jeg synes lavkarbo brødene smaker jævlig så jeg er så skeptisk til knekkebrødet også. Er det bedre enn brødene og smaker det mat, ikke bare frø av det?

Gammel 16-04-10, 13:43   #838
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Det desidert beste jeg har laget fra oppskrifter herfra er Gerds ostekake og Nannahs vafler - og jeg har fremdeles røre igjen - så jeg gleder meg til å steke en ring når jeg kommer hjem fra jobb!

Mål til påske:

Gammel 16-04-10, 14:10   #839
Elizabeth
Medlem

Elizabeth sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Moss <3
Alder: 41
Elizabeth er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Namba, her.

Hallo damer.

Nå er jeg vel hjemme igjen etter metallica konserten på onsdag. Utrolig bra konsert og verdt 114 mil alene i bilen med vondt bekken. Jeg fikk holdt meg til planen med tanke på mat også, og det er jeg stolt over. Ensformig ble det, men lettvindt også og det teller mest. Når jeg bare får spekematen ut av systemet igjen (saltet rettere sagt) så tipper jeg det går riktig vei igjen også. Vekten er bare 100 gram opp så jeg er optimistisk. Jeg merker at jeg begynner å få et bedre forhold til kroppen min nå, og selv om det er et stykke igjen enda så er jeg glad for det jeg har oppnådd.

Velkommen til oss, Mette.

Var der jeg også! Fantastisk konsert!!

Gammel 16-04-10, 14:30   #840
65kgmamma=perfekt
Medlem

Hvordan smaker egentlig nannahs knekkebrød? Jeg synes lavkarbo brødene smaker jævlig så jeg er så skeptisk til knekkebrødet også. Er det bedre enn brødene og smaker det mat, ikke bare frø av det?

Jeg syns de knekkebrødene er gode Men jeg syns også at lavkarbobrødene er gode og jeg da .. Men jeg ELSKER frø, så sikkert derfor=) Hehe.. Men knekkebrødene er enkle å lage og kjekke å ha under pålegget =)

Gammel 16-04-10, 15:02   #841
slektskap
Medlem

slektskap sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Alder: 49
slektskap er på en erverdig vei

Det er bare ett brød jeg liker; dette som Trinush har lagt ut.

Knekkebrødene smaker ikke så frø synes jeg, brukte knuste linfrø i stdet for hele for det var det jeg hadde. Tenker jeg skal eksperimentere litt med ulike frø oppi osv. Kollegaen min likte det veldig godt, men hun synes Fiberrik Solsikke er nam også da. (Jeg har lært meg å like Fiberrik, men velger det helst ikke.)

Da jeg var ute et ærend så stakk jeg innom en butikk og kjøpte meg epilator, så nå kan sommerkjolene komme fram fra skapet!

slektskap er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-aktig Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 15:48   #842
65kgmamma=perfekt
Medlem

Opprinnelig lagt inn av slektskap, her.

Det er bare ett brød jeg liker; dette som Trinush har lagt ut.

Knekkebrødene smaker ikke så frø synes jeg, brukte knuste linfrø i stdet for hele for det var det jeg hadde. Tenker jeg skal eksperimentere litt med ulike frø oppi osv. Kollegaen min likte det veldig godt, men hun synes Fiberrik Solsikke er nam også da. (Jeg har lært meg å like Fiberrik, men velger det helst ikke.)

Det er det brødet jeg også lager Har ikke prøvd annet for jeg likte det
Jeg liker fiberrik også Hehe, bare så hæppi jeg bare jeg får noe under pålegget

Gammel 16-04-10, 19:29   #843
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Jeg tror jeg har funnet ut noe interessant. Hver dag har jeg veid meg i sju tia når jeg skal på jobb, jeg har ofte lagt meg rundt 23-24, så har ikke blitt mye søvn. MEN, i dag hadde jeg fri, stod opp klokken ti og nå hadde jeg plutselig gått ned 600g. Det kan enten være at det har løsnet nå, eller så er ikke kroppen min i vanlig morgning modus når jeg sover så lite. For var nesten rett etter jeg begynte å jobbe igjen, at ting stoppet. Hååååper bare at det fortsetter nå, for 2,5 jævla uke med opp 3 kg og så litt ned etc..har vært døden.
Jeg spiste ikke sushi i dag, flink, og håper nå at ting raser nedover. JEG ER DRITT LEI DENNE MATEN! Men, skal holde ut hvis det går nedover, da er det verdt det. Savner faktisk mer allsidig mat, mer enn godteri etc. Og jeg syns ikke atkinsbar funker som mellommåltid, for hvis jeg er sulten, klarer jeg ikke spise noe søtt. Så må finne meg noen kjekke mellommåltid erstatninger....

Gammel 17-04-10, 12:35   #844
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Noen som har noen bra mellommåltider å slenge i veska? Nå ser det ut som det har løsnet litt her, har gått ned 11 kg akkurat i dag Men lurer på hva dette kommer av. Lurer på om det bare har stoppet og startet av seg selv, eller om det har noe med søvn å gjøre? Det er så vanskelig når man stopper så lenge som jeg har gjort, for aner jo ikke hvorfor :S
Hvordan går det ellers med dere damer da? Jeg var forresten på loppemarked i dag og fant seks søte, små mocca skjeer som jeg så det stod david andersen bakpå. Det er jo ofte dyre ting, så jeg kjøpte de. Betalte 45 kroner for de seks, men når jeg kom hjem så jeg også at det stod 925 s norway sterling bakpå og så så det ut som det var ekte gull utenpå. Så jeg dro opp gullsmeden her og spurte hva de var verdt, og hun sa de var verdt minst 500 kr per skje! Ha! Hun mente at jeg fikk i hvert fall 3000 for alle. Gøy med loppemarked!

Gammel 17-04-10, 15:29   #845
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

Gratulerer med bra vekttap og kupp på loppemarked, eilinee. Da er du i gang igjen.

Jeg er så skeptisk til å prøve disse knekkebrødene jeg, for det er jo akkurat de samme nøttene de består av som brødene gjør.:-S

Jeg er stolt av meg selv i dag. Jeg har bursdag og svigersene har vært her på besøk. For ei tynn dame, sa svigermor da hun så meg. Hun spurte om jeg kan spise brød/knekkebrød nå, og jeg sa at jeg kan spise knekkebrød når jeg er ferdig slanket. Hun sa at jeg skal vel ikke ned så mye til. Jeg sa at jeg har tross alt sju kilo igjen til der jeg var før jeg ble gravid med førstemann enda. Da ble hun tydelig overrasket. Det var kjekt å se. De har koset seg med kake, skolebrød og jaffa cakes (mums...), men jeg klarte å stå imot. Jeg var forresten til legen på tirsdag og hun sa at jeg har blitt fin og smekker siden fødselen. Det var virkelig kjekt å høre. Komplimenter fra andre enn mannen gjør godt merker jeg. Han er veldig fornøyd med meg han også da, og det er godt.

Gammel 17-04-10, 19:03   #846
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Ååå, så bra Namba! Flink! Og gratulerer sååå mye med dagen
Ja, vet. Det hjelper når folk som IKKE trenger å si noe, gjør det. Syns det har vært lite respons fra venninner...De må da se forskjell. Hun ene sa hun så stort forskjell fra rett etter jeg hadde født, vel, det håper jeg da virkelig! Men jeg vil at folk skal syns jeg er tynnere sånn generelt, ikke bare med tanke på at jeg nettopp var myye større da jeg var gravid!

Gammel 17-04-10, 19:57   #847
Mona_K
Medlem

Mona_K sin avatar

Gratulerer med bra vekttap og kupp på loppemarked, eilinee. Da er du i gang igjen.

Jeg er så skeptisk til å prøve disse knekkebrødene jeg, for det er jo akkurat de samme nøttene de består av som brødene gjør.:-S

Jeg er stolt av meg selv i dag. Jeg har bursdag og svigersene har vært her på besøk. For ei tynn dame, sa svigermor da hun så meg. Hun spurte om jeg kan spise brød/knekkebrød nå, og jeg sa at jeg kan spise knekkebrød når jeg er ferdig slanket. Hun sa at jeg skal vel ikke ned så mye til. Jeg sa at jeg har tross alt sju kilo igjen til der jeg var før jeg ble gravid med førstemann enda. Da ble hun tydelig overrasket. Det var kjekt å se. De har koset seg med kake, skolebrød og jaffa cakes (mums...), men jeg klarte å stå imot. Jeg var forresten til legen på tirsdag og hun sa at jeg har blitt fin og smekker siden fødselen. Det var virkelig kjekt å høre. Komplimenter fra andre enn mannen gjør godt merker jeg. Han er veldig fornøyd med meg han også da, og det er godt.

Gralla med dagen ! Og bedre gave en masse komplimenter det kan man jo ikke få ?

Gammel 18-04-10, 11:12   #848
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

Guten morgen, damer. Nå har jeg gått ned 12 kg! Juhu. Skjønner ingenting. Nå går jeg ned over 600 g om dagen plutselig, etter 2,5 uke med stillestående :S
Krysser alt som krysses kan for at dette holder seg sånn!

Gammel 18-04-10, 11:15   #849
65kgmamma=perfekt
Medlem

Gratulerer med overstått Namba Og Elinee grattis med loppemarked kupp og flott vekttap!

Jeg har mista all motivasjon no, Jeg gikk på vekta i dag og var FAEN (sorry) meg gått opp til 81 kg!!! Jeg var 77,5 kg. Aner ikke hva som er gått gale! Vekta bare går oppover og oppover! Forbaska dritt! Er flink å spise grønnsaker og salat og ok flink å drikke nok vann! Så kan likssom ikke forstå hvorfor jeg går opp så jæ**** MYE no..! Kanskje jeg må sjekke om jeg får i meg nok fett da! Men så drit å veie og styre på, spes siden jeg skal begynne å jobbe igjen om en uke!!! Da kommer det sikkert å gå til H pga av jobben. Har ikke tilgang på noe oppvarmings ting!
Æsj, kjenner verden holder på å gå under no

Huff det var mitt syte innlegg !

p,s NEKTER å stille tickeren min tilbake

Gammel 18-04-10, 11:31   #850
Elinee
Seniormedlem

Elinee sin avatar

65kg mamma, huff da...Jeg stilte ikke tickeren jeg heller, no chance in hell! Men så rart når du ikke har reagert på noe før. Har du kanskje mensen på vei eller eggløsning? Det som er rart med meg er at jeg faktisk har mensen nå, og det er nå jeg går ned, håper ikke det går opp etterpå da. Den er så uforutsigbar denne kuren.
Lag deg salater til å ta med på jobb. Det gjør jeg, funker fint. Håper det bare er vann som har bundet seg, helt sikkert, for det var mye opp. Jeg har ikke veid noe noengang på denne kuren, orker ikke. Har uansett ikke helt skjønt hvor mye jeg skal ha i meg, men prøv å øk med fett, litt mer vann og fortsett med mye grønt. Og sikker på at vekta er riktig? Min var jo helt mongo. Hååååper det løsner for deg nå

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skulle vi hatt en egen middagstråd/oppskriftstråd for ED? Titti Eurodiett 2 23-10-10 20:11
Æsj jeg har hatt sprekk....:( Iset Atkins kosthold 5 05-04-04 12:42

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:42.