Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Mars-startere!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-03-10, 20:38   #101
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Mars-startere!

Opprinnelig lagt inn av Zoa, her.

Hei. Jeg er en gutt på 189 cm og 21 år. Ble veldig fascinert av lavkarbo etter å ha lest http://www.forskning.no/artikler/2010/mars/244898
Synes alle lavkarbodiettene virker like, men det er vel ketolysekuren som ligner mest på den de brukte i studien

Jeg startet 20. mars på en vekt litt over 83 kg.
23. : 82,4 kg
25. : 81,5 kg

Lavkarbo er et samlebegrep på karboreduserte dietter som spenner fra tilnærmet null til 150 kh pr dag så det er et ganske stort spenn. Ja, de i forsøket leste ketolyseboka underveis.
Søk på innlegg her på forumet skrevet av brukernavn Pål så får du masse god informasjon fra en av de bak studiet.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 13:11   #102
Nutteliten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 14
Nutteliten er på en erverdig vei

Sv: Mars-startere!

Hei! Jeg vil gjerne være med her :-)
Begynte denne uka, 23 mars. 6. dagen idag! Syns jo det er litt stusselig, men er super-klar for å gå ned!! Har snik-veid meg idag og det har blitt 1,2 kg på disse dagene. Er jo ikke så verst.
Hvor mye skal dere ned?
Jeg har et mål på 12 kg ned. Ikke fått boka enda...er i bestilling.. så sliter litt med inspirasjonen.
Hvordan har det gått med dere som har holdt på siden starten av mars????

Nutteliten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 22:15   #103
frida frosk
Medlem
 
frida frosk sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Oppland
Innlegg: 111
frida frosk er på en erverdig vei

Sv: Mars-startere!

Opprinnelig lagt inn av Nutteliten, her.

Hei! Jeg vil gjerne være med her :-)
Begynte denne uka, 23 mars. 6. dagen idag! Syns jo det er litt stusselig, men er super-klar for å gå ned!! Har snik-veid meg idag og det har blitt 1,2 kg på disse dagene. Er jo ikke så verst.
Hvor mye skal dere ned?
Jeg har et mål på 12 kg ned. Ikke fått boka enda...er i bestilling.. så sliter litt med inspirasjonen.
Hvordan har det gått med dere som har holdt på siden starten av mars????

Heisann
Når du kommer mer inn i det finner du ut at det er langt fra stusselig , men masse godt å kose seg med
Jeg startet 12 mars og fikk en pangstart , så har gått ned 5.2 kg til nå . Jeg skal ned 15 kg. Gjerne mer , men det får jeg se på og vurdere når den tid kommer.
Til du får boken så kan du finne masse info , oppmuntring , oppskrifter og erfaringer her inne på forumet
Lykke til

__________________


frida frosk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 22:43   #104
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: Mars-startere!

Mandag igjen! Ned 1,8 kg sist uke Totalt - 9, 3 kg på 4 uker
Går stort sett veldig greit, men sliter med kvalme.. Enkelte dager må jeg tvinge i meg maten. Men det går seg vel til håper jeg.
Lykke til alle andre Mars startere!
Og håper alle får en riktig God Påske

Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 11:47   #105
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Mars-startere!

Opprinnelig lagt inn av Catwoman, her.

Mandag igjen! Ned 1,8 kg sist uke Totalt - 9, 3 kg på 4 uker
Går stort sett veldig greit, men sliter med kvalme.. Enkelte dager må jeg tvinge i meg maten. Men det går seg vel til håper jeg.
Lykke til alle andre Mars startere!
Og håper alle får en riktig God Påske



D..... , du slår meg ned i støvlene. Rå-impregnert!
8Kg helt nøyaktig her

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 20:14   #106
Nutteliten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 14
Nutteliten er på en erverdig vei

Sv: Mars-startere!

Ned 1,3 kg første uka. :-) Helt greit. Kunne ønske det var litt mer...men skal være veldig fornøyd hvis det fortsetter sånn!!!
8,7 kg igjen.
Gratulerer til alle dere som har gått ned. Kjempebra! Ha en fiiiin påske, men pass på de fristende påske-eggene. ;-)))

Nutteliten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 23:56   #107
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: Mars-startere!

Er helt forbausa sjøl jeg Rune..
Men kan jo ikke regne med at jeg går ned like mye etterhvert.
Har jo endel å ta av

Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 11:53   #108
Nutteliten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 14
Nutteliten er på en erverdig vei

Sv: Mars-startere!

Hvor ofte er dere på vekta??
Jeg synder her. Nesten på hver dag, eller ihvertfall annen hver dag. og venter meg mirakler. Og da blir jeg jo skuffa. Vet at man ikke skal tro man raser ned i vekt. Men hører jo at man går ned mest i begynnelsen osv. At dette er en kur man går raskt ned i vekt av. Jeg føler at jeg går ned litt fordi jeg spiser mye mindre. Men det hadde jeg jo gjort på vanlig kosthold og. Er på andre uka nå,stix er rosa og denne ukas gevinst er minus 400 gram. Skal jeg være fornøyd med det? Målet er minus 10 kg totalt.

Nutteliten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 15:20   #109
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Mars-startere!

Jeg er på vekta hver dag, men har officiell dag på torsdager. Det er gøy å se utviklinga.
Vekta har endelig begynt å gå nedover igjen. Har leita med lys og lykter etter hva som kan ha bremsa/gitt midlertidig oppgang. Dette er sansynlige syndere:
Pølsere med lite karbo, gul lettbrus, som jeg oppdaga innholdt karbo (SUPERSJOKKA)
rømme eller ketolysevaffler. Har kutta lettbrusen, pølser og rømme(som det også er i vafflene) og dermed ser vekta ut til å rusle nedover igjen.
I dag, superfornøyd.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 03-04-10, 15:40   #110
Nutteliten
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 14
Nutteliten er på en erverdig vei

Sv: Mars-startere!

Så bra :-))
Er forresten de ketolyse vaflene gode? Hva med sjoko-moussen? Jeg spiser veldig ensformig, men jeg gidder ikke styre så veldig. Spiser stort sett egg, salat, avokado, skinke, ost...i endel variasjoner til frokost og lunch. Så blir det kylling, kjøtt, kjøttdeig med blomkål, brokkoli, salat, sopp i fløtesaus til middag. Som tilbehør bruker jeg seterrømme, eller creme fraiche. Og som snacks av og til bacongull....
Og ca 2 kopper kaffe....
Ellers sikkert 3 liter vann.

Tanker????? Noe jeg burde endre??

Nutteliten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 10:37   #111
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Mars-startere!

Ketolysevaflene smaker omelett. Etter mine begreper har de ingenting med vaffler å gjøre, men hva gjør man vel ikke for litt smaksforandring.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 10:31   #112
Zoa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2
Zoa er på en erverdig vei

Sv: Mars-startere!

Wee, etter påska var det -1,6kg. Er nå på 79,6. Lurer om prosentandelen på hva som forsvinner av fett/muskler er. Skulle tatt en InBody-analyse før jeg starta på dette vett.

Zoa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 01:39   #113
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: Mars-startere!

Veiedag igjen.. Alltid spennende
Hadde gått opp 0,2 kg sist uke, men gått ned i cm. Så det går absolutt riktig vei



Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 13:53   #114
li84
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: akershus
Innlegg: 4
li84 er på en erverdig vei

Sv: Mars-startere!

oy damer så flinke der har vært jeg begynte også kuren i mars..
men drikker dere olje?? kansje jeg og skal begynn med det?? er det samma hvilken olje det er ?? tenkte på rapsolje og sont??

kuren for meg funker rimelig greit gikk ned 5 kilo de første 5 dagene så stoppa det helt opp i nesten 2 uker før jeg gikk ned 1,5 til
men den olja må jeg prøve kansje det får fart på sakene igjen;P

__________________
oppstar ketolyse 22.03.10
ned 6,5 kg
første mål ned 10kg.
heldige mål ned 25 kg
li84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse:) Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 20:39   #115
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Mars-startere!

Jeg har prøvd Odelia og Vita Optimal. Funker begge to. Odelia smaker best. Har også prøvd Coops jomfruolivenolje. Tror den må være pressa av gammeljomfruer, for godt smaker den ikke.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 13-04-10, 20:40   #116
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Mars-startere!

Oisann, laga nye ketovaffler her om dagen. Putta 200gram mandler i FoodProfessoren, blanda med 3 egg ett beger rømme, og en dæsj fløte, en god tjoffsing smør.
Smakte myyye bedre enn ketolysebakemixvafflene

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 10:27   #117
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Mars-startere!

Nok en uke med vektstagnasjon. Her skjer absolutt null og nix. Er i ketose, holder meg unna rømme, får i meg nok fett/for mye og for lite (Har prøvd alt) Trener styrke to dager i uka, og kondis 3 dager. Så blir det to roooolige gådager til slutt. Formen er bra, og stadig stigende. Skjer det ikke noe med vekta snart, begynner jeg å bli irritert.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 10:52   #118
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Mars-startere!

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Oisann, laga nye ketovaffler her om dagen. Putta 200gram mandler i FoodProfessoren, blanda med 3 egg ett beger rømme, og en dæsj fløte, en god tjoffsing smør.
Smakte myyye bedre enn ketolysebakemixvafflene

Prøv oppskriften til Nannah her inne på forumet ang vafler - de er nydelige! Jeg har røre tilgjengelig i kjøleskapet nå slik at det er bare å starte vaffelpressa når jeg vil egentlig

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 11:00   #119
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Mars-startere!

Takker for tipset. Skal testes med en gang jeg har fått tak i fiberhusk (Hva enn det måtte være)

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 21:55   #120
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Mars-startere!

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Takker for tipset. Skal testes med en gang jeg har fått tak i fiberhusk (Hva enn det måtte være)

Hei,
Dette er fiberhusk.
Det finner du i de fleste matvarebutikker, som oftest i hylla for glutenfrie varer, og i helsekostbutikker. For de som har muligheter for harryturer til Sverige så er fiberhusk vesentlig billigere der.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 02:03   #121
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Mars-startere!

Har nu spurt mine to nærbutikker, men neida, de ante ikke hva fiberhusk er for noe.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 17:18   #122
Mimosaen
Medlem
 
Mimosaen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 60
Mimosaen er på en erverdig vei

Sv: Mars-startere!

En liten oppdatering her. Er sjeldent her inne, men jeg er fortsatt på Ketolysekuren. Er ikke så fanatisk som i begynnelsen, men jeg er da fortsatt i ketose.
Har totalt gått ned 4 kg, tror jeg, men livet har blitt 5 cm smalere og lårene 2.5 cm på hver. Så jeg er fornøyd! Fikk til og med kommentarer i dag på at jeg har blitt smalere.

Mimosaen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 17:38   #123
Tone L
Juniormedlem
 
Tone L sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Oslo
Alder: 63
Innlegg: 35
Tone L er på en erverdig vei

Sv: Mars-startere!

Jeg startet med lavkarbo 11. mars, og blir gjerne med deg i mars-tråden. Til nå har det også gått bra for meg, men sier som deg at det kan bli litt ensformig. Vi får utveksle erfaringer og se om vi får litt nye ideer etterhvert! Det er lettere når man har kontakt med andre!

Tone L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 00:14   #124
Bedazzeled
Medlem
 
Bedazzeled sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Bergen
Alder: 46
Innlegg: 55
Bedazzeled er på en erverdig vei

Sv: Mars-startere!

Hei hiver meg på her jeg og. Prøvde dette i fjor og gikk ned 12 kg på ca 4 md. Lå på meg igjen 5 kg og har holdt det til nå når jeg starter opp igjen. Håper jeg skal være flinkere denne gangen og ikke gi meg før jeg når målet mitt.

Denne gangen startet jeg opp 15/3 og har gått ned 7,7 kg i følge mandagsvekten. Like spennende hver mandag. Måler meg ikke, men merker på klærene at de sitter litt løsere nå

__________________
Bedazzeled

Sommerutfordring, ned 10 kg til 25/8-12

Bedazzeled er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-10, 18:11   #125
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: Mars-startere!

Heisann!
Da var det mandag igjen.. Vekta here I come
Gått ned 1 kg siste uka, kjempefornøyd! Nærmer meg 2 sifra tall.... Juhu


Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Handleliste til startere K`s choice Ketolysekuren 93 10-09-11 16:23
Januar-startere. Er det mange av oss der ute? Chin Ketolysekuren 456 02-02-11 13:33
November-startere Linda Kristin Ketolysekuren 365 02-04-10 00:04
Noen andre oktober-startere her? KattyM Ketolysekuren 262 01-03-10 20:37
September-startere! Lillevoff Ketolysekuren 184 14-01-10 23:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no