Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 24-04-10, 11:33   #1876
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Har du gips på tottisen din?
Åffor det, da?

Vet du, jeg aner ikke hva den veier, men den nye gips- typen er jo tilnærmet vektløs!

Brudd på kneskålen
Denne er ihvertfall ikke vektløs. Tung som bare det men da er det kanskje håp om at det blir satt på en lettere etterhvert da

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 24-04-10, 11:46   #1877
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Karissima, her.

Brudd på kneskålen
Denne er ihvertfall ikke vektløs. Tung som bare det men da er det kanskje håp om at det blir satt på en lettere etterhvert da

AU!
Hvordan klarte du det?

Skjønner at de har satt på den gamle typen. Det er bare for å hindre deg i å løpe rundt! Viktig at ting gror helt riktig, vet du!

Om du skal ha den tung gipsen lenge, kan du jo bare starte på null og heller bare følge med på hvor mye du evnt går ned mens du har den!
Om du tør!

Masse god bedring!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 24-04-10, 13:37   #1878
Michelin
Seniormedlem
 
Michelin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sunnmøre
Alder: 52
Innlegg: 592
Michelin er en juvelMichelin er en juvelMichelin er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

enn visst du setter deg lavere enn vekta, og så veier du en fot om gangen? Da burde du jo finne ut sånn ca hvor mye gipsen veier

__________________



.....det er i motvind en drage flyr.....
Michelin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse
Gammel 24-04-10, 16:45   #1879
karmøy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1
karmøy er på en erverdig vei
Smile

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Kan man få dagpenger hvis man sier opp jobben sin selv? Er det en slags "karantene-periode" man må gjennom først? Hvor lenge?


det er en karantene på 3 månder. men jeg fekk dekket dei 3 måndene får jeg sluttet pga helsa.

karmøy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: gastic bypass
Gammel 25-04-10, 14:25   #1880
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kor nye/perfekte må kle sjå ut for å kunne gi dei bort (les: dumpe i kleskontainer til trengande) ? Har til dømes eit par cordfløyelsbukser som er bittelitt slitte på innsida av låra, altså at fløyelen er litt avslitt. Elles heilt heile og fine, kan slikt givast bort? Klea kjem frå skapet og har nok leie der nokre år, bør dei vaskast før dei blir vekkgitt? Dei er jo reine, men har som sagt leie i skapet ei stund. Syn på saka?

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 25-04-10, 14:29   #1881
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har gitt bort klær, rett fra skapet JEG ja, men det er det nok delte syn på om man bør gjøre det. Jeg synes du skal gi bort buksene jeg, det finnes da trengende med all slags smaker når det kommer til klær også.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline
Gammel 25-04-10, 14:44   #1882
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet, her.

Er det ikke en sånn målepinne i tanken, slik som biler har? Det har vår nemlig...


Du har rett!

Den hadde falt ned i tanken, men fulgte med opp da vi pumpet ut den gamle oljen

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil
Gammel 25-04-10, 15:11   #1883
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 46
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Kor nye/perfekte må kle sjå ut for å kunne gi dei bort (les: dumpe i kleskontainer til trengande) ? Har til dømes eit par cordfløyelsbukser som er bittelitt slitte på innsida av låra, altså at fløyelen er litt avslitt. Elles heilt heile og fine, kan slikt givast bort? Klea kjem frå skapet og har nok leie der nokre år, bør dei vaskast før dei blir vekkgitt? Dei er jo reine, men har som sagt leie i skapet ei stund. Syn på saka?

Opprinnelig lagt inn av streber, her.

Jeg har gitt bort klær, rett fra skapet JEG ja, men det er det nok delte syn på om man bør gjøre det. Jeg synes du skal gi bort buksene jeg, det finnes da trengende med all slags smaker når det kommer til klær også.

Hvor kresne kan disse "trengende" være igrunnen? Så lenge klærne er hele får både fretex og krisesenteret titt og ofte en sekk av meg. Både med barneklær og voksenklær. Det viktigste er at de er rene og hele sier krisesenteret - så da blir det sånn

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 25-04-10, 15:36   #1884
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ignite, her.

Du har rett!

Den hadde falt ned i tanken, men fulgte med opp da vi pumpet ut den gamle oljen

dæsken, jeg trodde egentlig ikke jeg kunne NOE om plenklippere! Derfor skal det nå investeres i en sånn som går av seg selv

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 25-04-10, 17:26   #1885
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg holder på å planlegge konfirmasjonen vi har om 2 uker. Jeg takler ikke rosa/lyseblått, får spader av det... Sååå kunne DENNE fargen og pyntinga på side 6 og 7 være noe?? Eller blir det helt feil?? Jeg har kjøpt inn mye dill og dall i denne fargen allerede, så svaret sier vel egentlig seg selv, men er det ok?? Eplegrønt ER jo fargen for ungdommelighet og fremtid... Mener nå jeg da..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 25-04-10, 17:34   #1886
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg holder på å planlegge konfirmasjonen vi har om 2 uker. Jeg takler ikke rosa/lyseblått, får spader av det... Sååå kunne DENNE fargen og pyntinga på side 6 og 7 være noe?? Eller blir det helt feil?? Jeg har kjøpt inn mye dill og dall i denne fargen allerede, så svaret sier vel egentlig seg selv, men er det ok?? Eplegrønt ER jo fargen for ungdommelighet og fremtid... Mener nå jeg da..

Jeg kunne helt klart funnet på å pynte med den fargen til konfirmasjon, ja. Synes det ser knallfint ut..

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse
Gammel 25-04-10, 17:37   #1887
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

De fargene brukte vi i konfirmasjonen til broren min! For ni år siden ... Men det var kjempefint!

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat!
Gammel 25-04-10, 17:47   #1888
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Stilig med grønt! Det går definitivt an!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 25-04-10, 18:19   #1889
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hva kan man gjøre for å løsne opp bihulebetennelse selv?
Har så vondt i tannebissene mine at jeg har nesten ikke sovet på to dager, jeg holder på å gå fra forstanden og siden jeg bor i grisegrendte strøk er det ingen medisiner å få før i morgen

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 25-04-10, 18:22   #1890
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Hva kan man gjøre for å løsne opp bihulebetennelse selv?
Har så vondt i tannebissene mine at jeg har nesten ikke sovet på to dager, jeg holder på å gå fra forstanden og siden jeg bor i grisegrendte strøk er det ingen medisiner å få før i morgen

Ta deg en dykketur med flaske! DET er det absolutt beste jeg har prøvd mot bihulebetennelse.. Når du kommer opp til overflata ligger all bihulegørra og vaker i maska.. Og hodet er heeelt nydelig!

Nei, seriøst så vet jeg ikke. Skulle gjerne visst det selv da jeg ofte er plaga med bihulene. I det siste har jeg begynt å snuse inn saltvann gjennom nesa og håper at det trekker laaangt opp. Har du vondt i tennene nede eller oppe??? Jeg pleier bare få vondt i tennene oppe..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 25-04-10, 18:32   #1891
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Hva kan man gjøre for å løsne opp bihulebetennelse selv?
Har så vondt i tannebissene mine at jeg har nesten ikke sovet på to dager, jeg holder på å gå fra forstanden og siden jeg bor i grisegrendte strøk er det ingen medisiner å få før i morgen

Du tar en kjele, heller oppi 5dl vann og koker opp. Så tilsetter du en spiseskje med vanlig salt!
Rør til det løser seg opp! Avkjøl!

Bruk en hvilken som helst metode for å få dette opp i nesen! Sprayflaske av noe slag, nesehorn eller tilsvarende!

Ja, det svir litt/mye, men er svært så effektivt!

Er bihulebetennelse noe du sliter med innimellom, kjøp en tom nesesprayflaske på apoteket og lag dette sterke satvannet selv. Virker mye bedre enn vanlig svakt, fysiologisk saltvann!
Det kan også være lurt å be legen om resept på Rinexin- tabletter. De er slimhinne- avsvellende og kan ta knekken på en bihulebetennelse før den blir plagsom!

God bedring!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 25-04-10, 18:38   #1892
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du tar en kjele, heller oppi 5dl vann og koker opp. Så tilsetter du en spiseskje med vanlig salt!
Rør til det løser seg opp! Avkjøl!

Bruk en hvilken som helst metode for å få dette opp i nesen! Sprayflaske av noe slag, nesehorn eller tilsvarende!

Ja, det svir litt/mye, men er svært så effektivt!

Er bihulebetennelse noe du sliter med innimellom, kjøp en tom nesesprayflaske på apoteket og lag dette sterke satvannet selv. Virker mye bedre enn vanlig svakt, fysiologisk saltvann!
Det kan også være lurt å be legen om resept på Rinexin- tabletter. De er slimhinne- avsvellende og kan ta knekken på en bihulebetennelse før den blir plagsom!

God bedring!

Jeg har gått på Rinexin og nå på Cetirizine helt siden ungdomsårene, men det avhjelper bare litt. Saltvann er jeg vel bekjent med, det avhjelper det også, men jeg skulle gjerne hatt noe som virka helt perfekt! (Bortsett fra dykketurene da...)

__________________
Æ står han a!

Sist redigert av Kanutten : 25-04-10 kl 18:50.
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 25-04-10, 18:43   #1893
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Kor nye/perfekte må kle sjå ut for å kunne gi dei bort (les: dumpe i kleskontainer til trengande) ? Har til dømes eit par cordfløyelsbukser som er bittelitt slitte på innsida av låra, altså at fløyelen er litt avslitt. Elles heilt heile og fine, kan slikt givast bort? Klea kjem frå skapet og har nok leie der nokre år, bør dei vaskast før dei blir vekkgitt? Dei er jo reine, men har som sagt leie i skapet ei stund. Syn på saka?


Dersom du mener de er fine nok til å brukes og kunne gått ut døra med de så er de gode nok til å gis bort

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse
Gammel 25-04-10, 19:32   #1894
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg har gått på Rinexin og nå på Cetirizine helt siden ungdomsårene, men det avhjelper bare litt. Saltvann er jeg vel bekjent med, det avhjelper det også, men jeg skulle gjerne hatt noe som virka helt perfekt! (Bortsett fra dykketurene da...)

Er nok ikke noe som virker helt perfekt, men dette saltvannet er dobbelt så sterkt som det man vanligvis bruker!
Fikk oppskriften av min barndomslege! Det røsker, men jammen drar det mye dr... ut av bihulene!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 25-04-10, 19:37   #1895
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Er nok ikke noe som virker helt perfekt, men dette saltvannet er dobbelt så sterkt som det man vanligvis bruker!
Fikk oppskriften av min barndomslege! Det røsker, men jammen drar det mye dr... ut av bihulene!

Vet det, jeg koker saltvann selv og har på diabetessprøyter. Full trøkk i nasen og den er bedre enn den kan bli med Otrivin!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 25-04-10, 19:52   #1896
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg synes det også kan hjelpe å flere ganger etter hverandre dra pusten lenge og hardt inn gjennom nesa (nesten så hardt at det gjør vondt!), mens man holder for det ene neseboret. Ofte sitter betennelsen på én side, da drar man inn på den sida hvor trykket er. Jeg har gjort det flere ganger når jeg har kjent en begynnende bihulebetennelse, og plutselig kjenner man noe som renner ned halsen, og så letter trykket .
Men jeg tror nok dette funker best om man gjør det tidlig.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 25-04-10, 19:56   #1897
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

plutselig kjenner man noe som renner ned halsen,



Husker en fest jeg hadde hjemme hos meg for mange år siden. En av mennene der klaget over at han var så tett i nesa. En av de andre menna sprang frem, gapte over nesten hans og sugde alt han bare maktet.. Virker sikkert på samme måten som det du nevner, men er IKKE å anbefale.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 25-04-10, 20:04   #1898
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.



Husker en fest jeg hadde hjemme hos meg for mange år siden. En av mennene der klaget over at han var så tett i nesa. En av de andre menna sprang frem, gapte over nesten hans og sugde alt han bare maktet.. Virker sikkert på samme måten som det du nevner, men er IKKE å anbefale.

Æsj æsj æsj, det der var det et par gutter som gjorde på folkehøgskola der jeg gikk. Resten av året ble ''suge snotten'' et internbegrep som man vel må være fra vestlandet for å skjønne. Urk ...!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 25-04-10, 20:51   #1899
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk for innspel folkens! Har fått byrja på haugen, og har allereie fylt ein stor blå ikeapose. Og meir skal det bli!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 25-04-10, 23:31   #1900
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du tar en kjele, heller oppi 5dl vann og koker opp. Så tilsetter du en spiseskje med vanlig salt!
Rør til det løser seg opp! Avkjøl!

Bruk en hvilken som helst metode for å få dette opp i nesen! Sprayflaske av noe slag, nesehorn eller tilsvarende!

Ja, det svir litt/mye, men er svært så effektivt!

Er bihulebetennelse noe du sliter med innimellom, kjøp en tom nesesprayflaske på apoteket og lag dette sterke satvannet selv. Virker mye bedre enn vanlig svakt, fysiologisk saltvann!
Det kan også være lurt å be legen om resept på Rinexin- tabletter. De er slimhinne- avsvellende og kan ta knekken på en bihulebetennelse før den blir plagsom!

God bedring!

Jeg brukte ballongen jeg pleier å skylle øra med! Det var helt jævlig

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no