Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolysekur og vektnedgang

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-04-10, 12:20   #1
peltz
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 16
peltz er på en erverdig vei

Ketolysekur og vektnedgang

For kort fortelle min historie, er en nå 30 år gammel mann, som hele livet har vært overvektig. De siste ti årene har jeg sikkert lagt på meg 25kg. Og dette er nå målvektnedgangen min. En kompis av meg gikk på ketolysekuren og tok av 37kg på noen måneder - høres ut som noe jeg kunne tenke meg også.

Startvekten var 115.8kg, og midjemål 121cm. Har altså for mye vomfett!
Jeg har i morgen gått 2 uker på kuren, og har nå ei vekt på ca 110.5kg. Jeg går daglige turer på ca 50 min, hvor 2.5km av disse er i lysløype (opp og ned). Jeg spiser pillene mine og prøver holde meg på "den smale sti"..

En typisk dagsmeny består av :

Frokost: 2 egg, 1dl kremfløte, salt/pepper og 3 skiver bacon. Hiver på litt ost og lager omelett av det. Spiser halve ca.

Lunsj: Resten av omeletten ifra frokosten.

Middag: Mixed salat (1 blad isbergsalat, en dæsj paprika, 50g agurk, Fetaost og oliven) + 100-200g kjøtt/kylling.

Kvelds: ikke så ofte jeg har lyst på det, men ostesnacks med surret bacon er f.eks det jeg spiser. Eller 100g jordbær + 1 dl fløte.

snacks: maarud Baconcrisp.1 Dent pastill om dag (for åndens skyld)

Drikke: Vann, te med 1 sukett (de blå), 1 kopp kaffe pr dag (maks!).

Drikker plenty med vann, har tisset lilla på pinnen i halvannen uke og har ifølge samboeren en ånde som kunne drepe noen og enhver.

Jeg føler jeg står temmelig stille med vekt, og midjemålet går ikke ned overhode. Når jeg ser andre steder på forumet at Torkill skriver om folk som går ned 240g pr dag så må jo jeg gjøre noe feil..?! Jeg går nemlig ut ifra at de kg som er gått ned pr nå i hovedsak er vann og urenheter.

Turen min går på ca 50min, og er ca 5km. Holder såpass godt tempo at jeg blir god og varm - puster som en hval.

Er det noen som har noen forslag til hva jeg gjør galt/riktig her? Eventuellt ting jeg kan forandre på? Jeg er dritredd for å gjøre noe feil, og kosten blir derfor veldig ensidig. Jeg er klar over 2 uker kanskje er kort tid, men vekten har stått på stedet hvil siste uken.

peltz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-04-10, 13:33   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekur og vektnedgang

Kroppen er ikke en maskin som kan stilles inn på så og så mange gram i uken!
En vektnedgang på mer enn 5kg på 2 uker er jo fantastisk!

Ser ut som om du gjør det meste riktig, men jeg savner mer grønnsaker. Isbergsalat og agurk inneholder stort sett bare vann, ikke noe næring i det hele tatt!

Det kan ta opp til 4 uker før kroppen får optimal fettforbrenning og skjønner kluet med å bruke fettt som drivstoff! 2 uker er alt for kort tid til å si om det virker for seg eller ikke (noe det jo gjør til de grader).
Faktisk skal du være glad det ikke går enda fortere. Du skal ha med kroppen, huden og ikke minst hodet på vektnedgangen også!

Forresten, Dent er ikke lov. Kjøp store IFA eller Fribol drops på apoteket!

Trente du før du la om kosten? Det er helt vanlig at man stå rlitt stille på vekta om man øker treningsmengden, har gått i den fellen selv. Kunne ikke skjønne at jeg ikke gikk ned når jeg var såååå flink til å trene!
Brått slipper det!

Du kan nok få i deg mer fett også! Syns det ser noe mager ut med salat og fettfattig kylling til en stor mann!

Foreslår at du bruker oppskrifts- delen av forum flittig. Bare sjekk at oppskriften er ketolyse- vennelig! Ellers kan jeg på det varmeste anbefale Gerds oppskrifter på alt mulig rart!
I det første innlegge ti journalen hennes finner du også ukesmenyer! Kan være til stor hjelp omman er usikker!

Masse lykke til! Dette fikser du!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 00:48   #3
peltz
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 16
peltz er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekur og vektnedgang

Takker for svar jeg

Jo, grønnsaker - du sier noe der. Jeg har vært inne på tanken, men får en vrangforestilling om at kokt brokkoli og blomkål hver dag til hva jeg måtte spise til middag blir utrolig kjedelig. Og salat finner jeg jo godt..har liksom hatt litt problemer med kombinere salat og kokte grønnsaker. Det er ikke helt..meg.

Kyllingen har jeg nettopp begynt med, før det var det oksekjøtt eller svin indrefilet det gikk i. Men å skulle leve på fancy kost som dette koster fort litt (når man er lærling i voksen alder, så er ikke lommeboka fet!) og derfor ble det masse kylling på tilbud.

Dent er fy? au!! IFA, tenker du de vanlige posene med de store pastillene? hvit, sort og rød pose? Jeg dør litt etter annen smak i munnen, men det kommer nok

Det som er litt morsomt her, er at det er kun en gang på to uker jeg har vært sulten..og grunnen var enkelt for lenge siden sist måltid.

Tusen takk for råd og svar. Jeg, som er fullstendig grønn, setter veldig stor pris på det!


Sist redigert av peltz : 25-04-10 kl 00:54.
peltz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 09:56   #4
R0SA
Medlem
 
R0SA sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 274
R0SA er ny på veien

Sv: Ketolysekur og vektnedgang

Lag jukseris eller mos av blomkål. Det er kjempegodt!

Ellers må jeg si at 5 kilo på to uker jo er kjempebra! Gratulerer!

__________________


Min journal
R0SA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 10:18   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekur og vektnedgang

Som Rosa sier, blomkålmos er en bra ting! Kan varieres i det uendelige, bare husk meierismør! Fett er bra, vet du!
Jukseris er en annen variant!

Ellers er det mange tråder om grønnsaker. Det er tydelig at man er litt fantasiløs når man brått skal fråtse i dem!
Du trenger ikke ha både salat og "tilbredte" grønnsaker til samme måltid. Men variasjon er viktig for å ikke gå lei! Har du sett på Gerds oppskrifter? Under de flotte bildene ligger det en fantastisk samling av veldig gode oppskirfter!

Grønnsaktråder:

Nr. 1
Nr. 2
Nr. 3
Nr. 4
Nr. 5

Det var de jeg fant i farten. Mye er nok likt, men titt igjennom dem, så får du nok noen ideer du kan prøve!

Roesenkål med masse meierismør er kjempegodt til feks kjøttkaker!

Og ja, jeg mener IFA i poser, store IFA!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 10:49   #6
Karolinee
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 51
Karolinee er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekur og vektnedgang

Dent Sterk trur eg skal vere lovlig, inneholder karbohydrater, men alt er sukkeralkoholer og der er ingen sorbitol i Men e ikkje heilt sikker

__________________


Karolinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 10:53   #7
peltz
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 16
peltz er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekur og vektnedgang

brrr..jukseris av blomkål :s Jeg har aldri vært no voldsom på grønnsaker, selv om jeg det siste halvåret har vært flinkere. Men om jeg skal være "flink", så er gulerot noe av det bedre jeg vet. Dessverre går det jo dårlig spise det,selv om jeg kanskje skjeier ut med 20g av og til ved middagen. Champignon derimot - hadde jeg aldri tenkt på, men det er jo nydelig! litt fløte, salt + pepper , eller bare pannestekt i skiver med masse smør og salt + pepper. Her er det muligheter!

Har gått til innkjøp av de store ifa'ene..blir helt forvirret. Det er jo sukker i disse? Står da at de er sukkerfri, men under karbohydrater står det at 2g er tilsatte sukkerarter? Eller har jeg missforstått noe ? De Ifa'ene er jo fenomenale, og jeg spiser kanskje 1-2 om dagen så er sikkert ikke krise uansett.

Jeg har foressten funnet en dressing som er god til salaten min! "syndet" litt og brukte lettrømme, men Sæterrømme er vell sikkert bedre. Skal finne pakken senere så dere får høre.. Av innhold hadde denne 3g (mener jeg) karbo pr 100g + rømmen. Men er jo ikke snakk om å drukne maten heller, kun har litt smak.

peltz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 14:23   #8
Elmira86
Medlem
 
Elmira86 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 37
Innlegg: 114
Elmira86 er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekur og vektnedgang

Ikke vær redd, midjemålet kommer etterhvert

__________________
Min journal


Elmira86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fra 02.01.2012. Over til lavkarbo etterhvert Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 18:00   #9
Karolinee
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 51
Karolinee er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekur og vektnedgang

En pakke IFA søt lakrs (store drops) inneholder 15g karbohydrata, der 14g e sukkeralkoholer.. det vil vel sei at kun 1g telle?

__________________


Karolinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 18:03   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekur og vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av Karolinee, her.

En pakke IFA søt lakrs (store drops) inneholder 15g karbohydrata, der 14g e sukkeralkoholer.. det vil vel sei at kun 1g telle?

Det stemmer på en prikk, det!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 20:07   #11
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Ketolysekur og vektnedgang

Peltz, du skriver ikke om du har boken "Slank med ketolysekuren"? Hvis du ikke har den, vil jeg anbefale deg å kjøpe eller låne. Jeg syntes i alle fall det var lettere å forstå helheten i ketolysedietten gjennom boken. Ville blitt forvirret hvis jeg bare skulle finne ut av det gjennom forumet her.

Som jeg har sagt i et par andre tråder her; det er ikke alltid at "dårlig ånde" på ketolysekuren er den acetonlignende ånden som kommer av ketosen! Det kan i en del tilfelle være råtnende matrester. Vi er flere som har erfaring for at denne dietten etterlater mere matrester mellom tennene enn vanlig kosthold gjør (kanskje fordi det er mindre "tyggemat"?). Vanlig tannpuss er da ikke lenger nok. Sånne små børstelignende tannpirkere eller tanntråd på bøyle er absolutt verdt et forsøk. Uten å gå i detalj; jeg fikk totalt sjokk da jeg prøvde første gangen - det var ikke mye tvil om hvor problemet lå …

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 21:10   #12
peltz
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 16
peltz er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekur og vektnedgang

å jøss! Da kan jeg spise pastiller uten å føle meg så alt for skyldig,hehe.

Jo, jeg har boken og har lest den. Men som fersking er det utrolig mye nytt og usikkerheten er dertil stor. Så da finner jeg det bedre å spørre enn å drite på leggen i månedsvis til jeg tilslutt finner ut av de småtingene jeg måtte lure på.

Og blomkålsmosen ble faktisk riktig så god! Såpass god at min samboer også kunne spise den,hehe..og hun er litt sær i kosten. Takk for tips.

peltz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 22:41   #13
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Ketolysekur og vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av peltz, her.

Jo, jeg har boken og har lest den. Men som fersking er det utrolig mye nytt og usikkerheten er dertil stor. Så da finner jeg det bedre å spørre enn å drite på leggen i månedsvis til jeg tilslutt finner ut av de småtingene jeg måtte lure på.

Enig i at det praktiske med kuren er utrolig bra å få hjelp til her. Det er massevis av erfarne og kunnskapsrike folk på dette forumet.

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 11:28   #14
hoppetussa
Medlem
 
hoppetussa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 114
hoppetussa er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekur og vektnedgang

EN dent til dagen? Det utgjør faktisk absolutt NADA! Nothing-INGENTING!
Haha... spis den denten din du.
Skulle ikke sagt det om det var ei hel eske!

__________________




hoppetussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 19:45   #15
peltz
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 16
peltz er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekur og vektnedgang

Hehe, ja! En HEL Dent pastill om dagen. Om jeg får grusomt lyst på, så kan det bli 2-3 stk, men det er skjelden. Har ikkeno søtsug egentlig, til tross for at det ligger en stor melkesjokolade i skapet som spør hver gang jeg åpner døra : " Er idag dagen???"

Da har jeg satt meg ett mål også, og håper få til det!

90kg eller 01.juli , dvs rett rundt 300g om dagen om vi regner på det. Håper det kan la seg gjøre, men det betyr også ett litt høyere aktivitetsnivå enn det jeg har nå. Men, med tanke på at jeg var utrent sofagris når jeg begynte og nå går disse 50 min, så vil jo formen bli bedre og utholdenhet likeså. 90kg er fortsatt overvekt, om man tar BMI i betraktning (179.5cm høy) , men med tanke på at jeg er kraftig bygget også, så tror jeg noe mindre enn 90kg vil se temmelig latterlig ut.

I min iver etter fremgang har jeg også prøvd å jogge..noe som var temmelig tett siden jeg ikke har de fysiske forutsettninger for å løpe. Så, begge knærne har skreket ett par dager - og blitt hørt med 2 dagers hvile. Idag var det på an igjen

peltz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 19:56   #16
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekur og vektnedgang

Du er dyktig!

Stå på!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 21:06   #17
Elmira86
Medlem
 
Elmira86 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 37
Innlegg: 114
Elmira86 er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekur og vektnedgang

Sitat:

Du er dyktig!

Stå på!

Slenger meg med der!!

__________________
Min journal


Elmira86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fra 02.01.2012. Over til lavkarbo etterhvert Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 09:59   #18
peltz
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 16
peltz er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekur og vektnedgang

Hum..

Kjørte en liten "analyse" av maten ifra igår. Legger alt inn i Mat på Data, og prøver være så ærlig som mulig. Med alt jeg spiste igår, havnet jeg på 17,1g karbo, 274g fett, 82g proteiner. Men det som virkelig slo meg....2850 kalorier

Må visst revurdere maten litt!

Frokost: 1 stekt egg, 5 skiver bacon.

Lunsj: smoothie med 1 egg, 150g bringebær, 1 dl fløte, litt natreena.

Middag: Grillribbe av svin 150g, 50g isbergsalat, 30g agurk, 20g paprika, 50g fetaost, 30g oliven. Sjampinjong stekt i meierismør med salt/pepper, løk stekt i meierismør.

MEN, i Mat På Data var det ikke mulig krysse av alle tingene som er stekt i meierismør. Og jeg endte dermed med å trykke inn 95g smør også..noe som gjorde mye med kalorimengden. Jeg spiser jo ikke 95g smør ifra pakken, og noe er jo alt merket med stekt i smør - så jeg fjernet det og fikk ut ca 1700kalorier om dag. Akseptabelt


Sist redigert av peltz : 27-04-10 kl 10:12.
peltz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 10:32   #19
Mear
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 100
Mear er ny på veien

Sv: Ketolysekur og vektnedgang

Nå er jeg forvirra. Er det ikke meningen at man IKKE skal telle kalorier? Jeg trodde det var et poeng å spise mest mulig fett, og da er vel kaloriene til liten hjelp.

Mear er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 12:40   #20
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekur og vektnedgang

50- 75 energi% skal komme fra fett!
Man skal spise ca 0.7- 1.0g protein pr kg kroppsvekt og 15- 20g karbohydrater.
Holder man seg til dette, skal de overhodet ikke være nødvendig å i det hele tatt se på kaloriene så lenge vekta går nedover.

Dersom vekttapet stopper opp og man er sikker på at man gjør det meste annet riktig, kan man prøve å senke eneriinntaket med ca 10%, men ikke mer!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 15:02   #21
Elmira86
Medlem
 
Elmira86 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 37
Innlegg: 114
Elmira86 er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekur og vektnedgang

Jeg var oppe i 3000 en dag jeg telte for moro skyld, hehe Og vekta gikk forsatt ned
Best å gi f*** i de dumme kaloriene

__________________
Min journal


Elmira86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fra 02.01.2012. Over til lavkarbo etterhvert Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 15:45   #22
Ebbalilla
Medlem
 
Ebbalilla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Innlandet
Alder: 40
Innlegg: 124
Ebbalilla er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekur og vektnedgang

Helt enig!

Dropp kaloritellinga, da blir du både forvirret og det er mye mer pesete å regne ut det hele tiden. Helt unødvendig...

Mye kalorier i fett, men fett skal vi ketonister ha for å gå ned.

Gratulerer med supert resultat så langt og lykke til videre

__________________



Start: 12.04.10 Min Journal
Ebbalilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 16:09   #23
RitaBo
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 50
RitaBo er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekur og vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

50- 75 energi% skal komme fra fett!
Man skal spise ca 0.7- 1.0g protein pr kg kroppsvekt og 15- 20g karbohydrater.
Holder man seg til dette, skal de overhodet ikke være nødvendig å i det hele tatt se på kaloriene så lenge vekta går nedover.

Dersom vekttapet stopper opp og man er sikker på at man gjør det meste annet riktig, kan man prøve å senke eneriinntaket med ca 10%, men ikke mer!

Hei alle slankekollegaer!

Jeg trenger også hjelp. Jeg startet på Easy life kur i januar og gikk ned ca 8 kg. I begynnelsen av mars konverterte jeg til ketolyse og gikk ned ca 3-4 kg til de første ukene, men siden har jeg ikke gått ned noen ting. Jeg er 181 cm og veier 100 kg ca. Jeg har gått ned kanskje en halv kilo en dag, og dagen etter har jeg gått den opp igjen, og sånn fortsetter det. Jeg trener fra 2 til 5 dager i uka. Jeg har lest boka til Torkil, og følger råd som jeg finner her i forumet. Jeg spiser ikke søtning, tomat, brøderstatninger kanskje 2 x i uka. Ikke nøtter. Ren mat. Spiser karbo, fett og proteiner etter anbefalingene. Når jeg legger inn det jeg spiser blir det ca 1800-2000 kalorier per døgn. Er det for mye? Jeg spiser meg passe mett. Men de siste 2 dagene har jeg spist mye mindre enn jeg skal fordi jeg er lei, sliten og desperat. Kort sagt, HJELP. Takknemmelig for svar.

RitaBo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 16:33   #24
Elmira86
Medlem
 
Elmira86 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 37
Innlegg: 114
Elmira86 er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekur og vektnedgang

Hva trener du?

__________________
Min journal


Elmira86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fra 02.01.2012. Over til lavkarbo etterhvert Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 17:15   #25
RitaBo
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 50
RitaBo er på en erverdig vei

Sv: Ketolysekur og vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av Elmira86, her.

Hva trener du?

Jeg trener på Spenst, så det er litt diverse, mest varmer jeg opp med tredemølle, stepmaskin eller elipse, for deretter å trene et gitt styrkeprogram i en times tid. Ellers har jeg Zumba (latinodans) satt sammen som treningsøkt. Har 3 barn og er i full jobb, så jeg kaller meg aktiv

RitaBo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gravid på ketolysekur muskatt Spørsmål og svar 8 14-04-09 19:18
Ketolysekur og CLA? murmeluppa Ketolysekuren 8 02-06-08 00:12
Ny i dag på ketolysekur supha Ketolysekuren 17 03-03-08 11:27
15 år og ketolysekur? seffa123 Ketolysekuren 1 22-07-07 19:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no