Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 26-04-10, 22:15   #501
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 52
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: FASE 2, motivasjon, råd, hjelp og trøst

Opprinnelig lagt inn av Popp, her.

Gratulerer, så flink du har vært!
PS. Det er vel ikke samme kontroll på togovergangen fra norge til sverige, så hvorfor ikke ta med deg ED produkter denne gangen. Du får holde deg unna det fete maten, så du ikke går opp i fett denne gangen. Hva slags kurs skal du på?

Har med masse kjeks, men fant ut at det blir for mye styr å skulle finne stor nok kopp som jeg kan blande ut suppe/kakao eller springe rundt for å få vasket min egen kopp......
Men det går veldig greit med maten, siden jeg nå har sort belte i å bestille noe jeg kan spise (og klage hvis jeg ikke får det slik jeg bestiller ).
Kurset er et konfigureringskurs for vår internettbutikk (internt i selskapet), og jeg er systemansvarlig for den så jeg må som et minimum ha oversikt over prinsippene og mulighetene som finnes.
Nå skal det sies at jeg er ganske datanerd, så jeg synes dette er kjempekjekt

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 07:17   #502
studine:)
Medlem

studine:) sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Alder: 37
studine:) er ny på veien

Det er forskjellig fra person til person, har hørt om en som pleide å legge på seg 3kg hver gang mensen kom. Heldigvis går det vekk igjen når mensen er borte.

Dette er gode nyheter.. så da er det bare å håpe på at dette er ferdig snart. herregud. mensen er ikke gøøøøy=( *sutre sutre* hehe

[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wzgIBt2/]
studine:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 17:52   #503
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 67
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Hei. Jeg er ny her. Har fått beskjed at jeg skal begynne rett i fase II og være i denne fasen i 90 dager. Jeg sitter her og er litt forvirret etter å ha pakket ut starpakken. Vet ikke riktig hvor jeg skal begynne, men har forstått at jeg nå må kjøpe inn masse grønnsaker og skumma melk/lettmelk. Kanskje jeg bare må lese litt først.

Gammel 27-04-10, 18:54   #504
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Hei. Jeg er ny her. Har fått beskjed at jeg skal begynne rett i fase II og være i denne fasen i 90 dager. Jeg sitter her og er litt forvirret etter å ha pakket ut starpakken. Vet ikke riktig hvor jeg skal begynne, men har forstått at jeg nå må kjøpe inn masse grønnsaker og skumma melk/lettmelk. Kanskje jeg bare må lese litt først.

Har du ikke fått beskjed om hvor mange måltider du skal ha? Da kan du i grunn anta at det er 5. du spiser ED-produkter i fire av dem, og 150 gram kjøtt (evt 200gram fisk) til middag, samt grønnsaker fra liste 1 og 2. Fra liste 2 skal du bare spise opp til 250 gram. les mer her www.eurodiet.no . Du kan gå inn på de forskjellige fasene og lese Husk å drikke masse vann. Salt grønnsakene dine godt.

Gammel 27-04-10, 19:03   #505
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Joda. Jeg har denne informasjonen. Jeg skal ha 4 + 1 måltid. Men jeg er liksom litt forvirret likevel. Jeg vet ikke hvordan noe smaker, om jeg liker noe av dette. Forvirringen handler nok mest om at jeg skal ut av noen vaner og inn i noe jeg ikke riktig vet hva er. Skal jeg velge en sjokoladedrikk til frokost i stedenfor min trygge gamle egg og bacon? Hva kan passe for meg å ta med meg på jobben i morgen? Kanskje noe jeg kan micre? Kanskje bør jeg ta med noen alternativer?

Gammel 27-04-10, 19:52   #506
snickers
Juniormedlem

snickers sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Oslo
snickers er på en erverdig vei

Joda. Jeg har denne informasjonen. Jeg skal ha 4 + 1 måltid. Men jeg er liksom litt forvirret likevel. Jeg vet ikke hvordan noe smaker, om jeg liker noe av dette. Forvirringen handler nok mest om at jeg skal ut av noen vaner og inn i noe jeg ikke riktig vet hva er. Skal jeg velge en sjokoladedrikk til frokost i stedenfor min trygge gamle egg og bacon? Hva kan passe for meg å ta med meg på jobben i morgen? Kanskje noe jeg kan micre? Kanskje bør jeg ta med noen alternativer?

Jeg er også helt fersk i Eurodiet-gamet. Startet på søndag og smaker meg igjennom de ulike produktene. Skriver om smaksopplevelse i bloggen min, så tar gjerne en titt hvis du lurer på hvordan jeg synes ting smaker.

http://treet.blogspot.com

Lykke til da! Kjenner jeg er litt misunnelig på at du kan spise 1 "vanlig" måltid om dagen. Heldiggris, hehe...

snickers er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet (tidl. ketolyse) Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 20:03   #507
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Haha. Jeg likte veldig godt det der med terningkast. Kommer nok til å følge nøye med rangeringene dine. Jeg skulle begynne rett i fase II fordi jeg har vært så lenge i ketose og fordi jeg ikke skal ned mer enn 12 kilo. Siden jeg har vært i ketose mer eller mindre sammenhengende i 2 år og 4 mnd. kan jeg ikke regne med et stort vekttap i starten, men det ble sagt at jeg kan forvente å gå ned sakte men sikkert. Jeg er kjempespendt på om dette virker på meg. Jeg har vært utrolig streng på ketolyse, nesten uten noen utskeielser. Likevel har det vært smått med resultater.

Tror jeg skal følge opp det der med terningkast i min journal her inne.

Gammel 27-04-10, 20:15   #508
Medlem

Haha. Jeg likte veldig godt det der med terningkast. Kommer nok til å følge nøye med rangeringene dine. Jeg skulle begynne rett i fase II fordi jeg har vært så lenge i ketose og fordi jeg ikke skal ned mer enn 12 kilo. Siden jeg har vært i ketose mer eller mindre sammenhengende i 2 år og 4 mnd. kan jeg ikke regne med et stort vekttap i starten, men det ble sagt at jeg kan forvente å gå ned sakte men sikkert. Jeg er kjempespendt på om dette virker på meg. Jeg har vært utrolig streng på ketolyse, nesten uten noen utskeielser. Likevel har det vært smått med resultater.

Tror jeg skal følge opp det der med terningkast i min journal her inne.

Jeg syns i grunn det er vanskelig å fortelle deg hva du vil like, da:P Men her er en grei dag for meg:

Frokost: chocolate cereals eller kakao

Lunsj: kjeks (du kan jo prøve suppene og se hva du syns om det. eller kakaoen..)

Mellommåltid: bar

Middag: det blir jo opp til deg hva du spiser

Kvelds: er ikke alltid jeg spiser kvelds. Jeg får bestemme selv. Det blir i grunn ofte kjeks hvis jeg spiser kvelds.

Gammel 27-04-10, 20:17   #509
Medlem

Og Pearl, om du orker, kan du jo lese gjennom fase1 og fase2-trådene. Det tok jeg meg tid til da jeg begynte, for mange erfaringer er jo allerede gjort. Når det gjelder maten så kan jeg i grunn ikke hjelpe deg videre med forvirringen. Jeg kan bare være kald og brutal og si: JA du må bytte ut egg og bacon til frokost. Med et eurodietprodukt. Sorry:P haha dessverre. Velg deg enkle produkter til lunsj. Men du må jo bare velge selv.

Gammel 27-04-10, 20:29   #510
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Så søte dere er og følger opp en nybegynner her. Jeg får smake meg gjennom startpakken og så gi terningkast for hver pose, så jeg husker hva jeg likte. Har begynt å lese trådene her ja. Det er det som er så fantastisk med dette forumet. Flotte mennesker, mye kunnskap og mye erfaringer.

Gammel 27-04-10, 21:09   #511
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Så søte dere er og følger opp en nybegynner her. Jeg får smake meg gjennom startpakken og så gi terningkast for hver pose, så jeg husker hva jeg likte. Har begynt å lese trådene her ja. Det er det som er så fantastisk med dette forumet. Flotte mennesker, mye kunnskap og mye erfaringer.

Lykke til

Jeg har funnet mine favoritter, og andre ting smaker høgg

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 27-04-10, 23:53   #512
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 52
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Hei og hopp alle sammen - det står til liv her i Stockholm.
Først og fremst så vil jeg si velkommen til Pearl og Snickers, lykke til på ferden til dere begge
Som det allerede er nevnt så finnes det maaaasssseeee informasjon på forumet, men jeg må si vi er flinke til å svare hverandre når det dukker opp spørsmål - so feel free to ask

For min del så går det veldig bra her i Sveariket, har kun inntatt en liten lett-is men ellers holdt meg strengt til rene produkter.
Nå er det siste kveld, og det blir nok fly hjem i morgen ettermiddag sp lenge Vestlandet er åpent
Så i morgen kveld skal jeg lese meg gjennom de siste dagers innlegg, for jeg ser dere har vært veldig aktive - og nyskjerrig som jeg er så jeg få med meg ALT!

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 16:55   #513
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Det har gått relativt bra idag. Bortsett fra at jeg har vært skikkelig sulten. Startet med en sjokoladebar til frokost. For meg som er vant til at frokosten er det kraftigste måltidet, var dette på en måte litt tynt. Men smaken var grei nok. Til lunsj var jeg kjempesulten og etter å ha spist couscous med salat var jeg fremdeles litt sulten. Men denne også var god. Så sultet jeg meg til et stykke utpå dagen da jeg spiste sjokoladekjeks, ikke fullt så gode. Til middag har jeg hatt ovnsbakt torsk og masse lovlige grønnsaker. Endelig mett. Tror jeg får lære av dette og ha med meg litt kalde, kokte grønnsaker på jobb i morgen. Muligens er det bare en tilvenning til det nye kostholdet.

Gammel 28-04-10, 17:07   #514
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Det har gått relativt bra idag. Bortsett fra at jeg har vært skikkelig sulten. Startet med en sjokoladebar til frokost. For meg som er vant til at frokosten er det kraftigste måltidet, var dette på en måte litt tynt. Men smaken var grei nok. Til lunsj var jeg kjempesulten og etter å ha spist couscous med salat var jeg fremdeles litt sulten. Men denne også var god. Så sultet jeg meg til et stykke utpå dagen da jeg spiste sjokoladekjeks, ikke fullt så gode. Til middag har jeg hatt ovnsbakt torsk og masse lovlige grønnsaker. Endelig mett. Tror jeg får lære av dette og ha med meg litt kalde, kokte grønnsaker på jobb i morgen. Muligens er det bare en tilvenning til det nye kostholdet.

Men er du ikke på Fase 1? Skal du spise ett normalt måltid da?

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 28-04-10, 17:07   #515
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Hei og hopp alle sammen - det står til liv her i Stockholm.
Først og fremst så vil jeg si velkommen til Pearl og Snickers, lykke til på ferden til dere begge
Som det allerede er nevnt så finnes det maaaasssseeee informasjon på forumet, men jeg må si vi er flinke til å svare hverandre når det dukker opp spørsmål - so feel free to ask

For min del så går det veldig bra her i Sveariket, har kun inntatt en liten lett-is men ellers holdt meg strengt til rene produkter.
Nå er det siste kveld, og det blir nok fly hjem i morgen ettermiddag sp lenge Vestlandet er åpent
Så i morgen kveld skal jeg lese meg gjennom de siste dagers innlegg, for jeg ser dere har vært veldig aktive - og nyskjerrig som jeg er så jeg få med meg ALT!

Så flott at alt går bra da Og den lett-isen høres jammen god ut

Gammel 28-04-10, 17:16   #516
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Men er du ikke på Fase 1? Skal du spise ett normalt måltid da?

Nei, jeg fikk beskjed om å gå rett i fase II. Skal være i denne fasen i 90 dager. Tror det er fordi jeg har vært i ketose så lenge og/eller fordi jeg bare skal ned 12 kilo.

Gammel 28-04-10, 20:53   #517
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Nei, jeg fikk beskjed om å gå rett i fase II. Skal være i denne fasen i 90 dager. Tror det er fordi jeg har vært i ketose så lenge og/eller fordi jeg bare skal ned 12 kilo.

Å stemmer det, trodde jeg leste i Fase 1 tråden
Beklager dette

Gammel 28-04-10, 21:04   #518
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Ingenting å beklage. Jeg er bare glad for at du passer litt på jeg.

Gammel 29-04-10, 08:44   #519
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Ingenting å beklage. Jeg er bare glad for at du passer litt på jeg.

Gammel 29-04-10, 12:31   #520
Medlem

Jeg husker også starten som litt vanskelig.. Pass på at du er NØYE med å spise hver tredje time, at du får i deg masse grønnsaker og at du drikker MYE! Grønn te eller vann eller farris er jo best. Du kan spise grønnsaker ti alle måltider om du vil det, vet du. Personlig favoritt er myntete=) Jeg tror ikke jeg ville startet med en bar til frokost, for jeg blir fortere sulten igjen av dem. Kakao? eller chocolate cereals? eller kjeks.. Nei du likte ikke dem. Hm. Jeg liker dem godt jeg.

Også kan jeg godt forstå at å gå fra ketolyse til ED er hardt, for ketolyse er en ganske mettende diett, med høyt kalorinivå. ED er både en lavkarbo og lavkalori-diett, og det gjør at man sikkert kan bli litt sliten. Pass på at du ikke overanstrenger deg de første ukene, inntil du føler deg bra. Til slutt går det over. Da merker du nok at du klarer mer. Bare kjemp deg gjennom starten=)

Gammel 29-04-10, 16:36   #521
Pearl
Seniormedlem

Pearl sin avatar

Opprinnelig lagt inn av studine:), her.

Jeg husker også starten som litt vanskelig.. Pass på at du er NØYE med å spise hver tredje time, at du får i deg masse grønnsaker og at du drikker MYE! Grønn te eller vann eller farris er jo best. Du kan spise grønnsaker ti alle måltider om du vil det, vet du. Personlig favoritt er myntete=) Jeg tror ikke jeg ville startet med en bar til frokost, for jeg blir fortere sulten igjen av dem. Kakao? eller chocolate cereals? eller kjeks.. Nei du likte ikke dem. Hm. Jeg liker dem godt jeg.

Jeg tror jeg skal følge ditt råd her ja. Jeg startet med en bar idag også og ble veldig fort sulten igjen. Jeg hadde imidlertid med med kokte grønnsaker på jobb som reddet meg. Hadde med bringebærkjeks idag, og synes de var helt greie til å ta innimellom. Fra ketolyse er jeg ikke vant med å småspise. Spiste en STOR frokost. Holdt det så gående til middag. Og det var det. Må venne meg til små og lette måltider. Jeg merker at jeg er mer sliten. Jeg har en meget stressende jobb. På slutten idag var jeg nesten litt på grinern.

Gammel 29-04-10, 22:20   #522
Medlem

Jeg tror jeg skal følge ditt råd her ja. Jeg startet med en bar idag også og ble veldig fort sulten igjen. Jeg hadde imidlertid med med kokte grønnsaker på jobb som reddet meg. Hadde med bringebærkjeks idag, og synes de var helt greie til å ta innimellom. Fra ketolyse er jeg ikke vant med å småspise. Spiste en STOR frokost. Holdt det så gående til middag. Og det var det. Må venne meg til små og lette måltider. Jeg merker at jeg er mer sliten. Jeg har en meget stressende jobb. På slutten idag var jeg nesten litt på grinern.

Jeg tror i grunn det blir lettere for deg om du spiser alle kjeksene på en gang. som et måltid, liksom. Og du bør vel helst ha to måltid etter frokost, før middag? og så et måltid etter middag? Kan være jeg misforstår deg nå, da. Ja, prøv noe annet til frokost enn barene, for jeg blir FORT sulten igjen av dem. De er kanskje bedre i bilen hjem fra jobb? før middag? =)

Gammel 29-04-10, 23:33   #523
Popp
Seniormedlem

Popp sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Alder: 54
Popp er en juvelPopp er en juvelPopp er en juvel

Opprinnelig lagt inn av studine:), her.

Stakkars Popp... Vel, jeg kommer en gang i juni, vil jeg tro. Mamma sier jeg kan være i fase 2 til jg er nede i målvekten.. 63kg=) blir deilig=) Så det er en stund til jeg kommer etter=) men bare 7kg igjen nå=)

Legger det inn på Fase 2 da det er her det gjelder: Rart at du skal være så lenge i Fase 2? Min kursleder sa max 90 dager i Fase 1 og 2 tilsammen, og det var fordi kroppen ikke ville lenger være i ketose. Hvis du skal holde på til juni, har du vel vært mer enn 90 dager? Eller er det jeg som teller helt feil så sent på kvelden.

Burde gå å legge meg - men på bare gjøre noe ferdig til jobben imorgen.

Journalen
Popp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 08:41   #524
Medlem

Legger det inn på Fase 2 da det er her det gjelder: Rart at du skal være så lenge i Fase 2? Min kursleder sa max 90 dager i Fase 1 og 2 tilsammen, og det var fordi kroppen ikke ville lenger være i ketose. Hvis du skal holde på til juni, har du vel vært mer enn 90 dager? Eller er det jeg som teller helt feil så sent på kvelden.

Burde gå å legge meg - men på bare gjøre noe ferdig til jobben imorgen.

Vel, ikke vet jeg. For det første har jeg jo hatt to ukes-lange ketose-frie perioder. Og for det andre så har mamma nær kontakt med lindbergklinikken, eller hva det nå heter.. Så jeg vet ikke helt, jeg. Det var den informasjonen hun fikk, så jeg håper den er riktig. Tror hun har snakket med Fedon også, da hun kjenner han.. Men jeg vet jo ikke da. Du har rett i at det blir over 90 dager. 8.mai er 90 dager gått, siden jeg begynte.. Men så reiser vi jo til Tunisia, og da blir det nok helt sikkert fase 3, ikke fase 2. Bare fordi det blir lettere. Så da får vi se, det blir sikkert en fin pause for kroppen, og så kommer jeg tilbake til fase 2 inntil jeg er nede i 63kg=)

Gammel 30-04-10, 09:30   #525
Fungirl
Supermoderator

Fungirl sin avatar

Jeg selv har vært i ketose fra mail 08 til høsten 09 mer eller mindre sammenhengdende så tror ikke det er noe problem å være i ketose i 90 dager.
Jeg har vært i ketose i 90 dager neste gang jeg skal til legen og jeg regner med at jeg skal fortsette i fase to videre også siden jeg har så mye overvekt.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
FASE 1: Motivasjon, råd, hjelp og trøst Macarena Eurodiett 2094 28-09-11 10:07
Hjelp, jeg trenger motivasjon! Tittentei Ketolysekuren 10 17-11-07 09:20
Hjelp..er bedt bort i kveld og er i fase 1 Atkins Felix Induksjonen 10 09-11-04 21:24

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:16.