Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Huff, nå ble jeg usikker

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-02-10, 14:24   #1
Sommerglad
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 27
Sommerglad er på en erverdig vei

Huff, nå ble jeg usikker

Hei igjen! Jeg har egentlig aldri ført opp hva jeg har spist, men dette tok jeg meg tid til i dag...det var morsomt og se hvordan forholdet så ut, egentlig litt overrasket. Jeg spiser mye grønnsaker (kanskje litt for mye ser det ut til), men i dag veide jeg til og prøvde å få ting til og gå opp. Vanligvis spiser jeg mer grønnsaker enn det jeg har gjort i dag. Etter frokost og lunsj ser beregningene slik ut:
Gram karbohydrater: ca 10,65, dvs 5,6 %
Gram proteiner: ca 52, dvs 27 %
Gram fett: ca 74, dvs 67,2 %

Jeg har da spist totalt:
2 egg
180 g pølse (sånne med 1,5 g karbohydrater pr 100 g)
ca 10 g smør (som jeg har stekt i)
Litt olje på salaten
Rundt 30 g fretaost
Grønnsaker bestående av blandet salat, agurk, tomat, brokkoli, sjampinjong

Foreløpig tror jeg ting ser greit ut, men hva blir middagen da? Jeg vil jo ikke opp for mye i karbohydrater, men heller ikke proteiner. Dersom man skal ha 1 g proteiner pr kilo kroppsvekt ( minus hvor mye fettet på kroppen veier) skal egentlig ikke jeg ha mer enn rundt 50 g proteiner, og det har jeg allerede oversteget. Føler jeg kan spise veldig lite hvis jeg kun kan spise 2 egg og 2 sånne lavkarbopølser om dagen, for å ikke få for mye proteiner. Stemmer dette?
Noen anbefalinger hvordan resten av dagen burde legges opp??
Tusen takk for svar

Sommerglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 14:34   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Huff, nå ble jeg usikker

Du skal ha minimum 15 g karbs og disse skal komme hovedsakelig fra grønnsaker som vokser over jorda.

Hvis du spiser 10 g karbs til lunsj kan dette bli mye utover dagen, men om du er i ketose og går ned i vekt ser jeg ingen problem med å spise sånn som du gjøre.

Ang proteiner så skal du ha 1-1,5 g ca pr kg kroppsvekt og du skal heller ikke trekke fra fettet på kroppen.

Men tenk i første omgang på karbsene, jeg hadde ikke brukt 1 sekund på å tenke over proteinene og det gjorde jeg aldri når jeg gikk på ketolyse heller

Spis kjøtt og grønnsaker til middag med en saus på og til kvelds kan du lage omelett kanskje

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 14:37   #3
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Huff, nå ble jeg usikker

Har du boka, Sommerglad? Det meste står der, utrolig kjekt å kunne slå opp når man blir usikker Der er det jo også kostforslag du kan bruke

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 00:58   #4
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Huff, nå ble jeg usikker

Om du trener mye ,og særlig hvis det er styrketrening, kan du fint spise ihvertfall 2 g protein pr kg du veier. For hvis du spiser kun 50 g protein per dag vil du sikkert sulte og sprekke. Du må spise så mye at du hverken sulter eller blir for mett. Og for å få nok energi trenger du nok fett. Tror ikke det er noe vits i å bekymre seg over for stort inntak av grønnsaker når du ikke får i deg karbohydrater fra andre kilder. Grønnsaker fordøyes ikke raskt slik som frukt og hever ikke blodsukkeret like mye. Og grønnsaker er ikke så digg å spise at man spiser en kg tre-fire ganger om dagen liksom?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 08:36   #5
Vela
Juniormedlem
 
Vela sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 60
Innlegg: 14
Vela er på en erverdig vei

Sv: Huff, nå ble jeg usikker

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Har du boka, Sommerglad? Det meste står der, utrolig kjekt å kunne slå opp når man blir usikker Der er det jo også kostforslag du kan bruke


Den boka kunne jeg tenkt meg. Hvilken er det?

Vela er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Totalt forvirret...HELP...;) Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 09:07   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Huff, nå ble jeg usikker

Opprinnelig lagt inn av Vela, her.

Den boka kunne jeg tenkt meg. Hvilken er det?

Er vel denne boken hun sikter til! "Slank med ketolysekuren!"

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 13:47   #7
Vela
Juniormedlem
 
Vela sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 60
Innlegg: 14
Vela er på en erverdig vei

Sv: Huff, nå ble jeg usikker

OKI, takk. Jeg vurderer boken "Frisk med lavkarbo". Men finner kanskje en tråd her med litt info om "hjelpebøker"...

Vela er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Totalt forvirret...HELP...;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Huff, for en dag Svima Generell diskusjon 2 04-12-09 15:34
Huff, opp 800 gram Kristiane Ketolysekuren 2 21-04-09 11:24
Huff a meg, aldri mer Eplekjerne Ketolysekuren 6 13-12-07 19:46
Huff og huff Gir Generell diskusjon 9 26-11-04 23:59
Huff a meg;-( ayliah Vedvarende vekttap 21 18-03-04 10:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no