Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lavkarbo i Tromsø

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 07-06-10, 18:07   #1
Mumle
Medlem

Mumle sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Mumle er på en erverdig vei

Lavkarbo i Tromsø

Jeg har funnet ketolysebakemiks og soyaprotein på Eide Handel, men utover det aner jeg ikke hvor jeg skal gå for å finne lavkarboprodukter jeg hører bli nevnt her. Som gelé, syltetøy, pølser osv med lite karbo. Noen som kan hjelpe?

Fant noen lavkarbo kyllingpølser på Rema faktisk (grilldisken), men må innrømme at de ikke falt helt i smak.

Min journal
Mumle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lett blanding: Atkins, Ketolyse, selvkomponert Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 18:57   #2
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Lavkarbo i Tromsø

Dei har lavkarbosyltetøy på Europris i byen. Dei har og en del ting på helsekosten på Nerstranda og på Veitasenteret. Det e og masse man kan bestille på nett. Det e for eksempel ingen av helsekostane i Tromsø som kan ta inn kokosmel. Men det går fint å bestille på nett. Eg har funne forskjellige pølser på Rema med forholdsvis lavt karboinnhold.

vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 20:59   #3
Mumle
Medlem

Mumle sin avatar

Takk for tipsene, vimsen85!

Skal sjekke ut helsekostbutikkene. Har aldri bestilt mat via nett, så jeg merker jeg har en liten sperre der. Har du noen gode nettsteder å anbefale?

Min journal
Mumle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lett blanding: Atkins, Ketolyse, selvkomponert Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 21:22   #4
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Du som går på delvis atkins kan jo bestille rett fra atkins.com. Om du bestiller f.eks BARE atkinsbarer har jeg regna ut at du får mellom 20 og 24 barer for under tollgrensa. De har også en bakemiks, pasta og shaker.

Ellers kan du bestille rett fra fedon.no eller ketolyse.no og Sukkerfritt.com, som er norske sider. sukkerfritt.se (eller hva det nå heter, en svensk nettbutikk for LCHF), NETRITION.com er den aller største, men jeg har dårlig erfaring derfra, dessuten er frakta latterlig dyr. Dialife.dk, som er en dansk side er også en plass å bestille fra. Ellers får du noe mattyper fra spisdegslank.no, i tillegg til at du kan bestille ferdige retter derfra.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 21:37   #5
Mumle
Medlem

Mumle sin avatar

Takk, Cherry!

Skal sjekke ut de sidene du nevner.

Mest av alt er jeg interessert i erstatninger for høykarboprodukter som tortillalefser og pasta. Har sett at det finnes pastaerstatninger med lite karbo, men er litt usikker på om de duger. Er jo ingen vits om både smak og konsistens er helt ulikt pasta.

Min journal
Gammel 15-06-10, 01:57   #6
Grolla
Medlem

Grolla sin avatar

Medlem siden: May 2010
Alder: 45
Grolla er på en erverdig vei

Hei.

Veit om at en mann har sendt mail te Mydland for å høre om dem kan begynne å produsere pølase uten karbo. Æ krysse fingran for at det skjer

Start 06.05.10: 87,9 kg.
Delmål 1: 75 kg
Grolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-06-10, 18:46   #7
Mumle
Medlem

Mumle sin avatar

Oi, så bra! Kanskje vi skulle startet en kampanje og sendt mail til Mydland hele gjengen! Og hvis ikke de vil så kan man prøve på Ingebrigtsen istedet.

Mydland har jo landets beste pølser, uten tvil.
Har prøvd å finne ut hva de vanlige pølsene deres inneholder, men det står ingenting om næringsinnhold på pakkene. Eide Handel har også egne pølser, men der står heller ingenting om næringsinnhold.

I dag fant jeg noen grove grillpølser på Rema, Hot Link tror jeg den ene het og den andre var vel Bratwurst. Bare 0,5 karbo pr 100 gr. Har ikke smakt på dem ennå, men håper de kan være gode.

Min journal
Gammel 22-08-10, 19:53   #8
Grolla
Medlem

Grolla sin avatar

Medlem siden: May 2010
Alder: 45
Grolla er på en erverdig vei

No har æ åsså sendt mail te Mydland. Kanskje dokker åsså burde gjøre det så dem skjønne at det e endel av oss som kommer te å kjøpe de pølsen demmes

Start 06.05.10: 87,9 kg.
Delmål 1: 75 kg
Grolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolyse i Tromsø cmh Ketolysekuren 58 15-08-10 22:37
Tyrkisk youghurt i Tromsø? Michellina Spørsmål og svar 6 01-09-09 01:43
Lavkarbo-lege i Tromsø? Michellina Spørsmål og svar 3 15-04-09 20:04

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:47.