Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Rocketråden!

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 04-06-10, 22:52   #301
nightly
Medlem

nightly sin avatar

Medlem siden: May 2010
Alder: 39
nightly er ny på veien

Sv: It's a rocking good way!

Opprinnelig lagt inn av Fryda, her.

Torsdagensrocken er ferdig Har trent styrke i dag, skulle egentlig på fjellet igjen, men tåken lå tykk og det niregnet så fristelsen til å trene innendørs vant.

Har du mange barn nightly? Fortsett med rockingen så lenge du gidder og klarer, alt er jo bedre enn ingenting. Og som sagt er det først nå i det siste at jeg virkelig kan si jeg merker forskjell. Har fått de magemusklene, så nå er det bare noen få cm "glasur" (som trimme-Kari kaller det) som skal vekk/minskes

Har bare ett barn, men magan henger godt ja..

Ja ejg kommer til å fortsette til jeg evt blir gravid
I dag ble det 25 minutter rocking og en mil på sykkel så det sier jeg meg fornøyd med!
Jeg sykler, går i fjellet og rocker hver dag (fjellet er avhengig av om jeg har tid da)

Så det tar 7-8 uker før jeg kommer til å merke forskjell altså? Og da har du rocker 15-20 min hver dag?

"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 12:26   #302
Fryda
Medlem

Fryda sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: i Nord
Alder: 60
Fryda er på en erverdig vei

Sv: Rocketråden!

Gå i fjellet er supert, da får du rørt på hele kroppen og variert underlag. Måtte scrolle meg tilbake i tråden, i morgen går jeg inn i min 8. uke med rocking! jeg har rocket hver dag, men i varierte doser. Noen ganger bare 10 minutter, andre mer. Kan jo hende du merker resultater før, men hos meg gikk det nok minst 5 uker før jeg kunne si at jeg merket særlig forskjell.

Fryda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Frydas lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 14:37   #303
Zincite
Seniormedlem

Zincite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Jeg har kjøpt rockering nå (dvs 1 uke siden snart). foreløpig bare øver jeg litt hver dag for å slippe å få blåmerker. Kjenner den tar godt. Moro. Håper den hjelper meg å lage mer midje, men tror uansett den gjør godt for kjernemusklatur og holdning

Kaster meg på i denne tråden, fordi jeg tror det blir litt mer forpliktende da.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-06-10, 21:03   #304
Fryda
Medlem

Fryda sin avatar

Velkommen Zincite, moro at det er flere som blir med på rockingen Jeg har holdt trofast ut med å skrive her når jeg har rocket, fordi det er lettere å ha oversikt over hvor lenge jeg har holdt på og det forplikter.

I dag har jeg rocket i to runder, tilsammen 25 minutter

Gammel 06-06-10, 12:06   #305
Zincite
Seniormedlem

Zincite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Takk for velkomsthilsen

Jeg har ikke fått blåmerker, men kjenner at jeg er litt øm. Så satser på at jeg rocket passe lenge i går. Så ikke på klokke da men skal prøve å sjekke klokka i dag. Det er greit å ha en oversikt kanskje.

Var redd jeg ikke skulle få det til da jeg satte ringen sammen, men det går stort sett greit. Så at det var vanskeligere "vrangveien" da jeg ble sliten, men øvelse gjør mester.

Så flink du har vært Fryda synes det er veldig greit å kunne gjøre det i omganger, og at det kan gjøres hjemme.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 13:04   #306
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

dere er kjempeflinke!
Fint at du også er med, Zin!
Min ring blir brukt litt sporadisk, alt etter hva ryggen tåler, men det blir hvertfall litt..

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 20:27   #307
Fryda
Medlem

Fryda sin avatar

Ferdig med søndagens rocking Så på noe på tv'n mens jeg rocket og vips var 25 minutter gått!

I begynnelsen tok jeg ikke tiden, bare rocket til jeg syns det var nok. Ble også øm, men brukte en litt tykk genser som dempet det verste. Du skal se at om ikke så lenge er du ekspert på å rocke alle veier Zincite

Gammel 07-06-10, 20:01   #308
Karissima
Seniormedlem

Karissima sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Det rockes mye for tiden ser jeg Fint at du har fått selskap Fryda. Er litt morsomme når det er flere som rapporterer. Jeg sitter her tilbakelent og heier på dere

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 21:13   #309
Waterlilies
Nytt Medlem

Waterlilies sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Waterlilies er på en erverdig vei

Hei - jeg er eier av en slik rockering og har brukt den mye - jeg er med!

Waterlilies er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - så langt Svar med sitat
Gammel 07-06-10, 21:28   #310
Fryda
Medlem

Fryda sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Karissima, her.

Det rockes mye for tiden ser jeg Fint at du har fått selskap Fryda. Er litt morsomme når det er flere som rapporterer. Jeg sitter her tilbakelent og heier på dere

Du er en trofast heiadame Karissima håper det går rette veien med kneet, jeg gleder meg til du kan rocke sammens med oss!

Gammel 07-06-10, 21:31   #311
Fryda
Medlem

Fryda sin avatar

Mandagsrocken ble både lenge og vel, juhu Blir inspirert av at jeg merker det på midjen/magen, nå er det omtrent blitt vane å rocke hver dag. Har til og med planer om å ta ringen med på ferie, kan jo ikke la de gode resultatene forfalle

Velkommen Waterlilies, gøy med flere her inne

Gammel 08-06-10, 21:27   #312
Fryda
Medlem

Fryda sin avatar

Oh la la

Først 1 time fjelljogging, knalltøffe oppoverbakker, så styrketrening og avrundet dagen med rocking Nå skal jeg ikke røre meg fra sofaen på minst et kvarter!

Gammel 08-06-10, 22:40   #313
Ina64
Medlem

Ina64 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Alder: 61
Ina64 er på en erverdig vei

Sv: Oh la la

Opprinnelig lagt inn av Fryda, her.

Først 1 time fjelljogging, knalltøffe oppoverbakker, så styrketrening og avrundet dagen med rocking Nå skal jeg ikke røre meg fra sofaen på minst et kvarter!

Utrolig bra!

Jeg fikk ikke rocket i helgen, var i Stavern og deltok på Jentene på kyststien. I går var det Vamp konsert.
Fikk dog rocket ca 20 minutter søndag, og i dag har jeg trent 26 minutter med intervalltrening på ellipsemaskinen, og ca 30 minutter med Biggest Looser (jammen ble jeg svett gitt! ) og som avslutning 22 minutter med rockeringen. Nå venter dusjen.

Ina64 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 22:15   #314
Fryda
Medlem

Fryda sin avatar

Vi er jammen noen flinke gamle damer for tiden Ina64 hørtes morsomt ut med den helgen din, måtte google for å se hva det var. Skjønner godt at konsert med Vamp kommer før rocking

I dag har jeg vært på 1 times fjelljogg igjen, på øverste toppen snødde det faktisk - ut på tur aldri sur! Så var det hjem og en halvtime med rockeringen, og da hadde jeg liksom fått nok trening i dag synes jeg. Men, har sittet og sett på Brazil butt lift dvd'n, må jo ha en slagplan for å få sprettrumpe også

Gammel 09-06-10, 22:31   #315
Ina64
Medlem

Ina64 sin avatar

Fjelljogging høres veldig Ok ut. Så for som hytta vår er ferdig, kan jeg kanskje forsøke meg det jeg, jeg og.

I dag ble det ca 40 minutter med rask stavgang (gjennomsnitts puls på 128 (som jeg ikke er helt sikker på om er bra eller ei..)), og 27 minutter med rockeringen.

Jeg har kuttet ned på alt som heter sukker og raske karbohydrater, men i dag skeiet jeg ut med et stykke Pavlova.

Gammel 09-06-10, 22:48   #316
Fryda
Medlem

Fryda sin avatar

Gratulerer med dagen Ina64

Man har jo bursdag bare 1 gang i året og da er det lov å skeie ut! (av og til skulle man tro jeg har bursdag hver uke )

Gammel 10-06-10, 09:34   #317
Ina64
Medlem

Ina64 sin avatar

Jeg klarer ikke legge inn den tickeren med direkte link til Exercise Fitness ticker. Er det noen som kan hjelpe meg her?

Gammel 10-06-10, 21:27   #318
Fryda
Medlem

Fryda sin avatar

Jiiiha, torsdagsrock og styrketrening unnagjort Vurderte fjelljogging i dag også, men tror at en gammel dames knær ikke har godt av å jogge tre dager på rad - i alle fall ikke etter en vinter i sofadvale

Legger du ikke bare inn den exerciseticker'n på samme måte som vektticker'n Ina64?

Gammel 10-06-10, 22:57   #319
Ina64
Medlem

Ina64 sin avatar

Jeg fikk ordnet det. Det lå jo en tråd her på forumet med hvordan.

I dag ble det 30 minutter med rockeringen og 30 minutter med stavgang. Vekten i dag viste en nedgang på nesten 1 kilo siden forrige veiing, og det er jeg godt fornøyd med. Har stått litt stille i de siste ukene.

Gammel 11-06-10, 17:43   #320
Waterlilies
Nytt Medlem

Waterlilies sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Waterlilies er på en erverdig vei
Red face

Opprinnelig lagt inn av Karissima, her.

Ja da er det kanskje håp for meg også hvis jeg går til anskaffelse av den dere har

Jeg kjøpte min fra USA, der finnes det mange varianter, pluss at de er billigere enn her i Norge. Dessverre har jeg ikke navnet på nettsiden akkurat nå, men om du er interessert kan jeg sikkert skaffe den.

Waterlilies er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - så langt Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 19:13   #321
Karissima
Seniormedlem

Karissima sin avatar

Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Waterlilies, her.

Jeg kjøpte min fra USA, der finnes det mange varianter, pluss at de er billigere enn her i Norge. Dessverre har jeg ikke navnet på nettsiden akkurat nå, men om du er interessert kan jeg sikkert skaffe den.

Har kjøpt rockering for lengst jeg Har bare ikke kunnet rocke en periode nå p.g.a kneskade men er nok snart tilbake. Takk likevel

Gammel 11-06-10, 19:36   #322
kiril
Medlem

kiril sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 42
kiril er på en erverdig vei

herremin så flinke dere er og rocke, klarer ikke en før den detter ned hehe

kiril er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 21:09   #323
Ina64
Medlem

Ina64 sin avatar

40 minutter med jogge/gå tur i skogen, 30 minutter med styrketrening på Atletix og 30 minutter med rockeringen.

Gammel 11-06-10, 22:17   #324
Karissima
Seniormedlem

Karissima sin avatar

Opprinnelig lagt inn av kiril, her.

herremin så flinke dere er og rocke, klarer ikke en før den detter ned hehe

Øvelse gjør mester vet du Du får det nok til du også bare du fortsetter å prøve

Gammel 12-06-10, 20:49   #325
Fryda
Medlem

Fryda sin avatar

Har rocket som en helt i tillegg har jeg syklet 15 km og trent styrke! Hvordan rockering har du kiril? om ringen er for lett er det mye vanskeligere å rocke med den

Er det lenge til du kan slenge deg med i rockingen igjen Karissima?

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:22.