Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Utålmodig!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 18-06-10, 18:11   #1
LouLou
Gjest

Utålmodig!

Jeg har holdt på i snart 2 uker med lavkarbo, men det vises ikke på vekta
Hvor lang tid vil det ta før jeg kan begynne å se resultatet av dette slitet?
Har brukt stix, å ifølge den er kroppen i ketose.

For jeg synes det er ett slit. Det er jo sukker i nesten all mat, så jeg synes det er veldig vanskelig å klare å variere maten. Har heller aldri vært spesielt glad i grønnsaker. Er redd jeg skal sprekke BIG TIME

Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 18:26   #2
ragnhildanita
Juniormedlem

Medlem siden: May 2010
ragnhildanita er på en erverdig vei

Sv: Utålmodig!

jeg også sliter litt for det er så mye sukker i alt..Og er man på butikken så er det jo så mye man har lyst på men kan ikke kjøpe seg noe sånn hurtig greier...Jeg har holdt på i 3 uker men ikke slavisk da jeg har vært på 2 fester...men det har gått litt nedover!
Vil gjerne høre hvordan det var for andre og hvordan holde ut dette? Jeg savner å "spise" liksom i mellom og vet liksom ikke hvor mange måltid jeg må spise. Jeg har som regel 3-4 måltider

ragnhildanita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 18:39   #3
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Det er ikke noe piece of cake å slanke seg, enten du gjør det på den ene eller den andre måten. Blir på en måte litt hva du gjør det til selv. Kan ikke regne med at alt skal gå på skinner og at du bare skal sveve deg inn i mål. Hold ut så kommer resultatene etterhvert!

Det kommer jo helt ann på hvor mye overvekt du har..

Sjekk oppskriftssidene her, så kanskje du finner noe inspirasjon der?

Gammel 18-06-10, 18:50   #4
LouLou
Gjest

Jeg har 25 kg jeg skal ha av.Men hvor lang tid tar det vanligvis før man begynner å gå ned i vekt? jeg har hørt ca.3 uker.Stemmer det?

Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 18:52   #5
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Vet ikke jeg Alle kropper er jo forskjellige, så man kan ikke si noe sikkert
Hva spiser du på en "typisk" dag da?
25 kilo sånn i forhold til hva? Hva er utgangspunktet?

Gammel 18-06-10, 19:51   #6
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Hei,
Vi er alle forskjellige og vektnedgang vil alltid gå i rykk og napp og ikke alle raser ned i begynnelsen, det bare virker sånn. Overgang til ketose er en krevende prosess for kroppen og den kan bruke opp til 4 uker for å oppnå optimal fettforbrenning. Ketose er heller ikke ensbetydende med vektnedgang, for eksempel sykdom, smerter, dårlig søvnkvalitet er som stress for kroppen og kan hindre vektnedgang.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 21:34   #7
MadamMim
Medlem

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Sandnes
MadamMim er på en erverdig vei

Ja, det er tydeligvis stor forskjell på folk når man starter.. jeg starta umiddelbart. Det var nok bare vann som forsvant i starten, men det var en utrolig motivasjon. Imorgen har jeg holdt på i 5 mnd, og synes ikke det har vært noe problem å spise riktig. Det som jeg har slitt med til tider har vært matlyst rett å slett. Ingenting har fristet.

Men du klarer dette! Stå på!!

25 kg er borte på lavkarbo i 2010. Nå starter dansen om å få vekk de siste 15 kg!! :-)

Startdatoen nå er 18. juli 2011! Følg meg i journalen min
MadamMim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 23:00   #8
Lill-B
Medlem

Lill-B sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Rogaland
Lill-B er på en erverdig vei

Drikker du nok vann? 2 Liter om dagen. Og er du aktiv ifht. mosjon?

September trening: 540/750
Lill-B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 23:20   #9
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av jae-ols, her.

Jeg sliter med søvn pga ketose. Vil det påvirke vektnedgang? Hva med antideppresiva? Noen medisiner må man bare ha.

Antidepressiva er kjent for å gi vektøkning, men for det meste kommer dette av at medisinene øker apetitten. Klarer du å holde deg til ketolyse, skulle ikke det være noe stort problem. ellers er noen typer verre enn andre.
Noen pasienter får ødemer(vann i kroppen) av antidepressiva. Legen kan i så fall skrive ut vanndrivende!

Mener du at du sover lite pga ketose?
Litt rart, i så fall, da de fleste får mye bedre søvn!

Gammel 18-06-10, 23:43   #10
Lisbeth
Seniormedlem

Lisbeth sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 57
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Har du slanket deg (sultet) mange ganger tidligere?? Vet ikke sikkert, men tror det også kan ha innvirkning på hvor fort man går ned..

Ellers er et godt tips å lage store porsjoner og fryse ned når du lager mat, så har du noe kjapt å lage de gangene du ikke gidder å lage mat..

Pluss en liten gåtur hver dag

Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-06-10, 10:31   #11
ada-emilie
Sperret

Medlem siden: Mar 2010
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Om du ikke er glad i den maten som anbefales kan du jo finne ut hvordan gjøre denne maten apetittvekkende for deg selv. Da jeg begynte å spise grønnsaker måtte jeg det. Jeg husker jeg skjærte opp mange tynne skiver av rå grønnsaker jeg trodde jeg likte best, blandet dem sammen i en bolle sammen med cottage cheese med salt og urtekrydder. Det ble veldig godt og jeg ble dilla og spiste det daglig. Løk, issalat, tynne agurkskiver, minimais, blomkål, brokkoli og en halv boks cc. jerne med litt dijonsennep innblandet. Og sitronsaft.

Eller lage deg ovnsretter som lasagne på lavkarbovis. Grønnsaker i wok med soyasaus? Om du leter bladt oppskriftene vil du garantert finne noe du vil like. Snart vil du ha innbygd en ny matvane og vil holde deg til den helt frivillig Du kan klare det med litt forarbeid. Lykke til!!

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Utålmodig ... mumitrollet Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 7 05-04-09 14:46
Utålmodig!! LilleVille Ketolysekuren 5 30-08-06 10:59

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:20.