Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Tråd for junistartere

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 20-06-10, 00:27   #251
SnartGudinna?
Juniormedlem

SnartGudinna? sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 53
SnartGudinna? er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Ferskingen: Jeg lager min egen variant av dette brødet og er også veldig fornøyd! Magen fungerer strålende og lite karber pr skive. Flott at du la den ut så fler får se oppskriften!

SnartGudinna? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 14:06   #252
u-no-hoo
Juniormedlem

u-no-hoo er på en erverdig vei

Nå har jeg lyst til å gi opp. Jeg har gått OPP 700g siden mandag.
Jeg skjønte at jeg har spist litt lite grønnskaker, så det gjorde jeg noe med. I går f.eks spiste jeg over en halv kilo med brokkoli og blomkål. I dag har jeg spist salat, brokkoli, blomkål, agurk, egg, mayones. Føler egentlig at jeg får i meg nok fett, nok proteiner og nok karber. Men likevel går jeg OPP!!!!!

Jeg har veldig lyst på brødskive med syltetøy nå. Hvordan skal jeg klare å holde motivasjonen oppe når jeg går opp nesten en kilo i løpet av ei uke?
Det er ikke mensen som gjør det heller, for den er jeg akkurat ferdig med.

u-no-hoo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 16:11   #253
Matgud
Medlem

Matgud sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 37
Matgud er ny på veien

Jeg har gått opp jeg og, men tror det er pga tyggisen jeg tygga her om dagen..en hel pakke..iiiikk....

åså har jeg ikke trent..

UT OG GÅ!

Ikke spis brødskive da går du opp enda mer!

Gammel 20-06-10, 16:30   #254
kamuzz
Juniormedlem

kamuzz sin avatar

kamuzz er på en erverdig vei

Håper ikke du mener brødskiva fra brødoppskrifta di matgud!!!
For det va gooodt!!!

kamuzz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 16:35   #255
Matgud
Medlem

Matgud sin avatar

Medlem siden: May 2009
Alder: 37
Matgud er ny på veien

Har du laga brød??? hihihii Så bra det falt i smak..

Brødet er det ikke har jo spist det mens jeg gikk ned oxo Men nå er 93,7 igjen, igår var jeg litt over 94..så håper på 93,5 i morra da..og evt litt under 93 til helgen..håpe håpe..må jo bare ut å gå tur i morra..

Gammel 20-06-10, 17:59   #256
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av u-no-hoo, her.

Nå har jeg lyst til å gi opp. Jeg har gått OPP 700g siden mandag.
Jeg skjønte at jeg har spist litt lite grønnskaker, så det gjorde jeg noe med. I går f.eks spiste jeg over en halv kilo med brokkoli og blomkål. I dag har jeg spist salat, brokkoli, blomkål, agurk, egg, mayones. Føler egentlig at jeg får i meg nok fett, nok proteiner og nok karber. Men likevel går jeg OPP!!!!!

Jeg har veldig lyst på brødskive med syltetøy nå. Hvordan skal jeg klare å holde motivasjonen oppe når jeg går opp nesten en kilo i løpet av ei uke?
Det er ikke mensen som gjør det heller, for den er jeg akkurat ferdig med.

Hei,
700 g opp må vel sies å være innenfor normale svinginger. Mange ulike grunner, men det er viktig å huske at kroppen ikke er en maskin hvor man kan programmere inn ukentlig vekt nedgang. Det er helt normalt at vekta stopper opp innimellom og mange opplever at den kan gå litt opp før den er på vei nedover igjen.
Nå sier du selv at det ikke er en av vanligste faktorene mens/eggløsning, andre faktorer kan være at man ikke har vært på do på noen dager, salt mat binder vann i kroppen. Litt vanskelig å si noe eksakt, dersom du ønsker kommentarer på hva du spiser så vil jeg anbefale deg å lage en ny tråd hvor du spesifiserer hva og hvor mye du spiser og drikker, i tilegg må du oppgi hvor mange kh du skal ha pr dag.
Suget etter brødskiva med syltetøy kan faktisk være en indikasjon på at du får i deg for lite fett.
Motivasjon: da vil jeg bare si som mange andre – hva er alternativet?
I tillegg så er det mange som synes ting går litt letter dersom man tenker på dette som en prosess for å legge om kostholdet og ikke som en slankekur med kun fokus på vektnedgang. Så er det også slik at mange blir også stresset av å veie seg ofte og stress er partystopper av rang.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 18:19   #257
rik
Juniormedlem

Medlem siden: May 2010
Hvor: Nord-Norge
rik er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av JKBB, her.

Jeg er godt ut i andre uke å har STARTA med dårlige reultater lik -nesten 1 kg, på vekta...
MEN Cm forsvinner så fort at jeg tror nesten ikke det jeg ser på målebåndet! JIPPIII!
Det er til stor hjelp for motivasjonen!

Foreslår å måle cm for ALLE!!! En dag vil vekta stagnere litt, selv om man er i ketose, og da er det til stooor hjelp å se at ting skjer likevel!

Hadde ikke tenkt å måle meg de første måneder, men vil likevel gjøre det etter ditt innlegg. Det har for såvidt løsnet igjen litt så det renner av kiloer for hver uke. Lykke til videre

rik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 18:24   #258
Benedictee
Medlem

Benedictee sin avatar

Hvor: Bergen
Alder: 41
Benedictee er på en erverdig vei

Igår hadde vi hjemmelaget VANLIG pizza, Stratos, Superchips og melkesjokolade. Akk o ve, men heldigvis var det "savnet" som gjorde at vi skeiet ut, og ser nå at det ikke trengs ofte. Uansett viste vekta til min søster under 88 idag morges, så får håpe det ikke har veldig stor betydning! Blir lenge til neste gang, er definitivt ikke verdt det. Selv om det var deilig med pizza. Håper skattepenga kommer snart så man kan hamstre bakemix!

Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 20:03   #259
Ferskingen
Nytt Medlem

Ferskingen sin avatar

Hvor: Tromsø
Ferskingen er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av SnartGudinna?, her.

Ferskingen: Jeg lager min egen variant av dette brødet og er også veldig fornøyd! Magen fungerer strålende og lite karber pr skive. Flott at du la den ut så fler får se oppskriften!

Feel free til å dele din egen variant med oss - er livredd for å bli matlei Så variasjoner er flott

Var inne på oppskriftsiden og fant en knekkebrød-oppskrift jeg tenkte jeg skulle prøve meg på i kveld...

Ferskingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Ketolysekur - men det går tregt ;) Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 20:40   #260
kamuzz
Juniormedlem

kamuzz sin avatar

kamuzz er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Matgud, her.

Har du laga brød??? hihihii Så bra det falt i smak..

Brødet er det ikke har jo spist det mens jeg gikk ned oxo Men nå er 93,7 igjen, igår var jeg litt over 94..så håper på 93,5 i morra da..og evt litt under 93 til helgen..håpe håpe..må jo bare ut å gå tur i morra..

Jepp, baka i mårrest=)
Lykke til!!!

kamuzz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 21:20   #261
tmaria
Juniormedlem

tmaria er på en erverdig vei

Må virkelig få lov til å skryte av meg selv.
Var på fest i går og holdt meg til sukkerfrie drinker, og holdt meg unna alt som var av godteri og potetgull.
Våknet opp i dag, og er fortsatt i ketose

tmaria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo - ca. 100 om dagen Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 21:28   #262
Vintergumman
Medlem

Hvor: Spydeberg
Vintergumman er på en erverdig vei

Hoff, har ikke skrevet noe på forumet på et par dager, men har lest litt i tråden, bare for å holde meg oppdatert på hvordan det går med dere.
Ting ble bare ennå travlere etter eksamen, men jeg har ennå ikke hatt noe sug etter karber og vekta tror jeg går jevnt og trutt nedover. Den viser iallefall ikke 120 mer uansett hvor tungt jeg mener jeg står på vekta, så er fornøyd med det.
I morgen begynner sommerskolen for alvor, og det blir to lett hektiske uker med å føyse småbarn rundt omkring. Det positive med det er jo at jeg allerede i forberedelsene har fått meg et par fine gåturer. Tror nok det har hjulpet litt på vekta

Men jeg lurer på.. Hvordan har folk ork til å gjøre så mye i løpet av en hel dag? Bare jeg har et par ærend, så blir jeg helt gåen og tar resten av dagen foran en skjerm.. Ikke bra.

Vintergumman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - trur eg Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 21:43   #263
tmaria
Juniormedlem

tmaria er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Vintergumman, her.

Men jeg lurer på.. Hvordan har folk ork til å gjøre så mye i løpet av en hel dag? Bare jeg har et par ærend, så blir jeg helt gåen og tar resten av dagen foran en skjerm.. Ikke bra.

Er dette noe du har slitt med siden du startet med ketolyse, eller i lengre tid?
Det sier seg jo selv, at når kroppen har mye å bære på, så er det ikke så mye som skal til før den blir sliten!

Jeg merker forbedring i energinivået for hver kilo som forsvinner

tmaria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo - ca. 100 om dagen Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 22:12   #264
Cec1973
Medlem

Cec1973 er på en erverdig vei

Hei og hå!

Da er vi kommet hjem fra Lake District. Hehe, hjem og hjem, ihvertfall så er vi kommet tilbake til Liverpoool. Må innrømme at jeg måtte ty til Atkins barer 3 ganger denne helgen. Orket bare ikke å lage noe styr over spisongen min... Fredag kveld viste stripsen ingenting mens lørdag kveld var jeg i ketose igjen! Jippi! Utenom 3 atkins barer (en hver dag) har jeg ikke skjeiet ut med noen ting, hverken kaker eller desserter. Litt trist å se på at de andre har mesket seg med dessert og kaker, men jeg stod imot! :-) Atkinsbaren i dag ble forresten fortært mens de andre spiste sjokoladekake, da syntes jeg faktisk at jeg fortjente en Atkinsbar!

Ellers var jeg på en 8,5 timers lang tur på lørdag (den andre atkinsbaren ble fortært på fjellet) Det gikk strålende! Svimmelheten og hodepinen er borte og jeg føler meg veldig bra! Deilig! Merker også at jeg takler mindre kh. Nå, tror ikke jeg har vært på mer enn 20-30 de siste dagene og det har ikke vært noe problem.

Er veldig spent på hva vekten viser når jeg kommer hjem på tirsdag. Føler ikke st jeg har gått ned noe og er stygt redd for at jeg har rett... :-/

Ellers har jeg kjøpt Atlinsbarer her. De koster mellom 15-20 kr, så litt billigere enn hjemme. Har også kjøpt div. Geleer uten sukker og kh. og noen andre "pulverdesserter". Kvernete mangler fant jeg på Asda til den nette sum av 8 kr. For 100 g. Tror det er billig?og til slutt.... Fant ut at Thorntons har sukkerfri sjokolade. Husker ikke i farten hvor mange kh. men mener å huske st det var lite. Har ikke smakt på den enda, men må kanskje smake en liten bit for å finne ut om jeg skal kjøpe mer! :-) Lindt 85 % kakao er forresten veldig lite kh. i, mener det bare bar 23 kh. Pr. 100g. Men mulighet jeg tar feil. Skal sjekke i morgen. I morgen skal jeg også på Tesco og m&s.

Cec xxx.

Cec1973 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tja.... Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 22:28   #265
JKBB
Medlem

JKBB sin avatar

JKBB er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av rik, her.

Hadde ikke tenkt å måle meg de første måneder, men vil likevel gjøre det etter ditt innlegg. Det har for såvidt løsnet igjen litt så det renner av kiloer for hver uke. Lykke til videre

Er det noen spesiell grunn til det? At du ikke tenkte å måle deg til å begynne med?

Jeg krympa så mye som 11 cm fra søndag til onsdag jeg, tilsammen, bare rundt magen og hofta! DA er det motiverende og fortsette da! HIHI!

Hadde krympa 28 cm tilsammen da, siden jeg begynte å trene for 2 mnd siden, men ketolysekuren har virkelig satt fart på sakene! Gleder meg til å måle meg igjen i morgen! Vekta har jeg ikke så høye forventninger til skal jeg være ærlig.

Det er cm'ene jeg kjenner på klærne og andre ser! Har allerede fått kommentarer, og buksa faller snart av!! (Selv om jeg har gått ned noe sånt som bare 3 kg!!) Hohoooo! Dette er gøy!!

JKBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 22:38   #266
pingunn
Medlem

pingunn sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Ski
Alder: 43
pingunn er på en erverdig vei

Da var den helgen overstått! Har gått veldig bra med maten. Vi fikk servert mye bra mat som jeg kunne spise, så det gikk lett. Klarte meg også veldig fint når det var kaffe og kaker Hadde med sukkerfri sjokolade og nøtter, og det gjore susen :jupp:
Er veldig spent på vekta i morgen.
Ha en fin ny uke!

Pingunns journal

Uke 1: -3,1
Uke 2: +1,5
pingunn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 23:43   #267
Fru X
Nytt Medlem

Medlem siden: Apr 2010
Fru X er på en erverdig vei

Mitt første innlegg her. Har fulgt litt med de to siste månedene. Begynte på lavkarbo i april. Følte det som å konvertere religion.... Har alltid vært fokusert på å spise mager mat og hadde problemer med psyken i begynnelsen når jeg spiste bacon og annen fet mat.....
Har nettopp kjøpt boken: "slank med ketolysekuren" og leser detaljert om dietten (som jeg allerede kjenner litt til). Har gått ned ca 10 kg siden 10.april ved å kutte ut karbohydrater.
Er det noen som vet om ketolysekuren vil ha mindre start-effekt på meg siden jeg allerede spiser lite karbohydrater?
Finnes det en liste over hva man kan spise/ikke spise på ketolysekuren? (synes boken ikke dekker dette spørsmålet godt nok, men mulig jeg ikke har kommet til den siden i boka enda....)
På forhånd, takk for hjelpen!

Fru X er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 07:58   #268
Aminata00
Juniormedlem

Aminata00 sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Rogaland
Alder: 35
Aminata00 er på en erverdig vei

VEIEDAG!
Jeg har gått ned 1,7 kg denne uken, og det er jeg kjempefornøyd med! Jeg har ikke trent noe særlig, siden jeg ikke har hatt energi til det. Jeg begynte såvidt med trening i går, så det strammer nok opp litt!

Aminata00 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 08:09   #269
grotingeling
Seniormedlem

grotingeling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 52
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Så bra Aminata
Selv har jeg bare en liten nedgang siste uke.
Men ned er fortsatt riktig retning, og 300gram teller med i totalen
Nå står ferie for døren hos meg, og da blir det både vekt- og pc-fri i noen uker (kommer nok til å stikke innom forumet hvis anledningen byr seg....).
Skal bli deilig med pause fra jobb, og ikke minst herlig med maaaaassssseeee kvalitetstid med min kjære.
Så 1 1/2 arbeidsdag igjen - telle telle telle

grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 08:19   #270
pingunn
Medlem

pingunn sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Ski
Alder: 43
pingunn er på en erverdig vei

Veie dag: -3,1 Godt fornøyd med den første uka :glis:

Pingunns journal

Uke 1: -3,1
Uke 2: +1,5
pingunn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 08:45   #271
kjegro
Juniormedlem

kjegro sin avatar

kjegro er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av pingunn, her.

Veie dag: -3,1 Godt fornøyd med den første uka :glis:

Godt jobba
Jeg og mannen min er inne i vår 3. uke: Vi har gått ned ca 1 kg hver. Etter at det går så raskt de første 1-2 ukene, blir vi desverre litt utålmodige når det etterhvert går tregere...

kjegro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 09:28   #272
u-no-hoo
Juniormedlem

u-no-hoo er på en erverdig vei

Veiedag: Jeg veier nøyaktig det samme som forrige mandag. Gikk ned 700g i starten på denne uka, men har lagt det på meg igjen. Så nå er jeg akkurat der jeg var for ei uke siden.

u-no-hoo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 09:33   #273
Cec1973
Medlem

Cec1973 er på en erverdig vei

Whoohoo! Smakte på den Thorntons sjokoalden jeg kjøpte for noen dager siden. Jeg tok en musebit og så spiste mannen resten. Sjokoladen smakte akkurat som vanlig konfekt og hadde minimalt med kh. Jeg spurte mannen hva han syntes og han sa han syntes den smakte akkurat som den vanlige! Jeg er i utg. Punktet ikke så glad i sjokolade, men tror jeg kommer til å hamstre litt av denne. Greit å ha en bit når alle andre spiser kake ol. :-) Hehe, i dag skal jeg ut til outletvillagen utenfor Liverpool og der har de Thornton outlet, sjokolade på billigsalg... :-) håper bare de har den sukkerfrie varianten og! :-)

cec xxx.

Cec1973 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tja.... Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 10:29   #274
JKBB
Medlem

JKBB sin avatar

JKBB er på en erverdig vei

VEIE- OG MÅLEDAG!

Har ikke gått ned mer siden onsdag, så det blir et vekttap på 3 kg siden start.

Når det gjelder cm så har jeg krympa 31 cm den siste uka, 48 cm tilsammen!
JIPPPIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!

JKBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 10:37   #275
Aminata00
Juniormedlem

Aminata00 sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Rogaland
Alder: 35
Aminata00 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av JKBB, her.

VEIE- OG MÅLEDAG!

Har ikke gått ned mer siden onsdag, så det blir et vekttap på 3 kg siden start.

Når det gjelder cm så har jeg krympa 31 cm den siste uka, 48 cm tilsammen!
JIPPPIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!!!!!

WOW, det er jo en del det da! =) Flink du er!

Aminata00 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Eggehvite-tråd Adriane Annen mat 23 03-09-11 02:19
Eggeplomme-tråd Adriane Annen mat 0 03-01-09 16:40
MCT tråd? Distrea Spørsmål og svar 2 30-05-07 18:21

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:10.