Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 27-06-10, 21:16   #2351
Cec1973
Medlem

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Cec1973 er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Moren min tåler alt og spiser alt, men hun ble utrolig dårlig i magen i Egypt!
Med 7 dagers ferie, er det utrolig surt å tilbringe 3 av dem på hotellet i nærheten av et toalett!

Men hva som hjelper hvem, nei, det tror jeg nesten bare går på flaks!

Hehe, jeg ser jo en viss årsaksammenheng her, spiser alt + Egypt = syk :-D

Cec xxx.

Cec1973 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tja....
Gammel 27-06-10, 21:31   #2352
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Cec1973, her.

Hehe, jeg ser jo en viss årsaksammenheng her, spiser alt + Egypt = syk :-D

Cec xxx.

Tenkte mest på det Carisma sa om at om man var litt hysterisk til vanlig, ville man bli syk uansett. Mamma var nok forsiktig i Egypt, men hun er ikke akkurat av de kresne sånn til vanlig!
Levde under krigen og spiser alt som ikke er irrgrønt og går av seg selv!

Og hun har ikke blitt syk i utlandet andre steder, hverken Tyrkia, Thailand eller Kina!

Gammel 27-06-10, 21:56   #2353
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Mamma var nok forsiktig i Egypt, men hun er ikke akkurat av de kresne sånn til vanlig!

Man kan jo være uheldig å få bedervet mat hvor som helst Selv ble jeg matforgifta i Oslo, på en restaurant i øvre del av sjiktet...

Gammel 28-06-10, 00:14   #2354
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Man kan jo være uheldig å få bedervet mat hvor som helst Selv ble jeg matforgifta i Oslo, på en restaurant i øvre del av sjiktet...

Er man først uheldig, spiller det nok ingen rolle hvor man er, nei!

Gammel 29-06-10, 11:37   #2355
Flippy
Medlem

Flippy sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 53
Flippy er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Cec1973 og Flippy: Ikke gi opp riktig enda. Dere må gi kroppen tid til å venne seg til å jobbe uten fiber. Vi trenger strengt tatt ikke fiber, men vi er vant med å spise mye fiber på høykarbo. Og jo eldre man er, jo lengre tid tar det for kroppen å omstille seg. Men hvis du har mye problemer, så ville jeg tatt en gradvis forandring i kosten.

Og flere av de kunstige søtningene oppfører seg som fiber i kroppen (for lange molekyler til å bli tatt opp i kroppen). Atkinsbar klarer kroppen min fint, men en hvilken som helst annen sukkerfri sjokolade og jeg får diaré og masse, masse gass etter noen timer. Det blir kanskje ikke like ille hvis man er vant med å spise brøderstatninger og slikt, men det gjør jeg så godt som aldri.

Så mitt råd er vel egentlig da å prøve å spise en del brøderstatning på lavkarbo en periode og så trappe ned på det. Med f.eks. linfrø. Linfrø er 1/3 fiber.

Takk for det, nei, jeg gir ikke opp når jeg først har funnet noe som funker Diare bryr jeg meg ikke om, så lenge jeg har en do i nærheten - og det har jeg stort sett......og det er ikke sånn direkte plagsomt heller, er jo bare 2-3 ganger om dagen

I dag er jeg bare strålende fornøyd med vekta, selvom jeg vet den ikke holder seg neste uke, for da skal vi på familiecamping og jeg vil gjerne spise litt is og pizza sammen med unga

Kanskje har kroppen litt godt av en ukes middelskarbo, etter 11 uker (nesten) i ketose? Noen som vet om jeg risikerer å ødelegge forferdelig mye da Er jo nesten i mål, så er litt skeptisk til å ødelegge, samtidig er det sommerferie med unga bare en gang i året, og de er litt lei seg for at jeg forsaker så mye godt.......

Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :)
Gammel 29-06-10, 13:30   #2356
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Flippy, her.

i ketose? Noen som vet om jeg risikerer å ødelegge forferdelig mye da Er jo nesten i mål, så er litt skeptisk til å ødelegge, samtidig er det sommerferie med unga bare en gang i året, og de er litt lei seg for at jeg forsaker så mye godt.......

Hvorfor er de lei seg? Er det du som har fortalt at du forsaker enkelte matvarer eller har de funnet det ut selv? Jeg har litt vanskeligheter for å se at det kan være viktig å spise det samme/sammen med ungene, men så har jo ikke jeg unger heller da. Jeg kan ikke se heller at det er så mye å forsake. I verste fall kan du risikere å bli knall dårlig og da er jo ferien skutt i alle fall

Bruker man den analogien at det ."er jo bare.." så kan man havne fort ut, fordi det er jo også bare påske en gang i året, og jul en gang året, lørdag bare en dag i uken, og plutselig sitter man der med verdens beste lureunskyldninger.

Straks du inntar karboene i isen og pizzaen vil kroppen slutte å forbrenne fett og gå over til å forbrenne karbohydrater. Det er mulig du går opp 1-7 kg på en uke. Det meste vil da være vann.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 29-06-10, 13:31   #2357
blåbær
Seniormedlem

blåbær sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 42
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Noen som vet hvor lenge vanlig Jotun lady må tørke før jeg kan ta andre strøk? Det står ingenting om det på spannet. Det er ca. en time siden jeg ble ferdig med første strøket nå, og det kjennes helt tørt.

blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat!
Gammel 29-06-10, 13:52   #2358
Cec1973
Medlem

Det er vannbasert maling kan jeg tenke meg? Jeg mener at vi ventet i ca. 4 timer, men det var på jobben min og vi var ikke *så* nøye med om hvor lenge det skulle vare.

Cec xxx.

Gammel 29-06-10, 13:54   #2359
blåbær
Seniormedlem

blåbær sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 42
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Ok, takk! Da rekker jeg å bli ferdig i dag, og det er jo fint for en utålmodig sjel! Da stikker jeg en tur på Jernia og kjøper en gardintrapp til neste runde mens jeg venter.

blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat!
Gammel 29-06-10, 14:06   #2360
manne
Seniormedlem

manne sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 49
manne er ny på veien

... de er litt lei seg for at jeg forsaker så mye godt.......

Jeg skjønner ikke helt denne, jeg. Smaker isen deres dårligere fordi DU ikke spiser is?

Nå vet ikke jeg hvor gamle ungene dine er, men mine tre troll på 8, 9 og 10 tenker ikke over engang at pappa ikke spiser is... ikke det at jeg ikke gjør det heller, men det er fordi jeg stort sett aldri har lyst på is...

Fokuser på ting dere GJØR sammen fremfor ting dere spiser sammen...det er DET barna husker.

Gammel 29-06-10, 15:06   #2361
Flippy
Medlem

Flippy sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Hvorfor er de lei seg? Er det du som har fortalt at du forsaker enkelte matvarer eller har de funnet det ut selv? Jeg har litt vanskeligheter for å se at det kan være viktig å spise det samme/sammen med ungene, men så har jo ikke jeg unger heller da. Jeg kan ikke se heller at det er så mye å forsake. I verste fall kan du risikere å bli knall dårlig og da er jo ferien skutt i alle fall

Bruker man den analogien at det ."er jo bare.." så kan man havne fort ut, fordi det er jo også bare påske en gang i året, og jul en gang året, lørdag bare en dag i uken, og plutselig sitter man der med verdens beste lureunskyldninger.

Straks du inntar karboene i isen og pizzaen vil kroppen slutte å forbrenne fett og gå over til å forbrenne karbohydrater. Det er mulig du går opp 1-7 kg på en uke. Det meste vil da være vann.

Jeg har hatt en uke på oppkarbing fordi jeg skulle på storfest, spiste da både poteter, is, brød, pizza osv, ble bare bedre i magen enn på lavkarbo, ikke dårlig i det hele tatt, og gikk opp 500g eller noe sånt Så har jeg hatt en helg til på campingen som det ble poteter, battery, baileys, brød osv, ikke dårlig da heller, og når veiedagen kom hadde jeg fortsatt gått ned Jeg har aldri blitt dårlig av høykarbo-mat, så, akkurat det at jeg risikerer å bli dårlig er jeg ikke bekymret for!

Unga mine er vant til å dele med meg, når de spiser pizza er de vant til at jeg tar den/de bitene som blir igjen - nå blir de satt i kjøleskapet i stedet.....unga vil gjerne dele av lørdagsgodtet sitt, siden 14. april har jeg takket nei, og de blir faktisk lei seg for det...... De har sagt i mange uker, at de gleder seg til at vi kan spise det samme igjen, for de synes det er så trist at jeg ikke spiser 'vanlig' middag med dem når de har noe annet enn lavkarbo - men, de spiser som regel lavkarbo de også, altså

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Jeg skjønner ikke helt denne, jeg. Smaker isen deres dårligere fordi DU ikke spiser is?

Nå vet ikke jeg hvor gamle ungene dine er, men mine tre troll på 8, 9 og 10 tenker ikke over engang at pappa ikke spiser is... ikke det at jeg ikke gjør det heller, men det er fordi jeg stort sett aldri har lyst på is...

Fokuser på ting dere GJØR sammen fremfor ting dere spiser sammen...det er DET barna husker.

Mine unger synes faktisk at isen og godteriet smaker dårligere fordi jeg ikke tar i mot når de vil dele..... Mine er 8, 11 og 12 år gamle - og det er de to eldste som er mest opptatt av at jeg er 'utakknemlig' som sier nei, når de bare vil være snille....... Unga mine er vant til at vi innimellom skeier ut med dessert, is, pizza o.l, og nå har det ikke vært noe sånt siden midten av april, og unga synes det er trist...... Mulig mine unger er rare, men jeg synes det er litt hyggelig også, at de er opptatt av mamma'n sin Og ikke minst at de i stedet for å tviholde på sitt eget, så vil de dele......

Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :)
Gammel 29-06-10, 15:16   #2362
Cec1973
Medlem

J
Unga mine er vant til å dele med meg, når de spiser pizza er de vant til at jeg tar den/de bitene som blir igjen - nå blir de satt i kjøleskapet i stedet.....unga vil gjerne dele av lørdagsgodtet sitt, siden 14. april har jeg takket nei, og de blir faktisk lei seg for det...... De har sagt i mange uker, at de gleder seg til at vi kan spise det samme igjen, for de synes det er så trist at jeg ikke spiser 'vanlig' middag med dem når de har noe annet enn lavkarbo - men, de spiser som regel lavkarbo de også, altså

Mine unger synes faktisk at isen og godteriet smaker dårligere fordi jeg ikke tar i mot når de vil dele..... Mine er 8, 11 og 12 år gamle - og det er de to eldste som er mest opptatt av at jeg er 'utakknemlig' som sier nei, når de bare vil være snille....... Unga mine er vant til at vi innimellom skeier ut med dessert, is, pizza o.l, og nå har det ikke vært noe sånt siden midten av april, og unga synes det er trist...... Mulig mine unger er rare, men jeg synes det er litt hyggelig også, at de er opptatt av mamma'n sin Og ikke minst at de i stedet for å tviholde på sitt eget, så vil de dele......

Vet du, jeg skjønner hva du og barna dine mener!

Cec xxx.

Gammel 29-06-10, 15:32   #2363
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Mine unger synes faktisk at isen og godteriet smaker dårligere fordi jeg ikke tar i mot når de vil dele...

Er det negativt at de syns de fæle karbsene smaker dårlig?

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 29-06-10, 16:04   #2364
Flippy
Medlem

Flippy sin avatar

Vet du, jeg skjønner hva du og barna dine mener!

Cec xxx.

Takk

Gammel 29-06-10, 16:05   #2365
Flippy
Medlem

Flippy sin avatar

Mine unger synes faktisk at isen og godteriet smaker dårligere fordi jeg ikke tar i mot når de vil dele...

Er det negativt at de syns de fæle karbsene smaker dårlig?

Nå har det seg sånn, at ikke alle tåler karber like dårlig da Og det er ikke sånn at de får is og godteri hver dag - ikke en gang hver uke får de det, så kanskje nettopp derfor synes de det er trist......

Gammel 29-06-10, 16:22   #2366
manne
Seniormedlem

manne sin avatar

manne er ny på veien

... Mine unger synes faktisk at isen og godteriet smaker dårligere fordi jeg ikke tar i mot når de vil dele..... Mine er 8, 11 og 12 år gamle - og det er de to eldste som er mest opptatt av at jeg er 'utakknemlig' som sier nei, når de bare vil være snille....... Unga mine er vant til at vi innimellom skeier ut med dessert, is, pizza o.l, og nå har det ikke vært noe sånt siden midten av april, og unga synes det er trist...... Mulig mine unger er rare, men jeg synes det er litt hyggelig også, at de er opptatt av mamma'n sin Og ikke minst at de i stedet for å tviholde på sitt eget, så vil de dele......

Er de 8, 11 og 12 år er de vel store nok til å forstå at du har det BEDRE når du ikke spiser det de vil dele...

Gammel 29-06-10, 16:27   #2367
Cec1973
Medlem

Er de 8, 11 og 12 år er de vel store nok til å forstå at du har det BEDRE når du ikke spiser det de vil dele...

Jeg er 37 år og jeg synes fortsatt det er kjedelig å gå på kafe med folk som ikke kan/vil spise kake når jeg vil ha. :-D

Cec xxx.

Gammel 29-06-10, 16:59   #2368
manne
Seniormedlem

manne sin avatar

manne er ny på veien

Jeg er 37 år og jeg synes fortsatt det er kjedelig å gå på kafe med folk som ikke kan/vil spise kake når jeg vil ha. :-D

Cec xxx.

Da er det bra du ikke må gå på kafe med meg... for jeg spiser KUN når jeg vil... Jeg er tilogmed en sånn gjest som man IKKE kan påtvinge mat og kaker jeg ikke vil ha... så "frekk" er jeg...

Gammel 29-06-10, 18:40   #2369
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

men jeg synes det er litt hyggelig også, at de er opptatt av mamma'n sin Og ikke minst at de i stedet for å tviholde på sitt eget, så vil de dele......

Men det ligger ve3l også i det å lære barn at ikke alle tåler alt, og at man ikke er sær/vanskelig/spesiell om man ikke spiser det samme som de?....

Gammel 29-06-10, 23:25   #2370
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Cec xxx.

Virkelig? Dette synes jeg er veldig underlig. Jeg går på kafé for å ha prate og ha det hyggelig med hvem jeg nå enn er på kafé med, og hvem som spiser/drikker hva har ingen betydning for meg. Jeg TÅLER det jo virkelig ikke, og kan ikke under noen omstendighet spise hvete eller sukker. Hvordan forholder du deg til allergikere og diabetikere? Synes du kake er så mye mer spennende enn en god samtale? Ikke for å være frekk, og jeg håper jeg ikke leste for mye inn i uttalelsen din, men dette er en mekanisme jeg har bare så store problemer med å forstå ... .

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 29-06-10, 23:37   #2371
Flippy
Medlem

Flippy sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Men det ligger ve3l også i det å lære barn at ikke alle tåler alt, og at man ikke er sær/vanskelig/spesiell om man ikke spiser det samme som de?....

Joda, men jeg tåler jo karber da, har aldri hatt noen problemer med det, at jeg ikke spiser fisk og sopp f.eks har barna ingen problemer med å forstå, fordi jeg blir syk av å spise det Og, det er ikke så lett for barn å skjønne at man må forsake noe for å gå ned i vekt - spesielt siden jeg aldri har vært sykelig overvektig eller har hatt noen plager i forbindelse med det, og det er ene og alene for utseendets skyld at jeg ville ned i vekt Jeg går på ketolyse som en kur (den heter da også vitterlig Ketolyse-kuren) fordi jeg la på meg i forbindelse med hormonbehandling, og jeg har overhodet ingen intensjoner om å leve strikt lavkarbo resten av livet....... Det må da være rom for oss her også, som aldri har hatt problemer med noen matvarer eller vekta ifbm med mat, men som for en periode ønsker å leve lavkarbo?

Gammel 29-06-10, 23:38   #2372
Flippy
Medlem

Flippy sin avatar

Jeg har det bedre på høykarbo enn lavkarbo rent fysisk, så det var ikke noe godt argument

Gammel 30-06-10, 00:36   #2373
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Det er mange positive bieffekter av lavkarbokost, men å være insektsmagnet er altså ikke en av disse???

Må bare konstantere at i år igjen er det jeg som får mygga og vepsen rundt campingbordet *teller stikk*

Gammel 30-06-10, 00:43   #2374
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Det er mange positive bieffekter av lavkarbokost, men å være insektsmagnet er altså ikke en av disse???

Må bare konstantere at i år igjen er det jeg som får mygga og vepsen rundt campingbordet *teller stikk*

Jeg blir akkurat like oppspist nå som før, men den store forskjellen er jo at jeg ikke får golfballstore stikk som før! Men det var noen her inne som tipset om å ta b1-tilskudd, hun hadde merket forskjell med og uten. Mener man burde ta det litt forebyggende også, dersom man skal besøke et mygghøl. Det skal jeg om et par uker, så det blir definitvt noe jeg skal prøve ut. Jeg ser ikke ut etter få dager dager på fjellbygda .

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 30-06-10, 08:29   #2375
Ferskenbeinet
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Ferskenbeinet er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Men det var noen her inne som tipset om å ta b1-tilskudd, hun hadde merket forskjell med og uten. Mener man burde ta det litt forebyggende også, dersom man skal besøke et mygghøl.

Her er vitamin tråden om du vil lese Cherry!

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:01.