Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Legen sa: slutt med ketolysediett ...

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 22-06-10, 17:39   #51
Trulte67
Medlem

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 58
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Legen sa: slutt med ketolysediett ...

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Amen!
Siste timen for 2 uker siden sa eks- legen min noe sånt som: " Jeg hadde aldri tillatt meg selv å se ut som deg!"
Han brukte hele timen på å skjelle meg ut for at jeg hadde latt meg selv bli/være så feit, og hadde slett ikke tid til å skrive ut henvisning til gynekolog, for da var timen slutt, gitt!

Han ba meg skrive opp alt jeg spise en periode og ble fra seg over hvor mye jeg spiste. Han kunne riktig nok ikke forklare hvordan jeg i samme periode på 18 dager hadde gått ned over 3 kg!
Om ketolyse sa han: Det er mye som dreier seg om tro!

Så, nå har jeg byttet lege!

Du burde rapportere den legen til ett eller annet sted, dette er for j....

118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 19:28   #52
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Trulte67, her.

Du burde rapportere den legen til ett eller annet sted, dette er for j....

Han skal rapporteres til kommuneoverlegen og fylkeslegen og .....

Er ikke bare meg han har vært jævlig mot heller! Godt voksne damer som griner på kontoret må være noe han tenner på, eller noe!
Da jeg ringte i dag for å avlyse neste time og si i fra at jeg hadde byttet time fordi jeg nektet å bli behandlet sånn, sa kontordamen bare: Å, uffda!

Tror jammen meg hun har hørt det før!

Satser på at en ung, kvinnelig lege vil være mer empatisk og hyggelig å ha med å gjøre!

Gammel 22-06-10, 19:39   #53
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Han skal rapporteres til kommuneoverlegen og fylkeslegen og .....

Er ikke bare meg han har vært jævlig mot heller! Godt voksne damer som griner på kontoret må være noe han tenner på, eller noe!
Da jeg ringte i dag for å avlyse neste time og si i fra at jeg hadde byttet time fordi jeg nektet å bli behandlet sånn, sa kontordamen bare: Å, uffda!

Tror jammen meg hun har hørt det før!

Satser på at en ung, kvinnelig lege vil være mer empatisk og hyggelig å ha med å gjøre!

Nå nei... Min faste lege begynte på videreutdanning og jeg fikk en kvinnelig ung vikarlege.. Ho ville overhodet ikke høre om lavkarbo....
Siden jeg selv jobber på et legekontor omtrent dikterte jeg henne og det hun skulle skrive i journalen.. Og diktaten den hentet jeg her fra lavkarbo . Så på den måten er ho grei, jeg fikk tatt alle prøvene jeg ville; etterhvert, og ho ble svar skyldig over hele linja. Men ta det til etterretning??? Gleder meg til fastlegen min kommer tilbake!

Gammel 22-06-10, 20:02   #54
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Amen!
Siste timen for 2 uker siden sa eks- legen min noe sånt som: " Jeg hadde aldri tillatt meg selv å se ut som deg!"
Han brukte hele timen på å skjelle meg ut for at jeg hadde latt meg selv bli/være så feit, og hadde slett ikke tid til å skrive ut henvisning til gynekolog, for da var timen slutt, gitt!

Han ba meg skrive opp alt jeg spise en periode og ble fra seg over hvor mye jeg spiste. Han kunne riktig nok ikke forklare hvordan jeg i samme periode på 18 dager hadde gått ned over 3 kg!
Om ketolyse sa han: Det er mye som dreier seg om tro!

Så, nå har jeg byttet lege!

Herregud, er det mulig? Er det også nedfelt i en klausul å være frekk og nedsettende? SÅ glad for at du har skifta lege!! Good riddens!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 20:05   #55
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Nå nei... Min faste lege begynte på videreutdanning og jeg fikk en kvinnelig ung vikarlege.. Ho ville overhodet ikke høre om lavkarbo....
Siden jeg selv jobber på et legekontor omtrent dikterte jeg henne og det hun skulle skrive i journalen.. Og diktaten den hentet jeg her fra lavkarbo . Så på den måten er ho grei, jeg fikk tatt alle prøvene jeg ville; etterhvert, og ho ble svar skyldig over hele linja. Men ta det til etterretning??? Gleder meg til fastlegen min kommer tilbake!

Heldigvis kommer hun høyt anbefalt av en kvinne på min alder med en datter på min datters alder!
Akkurat hva hun syns om lavkarbo, er ikke så viktig, bare hun er normalt høflig og grei og forklarer ordentlig hvorfor om hun ikke vil gjøre som jeg ber om!
Jeg jobber ikke på legekontor, men er sykepleier og vet som regel hva jeg ønsker hjelp til/med! Da vil jeg gjerne ha en forklaring, ikke 15 min kjeft når jeg ber om noe hun er uenig i!

Gammel 22-06-10, 20:07   #56
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Herregud, er det mulig? Er det også nedfelt i en klausul å være frekk og nedsettende? SÅ glad for at du har skifta lege!! Good riddens!

Har holdt ut i 2 år med dusten, kun fordi jeg vet han egentlig er en dyktig lege, men det viste seg at jeg har grenser, jeg også!

Gammel 22-06-10, 20:12   #57
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Har holdt ut i 2 år med dusten, kun fordi jeg vet han egentlig er en dyktig lege, men det viste seg at jeg har grenser, jeg også!

Om du er faglig dyktig hjelper jo ikke nødvendigvis SÅ mye om du ikke har people skills ...

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 20:24   #58
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Om du er faglig dyktig hjelper jo ikke nødvendigvis SÅ mye om du ikke har people skills ...

Nemlig!
Og siden han bruker mer tid på å kverulere enn å vise hva han kan, .......

Gammel 22-06-10, 20:25   #59
Kula
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2006
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Jeg kjenner en lege som heter Stig Bruset. Han er spesialist i allmennmedisin og utdannet homøopat. Han holder til like over grensen til Buskerud - ikke langt fra Asker. Han har en svært vid horisont, og er en fantastisk fyr! Vet ikke om han har plass til flere pasienter, men hvis han har, er han et funn...

-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 21:53   #60
Queen of Wands
Medlem

Queen of Wands sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Queen of Wands er ny på veien

Tror ikke det er noen vits i å stille seg i kø der. Jeg har sjekka, for jeg tilhører hans distrikt. Har skifta fastlege nå i vår, men har ennå ikke møtt henne. Vet ikke om lavkarbo blir det første jeg tar opp.

5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-06-10, 08:01   #61
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Noen som vet om en bra lege i Stavangerområdet? Jeg vurderer å skifte fastlege, men synes det er så vanskelig å finne en ny.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 13:47   #62
Iza
Medlem

Iza sin avatar

Hvor: Skedsmokorset
Iza er ny på veien

Hei.
Når jeg leser det fjellgeit skriver om at legene følger retningslinjene og gir råd ut fra dette, bekrefter det bare det jeg har følt i mange år. Man trenger sjelden å gå til lege for annet enn blodprøver eller sykemelding. Hvis de bare skal lire av seg noe de har fått beskjed om kan vi jo bare lese retningslinjene selv?

For å ikke virke for negativ mot leger vil jeg legge til at dette er mer kritikk mot legenes muligheter, ikke mot personene, men systemet. Leger burde som i andre yrker få bruke ferske forskningtall og prøve ut ting med pasienter innenfor visse rammer og hvis pasienten selv uttrykker et sterkt ønske om å finne en bedre vei.
Hvis man skal ha revolusjonerende operasjoner eller nye behandlingstilbud må vi jo reise utenlands!!!

Jeg skal også ta prøver etter noen mnd til på lavkarbo, og jeg tok før jeg begynte helt tilfeldig og hadde høyt kolesterol. Det blir spennende. Legen vet ikke at jeg går på diett en gang!

Hilsen Iza-karborella

Iza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo inspirert av ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 18:51   #63
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Jeg skulle ut på planteshopping i dag, men ble så fryktelig uvel underveis. Hele venstre hånd var totalt lammet, munnen og deler av ansiktet var lammet. Jeg kjente at beina begynte å lammes samt høyre arm. Jeg ble dritredd og trodde jeg hadde fått slag!

Sambo kjørte meg rett inn på akutten på sykehuset, der ble jeg i flere timer. Undersøkt i alle bauer og kanter. Hjertet var heldigvis krute godt. De gjennomførte både ekg og et par andre tester jeg ikke vet navnet på.

Massevis av blodprøver ble tatt og etter et par timer fikk jeg vite resultatet. Førligheta kom ganske fort tilbake, men skrekken satt i ganske lenge.

Svaret på blodprøvene viste at jeg har altfor lite kalium i blodet og det kan være farlig hvis det forblir ubehandlet. Så nå sitter jeg her og knasker kalium...

Og grunnen til at jeg har for lite kalium i kroppen skyldes det at jeg har slurvet for mye med ketolysetabelettene; saltene blir skyllet ut med alt vannet. SÅ HUSK KETOLYSETABELETTENE!!! Jeg insisterte på å fortsette med lavkarbo..

Gammel 07-07-10, 19:50   #64
Borghild
Seniormedlem

Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Skumle saker Kanutten. Mineraler er viktige da. Godt du ble raskt bedre. Fortsatt god knasking.

Gammel 07-07-10, 19:57   #65
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

SÅ HUSK KETOLYSETABELETTENE!!!

De som tåler de ja....

Gammel 07-07-10, 20:01   #66
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Og grunnen til at jeg har for lite kalium i kroppen skyldes det at jeg har slurvet for mye med ketolysetabelettene; saltene blir skyllet ut med alt vannet. SÅ HUSK KETOLYSETABELETTENE!!! Jeg insisterte på å fortsette med lavkarbo..

Bruker ikke du vanndrivende, da?
Har ikke legen din fortalt deg om farene ved å ta vanndrivende? Følges du ikke opp av legen din med tanke på akkurat det som skjedde med deg i dag?

Kalium- mangel er den viktigste grunnen til at man ikke skal leke med vanndrivende på egenhånd!
Og spiser du for mye kalium, kan du gå i hjertestans!

Ellers: God bedring! Godt det ikke var noe verre!

Gammel 07-07-10, 20:54   #67
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Bruker ikke du vanndrivende, da?
Har ikke legen din fortalt deg om farene ved å ta vanndrivende? Følges du ikke opp av legen din med tanke på akkurat det som skjedde med deg i dag?

Kalium- mangel er den viktigste grunnen til at man ikke skal leke med vanndrivende på egenhånd!
Og spiser du for mye kalium, kan du gå i hjertestans!

Ellers: God bedring! Godt det ikke var noe verre!

Jeg fikk beskjed om at jeg kunne ta en centyl hver dag. Ved behov kunne jeg hver dag ta opptil tre diural i tillegg. Det eneste legen sa til meg var at jeg IKKE måtte ta kalium som kosttilskudd... Derfor kutta jeg ut ketolysetabelettene..

Jeg kjenner nå på kroppen når jeg må ta vanndrivende, men jeg skal til fastlegen over helga for ny test av kalium samt prøve en annen medisin enn centyl for vanndrivende DET må jeg ha.. Mente også legene på sykehuset..

Gammel 07-07-10, 22:12   #68
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Jeg fikk beskjed om at jeg kunne ta en centyl hver dag. Ved behov kunne jeg hver dag ta opptil tre diural i tillegg. Det eneste legen sa til meg var at jeg IKKE måtte ta kalium som kosttilskudd... Derfor kutta jeg ut ketolysetabelettene..

Jeg kjenner nå på kroppen når jeg må ta vanndrivende, men jeg skal til fastlegen over helga for ny test av kalium samt prøve en annen medisin enn centyl for vanndrivende DET må jeg ha.. Mente også legene på sykehuset..

Det skal ikke være lett, nei!
Håper du klarer å finne en balanse mellom vanndrivende og kalium, da!

Gammel 09-07-10, 16:25   #69
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Det skal ikke være lett, nei!
Håper du klarer å finne en balanse mellom vanndrivende og kalium, da!

Håper jeg også, for det er helt jævlig å gå rundt med denne prikkinga i alle fingrene og tærne som jeg opplevde som et forstadie til lammelsen, samtidig som jeg har mye vann i kroppen og egnetlig burde tatt en vanndrivende..
Vet ikke helt om jeg burde ta mer kalium enn det legen har foreskrevet, men jeg tok en halv tabelett ekstra da det begynte krible som bare det nå i formiddag. Kriblinga gikk over og jeg føler meg bra igjen. MEN så vet jeg jo at jeg må ta vanndrivende igjen til kvelden og da er det vel påan igjen med kribling... HÅPER de klarer "balansere" meg for det å bli gradvis lam i hele venstre siden i løpet av ca 10 min er det jævligste jeg har vært med på...

Du som kan dette, hvorfor ble forresten bare venstre side lammet??

Gammel 09-07-10, 16:50   #70
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Håper jeg også, for det er helt jævlig å gå rundt med denne prikkinga i alle fingrene og tærne som jeg opplevde som et forstadie til lammelsen, samtidig som jeg har mye vann i kroppen og egnetlig burde tatt en vanndrivende..
Vet ikke helt om jeg burde ta mer kalium enn det legen har foreskrevet, men jeg tok en halv tabelett ekstra da det begynte krible som bare det nå i formiddag. Kriblinga gikk over og jeg føler meg bra igjen. MEN så vet jeg jo at jeg må ta vanndrivende igjen til kvelden og da er det vel påan igjen med kribling... HÅPER de klarer "balansere" meg for det å bli gradvis lam i hele venstre siden i løpet av ca 10 min er det jævligste jeg har vært med på...

Du som kan dette, hvorfor ble forresten bare venstre side lammet??

Beklager å måtte skuffe deg, men jeg aner ikke!

Høres ille ut at du skal ha det sånn! Er det ikke noen som kan veilede deg litt i forhold til hvor mye du bør ta av hver? Syns at det å skulle finne ut av dette selv, er litt skummelt, jeg! Er jo ikke sukkertøy akkurat, disse medisinene!
Skulle nesten tro at dette var sånn man var innlagt for å eksprimentere med!
Fortsatt masse god bedring!

Gammel 09-07-10, 16:57   #71
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Beklager å måtte skuffe deg, men jeg aner ikke!

Høres ille ut at du skal ha det sånn! Er det ikke noen som kan veilede deg litt i forhold til hvor mye du bør ta av hver? Syns at det å skulle finne ut av dette selv, er litt skummelt, jeg! Er jo ikke sukkertøy akkurat, disse medisinene!
Skulle nesten tro at dette var sånn man var innlagt for å eksprimentere med!
Fortsatt masse god bedring!

SKal til lege igjen på onsdag og frem til da skal jeg spise tabelettene slik de er foreskrevet og heller spise mye brokkoli og banan da disse inneholder mye kalium. Det går bra vettu!!

Gammel 09-07-10, 17:13   #72
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

SKal til lege igjen på onsdag og frem til da skal jeg spise tabelettene slik de er foreskrevet og heller spise mye brokkoli og banan da disse inneholder mye kalium. Det går bra vettu!!

Heldigvis går det som regel bra! Blir bare litt irritert over at man må styre med slikt ubehag på egen hånd når medisineringen i utgangspunktet er legens ansvar!
bort ubehag!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Slutt med matyoghurt? Alyssa Generell diskusjon 4 25-12-08 18:17
Slutt på johannesbrødkjernemel? Lucky Lavkarbo generelt 63 14-09-08 14:28
Slutt på brødkliss? Fæhtfløytå Oppskrifter 2 15-07-08 10:15

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:07.