Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Julistarternes tråd

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 14-07-10, 15:16   #26
kennygirl
Seniormedlem

kennygirl sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 38
kennygirl er ny på veien

Sv: Julistarternes tråd

Blir med her jeg også!

Dette blir min andre runde på Atkins - gikk ned 15 kg og har ligget på 99 kg nå noen måneder. Godt å komme skikkelig i gang igjen

Lykke til alle sammen

kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 15:50   #27
Mizzme
Juniormedlem

Mizzme sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Vestfold
Mizzme er på en erverdig vei

Ja jeg synes selv jeg er flink som ikke har sprukket så langt (med unntak av to skjeer jordbærsyltetøy), men vil man så vil man

Etter en uke er vekta gått ned (heldigvis); så nå veier jeg 89,0 kg, dvs vektnedgang på 2,1kg Nå satser vi på at det fortsetter

Mizzme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 12:27   #28
annex
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 63
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Så bra at det har kommet flere her!
Etter en uke har jeg mistet en drøy kilo, og jeg gleder meg til kjøttkaker og kålstuing til middag i dag.
Neste uke er det ferie, og det kan bli en utfordring å opprettholde spiserutinene når jeg er borte fra heimen, men jeg tror jeg har lært så mye nå at det skal gå bra. Ser positivt på det. Stå på!

annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 15:19   #29
kennygirl
Seniormedlem

kennygirl sin avatar

kennygirl er ny på veien

Jeg har som regel veiedag på fredager, men klarte ikke vente til i morgen :P Har gått ned 3,6 kg på 2 uker! Hurra

kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 15:31   #30
annex
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Jeg har som regel veiedag på fredager, men klarte ikke vente til i morgen :P Har gått ned 3,6 kg på 2 uker! Hurra

Grattis, så flinke dere er!

annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 21:37   #31
Kinemoren
Nytt Medlem

Hvor: Rogaland
Alder: 42
Kinemoren er på en erverdig vei
Smile

Heisann! Begynte på ketolysekuren 10.juli, så jeg slenger meg på her. Var veldig usikker på om dette var rett kur for meg, for jeg har egentlig bare noen trivselskilo som skal bort. Men jeg har prøvd en del andre "kurer" og har rett og slett ikke nok viljestyrke til å motstå alt med fett. Så da prøver jeg dette! Har gått veldig greit hittil ihvertfall. Kom i ketose etter ca 2 dager og var ganske slapp i formen på dag to og tre. Fra dag 4 har jeg hatt en helt vanvittig energi. Hvis det fortsetter slik som dette så ser jeg ingen grunn til at jeg skal sprekke på denne kuren ihvertfall. Skal veie meg igjen på lørdag så da blir det spennende å se. Selv om det kanskje er litt tidlig å forvente de helt store resultatene første uken.

Begynnervekt 10. juli 2010: 62kg
Målet er i første omgang å nå 55kg og en BMI på 22.

Kinemoren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 08:31   #32
lurveknotten
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Østfold
Alder: 48
lurveknotten er på en erverdig vei

Det har ikke gått en hel uke siden jeg begynte ennå og nå har jeg gått ned 2,1 kilo allerede!! Woho! Kan hende det er mye væsketap? Jeg prøver å drikke så mye som jeg kan, men jeg klarer ikke stort mer enn 1,5 liter i løpet av en dag likevel. Er det greit? Ellers er jeg kjempeflink til å spise maaasse fett og prøver å begrense melkeproduktene litt, siden de kan stagnere vekttapet. At jeg sykler to mil hver dag er sikkert heller ikke så negativt. Alt i alt, det har vært en bra uke og jeg er godt i gang

lurveknotten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 08:54   #33
smilefjes:)
Juniormedlem

smilefjes:) sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ville vestland
Alder: 46
smilefjes:) er på en erverdig vei

Hoho...
På mandag har jeg vært igang i tre uker, hatt en tur på byen og drukket litt øl, skal i bryllup i morgen så da kommer jeg nok til å unne meg noe godt, men så langt er 8 kilo kommet av og 10 cm rundt livet....
Storfornøyd og elsker dette.....

smilefjes:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 09:54   #34
Rosea
Gjest

Hei alle sammen! Jeg slenger meg også med i denne tråden, selv om jeg begynte med lavkarbo-kost for snart 7 uker siden. Jeg har vært her en stund og lest på forumet, har lært masse, og funnet mange fine oppskrifter. Det er helt utrolig hvilken helsegevinst jeg hittil har oppnådd med dette kostholdet, jeg hadde hjerteinfarkt sist høst, og har vært syk og utrolig utmattet og sliten hele tida siden. Blodsukkeret steg også såpass mye at jeg egentlig hadde fått diabetes. Nå er energien på veg tilbake, jeg føler meg opplagt og glad til sinns, og blodsukkeret er helt normalt, samt at vekta går ned, sakte men sikkert. Jeg kommer til å fortsette med denne kosten, har ikke spist så mye og så god mat på lenge, er mett etter hvert måltid og søthungeren er helt borte! Ønsker dere alle en fortsatt fin sommer!

Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 09:59   #35
Elidma
Gjest

Så flinke dere er, og så moro å gå ned så mye.

Jeg er i ketose og er fornøyd med det. Veier meg ikke før neste uke, men føler nå på dag 4 at dette går bedre. Har hatt to dager med kvalme, men i dag er den borte. Det samme er den tunge følelsen i hodet.

Stå på alle sammen!

Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 10:34   #36
merete1
Nytt Medlem

merete1 er på en erverdig vei

Etter et ukjent antall runder med pulver-suppe-sulte- og tablett-kurer går jeg nå omsider tilbake til ketolysekuren. Har prøvd den før med god vektnedgang, men ga opp da vekten etter en stund ble stående stille i over tre måneder.
Den gangen var det en egen site for keolysekuren, men den finner jeg ikke lenger. Noen som vet hvor den ble av?
Har ikke veid meg på lenge, vekta kastet jeg. Jeg veide meg hver gang jeg nærmet meg badet, innså at det ikke var sunt..
Så: lykke til, dere der ute -og til meg selv

merete1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert/ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 14:26   #37
annex
Seniormedlem

I dag skal jeg gå løs på Skaldeman-boka, og "Bedre uten brød".
Hittil har jeg lest og lært fra forumet her. Det fins så fantastisk mye
fint og interessant her, jeg kan sitte og surfe i timesvis.

Vil dere som har lest Ketolyse-boka anbefale den i tillegg,
eller dekker Skaldeman det samme?

Stå på, jeg elsker dette forumet!

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg
Gammel 16-07-10, 14:44   #38
annex
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av merete1, her.

Etter et ukjent antall runder med pulver-suppe-sulte- og tablett-kurer går jeg nå omsider tilbake til ketolysekuren. Har prøvd den før med god vektnedgang, men ga opp da vekten etter en stund ble stående stille i over tre måneder.
Den gangen var det en egen site for keolysekuren, men den finner jeg ikke lenger. Noen som vet hvor den ble av?
Har ikke veid meg på lenge, vekta kastet jeg. Jeg veide meg hver gang jeg nærmet meg badet, innså at det ikke var sunt..
Så: lykke til, dere der ute -og til meg selv

ketolyse.no
der har de også et forum, det koster 229.- å være med
har ikke prøvd det selv, finner så mye bra her

Gammel 16-07-10, 18:52   #39
kennygirl
Seniormedlem

kennygirl sin avatar

kennygirl er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av lurveknotten, her.

Det har ikke gått en hel uke siden jeg begynte ennå og nå har jeg gått ned 2,1 kilo allerede!! Woho! Kan hende det er mye væsketap? Jeg prøver å drikke så mye som jeg kan, men jeg klarer ikke stort mer enn 1,5 liter i løpet av en dag likevel. Er det greit? Ellers er jeg kjempeflink til å spise maaasse fett og prøver å begrense melkeproduktene litt, siden de kan stagnere vekttapet. At jeg sykler to mil hver dag er sikkert heller ikke så negativt. Alt i alt, det har vært en bra uke og jeg er godt i gang

Wow så flink du er Det er nok mye væske til å begynne med, men siden du er så flink å spise mye fett OG trener ganske mye kommer nok vekten til å gå ned en del fremover også Jeg har hørt at en bør drikke 1,5 til 2 liter pr dag, men det avhenger litt av hvor tung en er -jo tyngre en er jo mer bør en drikke. Lavkarbo er desuten naturlig rensende (eller var det vanndrivende, eller begge deler??) så det er viktig å drikke nok...

Gammel 16-07-10, 22:56   #40
HildeT
Juniormedlem

HildeT er på en erverdig vei

Heisann! Idag låg startpakken i postkassen Så nå er boka nesten lest ut, klarte ikke å stoppe og stixen ble prøvd og jeg er i ketose, JIPPI!
God kveld til alle dere her inne

HildeT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-07-10, 23:33   #41
Mizzme
Juniormedlem

Mizzme sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Vestfold
Mizzme er på en erverdig vei

JEG SPRAKK IDAG
MEN: grunnen er at jeg nesten frontkolliderte med en annen bil, ble så skjelven etterpå at jeg måtte ha sukker. Motgående bil kom imot meg i mitt kjørefelt og det eneste jeg rakk var å kjøre i autovernet for jeg vil ikke dø.. Bilen min har en fin bulk og en laaaang stripe langsmed siden
OFF! Det værste var at den andre bilen stakk ifra stedet, og siden det skjedde på en landevei var det ingen folk i nærheten..

Jeg starter opp igjen i morgen og håper ikke alt er ødelagt Dårlig dag idag ja..

Mizzme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 00:21   #42
annex
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Mizzme, her.

JEG SPRAKK IDAG
MEN: grunnen er at jeg nesten frontkolliderte med en annen bil, ble så skjelven etterpå at jeg måtte ha sukker. Motgående bil kom imot meg i mitt kjørefelt og det eneste jeg rakk var å kjøre i autovernet for jeg vil ikke dø.. Bilen min har en fin bulk og en laaaang stripe langsmed siden
OFF! Det værste var at den andre bilen stakk ifra stedet, og siden det skjedde på en landevei var det ingen folk i nærheten..

Jeg starter opp igjen i morgen og håper ikke alt er ødelagt Dårlig dag idag ja..

Godt det gikk bra med deg, at du ikke ble skadet.
Sprekken kommer du nok fort over, stå på!

Selv skeiet jeg ut med litt vin og en drink i dag, men er fortsatt i ketose. Det var positivt. Merker også at jeg har mindre sug etter røyk. Det ville være en Guds gave om jeg klarer å slutte...

Gammel 17-07-10, 08:59   #43
Kinemoren
Nytt Medlem

Hvor: Rogaland
Alder: 42
Kinemoren er på en erverdig vei

Har når gått på kuren i en uke og i dag viste vekten at jeg har gått ned 2kg allerede!! Sikkert bare vann, men jeg velger å tenke positivt så jeg innbilder meg selv at det kun er mage- og lårfett som er borte! Målte meg ikke for en uke siden, så jeg vet ikke om jeg har gått ned i cm. Men jeg har målt nå, så da har jeg mer å sammenligne med ved neste måling!

Spiste litt jordbær i går, og tror dermed at jeg kom over karbohydratgrensen. Er i ketose fortsatt ser det ut til i følge stixen, men jeg har jo lest at den kan slå ut positivt så tidlig på morningen uansett. Noen som vet hvor lang tid det tar fra utskeielsen fant sted til stixen blir negativ og man er ute av ketosen?

l
Kinemoren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 20:03   #44
Smugspiser
Medlem

Hvor: Bergen
Smugspiser er på en erverdig vei

Hei! Jeg føler ikke ketolyse kuren, men begynte på lavkarbo for 4 dager siden.. Så håper at det er greit at jeg melder meg inn her?

Har gått ned drøye 2 kg på disse fire dagene. Og føler at det går veldig greit ellers og, men har hatt hodepine og vært slapp i dag, vet ikke om det er kosten som gjør det. Tok en blund og det hjalp da..

Opprinnelig lagt inn av annex, her.

Selv skeiet jeg ut med litt vin og en drink i dag, men er fortsatt i ketose. Det var positivt. Merker også at jeg har mindre sug etter røyk. Det ville være en Guds gave om jeg klarer å slutte...

Ja, jeg merker at jeg ikke har så lyst på røyk.. Må nesten "tvinge" meg til å røyke.. Kommer vel av vane tenker jeg..

Smugspiser er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å leve etter LCHF.. Nybegynner Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 20:14   #45
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Mizzme, her.

JEG SPRAKK IDAG

Drit i den sprekken da - hovedsaken her er jo at du ikke ble skadet! Og for en tosk som bare kjørte videre!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 21:19   #46
taxidama
Nytt Medlem

taxidama er på en erverdig vei

jeg skriver en luten snutt her jeg også da.
jeg begynte for 3 dager siden,og startvekta var 137.5 kg. (ALT FOR MYE)
mye har skjedd på de 3 dagene på kur.
jeg har ikke sukkerog salt kick. jeg greier ikke å spise slike store porsjoner som før. i dag har jeg fått masse energi! og på disse tre dagene har jeg gått med 2,9 kg!
jeg kom i ketose etter 2 dager, så dette ser ut som om det skal gå bra fremover.

mitt store mål er å bli gravid, noe som vi ikke får til akkurat nå, siden jeg er så stor. så jeg håper at dette skal være mulig å få til om en stund!

taxidama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-07-10, 22:01   #47
Megvel
Seniormedlem

Megvel sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Heihei!
Jeg er tilbake på lavkarbo etter at jeg, som vanlig, har gått opp i ammeperioden. Nå skal det kjøres fedon-kur en stund til jeg blir glad i midjen min igjen. Jeg beliter meg på 74 kg. Vil gjerne se noe som begynner på 6...

Taxidama, det er så mange som har hatt tremåneders "opphold" i ketolyse (eller liknende), vi er blitt kjent og så BAM "oups, jeg er visst gravid, jeg som ikke kunne bli det...". Så lykke til der, det kan gå fortere enn du kan ane!

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 00:06   #48
taxidama
Nytt Medlem

taxidama er på en erverdig vei

tusen takk for den oppmuntringen! jeg håper så inderlig at dette skal skje snart, så jeg skal være kjempeflink til å være i ketose.
var i butikken i dag, og det frista ikke i det hele tatt når jeg traska gjennom sjokoladerekkene... Det er strålende for meg!

taxidama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 00:23   #49
nisse
Medlem

nisse sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
nisse er på en erverdig vei

Jeg medler meg inn hos dere. Har vært på ketolyse før (februar-april) Har gått ned 9kg og opp nesten alt igjen...
Lykke til alle sammen

nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 16:37   #50
Sunroad78
Medlem

Hvor: Larvik
Alder: 47
Sunroad78 er på en erverdig vei

Hei hei
Eg starta onsdag 14. juli og er no på dag 5. Det går strålandes, har ikkje kjent meg så pigg på 10-12 år Startvekta mi var på store 115 kg og eg har allereie gått ned 5,1 kg, på 5 dagar, er det mogleg???

Eg prøvar å gå 30 min tur kvar dag og ein lengre tur ein gong i veka. Har gått 6 km på 1 time og 15 min i dag og svømt i roleg tempo i 20-30 min etterpå.

Elles prøvar eg å ligge på mellom 10-20 karbo kvar dag. Drikker rundt 4-5 liter vatn og har ikkje smakt alkohol eller snop/godterier på desse dagane, men har også slept å ha søthunger og har heller ikkje vore svolten desse dagane.

Det store målet er å kome seg ned på mellom 70-75 kg. Første delmål er å kome seg under 100 kg og så er det å ta kg for kg jamt og trutt. Eg har brukt 10-12 år på å legge på meg alle desse kiloa, så eg er forberedt på å bruke år på å kome ned på akseptabelt nivå.

Eg har PCOS (sannsynligvis, held på å utrede i skrivandes stund) og er antagelegvis isulinresistent, så tidlegare har det vore halvhjerta jo-jo slanking på denne stakkars store kroppen. Etter å ha lest boka til Sofie Hexeberg, så gjekk eg direkte på Meny å kjøpte boka Slank på ketolyse (eller kva den heiter) og desse har eg lest frå perm til perm to gongar, pluss surfa mykje på forumet her... Skal faktisk til Oslo i august å få hjelp av dr. Hexeberg. Har bestemt meg for at dette skal eg klare, koste kva det koste vil og skjønte då fort at her måtte eg ha hjelp av profesjonelle.

Etter nådt mål, så er det over på lavkarbo resten av livet

Sunroad78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - 50-100 gr kh pr dag Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kaffetråd nøtta Smoothies / drikke 7 23-02-11 09:09
Spinat-tråd mofe Middag 17 29-06-07 14:08
MCT tråd? Distrea Spørsmål og svar 2 30-05-07 18:21

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:56.