Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Belønninger som motivasjon?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 19-07-10, 19:39   #26
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Belønninger som motivasjon?

Opprinnelig lagt inn av Trulte67, her.

Tidligere hadde Zizzi ihvertfall ganske små str, men jeg vet ikke om de har endret på det og fjernet de små str.
Jeg er motsatt av deg, jeg trives best i butikker/avdelinger hvor det er masse klær som er for store til meg istedet for små....

Og jeg som eeelsker Zizzi for der kan jeg kjøpe klær i størrelse S istedet for XL som jeg må i andre butikker? Zizzi her nordpå er deff klær ment KUN for store damer, ala meg

Gammel 19-07-10, 19:40   #27
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Forsåvidt, men i motsetning til de fleste spesialbutikker har de helt ok utseende klær til en overkommelig pris Fra str 42 og oppover.

Gammel 19-07-10, 19:43   #28
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Queen of Wands, her.

Mange av Kappahls klær i store størrelser syns jeg er fæle, men det hender jeg stikker innom der også. Jeg har en slags motvilje mot å gå i butikker som er KUN for feitiser, det er det Zizzi er, er det ikke? En grense jeg ikke har villet krysse om du skjønner... Og forhåpentlig vil det snart være uaktuelt pga. at jeg ikke trenger "spesialklær" lenger.

Feitiser???? Hallo!! NÅ ble jeg fornærma! Jeg er formfull og jeg er flott! Også sambo elsker kroppen min og jeg handler ofte på Zizzi! Jeg synes de har mye sprekt der...

Gammel 19-07-10, 23:09   #29
Queen of Wands
Medlem

Queen of Wands sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Queen of Wands er ny på veien

Hehe, ikke meninga å fornærme noen her, jeg er selv en av målgruppa deres. Ja, det kan godt hende de har fine klær, men jeg er slik at jeg har kjøpt minst mulig klær fordi jeg ikke har villet slå meg til ro med vekta mi. I en eller annen tråd her (som dere sikkert ikke husker, ikke jeg heller ), nevnte jeg vel at jeg gikk opp 15 kg på et år (fra ca april i fjor til april i år) pga. diverse belastninger, og var overvektig fra før også da... Det å være for tung har aldri føltes som noe jeg ville fortsette med om dere skjønner... Hadde jeg vært overvektig og fornøyd skal dere ikke se bort fra at jeg hadde kjøpt klær, både på Zizzi og andre steder. Syns det er veldig bra at folk steller bra med seg selv, selv om jeg ikke er så flink til det. Det er planen å bli flink til det, håper. I dag har jeg stelt neglene mine og dekorert meg med neglelakk for første gang på flere måneder, ikke verst bare det!

5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 23:11   #30
Queen of Wands
Medlem

Ja, det glemte jeg... Det å gå på butikker som spesialiserer seg på overvektige hadde for meg vært å akseptere min tilstand på en måte. At jeg er (og skal fortsette å være) overvektig. Det er bare slik jeg tenker, kanskje ikke helt logisk men men. Jeg syns selvsagt at det er bra at det finnes spreke klær i alle slags størrelser. Håper dere skjønner...

5 kg til påske
Gammel 19-07-10, 23:13   #31
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Syns det er veldig bra at folk steller bra med seg selv, selv om jeg ikke er så flink til det.

Det er en velkjent sak at positivitet drar positivitet. Når man gjør hyggelige ting for seg selv, eller føler seg tilpass, vil kroppen slippe stresset, noe som igjen gjør det lettere å gå ned i vekt. Dessuten SER man mye slankere ut når man trives, selv om man veier akkurat det samme..

Gammel 19-07-10, 23:16   #32
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Jeg skjønner deg faktisk veldig godt! Jeg synes også det er flott at det finnes fine klær i alle størrelser, men jeg har sverget på at jeg aldri mer skal kjøpe et plagg som er større enn 42/L, uansett. Nå er jeg stort sett en 40/M, men det er bare et (teit?!) prinsipp. Jeg ville heller ikke akseptere at jeg var så stor at jeg ikke kunne handle andre steder enn XLNT og BiB, men det måtte jeg stort sett om jeg skulle ha basisklær. (Men jeg aksepterte faktisk at det var tilstanden akkurat da, ikke at det skulle være sånn). Dit vil jeg aldri igjen . Men, og dette er et stort poeng, da snakker jeg bare for meg selv. Dette er viktig for meg .

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 23:16   #33
Queen of Wands
Medlem

Helt enig med deg! Det er jo derfor jeg vil prøve å belønne meg selv også, bare synd jeg har så sære ønsker! Finner ingen sko jeg liker bortsett fra noen jeg har sett på nettet, og når det kommer til stykket så passer de kanskje heller ikke... Men jeg SKAL skjerpe meg med utsendeet, det er nok veldig viktig tror jeg.

5 kg til påske
Gammel 19-07-10, 23:18   #34
Queen of Wands
Medlem

Oops forrige post var svar til Carisma, skulle nok sitert henne. Photoobscura, da tenker vi nok nøyaktig likt angående dette, som jeg skulle sagt det selv.

5 kg til påske
Gammel 19-07-10, 23:23   #35
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Jeg skjønte det .
Men, det har vært viktig for meg å prøve å se bra ut og pynte meg hele veien, altså. Det er en god ting, nettopp fordi det får en til å føle seg bra, uansett størrelse. Heldigvis er jeg velsignet med gode omsyingsevner, og er en sucker for 2. hand og loppis. Mye spennende man kan mekke da, uten å måtte henge seg opp i størrelser i så stor grad (samt at størrelsene var litt rausere for 30-40 år siden ).

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 19-07-10, 23:29   #36
Queen of Wands
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg skjønte det .
Heldigvis er jeg velsignet med gode omsyingsevner, og er en sucker for 2. hand og loppis. Mye spennende man kan mekke da, uten å måtte henge seg opp i størrelser i så stor grad (samt at størrelsene var litt rausere for 30-40 år siden ).

Finner du ting på second hand altså? Da jeg bodde i Oslo (tilbake i det forrige årtusen) sysn jeg stort sett bare de fine kjolene var i størrelse 34 og slikt, vanskelig å sy om da. MEN jeg fant da noe... Gøy med unike klesplagg ja.

5 kg til påske
Gammel 20-07-10, 00:15   #37
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Kjøper KUN klær på vero moda, bik bok, Lene V og sånne plasser nå. Ikkeno mer cubus og lindex

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 00:26   #38
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Finner du ting på second hand altså? Da jeg bodde i Oslo (tilbake i det forrige årtusen) sysn jeg stort sett bare de fine kjolene var i størrelse 34 og slikt, vanskelig å sy om da. MEN jeg fant da noe... Gøy med unike klesplagg ja.

Det er i grunn litt diverse, men jeg har sydd ut en del kjoler. Kjørte skikkelig polyesterkjolehippiestil da jeg var midt i tjueårene, og da jeg stort sett gikk i kooorte kjoler (pene slanke bein har jeg alltid hatt, uansett vekt, viktig å vise fram det man har ), så kunne jeg ta stoff fra lengdene og sy kjolene ut. Jeg så nok ut som en slags Mama Cass, men det fikk nå være .

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 20-07-10, 01:01   #39
Queen of Wands
Medlem

Skjønner. Da er du nok litt flinkere til å sy enn meg.

5 kg til påske
Gammel 20-07-10, 10:04   #40
sistegang
Seniormedlem

sistegang sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Alder: 62
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Når (ikke hvis ) jeg runder 0,1 tonn skal jeg kjøpe meg en 10" minidatamaskin. Ikke at trenger jeg den, men jeg har så lyst på en sånn. Klær er ikke riktig belønning for meg, uansett hva jeg har på meg, så ser jeg ikke bra ut.Derfor er jeg nøye med hår og sminke. Sjøl om jeg er feit, skal jeg ikke se ustelt ut.

sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 11:16   #41
Queen of Wands
Medlem

Ja, det kan jo også være et alternativ. Imidlertid tror jeg at jeg trenger å lære meg å kjøpe klær før jeg når målvekta mi. Tror kanskje det kan bli vanskelig å plutselig begynne å kle seg skikkelig når jeg blir 63 kg...

5 kg til påske
Gammel 20-07-10, 16:51   #42
Queen of Wands
Medlem

Da fant jeg sko! Hurra! Skulle egentlig vente til jeg var 95 kg (900 gr til), men når de plutselig var der så... jeg måtte bare slå til! Kjøpte meg nye solbriller, strømper, T-skjorte OG neglebåndskrem også da. Skikkelig skjemme bort seg selv dag ble det i dag... Sitter her med ansiktsmaske, og etterpå skal jeg fjerne litt hår og hva ellers det er som trengs. Tror skoene ga meg et skikkelig push i riktig retning. På bildet har jeg selvfølgelig joggebukse... Ikke det lekreste, men men...

Vedlagte bilder
Filtype: jpg nye sko!.jpg (572,9 KB, 27 visninger)

5 kg til påske
Gammel 20-07-10, 17:02   #43
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Kjempesøte! Så bra at du fikk shoppet litt .
Jeg har selv kjøpt to nye søttitallskjoler på UFF i dag. Har sydd om den ene nå og har den på meg, den er tomatrød og jeg har matchende leppestift og neglelakk, og eneste grunnen til belønning er at jeg har bursdag. . Ellers har jeg jo gått ned omtrent 23 kg til sammen, da, og ikke belønnet meg selv for det før.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 20-07-10, 17:11   #44
Trulte67
Medlem

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 58
Trulte67 er på en erverdig vei

Tøffe sko!

118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 17:12   #45
Queen of Wands
Medlem

Pynting er bra! Når det gjelder shopping fikke jeg opplevelsen av at det liksom gikk av seg selv når jeg først fikk kjøpt de skoa... Sko som glidemiddel...

5 kg til påske
Gammel 20-07-10, 17:14   #46
Queen of Wands
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Trulte67, her.

Tøffe sko!

Takk Var litt i tvil om det med lakk da, men hvis jeg skulle ha svarte måtte jeg ta det. Har jo hatt svarte lakksko før, og de holdt seg fine de. Det skal jo være kvalitet dette her, satser på det. Det slår i alle fall de fake crocsene mine.

5 kg til påske
Gammel 20-07-10, 17:15   #47
Fofa
Seniormedlem

Fofa sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Alder: 45
Fofa er ny på veien

Huff...jeg shopper altfor mye!! Selv om jeg ikke har mye å belønnes for om dagen...
Grattis med dagen, Photo!!

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 22:08   #48
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Skulle kjøpe meg nye sko MED STILETT, men dustebutikkene hadde ingen lukka sko med høye hæler som ikke var størrelse 40 og over

Hilsen 36, 5 i sko!

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 22:18   #49
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Da fant jeg sko! Hurra! Skulle egentlig vente til jeg var 95 kg (900 gr til), men når de plutselig var der så... jeg måtte bare slå til! Kjøpte meg nye solbriller, strømper, T-skjorte OG neglebåndskrem også da. Skikkelig skjemme bort seg selv dag ble det i dag... Sitter her med ansiktsmaske, og etterpå skal jeg fjerne litt hår og hva ellers det er som trengs. Tror skoene ga meg et skikkelig push i riktig retning. På bildet har jeg selvfølgelig joggebukse... Ikke det lekreste, men men...

Skoa er knallflotte!! Bortsett ifra at jeg får angst av slikesløyfer... Ville ha bytta ut skolissene jeg.. Men skoene var råknall!!

Gammel 21-07-10, 11:48   #50
Martef
Nytt Medlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 34
Martef er på en erverdig vei

Jeg har ikke noe belønningsystem enda, synes det er belønning i seg selv bare det å kunne se seg i speilet og være litt mer fornøyd enn det man var måneden før!

Martef er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gi meg motivasjon! alvepiken Mer enn 30 kg overvekt 7 08-08-09 18:36
Motivasjon Hege_ Generell diskusjon 0 09-07-08 21:36
Hva er det som gir motivasjon? Kula Generell diskusjon 21 12-04-07 21:19

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:14.