Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kan jeg ha gått opp i vekt?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-07-10, 14:46   #26
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg ha gått opp i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Debz, her.

oops, nå har jeg lest gjennom det jeg skrev, uff for noe dårlig grammatik. Sorry dere, som du ser jeg er ikke norsk... Men dere skjønner nok hva jeg mener

Du skriver kjempebra norsk! Du skriver mye bedre norsk enn mange nordmenn under 25 år i dag... eller ? Jeg har ikke merket noe til at du ikke er norsk ut fra rettskrivingen din i alle fall.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 14:49   #27
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg ha gått opp i vekt?

Takk takk, det blir litt "julekalender" prat innimellom men så lenge jeg gjøre meg forstått så er det greit nok

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 14:56   #28
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 57
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg ha gått opp i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Debz, her.

oops, nå har jeg lest gjennom det jeg skrev, uff for noe dårlig grammatik. Sorry dere, som du ser jeg er ikke norsk... Men dere skjønner nok hva jeg mener

Ikke norsk? Ikke noe jeg ville gjettet ihvertfall.
Dessuten så er jeg ikke såååå mye yngre enn deg, og klarer jeg å helle i meg fløte og tenke at det er slankende, så klarer du! Men når det er sagt, så ville jeg aldri klart å omstille meg til å tenke på karboer istedet for kcalorier hvis jeg ikke hadde vært halvt sykemeldt. Det var en stor prosess for meg.

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 15:13   #29
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg ha gått opp i vekt?

Alder har nok lite å si, annet enn at det rett og slett kan gå saktere, ettersom metabolismen endrer seg med alderen. Jeg synes det ser ut som du spiser greit med fett, egentlig. Jeg er veldig liberal på fett, men jeg pøser ikke på. Men bruker en del smør, spiser de feteste kjøpttypene, en del egg etc. Jeg følger ingen spesiell diett lenger, men er som regel i ketose.
Jeg syntes også magen min plutselig ble større da jeg begynte å gå ned, for det var ikke magen som var hovedproblemet, trodde jeg. Det viste seg i grunn at det mest var fordi jeg minsket over midja og sånn, så magen ble rett og slett mer framtredende . Målebånd er lurt!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 15:52   #30
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Kan jeg ha gått opp i vekt?

Takk for oppmuntring, Georgine!!
Jeg synes jo jeg ser ut som at jeg har gått ned i vekt, så det va virkelig et slag i trynet at vekta viste nesten 10 kg mer enn jeg trodde...!!!
Men jeg skal prøve å la være å veie meg så mye fremover...får vel heller investere i et måleband
Så, ang fettet...skal jeg fortsette med Cocosa-kaffen min??? eller kan det bli for mye?

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 16:13   #31
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg ha gått opp i vekt?

kanskje du skal sjekke på den vekta du pleier å veie deg på, om du faktisk har gått opp, før du begynner å rote med en plan som fungerer for deg?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 16:19   #32
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Kan jeg ha gått opp i vekt?

Jeg ga den gamle vekta mi til min søster... Så i dag har jeg vært der å sjekka. Jeg veide sånn ca like mye (0,5 kg forskjell)som sist jeg veide meg på den(for 3 uker siden). Men nå hadde jeg klær på, og hadde drukket en kaffe..vet ikke hvor mye utslag det kan gi.. Men, i så fall kan det jo se ut som at jeg ihvertfall ikke har gått opp noe..

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 16:21   #33
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg ha gått opp i vekt?

1 kopp kaffe er vel ca 200 gram og klær veier endel sånn tilsammens, så du har nok gått ned

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 16:28   #34
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Kan jeg ha gått opp i vekt?

Halleluja!! hehehe
Trodde virkelig ikke det var mulig at det var SÅÅÅ stor forskjell mellom vekter.
Men uansett, om det er den nye vekta som viser rett, så er jo ikke 98 kilo noe pent nummer... Jeg vet jo at jeg nok helt sikkert har bygget et par kg med muskler...men likevel... 98 kilo er altfor mye.. Jeg satser på at jeg er på rett vei, og fortsetter som jeg har gjort nå disse ukene. Pakker Cocosa med meg i kofferten når jeg vender nesa mot Spania i morgen regner med jeg finner det der nede også, men så slipper jeg å stresse med det de første dagene

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 18:59   #35
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg ha gått opp i vekt?

God tur!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 19:04   #36
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg ha gått opp i vekt?

Det skal nok litt mer tid til for å pakke på seg et par eller til og med èn kilo muskler

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 20:31   #37
tøtta75
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 3
tøtta75 er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg ha gått opp i vekt?

Fiberrik m/solsikkefrø inneholder 2,7 g karber pr. stk og rugsprø med havre inneholder 6 kh pr. stk, så om du er i ketose kan du ikke fråtse i slike, men litt kan du unne deg. Jeg hadde nok ikke holdt lenge i ketose tror jeg for jeg er veldig glad i slike og spiser gjerne 2-3 av hver om dagen. Det blir uansett ikke mer kh enn 1-2 vanlige brødskiver.

Jeg trodde vi skulle trekke fra kostfiber fra antall karbs. Da blir såfall en skive fiberrik m/solsikke 0,5 karbs siden kostfiber er 2,2 g. Stemmer ikke dette?

tøtta75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 20:58   #38
Tropika
Medlem
 
Tropika sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 316
Tropika er ny på veien

Sv: Kan jeg ha gått opp i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Debz, her.

Dere er helt topp, jeg setter veldig pris på alle hjelp! Jeg skal prøve de fiberrik, det gjøre det litt lettere å spise. Jeg har alltids likte salat men det er noe annet når du kan ikke ha noe annet enn det og kjøtt og fett. Spesielt når jeg hele livet har lært å ikke spise fett, så akkurat det der er litt vanskelig, men jeg skal stå på! Jeg er så bestemt å komme tilbake til normal at jeg skal ikke gi meg enda.. Jeg lurer litt på om kanskje jeg er for gammel for at dette kuren kan funker for meg, virker som alle her er ganske ung...men men jeg skal fortsette å prøve. Jeg skal også måle meg, men syns akkurat målingen er vanskelig. Er så vant til å holde inn magen at jeg få aldri en riktig mål hehe...

For gammel er du nok ikke. Min pappa på 56 har gått ned 20 kg siden januar på ketolyse

Tropika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 21:09   #39
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Kan jeg ha gått opp i vekt?

Opprinnelig lagt inn av tøtta75, her.

Fiberrik m/solsikkefrø inneholder 2,7 g karber pr. stk og rugsprø med havre inneholder 6 kh pr. stk, så om du er i ketose kan du ikke fråtse i slike, men litt kan du unne deg. Jeg hadde nok ikke holdt lenge i ketose tror jeg for jeg er veldig glad i slike og spiser gjerne 2-3 av hver om dagen. Det blir uansett ikke mer kh enn 1-2 vanlige brødskiver.

Jeg trodde vi skulle trekke fra kostfiber fra antall karbs. Da blir såfall en skive fiberrik m/solsikke 0,5 karbs siden kostfiber er 2,2 g. Stemmer ikke dette?

Fibrene er allerede trukket fra, slik er det på alle norskmerkede varer. Derfor er det 2,7 som er det rette tallet å telle med.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 21:14   #40
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg ha gått opp i vekt?

Takk til alle sammen for alle god råd her, for ikke å snakke om alle snille komentarer om språket mitt...eller er det min?? lol Der ser du...Jeg setter virkelig pris på det. Ja Trulte67, det er ikke lett å bare glemme kaloriene, men jeg blir bare forvirret og stresset når jeg prøver å telle karbs, kalorier, fett innhold osv...Jeg jobber 100% og vil gjerne slippe å tenke så mye når jeg kommer hjem... Og takk Tropika, det var positivt for meg da. Photobscura, du har gitt meg masse god råd og hjelp, takk. Tror ikke jeg kan skylde på at jeg får kurver og derfor størrer magen, jeg har øst ut på sidene også dessverre. Jeg skal prøve å måle meg men det sitter i hodet å holde inn magen - har gjort det i mange år, til og med når jeg var tynn. Klarer ikke å få ei riktig mål, men skal prøve igjen.

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 21:28   #41
tøtta75
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 3
tøtta75 er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg ha gått opp i vekt?

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.

Fibrene er allerede trukket fra, slik er det på alle norskmerkede varer. Derfor er det 2,7 som er det rette tallet å telle med.

Tusen takk for oppklaringen

tøtta75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 21:48   #42
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 57
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg ha gått opp i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Debz, her.

. Ja Trulte67, det er ikke lett å bare glemme kaloriene, men jeg blir bare forvirret og stresset når jeg prøver å telle karbs, kalorier, fett innhold osv...Jeg jobber 100% og vil gjerne slippe å tenke så mye når jeg kommer hjem... .

Jeg tenker aldri på kalorier, fett, eller annet innhold i maten lenger, KUN på karboer. Hvis ikke, ville jeg aldri fått kjøpt mat, det er vanskelig nok å sette seg inn i uten å måtte pugge hele innholdet på hver vare.

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 21:50   #43
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg ha gått opp i vekt?

Helt enig...det ser ut som det funker for deg! Jeg bare krysse fingrene og håper for deg beste.

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 23:10   #44
Kira71
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 62
Kira71 er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg ha gått opp i vekt?

Til Fofa: Ja, det er nok surt hvis den virkelige vekten din er 98, ikke 93, eller hva det nå var, men husk at ingen går faktisk rundt med et skilt rundt halsen med vekten på... Det viktigste er jo at du går ned? Jeg har gått på ketolyse i tre måneder. Gikk ned et par kilo første uken og var bare SÅ glad, men så stod det stille i sånn ca en måned.... men jeg gav ikke opp, og nå har forbrenningen endelig fått fart på seg! Så det gjelder å holde ut.

Uansett om en går på ketolyse eller annen diett, så er det faktisk ikke FETTET som gjør at en legger på seg, det er for mange kalorier. Så en legger ikke automatisk på seg om en spiser mye fett. For selv om en går på ketolyse må man forbrenne det man spiser. Spiser man for mange kalorier, legger man på seg. Når det er sagt, ER det faktisk ikke nødvendig å telle kalorier, bare passe på å faktisk spise til en er mett, ikke mer. Jeg har talt kalorier et par dager for moro skyld, kom faktisk bare til rundt 1500-1800 selv om jeg spiste både bacon til frokosten, bernaisesaus til middagen og rømme til lunsjen. Men når man er i ketose er det viktig å spise nok fett, det er jo nettopp fett kroppen trenger for å holde forbrenningen i gang.
Ble litt rotete det her... hovedpoenget mitt er i hvert fall å si at man ikke bør gi opp etter bare noen uker. Man har brukt mange år på å komme opp i vekten en har, da TAR det tid å komme ned. Det er slett ikke alle som raser ned i vekt de første ukene, selv om en del gjør det. Men alle vil gå ned hvis en holder dietten og holder ut

Kira71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 23:22   #45
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Kan jeg ha gått opp i vekt?

Takk skal du ha Kira71
Jeg skjønner hva du mener!
Min tanke i utgangspunktet var ikke det at det var såååå viktig å rase ned fortest mulig i vekt(selv om jeg jo ønsker å gå ned), men dersom jeg faktisk hadde LAGT PÅ MEG, måtte jeg stille spørsmål om ketolyse var feil for meg..om det ikke funker på meg, liksom. Jeg kommer til å spise max 15 gram karbo fremover, også heller måle med måleband eller noe, for å "holde et øye med utviklingen/resultater".

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 23:34   #46
Kira71
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 62
Kira71 er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg ha gått opp i vekt?

ja, jeg skjønner godt du ble frustrert. Jeg veide meg forresten hos min søster for et par uker siden, da hadde jeg ikke veid meg på en uke hjemme. Jeg hadde gått ned seks kilo, i følge den vekten... neste morgen hjemme var jeg gått ned 1,1 den uken, så jeg var jo LITT skuffet.. hadde håpet min søsters vekt ikke var SÅ feil Men jeg kan garantere deg at hvis du spiser maks 15 karber om dagen, spiser deg mett men ikke mer til hvert måltid, og hvert måltid inneholder fett, så er det faktisk så godt som umulig å ikke gå ned over tid. Å legge på seg reellt fem kilo på tre uker vil jeg tro er fysisk så godt som umulig, uansett hva en hadde spist. Jeg har hatt uker med pluss på ketolyse, men en GÅR ned over tid. Cocosa spiser jeg noen ganger flere spiserskjeer av (tilsetter i middag + har laget med cocosagodt), det er jo kjempesunt, og bidrar faktisk til å øke forbrenningen. Så kos deg med den du!

Kira71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 23:39   #47
Alt med måte:)
Juniormedlem
 
Alt med måte:) sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Elverum
Innlegg: 24
Alt med måte:) er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg ha gått opp i vekt?

Må i cm ikke ivekt, har mye å si......

__________________
Jeg er i mål 63 kilo Veide 74 siden september med ketolyse. herlig
Alt med måte:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ikke gått ned i vekt enda ... frkDoug Ketolysekuren 4 23-02-10 08:23
Du har gått ned i vekt ... Shrinking Line Livets lyse side 10 30-11-09 11:16
Jeg har gått ned i vekt Nuppe Lavkarbo generelt 3 21-08-09 15:42
Gått OPP i vekt! Labomba Lavkarbo generelt 15 27-01-09 14:48
Har gått noe opp i vekt. Noen tips? terry Lavkarbo generelt 1 05-03-08 12:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no