Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Skal ikke sulten bli borte?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 14-07-10, 15:40   #1
Rocky-Balboa
Juniormedlem

Medlem siden: May 2010
Rocky-Balboa er på en erverdig vei

Skal ikke sulten bli borte?

Jeg leser rundt omkring om ketolyse at man skal føle seg mindre sulten etterhvert, men jeg føler meg ofte sulten selv om ketostick'ene de to siste kveldene har hatt (svake) utslag...begynte for en uke siden, og spiser forholdsvis normale (lavkarbo)mengder mat så skjønner ikke helt dette.

Noen som opplever dette, eller vet om det kommer til å gi seg?

Rocky-Balboa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: N/A Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 16:15   #2
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 47
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Skal ikke sulten bli borte?

Får du i deg nok fett? Og drikker nok vann?

Fettet holder energinivået oppe og mett lengre. Og av og til føles faktisk tørste ut som sult....

Mål til påske:

StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 17:24   #3
Fofa
Seniormedlem

Fofa sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Alder: 45
Fofa er ny på veien

Jeg holder på å hjelpe mine foreldre å legge om kostholdet for tiden..har holdt på i noen uker, og de er i ketose. Men spesielt min mor klager på det samme som deg..hun sier at hun ikke er like sulten som før, men hun går fortsatt rundt å har lyst på mat. Jeg vet bare med meg selv at når jeg er i ketose, så mister jeg sultfølelse(kun sulten hvis det har gått masse timer siden sist jeg spiste), og jeg mister interesse generelt for mat..
Men også der er vi jo alle forskjellige. Det kan jo hende at du må gi det litt med tid..vet at for mange kan det gå lengre tid enn for andre..
Forøvrig, så har min mor nå begynnt å ha en ts Cocosa i kaffen om morgenen. Etter at hun begynnte med det, er hun mye mindre sulten. Så det kan jo ha noe med at du ikke får i den nok fett??

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 17:40   #4
StegforSteg
Seniormedlem

StegforSteg sin avatar

Hvor: Kristiansund
Alder: 47
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Det er også litt psykisk, at mat tidligerer har vært erstatter for så mangt

Mål til påske:

StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-07-10, 19:43   #5
Rocky-Balboa
Juniormedlem

Medlem siden: May 2010
Rocky-Balboa er på en erverdig vei

Takker for svar. Tanken har faktisk streifet meg at jeg kanskje ikke spiser nok fett, så kan prøve å få inn litt mer av det også se om det hjelper.

Håper det i hverfall, ellers blir det lett å sprekke på dette her.

Rocky-Balboa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: N/A Svar med sitat
Gammel 15-07-10, 00:09   #6
Sugarpill
Pauset

Sugarpill sin avatar

Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 41
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Det er ikke en selvfølge at man mister appetitten når man er i ketose, selv om mange gjør det. Jeg mister ikke appetitten etter ukesvis i ketose- appetitten min blir riktignok redusert av økt protein og fett-inntak og stabilt blodsukker, men om jeg spiser 75 g kh med lav GI eller er i ketose utgør ingen forskjell.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 22-07-10, 14:00   #7
tins
Juniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 35
tins er på en erverdig vei

Jeg har bare så vidt begynt på Ketolyse-dietten, og jeg merker det nå på den andre dagen at metthetsfølelsen holder seg mye lengre. Det gikk 5 timer i mellom frokost og lunsj i dag, og da jeg oppdaget det spiste jeg egentlig bare fordi det ikke skulle gå så lenge i mellom hver måltid. Men det er nok veldig individuelt hvordan de forskjellige kroppene våre fungerer :-)

Jeg har alltid vært av den typen som får helt syke sukkerkick i tide og utide og som går å småspiser på noe hele tiden, det kan vel også være grunnen til at jeg nå måtte ty til nok en diett... Men nå (jaja, det har bare gått to dager) har jeg ikke den følelsen i det hele tatt :-D

tins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-07-10, 00:06   #8
Namba
Seniormedlem

Namba sin avatar

Namba er på en erverdig vei

Jeg var fortsatt sulten den første uka eller to, men siden da har jeg for det meste vært mett og god og ikke hatt så lyst på mat. MEN så er det suget da... Jeg brukte lang tid på å lære meg forskjellen mellom sult og sug, og fortsatt etter over fem måneder hender det at jeg blander sammen de to...

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er syk og ikke sulten Sincity Spørsmål og svar 9 21-05-10 09:01
Sugen på mat, men ikke sulten Licota Lavkarbo generelt 3 01-03-10 19:38
Ikke sulten lenger marithja Generell diskusjon 15 15-10-09 10:59
Ikke sulten ... isabella Lavkarbo generelt 14 10-10-08 14:55

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:43.