Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Juniormedlem
Medlem siden: May 2010
![]() |
Skal ikke sulten bli borte?Jeg leser rundt omkring om ketolyse at man skal føle seg mindre sulten etterhvert, men jeg føler meg ofte sulten selv om ketostick'ene de to siste kveldene har hatt (svake) utslag...begynte for en uke siden, og spiser forholdsvis normale (lavkarbo)mengder mat så skjønner ikke helt dette. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: N/A
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 47
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skal ikke sulten bli borte?Får du i deg nok fett? Og drikker nok vann? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 45
![]() |
Sv: Skal ikke sulten bli borte?Jeg holder på å hjelpe mine foreldre å legge om kostholdet for tiden..har holdt på i noen uker, og de er i ketose. Men spesielt min mor klager på det samme som deg..hun sier at hun ikke er like sulten som før, men hun går fortsatt rundt å har lyst på mat. Jeg vet bare med meg selv at når jeg er i ketose, så mister jeg sultfølelse(kun sulten hvis det har gått masse timer siden sist jeg spiste), og jeg mister interesse generelt for mat..
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Hvor: Kristiansund
Alder: 47
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skal ikke sulten bli borte?Det er også litt psykisk, at mat tidligerer har vært erstatter for så mangt |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#5 |
Juniormedlem
Medlem siden: May 2010
![]() |
Sv: Skal ikke sulten bli borte?Takker for svar. Tanken har faktisk streifet meg at jeg kanskje ikke spiser nok fett, så kan prøve å få inn litt mer av det også se om det hjelper. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: N/A
![]() |
![]() |
#6 |
Pauset
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 41
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Skal ikke sulten bli borte?Det er ikke en selvfølge at man mister appetitten når man er i ketose, selv om mange gjør det. Jeg mister ikke appetitten etter ukesvis i ketose- appetitten min blir riktignok redusert av økt protein og fett-inntak og stabilt blodsukker, men om jeg spiser 75 g kh med lav GI eller er i ketose utgør ingen forskjell. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening
![]() |
![]() |
#7 |
Juniormedlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 35
![]() |
Sv: Skal ikke sulten bli borte?Jeg har bare så vidt begynt på Ketolyse-dietten, og jeg merker det nå på den andre dagen at metthetsfølelsen holder seg mye lengre. Det gikk 5 timer i mellom frokost og lunsj i dag, og da jeg oppdaget det spiste jeg egentlig bare fordi det ikke skulle gå så lenge i mellom hver måltid. Men det er nok veldig individuelt hvordan de forskjellige kroppene våre fungerer :-) |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
![]() |
Sv: Skal ikke sulten bli borte?Jeg var fortsatt sulten den første uka eller to, men siden da har jeg for det meste vært mett og god og ikke hatt så lyst på mat. MEN så er det suget da... Jeg brukte lang tid på å lære meg forskjellen mellom sult og sug, og fortsatt etter over fem måneder hender det at jeg blander sammen de to... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LKHF
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Er syk og ikke sulten | Sincity | Spørsmål og svar | 9 | 21-05-10 09:01 |
Sugen på mat, men ikke sulten | Licota | Lavkarbo generelt | 3 | 01-03-10 19:38 |
Ikke sulten lenger | marithja | Generell diskusjon | 15 | 15-10-09 10:59 |
Ikke sulten ... | isabella | Lavkarbo generelt | 14 | 10-10-08 14:55 |