Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Har ikke så mye søtsug lenge

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 26-07-10, 11:10   #1
sunnereliv
Medlem

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Alder: 52
sunnereliv er på en erverdig vei

Har ikke så mye søtsug lenge

Og jeg håper det varer. Er veldig innstilt på å spise sunnere. Mine ønsker om forbedring er: drikke biola (for jeg kan være plaget med luft i magen), spise litt frukt og bær, har tenkt til å bruke kesam vanilje til, spise mer grønnsaker (lage deilige salater og ha mye grønnsaker til middag evt. kvelds), drikke mye vann, urtete og grønn te er også bra, spise små og heller flere måltider fremfor få og store, tygge maten godt og spise langsomt - nyte maten (ikke stresse), spise magert kjøtt som kalkun, kylling, magert svinekjøtt o.l., spise fisk som laks, makrell, ørret, torsk, sild. Jeg har skiftet brød til Havrebrødet fra Bakers. Det er ekstra grovt og inneholder ikke så mange karbohydrater. Jeg har også tenkt til å kjøpe Fedonmuslien. Jeg skal spise litt nøtter. Også skal jeg fortsette med å trene regelmessig på treningssenteret og øke hyppigheten etterhvert. Når treningssenteret er stengt skal jeg gå turer og trene ute i frisk luft. Håper jeg får med meg noen for jeg liker ikke å trene alene. Synes det blir tyngre da.

sunnereliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbokontroll Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 11:22   #2
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Har ikke så mye søtsug lenge

Høres flott ut! Biola gjør meg til rene gasskraftverket, men vi reagerer sikkert forskjellig på den.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 14:20   #3
sunnereliv
Medlem

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Alder: 52
sunnereliv er på en erverdig vei

Det var rart for det skal jo hjelpe på magen.

sunnereliv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbokontroll Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 16:48   #4
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av sunnereliv, her.

Det var rart for det skal jo hjelpe på magen.

Nå spiste jeg fremdeles vanlig høykarbokost da jeg prøvde biola sist, var vel yoghurten jeg prøvde, mulig jeg hadde reagert annerledes på den nå når jeg ikke spiser sukker.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 26-07-10, 21:59   #5
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Luft i magen forsvinner som regel når man kutter ut brød og karbohydrater

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Søtsug som ikke gir seg. Går jeg på en sprekk nå? Novisa Ketolysekuren 18 14-09-09 22:17
Er det sunt å trene hardt med en gang når man ikke har trent på lenge? Tidligere bruker Trening 2 28-05-07 15:51
Hva skjer videre.. om ikke lenge. Elisabet Lavkarbo generelt 3 01-06-05 12:59

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:03.