Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Velkommen til Karbojunkie > Informasjon

Posting av oppskrifter på forumet

Informasjon Informasjon fra administrasjonen.

Sponsede koblinger:

Svar

Trådverktøy
Gammel 17-01-08, 13:26   #1
Nille
Administrator

Nille sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Posting av oppskrifter på forumet

For ordens skyld kan det opplyses:

Opprinnelig lagt inn av Jurist - spesialist i opphavsrett/Åndsverksloven

Det er ikke opphavsrett på oppskrifter, de ansees ikke å ha nok verkshøyde. Dog vil man havne i en gråsone om man tar andres oppskrifter og bruker de i markedsføring osv.

Dette finnes det en høyesterettsdom på.

Så lenge ingen tjener penger på de kan oppskrifter legges ut. Dog er det kotyme å navngi vedkommende som har laget oppskriften.

Hva utenlanske oppskrifter angår så har andre land, og da spesielt amerikanerne spesielt strenge og andre regler.

Forumledelsen forholder seg til Norsk lov som forklart ovenfor.

Presiserer og gjentar at det er kotyme å navngi hvor oppskriften kommer fra og forumledelsen ber om at dette gjøres her på forumet.

Admin.

Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~
and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins siden 1982 Svar med sitat
Sponsede koblinger:

Gammel 01-07-10, 14:41   #2
jae-ols
Medlem

jae-ols sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Midt-Norge
jae-ols er på en erverdig vei

Sv: Posting av oppskrifter på forumet

Så det er veldig strengt med å poste nye innlegg på forumet? Ikke for hvem som helst, må man lese alt som finnes av litteratur før man drister seg til å skrive noe? De fleste gidder ikke å lese en masse bøker. Å spørre er smart spør du meg.

jae-ols er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, så godt det lar seg gjøre Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 21:57   #3
Liana
Nytt Medlem

Liana sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Oslo
Alder: 24
Liana er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

(...)Presiserer og gjentar at det er kotyme å navngi hvor oppskriften kommer fra og forumledelsen ber om at dette gjøres her på forumet.

Admin.

Forstod ikke ordet "kotyme"...

Liana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ikke sikker enda... Prøver litt ut Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 22:14   #4
Kitt
Overvektig ikkerøyker

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 43
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Kotyme: det betyr noe sånt som "vanlig normal høflighet og "uskreven regel", eller normer..... eller god vane

Skrives vel strengt tatt kutyme.....

Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo så godt jeg kan! Svar med sitat
Svar

Sponsede koblinger:

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Posting av oppskrifter på forumet Nille Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 5 26-09-09 10:35
Oppskrifter wasabi Frokost og kveldsmat 1 09-11-06 10:33
Oppførsel på forumet Fedonisten Generell diskusjon 38 11-03-06 10:17
Utveksle oppskrifter Pontius Oppskrifter 2 15-08-05 23:23

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:40.