Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Julistarternes veietråd!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 02-08-10, 20:01   #76
unaturligslank
Medlem

unaturligslank sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Julistarternes veietråd!

Nå skrev jeg en kjempelang melding også forsvant alt, kjpt!

Var i en stor godtebutikk på norbysenteret, og på maximat.

Kjøpte sukkerfrie Werthers karameller, peberbolcher og blandede bolcher (drops i plastesker), dietorelle, cavalier sjokolade uten tilsatt sukker, marabou premium 70% (som jeg tror jeg primært skal bruke til kake/desserter) og Lindt creation 70% sjokolade (1 chocolate mousse og 1 cherry/chili)

På maxi hadde de også store poser fleskesvær (luftigere og uten den bløte fettranden som den norske har), søtningsmiddel og soyamel.

Dårlig utvalg på helsekostbutikkene der for oss på ketolyse, så ketolysebakemix m.m. skal bestilles på nett.

Mørk sjokolade må spises i små porsjoner (les på pakken og regn ut mengde), selv om den er sunnere må man begrense seg. Drops o.l. med kunstig søtning kan man få vondt i magen av, og for noen er det partystopper.

Mitt råd er å spise i små mengder og nyte det. Det handler ikke om å finne noe man kan sluke i store mengder, men noe man kan kose seg med en sjelden gang, og med god samvittighet, når fristelsen blir for stor.

(Eller når kjæresten ligger å gofler i seg og du nesten sprekker)

unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 22:01   #77
mallilen
Medlem

mallilen er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av annex, her.

Jeg er skeptisk....
har lest om for mange som melder at de blir vanvittig gærne i magen av svensk sukkerfritt godis....
.

Jeg mistenker at det virkelig kan være verdt det for min del, altså... Uansett har jeg ikke hatt noe problem med noen former for sukkerfritt godis tidligere, men vet jo ikke om det er det samme?

Opprinnelig lagt inn av unaturligslank, her.

Nå skrev jeg en kjempelang melding også forsvant alt, kjpt!

Var i en stor godtebutikk på norbysenteret, og på maximat.

Kjøpte sukkerfrie Werthers karameller, peberbolcher og blandede bolcher (drops i plastesker), dietorelle, cavalier sjokolade uten tilsatt sukker, marabou premium 70% (som jeg tror jeg primært skal bruke til kake/desserter) og Lindt creation 70% sjokolade (1 chocolate mousse og 1 cherry/chili)

På maxi hadde de også store poser fleskesvær (luftigere og uten den bløte fettranden som den norske har), søtningsmiddel og soyamel.

Dårlig utvalg på helsekostbutikkene der for oss på ketolyse, så ketolysebakemix m.m. skal bestilles på nett.

Mørk sjokolade må spises i små porsjoner (les på pakken og regn ut mengde), selv om den er sunnere må man begrense seg. Drops o.l. med kunstig søtning kan man få vondt i magen av, og for noen er det partystopper.

Mitt råd er å spise i små mengder og nyte det. Det handler ikke om å finne noe man kan sluke i store mengder, men noe man kan kose seg med en sjelden gang, og med god samvittighet, når fristelsen blir for stor.

(Eller når kjæresten ligger å gofler i seg og du nesten sprekker)

Ah, hør hør. Musikk i mine ører Jeg får stikke innom gottebiten på eurocash og håpe at jeg klarer å ligge unna Festkarameller og sure pærer

mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 00:27   #78
unaturligslank
Medlem

Hvis jeg kan, kan du og!!

unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 00:55   #79
unaturligslank
Medlem

Fant forresten dette i en tråd under lavkarbo generelt, tråden het pass deg for søtningsmiddel eller noe sånt. Anbefaler folk å lese både tråden og pakningen på eventuelt deilig lavkarbogodt som frister før det fortæres

"Her er en GI liste jeg fant av søtstoffer - sjekk alltid varedeklarasjonen og sørg for at den ikke inneholder noen av følgende stoffer.
Mannitol og Erythritol (Sukrin) er selvsagt lov ettersom GI er 0
Kan også legge til at aspertam, acesulfam K og sukralose er lovlige i en lavkarbodiett.
Tør ikke tenke på hvordan det skulle gått uten Cola Zero, da hadde jeg ikke vært å snakke til Colajunkie

Kilde: http://lowcarbdiets.about.com/od/wha...aralcohols.htm Opprinnelig lagt ut på forumet av mr.muscle, som jeg takker så mye

Gammel 03-08-10, 10:27   #80
COG3015
Juniormedlem

COG3015 sin avatar

Alder: 43
COG3015 er på en erverdig vei

Vekten står stille... :-( Såååå kjipt. Det er en jungel av råd og tips her inne, og noen er også litt motstridene, så akkurat nå kjenner jeg meg litt motløs...

COG3015 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 11:16   #81
unaturligslank
Medlem

Uff, det er ikke noen god følelse. Helt enig med deg, det er mye motstridende her inne, men slik er det, folk har ulike meninger. Det er veldig mye å lese og sette seg inn i, men får du lest en del kan du gjøre deg opp din egen mening og finne det som passer deg. Angående vektplatået ditt lurer jeg:

Hva har du spist?
Har du mosjonert?
Har du juksa?
Hvor lenge har vekten stått stille?

Det stopper opp av og til, men klarer man å holde ut starter vekta etterhvert å krype nedover igjen :-) Lykke til!

Gammel 03-08-10, 11:38   #82
Lillemeg1
Medlem

Medlem siden: Feb 2010
Lillemeg1 er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av COG3015, her.

Vekten står stille... :-( Såååå kjipt. Det er en jungel av råd og tips her inne, og noen er også litt motstridene, så akkurat nå kjenner jeg meg litt motløs...

Min har også stått stille noen uker.. men endelig ned 1,7kg siden sist uke

Lillemeg1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 11:43   #83
Dollsine
Gjest

Hei! Jeg blir så nysgjerrig på alle de artige symbolene som viser vektnedgang. Kan du tipse meg hvordan de lages??

Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 11:58   #84
Lillemeg1
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Hei! Jeg blir så nysgjerrig på alle de artige symbolene som viser vektnedgang. Kan du tipse meg hvordan de lages??

Trykk på den jeg har så kommer du inn på en side der du kan lage din egen. Når du har fylt inn det som skal fylles inn, kopierer du den ene koden som kommer opp, går inn i kontrollpanelet her på forumet, og limer inn koden i signaturen din.

Gammel 03-08-10, 13:08   #85
COG3015
Juniormedlem

COG3015 sin avatar

Uff, det er ikke noen god følelse. Helt enig med deg, det er mye motstridende her inne, men slik er det, folk har ulike meninger. Det er veldig mye å lese og sette seg inn i, men får du lest en del kan du gjøre deg opp din egen mening og finne det som passer deg. Angående vektplatået ditt lurer jeg:

Hva har du spist?
Har du mosjonert?
Har du juksa?
Hvor lenge har vekten stått stille?

Det stopper opp av og til, men klarer man å holde ut starter vekta etterhvert å krype nedover igjen :-) Lykke til!

Spiser nok ikke nok fett - sliter ikke med frokost/middag, men lunsj på jobben. 40 stykker som sitter og stirrer på "hun som spiser så fet mat"... Liker ikke å være på utstilling sånn.. Har kjøpt brød fra Spisdegslank.no, og har på ost/kjøttpålegg u/karbo og med fett, men tror ikke brødet er bra allikevel.

Har ikke juksa - veldig fornøyd med det. Trener ganske mye, så det kan jo være at svaret, men tror nok ikke at jeg får i meg nok væske. Vekten har stått stille i nesten 2 uker.

Skjønner at forskjellige ting virker på forskjellige mennesker, men grunnprinsippene må jo være de samme?

Gammel 03-08-10, 16:51   #86
unaturligslank
Medlem

Ang weight ticker, det er en link med gode forklaringer, google weight ticker lavkarbo så får du nok opp tråden.

Til COG3015: Hva med å ta med middagsrester på jobb, eller omelett/salat. I slikt kan man "lure" inn mye fett i form av kjøtt, ost, olje, hjemmelaget dressing m.m.
Skaff deg også en imsdalflaske e.l. som du fyller opp til hvert måltid og bærer med deg hvor enn du går. Hvis du har trent mye kan det være at du har lagt på deg i muskler ja, ta jevnlig mål av kroppen i tillegg, kanskje du ser forandringer på cm. Ville kutta ut brødet, vet ikke hvor mye kh det er i det brødet du spiser, men sammen med grønnsaker og andre produkter med spor av kh kan det hende du tipper over grensa. Hvor mange kh prøver du å ligge på? Jeg prøver selv å holde meg under 20.

Og til lillemeg1: Gratulerer med 1,7 kg ned, det er jo kjempebra!

Gammel 03-08-10, 16:57   #87
Lillemeg1
Medlem

Og til lillemeg1: Gratulerer med 1,7 kg ned, det er jo kjempebra!

Takk Trengte litt nedgang nå for ikke å miste motivasjonen

Gammel 03-08-10, 21:30   #88
StineH
Seniormedlem

StineH sin avatar

Hvor: Bergen
Alder: 35
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Heei! Jeg startet i Juli, dog enn litt sent, men er jo ikke på ketolysekuren som dere andre er her! Jeg holder for tiden på med skaldemanskost, og savner egentlig veldig en tråd som dette der!
Greit om jeg henger meg på dere? Veiedag imorgen, spent!!

StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 03-08-10, 22:52   #89
unaturligslank
Medlem

Klart det er greit! Velkommen, og lykke til med veiing i morgen

Gammel 03-08-10, 23:51   #90
StineH
Seniormedlem

StineH sin avatar

Hvor: Bergen
Alder: 35
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Klart det er greit! Velkommen, og lykke til med veiing i morgen

Tusen takk! Det blir utroolig spennende! =D

StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 09:38   #91
COG3015
Juniormedlem

COG3015 sin avatar

[quote=unaturligslank;910207]

(...) Hvor mange kh prøver du å ligge på? Jeg prøver selv å holde meg under 20.

Ja, målet er å ligge under 20 her også - takk for tips. Er nok fortsatt litt forundret over tanken på at fett forbrenner fett, og redd for å spise for mye/galt. Man blir jo litt rar i hodet når man har gått og telt kalorier i 1 år, for å så ikke telle de lenger. Har skikkelig skrekken for å legge på meg igjen, og dermed så tar det vel litt tid og snu tankene. Startet på 96,4 kilo og er nå nede i 84 kilo - 4 av de på Ketolyse på 4 uker, og de første 8 kiloene ved å telle kalorier i 9 mnd. Ser jo klart at mer har skjedd nå enn tidligere, men er redd mye av de 4 kiloene kun er vann, og dermed ingen reell slanking når det gjelder fett...

Gammel 04-08-10, 09:53   #92
tora trollmor
Seniormedlem

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trønderlag
tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Henger meg med her jeg å
starta 21 juli.
28/7 -2kg
4/8 -200g
lite nedgang denne uka

Gammel 04-08-10, 10:28   #93
Nahemah
Medlem

Nahemah sin avatar

Hvor: Skedsmo
Nahemah er på en erverdig vei

Jeg startet 28 juli for en uke siden og veide meg idag, har gått ned 3,5 kg.

Nahemah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 12:04   #94
mallilen
Medlem

mallilen er ny på veien

Høh. Dummeteite vekta...
Gubben har ikke veid seg før igår, og jeg tenkte at det var greit å få samme dato på oss. Så jeg opp på vekta etter han, og ble så hoppende glad at jeg holdt på å dø litt på meg der jeg sto : -8 kg siden søndag?? Å herlighet, så glad jeg ble!

Men gubben mente at det var vanskelig å se i så dårlig lys, og at vi burde flytte vekta nærmere en lyskilde. Han på igjen, og fikk samme resultat som da han veide seg før meg.
Jeg ble jo såklart overlykkelig av dette, og gikk gladelig på vekta...

Og der kom de -8 PÅ igjen! *aaaargh* DET var uten tvil skuffelse, altså

mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-08-10, 12:45   #95
unaturligslank
Medlem

[quote=COG3015;910559]

(...) Hvor mange kh prøver du å ligge på? Jeg prøver selv å holde meg under 20.]

Ja, målet er å ligge under 20 her også - takk for tips. Er nok fortsatt litt forundret over tanken på at fett forbrenner fett, og redd for å spise for mye/galt. Man blir jo litt rar i hodet når man har gått og telt kalorier i 1 år, for å så ikke telle de lenger. Har skikkelig skrekken for å legge på meg igjen, og dermed så tar det vel litt tid og snu tankene. Startet på 96,4 kilo og er nå nede i 84 kilo - 4 av de på Ketolyse på 4 uker, og de første 8 kiloene ved å telle kalorier i 9 mnd. Ser jo klart at mer har skjedd nå enn tidligere, men er redd mye av de 4 kiloene kun er vann, og dermed ingen reell slanking når det gjelder fett...

Skjønner godt hva du mener COG3015. Det er mange tankeprossesser i hodet man må gjøre om på, men når man ser at det fungerer hjelper jo det. Har også tenkt "er det bare vann?", men har lest om flere som går ned MANGE kg, så det er det ikke.

Men du har jo fått en veldig godt start da, og man kan ikke regne med samme vektnedgang gjennom hele prosessen. Om det stopper opp eller går tregere er det viktig å ikke gi opp. Den som gir opp når aldri målene sine...Man må godta at det kan ta litt tid, selv om man gjerne vil ha vekk alt på en gang.

Leste om hun sykepleieren som gikk ned 25 kg på 5 mnd i helgen, utrolig motiverende. Men det krevde styrke! Til og med i jula holdt hun dietten sin (med unntak av EN potet og noe annet på julaften) Veldig imponerende og motiverende lesning! Selv om hun fulgte en annen lavkarbokur (med mer kh enn oss). Bare holdt ut og følg kuren så godt du kan, så skal du se det er fett som renner av!

Stakkars deg mallilen! Den oppturen, og så den nedturen, uff. Mitt vektproblem er at jeg ikke klarer å la være å veie meg daglig (eeeeh, flere ganger daglig...). Jeg har som regel gått ned et par hg hver dag, men i dag var det opp 3, æsj. Hvorfor kan ikke bare alle kg gå vekk på magisk vis nå, også kan min oppgave være å holde de vekk . Skylder på manglende do-besøk, må spise noen linfrø så kanskje jeg går ned igjen!

Sist redigert av unaturligslank : 04-08-10 kl 12:58.
Gammel 05-08-10, 10:09   #96
cuuurlygirl
Nytt Medlem

cuuurlygirl sin avatar

Hvor: Ringsaker
cuuurlygirl er på en erverdig vei

Startdato mandag 26.juli.
Vekt: 89,7 kg

Første veiedag, mandag 2.august.
Vekt : 86,7
Ned 3 kg.

Andre veiedag, mandag 9.august.
Vekt: 84,9
Ned 1,8 kg.

Tredje veiedag, mandag 16.august.
Vekt: 84,3
Ned 600 gram

Fjerde veiedag, mandag 23.august.
Vekt : 83,5
Ned 800 gram

Sist redigert av cuuurlygirl : 23-08-10 kl 07:32.
cuuurlygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 14:46   #97
Lillemeg1
Medlem

Opprinnelig lagt inn av cuuurlygirl, her.

Startdato mandag 26.juli.
Vekt: 89,7 kg

Første veiedag, mandag 2.august.
Vekt : 86,7
Ned 3 kg.

Grattis.. det er jo dritbra

Gammel 05-08-10, 15:51   #98
Dollsine
Gjest

Tusen takk! Fikk ordna det nå

Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 12:40   #99
Bonsai
Juniormedlem

Bonsai sin avatar

Alder: 37
Bonsai er på en erverdig vei

Hurra, hurra!

Jeg har gått ned 1.2 kilo på uke nr 2. Totalt 4.0 kilo på to uker. Jeg har aldri opplevd noe lignende. Dette er kjempemotiverende.

Utfordringen nå er å holde vekten (og gjerne gå mer ned!) på min treukers spontantur til Tyrkia som starter på mandag.

Bonsai er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-08-10, 13:13   #100
unaturligslank
Medlem

Jeg har "bare" gått ned 2 kg på to uker, skulle gjerne sett at det gikk litt fortere for jeg skal ned så mye (20 kg tot). Har holdt meg greit til kuren, føler meg faktisk bedre på lavkarbo, men jeg skal prøve å bli enda flinkere med hva jeg spiser. Det eneste jeg sliter med er pepsi max. Noen sier det er lov, andre ikke, jeg er usikker. Men den redder meg fra andre fristelser da. Prøver å kutte drastisk ned i det minste. Jeg har vært flink til å sykle i det siste, men kjenner det i ryggen/hoftene så nå har jeg en liten treningspause. Jeg lurer veldig på hva andre spiser? Hva med at man skriver opp det man spiser en typisk dag, så kan man sammenligne? Og kanskje bli litt inspirerert!

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Veietråd for 30+gruppen Supramundane Mer enn 30 kg overvekt 2235 17-03-15 20:38
Julistarternes tråd Mizzme Ketolysekuren 326 26-07-11 19:31
Lørdag-veietråd supha Fysisk og mental helse 2 09-06-10 23:49
~ Juli - veietråd ~ Frk.Sunshine Ketolysekuren 91 08-02-10 09:23
Veietråd Lil@ Mer enn 30 kg overvekt 1 02-07-07 00:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:21.