Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Skedsmokorset
![]() |
![]() Er så sulten om dagen. Tips?Hei alle sammen. Jeg har nå holdt på siden 18.mai. Gått ned en del, men i sommer har jeg kost meg litt med feil mat. Ble maange dager med venner, og i starten var jeg utrolig flink, men etter flere kvelder på rad med å sitte å se på potetgull og sjokolade, ja så klikka det litt i hodet. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo inspirert av ketolyse
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() |
Sv: åå! Er så sulten om dagen.tips?Er du helt sikker på at du er sulten? Kanskje du bare er lysten? Jeg er det i hvertfall, ikke sulten men har lyst på noe å spise. Jeg begynte omtrent samtidig som deg. Jeg prøver å kjenne godt etter før jeg tar meg noe. Er jeg sulten så spiser jeg, men jeg er egentlig ikke så ofte sulten, bare fysen. Kanskje du ikke spiser nok fett, dersom du blir raskt sulten? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: åå! Er så sulten om dagen.tips?Hva med....hmm....å spise litt da...når du er sulten etter 4 timer!!? Det er trolig bare kroppen som sier at den trenger mer bensin. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
![]() |
Sv: åå! Er så sulten om dagen.tips?Grunnen til at jeg tenker at jeg ikke burde spise mer, er fordi jeg spiser ganske mye, og jeg vil jo ned i vekt. Har en del igjen kan du si. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Drammen sammen med <3 Kjetil <3
Alder: 37
![]() ![]() |
Sv: åå! Er så sulten om dagen.tips?altså.. Du trenger da ikke spise så mye??? En halv avocado f.eks? Eller en neve bringebær, ett eller to kokte egg, pluss at du drikker to store glass vann ved siden av... Det hjelper ihvertfall for meg. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Så lite karbohydrater som mulig.
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Drammen sammen med <3 Kjetil <3
Alder: 37
![]() ![]() |
Sv: åå! Er så sulten om dagen.tips?
Jeg ELSKER brie.. Og har ikke gått ut av ketose enda ihvertfall.. :-P |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Så lite karbohydrater som mulig.
![]() |
![]() |
#7 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er så sulten om dagen. Tips?Så fremt du tåler ost, så er det bare å spise. Enkelte ferskoster kan være litt uheldige, men for jevnt de fleste uten intoleranser så går det hvor bra som helst. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 47
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er så sulten om dagen. Tips?Ah - jeg hadde selv slik "oksehunger" etter ferien, men var litt hard med meg selv - og drakk heller vann enn å spise først for å se om det virkelig var sult. Og det endte med 4 knallharde dager - men nå er alt tilbake til normalen igjen heldigvis |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Er så sulten om dagen. Tips?Du må spise mer fett enn det du får i deg fra bacon og andre fete kjøttvarer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
![]() |
Sv: Er så sulten om dagen. Tips?Tusen takk for alle svar og tilbakemeldinger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
![]() |
Sv: Er så sulten om dagen. Tips?Hei igjen. Dette innlegget datt vel litt ned, så vet ikke om noen leser dette. Uansett: Jeg har vært veeldig strikt på karbohydratene i 2 dager, og gjett hva: Sulten forsvant. Jeg spiser nå 3 måltider om dagen og klarer meg utrolig fint imellom. Deilig!!! Blir spennende å veie seg etter helga nå. Føler nesten jeg har vært på sukkeravrusning i noen dager. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 58
Sv: Er så sulten om dagen. Tips?Så bra! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil
![]() |
![]() |
#13 |
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 39
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er så sulten om dagen. Tips?Vil bare slenge meg på med en liten faktabit jeg sikkert får litt verbal juling for å komme med her. Flere studier har testet effekten på metthetsfølelse for å finne ut hvilken del av lavkarbokosten som gjør oss mette lengre. Med lavkarbo slipper man blodsukkerfall og påfølgende søthuger fra inntak av karbohydrater, men det er såvidt jeg vet ikke funnet noe empirisk bevis for at fett gjør deg mett utover effektene av mer stabilt blodsukker. Proteiner derimot er det som virkelig gjør deg mett, så jeg vil absolutt anbefale deg å slenge innpå f.eks. et par egg her og der om du blir sulten. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose
![]() |
![]() |
#14 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er så sulten om dagen. Tips?
Garantert for lite fett. Du må nok tenne fettbålet igjen, og da bør du opp på minst 75 % fett i noen dager. Eks: Dag Viljen hev innpå en nakkekotelett med 1 hekto smør på |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Utenfor Ålesund
![]() |
Sv: Er så sulten om dagen. Tips?Fann dette på Wikipedia: |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert glad i kjøt
![]() |
![]() |
#16 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Dette er jo feil, da. Det vet jo majoriteten av oss her inne at langt de fleste kan spise i hvert fall 30 gram karbohydrater om dagen uten å falle ut av ketose, til og med mer, men dette går jo til hjerneføde, og lagres ikke. Og med det sagt så produserer kroppen ketoner i opptil et inntak på drøyt 100 gram karbohydrater om dagen, men det er som regel ikke målbart, det er dette som kalles blandingsforbrenning, men er man skikkelig teknisk på det, så er det fortsatt en form for ketose. Wikipedia kan man ikke alltid stole på |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
![]() |
![]() |
#17 |
Juniormedlem
![]() |
Wikipedia er åpen for redigering. Please oppdatere Wikipedia om du finner noen feil. Da blir verden et smartere og gladere sted. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketogen, LCHF, ADF om 2 år
![]() |
![]() |
#18 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Er så sulten om dagen. Tips?Må også si... Jeg er også kjempesulten om dagen men vet ikke hva forskjellen er mellom sult og "lysten" som noen sa oppe. (Er det tråd som beskriver dette?) Jeg føler at jeg er sulten selv om jeg nettop har spist 500kalorier. Jeg tenker på mat hele tiden, noe som ikke hjelper til med studiene mine som krever mye konsentrasjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor lenge har du holdt på?
![]() |
![]() |
#21 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Akershus
![]() |
Denne hjalp meg litt: |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Juniormedlem
![]() |
![]() Sv: Er så sulten om dagen. Tips?Tusen takk for svar! Det er kjempehjelp! |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Sulten!? | Momse | Spørsmål og svar | 9 | 03-05-10 14:19 |
Hva spiser man om man er sulten mellom måltidene?? (er alltid sulten) | rumbero | Induksjonen | 2 | 01-04-10 20:35 |
Dagen etter dårlig mat-dagen | Amagetha | Lavkarbo generelt | 10 | 14-09-09 21:54 |
Sulten - veldig sulten! | Sophie | Lavkarbo generelt | 17 | 20-08-09 21:43 |