Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 23-08-10, 20:40   #3026
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvor er lønna mi? 3 dager over betalingsfrist, like før jeg sender krav:P

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 23-08-10, 21:54   #3027
Ferskenbeinet
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Ferskenbeinet er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Den er desverre ikke overført til min konto hvertfall...

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 23-08-10, 21:59   #3028
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Jeg har den, og er nå på vei til en hemmelig destinasjon. Hasta la vista, sucker .

Høhø, nei. I wish .

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 23-08-10, 23:09   #3029
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Kommer til å gå konken på å ringe telebanken!!

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 23-08-10, 23:37   #3030
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Kommer til å gå konken på å ringe telebanken!!

Jeg har en sånn fin funksjon som jeg stilte inn via nettbanken, hvor jeg får en tekstmelding med saldo dersom det kommer inn penger over et visst beløp, som man bestemmer selv. Veldig praktisk!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 24-08-10, 13:28   #3031
Timona
Medlem

Timona sin avatar

Medlem siden: May 2009
Timona er på en erverdig vei

Hvor får man kjøpt porsjonspakninger med smør?

Og får man kjøpt porsjonspakninger med fløte, eller finnes det bare i kaffefløteutgaven? I tilfelle hvor?

Timona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 24-08-10, 13:32   #3032
Ferskenbeinet
Seniormedlem

jeg kjøper porsjonspakninger med smør på mega. Har ikke sett porsjonspakker med fløte utenom kaffefløte...

Gammel 24-08-10, 13:34   #3033
Timona
Medlem

Timona sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet, her.

jeg kjøper porsjonspakninger med smør på mega. Har ikke sett porsjonspakker med fløte utenom kaffefløte...

Supert, da skal jeg stikke innom der. Synd at det ikke finnes porsjonsbeger med ekte fløte. De hadde det i Bulgaria av alle steder, men ikke helt praktisk å hamstre med seg hjem

Gammel 24-08-10, 13:35   #3034
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Og kilosprisen på disse porsjonspakningene? Tror jeg går for en liten plastboks med dagens smørkvote de dagene jeg trenger matpakke jeg... Blir nok adskillig billigere.Men finnes ikke seterrømme i sånne små beger i 4-pk? Finner bare lettrømme og det vil vi jo ikke ha!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 24-08-10, 13:45   #3035
Ferskenbeinet
Seniormedlem

166kr pr kg tror jeg... 2kr stk og jeg mener de er 12gram... Ikke noe jeg ville kjøpt hver dag, men syns de er greie å ha med på flytur feks! Seter rømme er desverre ikke i mindre bokser nei...

Gammel 24-08-10, 15:44   #3036
Timona
Medlem

Timona sin avatar

166kr pr kg tror jeg... 2kr stk og jeg mener de er 12gram... Ikke noe jeg ville kjøpt hver dag, men syns de er greie å ha med på flytur feks! Seter rømme er desverre ikke i mindre bokser nei...

Såpass, litt stiv kilopris ja
Men jeg skal også bruke disse kun på reise, kjekke å ha i vesken

Gammel 24-08-10, 16:49   #3037
LilleMill
Medlem

LilleMill sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Alder: 42
LilleMill er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det lurer jeg også på!!!
Selv da huset til mine foreldre var flunka nytt, smakte det rart av vannet på badet!

Lurer på om vi spruter såpe etc opp i filteret eller noe, for vannet på bad smaker bare ikke godt! I hvert fall rart!

Hos oss er faktisk vannet på badet bedre enn vannet på kjøkkenet.

5.8 kg til 31.okt: 1.3/5.8
LilleMill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 24-08-10, 17:35   #3038
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Kan hende det er fordi at jeg bare har vært røykfri i en mnd (og dermed røykte før og mistet smakssans) at jeg ikke kjenner forskjell på vannet på badet og på kjøkkenet. Jeg syns det er like godt.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 24-08-10, 17:40   #3039
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Kan hende det skyldes at man bruker kaldvannet på kjøkkenet oftere enn kaldvann på badet.. Kaldvannet på badet blir dermed "dødt" på smak hvis det ikke får renne lenge nok før det drikkes?

Gammel 24-08-10, 19:09   #3040
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

En teori jeg foreløpig kan gi min tro til bruker mest kaldtvann på i springen på badet.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 25-08-10, 08:32   #3041
Ferskenbeinet
Seniormedlem

Om det ene vannet er lagt i plastrør og det andre i kobber rør kan det gi en betydelig smaksforksjell...

Gammel 25-08-10, 15:06   #3042
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Når man skal steke løken sånn at den blir brun og myk, men ikke brent hva gjør man da? bruker sukker? (funker det å bruke sukrin i stedet?)

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 25-08-10, 15:49   #3043
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Når man skal steke løken sånn at den blir brun og myk, men ikke brent hva gjør man da? bruker sukker? (funker det å bruke sukrin i stedet?)

Lille Gubben bruker sukker ja. Jeg har mine tvil om at sukrin funker, men det er jo bare å prøve.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 25-08-10, 16:15   #3044
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Jeg lurer på hvordan folk med luktesansen i behold klarer å bo i Egersund. Hersens sildojefabrikk.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 25-08-10, 16:15   #3045
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Man smelter smøret slik at det blir brunt og steker løken en stund i en ikke alt for varm panne! Min mor har aldri brukt sukker og hennes brune løk er kjempegod!

Gammel 25-08-10, 17:40   #3046
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Er det virkelig nødvendig at ALLE foreldre følger med barna sine på fotballturneringer nå til dags? Min pappa sutrer over å måtte betale 900 kroner for leie av hytte under turnering. Det er da i guds navn ikke nødvendig at han reiser land og strand rundt med søstera da hver eneste gang??

Gammel 25-08-10, 18:01   #3047
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Korleis lagar ein best ingefærte? Ser det skal hjelpe mot kvalme. Går det å lage av tørka krydder, eller må det vere fersk ingefær? Er innmari kvalm denne veka, har null matlyst, men kvalm og kjenner eg er svolten. Så vil jo gjerne prøve eitkvart som kan hjelpe. Har vore RELATIVT flink under ferien, men strikt overgong til LCHF er ikkje så populært i systemet mitt, gitt.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 25-08-10, 18:08   #3048
Borghild
Seniormedlem

Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Korleis lagar ein best ingefærte? Ser det skal hjelpe mot kvalme. Går det å lage av tørka krydder, eller må det vere fersk ingefær? Er innmari kvalm denne veka, har null matlyst, men kvalm og kjenner eg er svolten. Så vil jo gjerne prøve eitkvart som kan hjelpe. Har vore RELATIVT flink under ferien, men strikt overgong til LCHF er ikkje så populært i systemet mitt, gitt.

Jeg bruker fersk ingefær. Deler den i skiver og tar et par i koppen og heller varmt vann over. Tror ikke du får samme effekt av tørket ingefær, men du kan jo prøve.
God bedring med kvalmen.

Gammel 25-08-10, 19:49   #3049
Luselise
Medlem

Medlem siden: Aug 2010
Luselise har litt lumsk oppførsel i fortiden

Skal vi se..

Luselise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 25-08-10, 19:54   #3050
Luselise
Medlem

Medlem siden: Aug 2010
Luselise har litt lumsk oppførsel i fortiden

Er det noen som leser innleggene her?

Tenkte å stable på plass et spørsmål om ketose-ting, men vet ikke om jeg gidder hvis ingen svarer ..

Luselise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 10 (0 medlemmer 10 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:38.