Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 31-08-10, 14:47   #3151
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet, her.

Jeg lurer og på om det går an å kjøpe kun bakstykker på øredobber?

Tror du får tak i det der man kjøper sånne ting å lage smykker av.

Gammel 31-08-10, 14:48   #3152
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Datteren min fikk hull i ørene for ca 2 mnd siden. For to uker siden skifta vi ut til noen nye i sølv som vi hadde kjøpt på gullsmed. Nå kom det plutselig masse gøsj ut av begge, og det var hovent. Jeg skifta til gulløredobber og har smørt med noe bakteriedrepende og hun ble bra etter en dag. Er det noen som ikke tåler øredobber i sølv, eller var det tilfeldig at det kom gøsj 2 uker etter at vi satte de inn?

Jada, du kan få kjøpt bare bakdeler,og det kan være tilfeldig, men desverre har nok din datter nå blitt allergisk mot nikkel og sannsynligvis sølv!

Det er ikke mange som ikke tåler sølv, men noen tåler rett og slett svært lite annet enn gull! Og plastikk, faktisk!
Det finnes også noen som er laget av titan(får dem i tattoo- sjapper), som ingen blir allergisk mot!
Også kirurgisk stål er det få som reagerer på!

Gammel 31-08-10, 14:49   #3153
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Tror du får tak i det der man kjøper sånne ting å lage smykker av.

Og hos gullsmed og Glitter og.....

Gammel 31-08-10, 14:53   #3154
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

noen tåler rett og slett svært lite annet enn gull! Og plastikk, faktisk!

Jeg er faktisk kjempeallergisk mot plastikkøredobber! Det skal liksom være det absolutt safe men jeg hovner opp og får allrgisjokk av det

Gammel 31-08-10, 14:54   #3155
Ferskenbeinet
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Ferskenbeinet er ny på veien

bakstykker i gull tenkte jeg?

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 31-08-10, 15:55   #3156
kennygirl
Seniormedlem

kennygirl sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 38
kennygirl er ny på veien

Noen som vet hvordan man forebygger nyrestein?

kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg
Gammel 31-08-10, 16:14   #3157
Hevingen
Seniormedlem

Hevingen sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Kanskje saltfattig mat, og mye væske.

Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish
Gammel 31-08-10, 20:20   #3158
blåbær
Seniormedlem

blåbær sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 42
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Er det noen som har prøvd denne?

Mye billigere enn å kjøpe cocosa på helsekost ...

blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat!
Gammel 31-08-10, 21:50   #3159
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Datteren min fikk hull i ørene for ca 2 mnd siden. For to uker siden skifta vi ut til noen nye i sølv som vi hadde kjøpt på gullsmed. Nå kom det plutselig masse gøsj ut av begge, og det var hovent. Jeg skifta til gulløredobber og har smørt med noe bakteriedrepende og hun ble bra etter en dag. Er det noen som ikke tåler øredobber i sølv, eller var det tilfeldig at det kom gøsj 2 uker etter at vi satte de inn?

Det kan være nikkel i sølv, jeg kan ikke ha nikkel i ørene, gull kler jeg ikke, så det blir stort sett bare titan eller kirurgisk stål (jeg har 8 mm hull i ørene ).

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 31-08-10, 21:53   #3160
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

MAYDAY, MAYDAY! Jeg strikker en kjole, men har prestert å kjøpe feil garn -det vil si riktig merke, kvalitet og farge, bare at det er en litt tykkere variant enn den i originaloppskrifta. Er det noen her som har en helt vanlig barnekjole, ca knelang og A-forma i str 1-2 år, som kan måle vidden nederst, bare sånn at jeg har et clue om jeg er noe i nærheten av å ha tenkt riktig i forhold til min utregning? (Jeg har kommet fram til 80 cm) Jeg har nemlig nettopp måttet ta opp mange timers arbeid, da jeg plutselig så at kjolen nesten var stor nok til meg ..! (Ok, liten overdrivelse der, men om jeg hadde dratt inn magen skikkelig hadde jeg nok klart å presse den på meg ).

Edit: (Og dette er kanskje den enklere måten ) Jeg har regnet på det, altså, men jeg er ganske trøtt og i litt dårlig form i dag, så den matematiske delen av hjernen min føles pr nå som grøt, og jeg er ikke sikker på noe som helst. Orignalkjolen har 216 masker med et garn i strikkefasthet 27=10 cm. (Jeg har regna 216/27x10=80).

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 31-08-10, 22:02   #3161
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 40
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.

Er det noen som har prøvd denne?

Mye billigere enn å kjøpe cocosa på helsekost ...

Nei, men jeg har prøvd denne (trykk for å komme til nettsiden)

Tidligere var det ett tilbud der på den. Tror det var 80 kr per glass. Kjenner ikke forskjell på den og Cocosa. Så lenge det er kaldpresset, så bør det jo være det samme.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 31-08-10, 22:02   #3162
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Ja, og da kom jeg fram til at jeg må ha ca 178 masker av dette garnet for å få det riktig (maskemengden må kunne deles på seks på grunn av felling oppover).

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 31-08-10, 22:29   #3163
Ethewia
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det kan være nikkel i sølv, jeg kan ikke ha nikkel i ørene, gull kler jeg ikke, så det blir stort sett bare titan eller kirurgisk stål (jeg har 8 mm hull i ørene ).

Sånne plugger liksom? Jeg har alltid lurt på, hva skjer om man tar ut pluggene? Vil det da være et stoort hull i øreflippen? Vil det i så fall alltid være der?

(Om jeg er for nysgjerrig, så bare skrik det ut. )

Gammel 31-08-10, 22:32   #3164
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Ethewia, her.

Sånne plugger liksom? Jeg har alltid lurt på, hva skjer om man tar ut pluggene? Vil det da være et stoort hull i øreflippen? Vil det i så fall alltid være der?

(Om jeg er for nysgjerrig, så bare skrik det ut. )

Ikke noe problem med positiv nysgjerrighet .
Ettersom de bare er 8 mm så vil de nok snurpe seg sammen igjen over tid. Man sier generelt at man må minst over 10 mm før utvidelsen blir helt eller delvis permanent. Men ettersom jeg er godt voksen, og fortsatt synes det er fint med store hull i ørene, så bekymrer jeg meg ikke så mye .

De er ikke større enn som så (jeg bruker vanligvis svarte tunneller som skrus på, for sånne plugger ramler nesten alltid av når jeg sover):

Vedlagte bilder
Filtype: jpg _MG_6241.JPG (17,6 KB, 8 visninger)

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 31-08-10, 22:34   #3165
Imp
Seniormedlem

Imp sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 47
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Det vil det nok. For noen år siden hadde jeg seks hull i hvert øre. Har ikke brukt dem på mange år, men de er der enda...hullet etter piercingen jeg hadde i øyenbrynet forsvinner heller ikke.

Tøft med store hull da!

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!

Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 31-08-10, 22:38   #3166
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

MAYDAY, MAYDAY! Jeg strikker en kjole, men har prestert å kjøpe feil garn -det vil si riktig merke, kvalitet og farge, bare at det er en litt tykkere variant enn den i originaloppskrifta. Er det noen her som har en helt vanlig barnekjole, ca knelang og A-forma i str 1-2 år, som kan måle vidden nederst, bare sånn at jeg har et clue om jeg er noe i nærheten av å ha tenkt riktig i forhold til min utregning? (Jeg har kommet fram til 80 cm) Jeg har nemlig nettopp måttet ta opp mange timers arbeid, da jeg plutselig så at kjolen nesten var stor nok til meg ..! (Ok, liten overdrivelse der, men om jeg hadde dratt inn magen skikkelig hadde jeg nok klart å presse den på meg ).

Edit: (Og dette er kanskje den enklere måten ) Jeg har regnet på det, altså, men jeg er ganske trøtt og i litt dårlig form i dag, så den matematiske delen av hjernen min føles pr nå som grøt, og jeg er ikke sikker på noe som helst. Orignalkjolen har 216 masker med et garn i strikkefasthet 27=10 cm. (Jeg har regna 216/27x10=80).

Ja, og da kom jeg fram til at jeg må ha ca 178 masker av dette garnet for å få det riktig (maskemengden må kunne deles på seks på grunn av felling oppover).

Men, åh, min utålmodige sjel - I NEED TO KNOW! Jeg har lyst til å begynne å strikke igjen nå! Ettersom den ikke er til meg, så tør jeg ikke blingse .

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 31-08-10, 22:38   #3167
Ethewia
Gjest

Ikke noe problem med positiv nysgjerrighet .
Ettersom de bare er 8 mm så vil de nok snurpe seg sammen igjen over tid. Man sier generelt at man må minst over 10 mm før utvidelsen blir helt eller delvis permanent. Men ettersom jeg er godt voksen, og fortsatt synes det er fint med tunneller i ørene, så bekymrer jeg meg ikke så mye .

Hehe, tunneler. Nei, det er jo ikke noe å bekymre seg over egentlig, jeg vare bare nysgjerrig. Takk for svar, da har jeg endelig fått et svar på noe jeg har lurt på lenge (men av en eller annen merkelig grunn aldri har googla.)

Gammel 31-08-10, 22:40   #3168
Ethewia
Gjest

Fin plugg og dobb forresten. ^^

Gammel 31-08-10, 22:40   #3169
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Hehe, tunneler. Nei, det er jo ikke noe å bekymre seg over egentlig, jeg vare bare nysgjerrig. Takk for svar, da har jeg endelig fått et svar på noe jeg har lurt på lenge (men av en eller annen merkelig grunn aldri har googla.)

Du rakk å svare før jeg redigert, la til et bilde til og med .
Nå har jeg tunneller, hender jeg bruker plugger, men jeg mista en kjempefin Jomfru Maria-plugg her, og nå tør jeg nesten ikke bruke dem .
Jeg er ikke så utflippa i stilen som jeg pleide å være, men noen querks klarer jeg ikke hvitte meg med, men de er av det ganske subtile slaget .

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 31-08-10, 22:42   #3170
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Fin plugg og dobb forresten. ^^

Takk! De dobbene var det nikkel i, og det fikk jeg slite før, jeg klarte bare ikke å gå forbi dem, nydelige som de var - billige juggelet ... *Lærer aldri*

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 31-08-10, 22:46   #3171
Ethewia
Gjest

Men, åh, min utålmodige sjel - I NEED TO KNOW! Jeg har lyst til å begynne å strikke igjen nå! Ettersom den ikke er til meg, så tør jeg ikke blingse .

Jeg tror du har rett i 80 cm, det er i alle fall det mitt hode kommer opp med. Da må du jo bare regne om i forhold til strikkefasthet med det garnet du har?

Takk! De dobbene var det nikkel i, og det fikk jeg slite før, jeg klarte bare ikke å gå forbi dem, nydelige som de var - billige juggelet ... *Lærer aldri*

Hehe, men du har skjønt at du aldri lærer? Det er jo i det minste noe.

Gammel 31-08-10, 22:49   #3172
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Jeg tror du har rett i 80 cm, det er i alle fall det mitt hode kommer opp med. Da må du jo bare regne om i forhold til strikkefasthet med det garnet du har?

Hehe, men du har skjønt at du aldri lærer? Det er jo i det minste noe.

Ah, flott, ja, jeg har regna ut mot strikkefastheten på det garnet jeg har (22m=10cm), og da kom jeg fram til 178 masker , hvilket blir 78,9 cm. Close as I can get når det må deles på 6 på grunn av felling.

Ja, i blant slår hjernen av helt åpenbar empirisk kunnskap, og tenker bare "OMG! Dobber formet som vinger til trettini kroner og nitti øre!" .

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 31-08-10, 22:59   #3173
Ethewia
Gjest

Du rakk å svare før jeg redigert, la til et bilde til og med .
Nå har jeg tunneller, hender jeg bruker plugger, men jeg mista en kjempefin Jomfru Maria-plugg her, og nå tør jeg nesten ikke bruke dem .
Jeg er ikke så utflippa i stilen som jeg pleide å være, men noen querks klarer jeg ikke hvitte meg med, men de er av det ganske subtile slaget .

Denne overså jeg glatt, tydeligvis. Jeg er nok altfor trøtt nå. Men querks er ålreit, ingen grunn til å gjemme unna de.

Ah, flott, ja, jeg har regna ut mot strikkefastheten på det garnet jeg har (22m=10cm), og da kom jeg fram til 178 masker , hvilket blir 78,9 cm. Close as I can get når det må deles på 6 på grunn av felling.

Ja, i blant slår hjernen av helt åpenbar empirisk kunnskap, og tenker bare "OMG! Dobber formet som vinger til trettini kroner og nitti øre!" .

Av samme grunn som at jeg overså kommentaren din, så klarer jeg ikke å finne ut hvordan man regner det ut, men jeg ser at når jeg regner motsatt vei (med tallet du alt har funnet ut), så ser jeg at det blir riktig. Lykke til med strikkinga!

Og god natt. ^^

Gammel 31-08-10, 23:18   #3174
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Phew, takk!

Jeg husker ikke hvordan jeg gjorde det før jeg skrev i stad, men nå delte jeg antall masker på 10 cm og ganga med 80 cm .

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 01-09-10, 08:20   #3175
Flippy
Medlem

Flippy sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 53
Flippy er på en erverdig vei

Her tåler jeg alt unntatt gull i ørene...... dattern tåler omtrent ikke no

Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :)
Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:33.