Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Oslo Maraton!

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-08-10, 13:21   #1
Twoflower
Juniormedlem
 
Twoflower sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bodø
Innlegg: 21
Twoflower er på en erverdig vei

Oslo Maraton!

Jeg var "dum" nok, i et heller svakt øyeblikk, å la en venninne melde oss på en distanse i Oslo Maraton i september Hun, i motsetning til meg, vil nok kunne greie å løpe de 10 kilometrene vi skal gjennom, men tør nesten ikke tenke på hvordan det vil gå med meg
Er det noen flere som skal være med på dette, eller har noen erfaring med denne distansen? Det jeg er litt bekymret for, er om det er en tidsfrist på hvor lang tid man kan bruke på 10 kilometer. Jeg prøvde å gå inn på hjemmesiden deres, men fant ikke ut noe der. Jeg håper vel egentlig bare at jeg ikke blir den eneste som ikke tenker å løpe hele distansen, så jeg ikke blir gående helt alene
Jeg vil nok ikke ha noen problemer med å komme meg gjennom hele løypa, men er definitivt ikke i form til å løpe noe særlig. Så jeg får prøve å trene meg opp til iallefall rask gange
Og ja, jeg vet, lovlig sent å begynne med opptrening nå, når det bare er noen uker igjen til jeg skal i ilden

__________________


Twoflower er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza Svar med sitat
Gammel 29-08-10, 19:26   #2
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Oslo Maraton!

Jeg er påmeldt til halvmaraton (21 km).

Det er fire uker til løpsstart, du klarer fint å få gjennomført 10 km om 28 dager Legg opp til 2-3 løpsøkter pr uke. La det være minst en hviledag mellom hver økt. "Dag 2" er langkjøring i moderat tempo. Jogg/løp mest mulig, gå hvis nødvendig, men press deg selv opp i joggefart så mye som mulig. Det skal dog ikke gå FORT, du skal kunne prate i korte setninger mens du holder på. Type "Fint vær i dag"-lang setning, uten å forgå av pustebesvær Dag 1 og 3 er kortere tempoøkter, her kan du gjerne kjøre intervall. Varm opp, løp 2 min full spik gå ett minutt. Gjenta x antall ganger til du har løpt så langt du skal. På 4-5 km kan du legge om til intervall av typen løp 4 min, gå ett minutt.

Uke 1 (starter i morgen):
Dag 1: 2,5 km
Dag 2: 5 km
Dag 3: 2,5 km

Uke 2:
Dag 1: 3,5 km
Dag 2: 6 km
Dag 3: 4 km

Uke 3:
Dag 1: 5 km
Dag 2: 8,5 km
Dag 3: 4 km

Uke 4 (søndag denne uka, er løpsdagen)
Dag 1: 4 km
Dag 2: Løpsdag.

Lykke til!

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 14:37   #3
Twoflower
Juniormedlem
 
Twoflower sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bodø
Innlegg: 21
Twoflower er på en erverdig vei

Sv: Oslo Maraton!

Takk for oppmuntrende ord
Jeg skal nok greie å komme meg gjennom hele løypen uten alt for store problemer, selv om jeg vet at jeg ikke kommer til å løpe så mye. Men gå fort kan jeg jo gjøre
Jeg sendte en liten mail til arrangørene, og ble betrygget av at det ikke er noen tidsbegrensning på å fullføre, så ser ikke så mørkt på galskapen lengre

__________________


Twoflower er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 22:37   #4
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Oslo Maraton!

Ikke lenge igjen nå

Jeg har aldri vært med før. Bør man være kjent med løypa på forhånd? Jeg er ikke kjent i Oslo...men regner med at løypa er "inngjerdet"?

(..sånn at man ikke roter seg bort...om man skulle havne litt..bak..?)

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 15:10   #5
Twoflower
Juniormedlem
 
Twoflower sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bodø
Innlegg: 21
Twoflower er på en erverdig vei

Sv: Oslo Maraton!

Nå er det ikke lenge igjen nei Jeg skulle sikkert hatt bedre tid til å forberede meg, men jeg har som mål å komme meg under to timer..da er jeg iallefall sikker på at jeg greier det
Og da har jeg et veldig bra mål å jobbe mot til neste års maraton..og jeg har en tid det ikke vil være vanskelig å forbedre
Jeg er heller ikke kjent i Oslo, og for meg å prøve å se på løypetraseen og memorisere den, blir egentlig bortkastet når jeg ikke vet att fram på Oslo uansett
Så jeg regner med at løypene er inngjerdet på de aller fleste områdene, for de må jo tenke på sikkerhet for de som løper/går.
Ellers håper jeg bare på godt vær, og flere enn meg som skal gå 10 kilometer

__________________


Twoflower er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 22:39   #6
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Oslo Maraton!

Hvordan gikk det i dag?

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 14:11   #7
Twoflower
Juniormedlem
 
Twoflower sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bodø
Innlegg: 21
Twoflower er på en erverdig vei

Sv: Oslo Maraton!

Det gikk faktisk over all forventning for min del
Jeg var spent på om "alle andre" ville være langt foran meg siden jeg ikke akkurat er i form til å løpe så alt for mye
Men jeg løp faktisk en god del av løypen..og jeg kom ikke sist i mål
Så det ga mersmak til mer, og tror jammen jeg skal melde meg på til neste år og
Men da skal jeg iallefall begynne opptreningen i god tid..sånn som nå

__________________


Twoflower er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Oslo Maraton, galskap eller gjennomførbart? tommygutt Trening 31 06-08-14 20:41
10 km Maraton på ketolyse? andreasoe Trening 3 14-05-10 22:03
Rockering-maraton! Janis Trening 65 04-03-10 16:54
Maraton på lavkarbo? marithja Trening 11 23-01-10 20:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no