![]() |
#301 |
Medlem
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
![]() |
Sv: Auguststarternes tråd
Jeg har espresso maskin |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Fra Grete Roede til Ketolyse
![]() |
![]() |
#302 |
Medlem
Hvor: Porsgrunn
Alder: 45
![]() |
Det der er så forskjellig fra person til person, det der med treningen... Jeg raste ned 3,7 kilo første uken på ketolyse, og da trente jeg ikke en gang! De neste to ukene har jeg trent endel, og vekten har stått bom stille... Snodig! Men skjønner at du mister litt motivasjon asså... Det er bare å holde ut, vi vet jo at det funker!!!
![]() |
![]() |
#303 |
Medlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
![]() ![]() ![]() |
Nei, jeg føler det ikke på kroppen egentlig. Jeg begynte aldri med målebånd, men jeg merker jo at magen har gått ned ganske mye. Når jeg tenker meg om har det blitt mye kjøttdeig og annet salt denne uken, og det binder jo vann i kroppen, så noe av forklaringen ligger nok der.
Ja, skal definitivt holde ut |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Eurodiett
![]() |
![]() |
#304 |
Medlem
![]() |
Sv: Auguststarternes trådHusker dere å oppdatere veietråden folkens?????????????
![]() |
![]() |
#305 |
Juniormedlem
Hvor: Rygge
![]() |
Sv: Auguststarternes trådPå dag 5. En ting som slo meg i dag er at jo lengre man kommer, jo større blir fallhøyden ved sprekk. Noe som igjen gir et incentiv til å holde seg. Ikke at jeg tror at jeg kommer til å være fullstendig sprekkfri frem til 1. desember, men det kan jo hende ... Jeg legger inn pause i hele desember, slik Torkil foreslår i ketolyseboken. Planen er å være ferdig til mai. Men er jeg ikke det, så tar jeg en ny tørn til høsten igjen. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren
![]() |
![]() |
#306 |
Gjest
|
Sv: Auguststarternes trådArtig med flere nye! Ser at det er flere som ikke går ned; jeg har målt med ketostix hver dag denne uka og vært i ketose alle dager med unntak av i går. Registrerer alt jeg spiser også, og håper og tror jeg kan finne en sammenheng. Gir ikke opp så lenge jeg ikke legger på meg! Selv om det er lite motiverende å stå sånn stille. Ser andre raser ned kilo på kilo - skulle jeg fulgt dette hadde jeg til nå gått ned 6-7 kg, og ikke 1,7 som det faktisk er. Nå er det helg med helgekos. Gleder meg! God helg til dere alle |
![]() |
![]() |
#307 |
Medlem
![]() |
Sv: Auguststarternes trådMå innrømme at jeg har snikveid meg. Bom fast siden forrige uke. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lchf
![]() |
![]() |
#308 |
Juniormedlem
Hvor: Trondheim
![]() |
Sv: Auguststarternes trådNå har jeg akkurat blandet eggedosis av egg og sukrin.. Tok for det første aaalt for mye sukrin, og har bare håndvisp. xD Resultatet er supersøt halvblandet røre.. Uuh, kvalm etter 2ss. Er sinnsykt spent på veiing, faller ikke ut av ketose selv om jeg har uheldige dager. F.eks. var jeg med på Egon og spiste tacosalat, som inneholder mais.. Dårlig utslag den kvelden, men utslag er jo utslag! Har litt dårlig magefølelse (forhåpentligvis er det bare eggedosisen xD) :/ |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#309 |
Medlem
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 40
![]() |
Sv: Auguststarternes trådDenne uka har både hatt gode og dårlige dager. Jeg begynte så bra mandag og tirsdag og syntes alt gikk som en lek. Men onsdag måtte jeg holde meg hjemme fra jobben, for jeg har fått betennelse i kjevebeinet etter å ha opperert ut en visdomstann. Det er så vondt at jeg holder på å dø. Torsdag og fredag var jeg på seminar med jobben. Hadde store planer om å være flink og avstå fra alt som inneholdt for mange karber, men hadde stå utrolig store smerter og har knasket paralgin forte som sukkertøy og har styntes å synd på meg selv at alle forsetter gikk til hælvete. Nå prøver jeg å finne tilbake til motivasjonen og starte på'n igjen i morgen. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Har ikke helt bestemt meg ennå
![]() |
![]() |
#310 |
Juniormedlem
Medlem siden: Jun 2006
Alder: 56
![]() |
Sv: Auguststarternes trådGod bedring til deg, Tonje! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
![]() |
![]() |
#311 |
Gjest
|
Sv: Auguststarternes trådGod morgen! Har spiste en bedre frokost her nå, med tebrød, smør, masse majones |
![]() |
![]() |
#312 |
Medlem
![]() |
Samme her! Vi har allerede hatt en fårikålmiddag, og det smakte nyyyyydelig
![]() |
![]() |
#313 |
Medlem
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kristiansand
Alder: 48
![]() |
Sv: Auguststarternes trådJeg SLIIITER! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#314 |
Medlem
![]() |
Vet du, jeg var ganske nedfor jeg også for et par dager siden... Synes alt var slit, ingen matlyst osv... Vekta hadde stått bom stille i 2 uker... Mistet skikkelig motet helt til jeg tok meg selv i nakken i går. Drakk masse vann hele dagen, ingen pepsi max, 4 feite måltider (selv om jeg ikke var sulten) og når jeg gikk på vekta i morges... MINUS EN KILO FRA I GÅR!!!
![]() |
![]() |
#315 |
Medlem
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kristiansand
Alder: 48
![]() |
Sv: Auguststarternes trådJa, jeg får håper det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#316 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: Auguststarternes trådHei |
![]() |
![]() |
![]() |
#317 |
Gjest
|
Du sier noe som jeg har "fryktet".... gir ketostixen utslag når kroppen forbrenner det fettet vi spiser og??? Lurer på om det kan være det som skjer i kroppen siden jeg ikke går ned...
Pisk eggene lett, bland i ost, rømme, salt og fiberhusk til en jevn røre. Ha i kruskaklien til slutt; rør i litt etter litt med inntil 40 g og la røra stå i 8-10 min. Hvis den er veldig løs ha i mer. Røra skal bli tykk nok til å kunne legges på stekeplate i runde kaker og de SKAL flyte ut litt, men ikke så mye. Ha derfor i så lite kruskakli som mulig - det er her karbene sitter. Ha i bakepulveret helt til slutt, rett før steking. Bruk ei skjei og legg 6-8 kaker på bakepapir på stekeplata. Stek i ca 15 min på 170 grader eller til de er gyldne Disse har jeg liggende i fryseren, og tar opp det jeg skal ha en dag. Er jeg mye på farten legger jeg et par i en pose i veska; da har jeg alltid mat tilgjengelig hvis noe dukker opp. Det er alltid ost å få tak i rundt omkring som brukes som pålegg. Hvert brød gir ca i underkant av en kh. |
![]() |
![]() |
#318 |
Gjest
|
Her i trøndelag bruker mange mel mellom lagene ja; har opplevd "søet" som en grøtete blanding og |
![]() |
![]() |
#319 |
Medlem
Hvor: Tromsø
![]() ![]() |
Sv: Auguststarternes trådSøndag formiddag, og jeg føler meg SÅÅ elendig etter lørdagens sprekk på sure godterier... spiste garantert 2-300 gram. Hadde kjøpt inn nøtter, men det var ungenes smågodt som frista. Hva gjør dere for å unngå slike sprekker??? Kan vel ikke nekte barna lørdagsgodt, men duverden så mye lettere det hadde vært om jeg ikke hadde noe godt i huset |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo
![]() |
![]() |
#320 |
Juniormedlem
Hvor: Trondheim
![]() |
Sv: Auguststarternes trådInvesterte i Hexebergs 'Frisk med lavkarbo' i går, og vil virkelig anbefale den ettersom det er fint å få mer info når man skal ha en slik livsstil. I tillegg inneholder den beskrivelser av utallige medisinske fordeler utover det å gå ned i vekt, som kan være gode å poengtere dersom man må 'forsvare' livsstilen sin. Det var også nyttig å lese mer om fett (som man lenge har blitt fortalt hvor 'farlig' er), og forstå spesifikt hvilken type som kan lede til hjerte- og karsykdommer (transfett, overveiende syntetisk og finnes i friterte matvarer og noe halvfabrikat i Norge).
Det kan være flere grunner til at man ikke går ned. Hexeberg nevner høyt alkoholinntak, stress og kortison. Ellers kan kroppen havne i en fase hvor den 'vurderer' om den burde forbrenne mer fett eller spare det til en periode med matmangel, men jeg fikk inntrykk av at dette var mest vanlig om man først hadde gått ned en hel del.. Uansett er det anbefalt å fortsette som før, og står man stille over 'lengre tid' (ukesvis eller månedsvis, litt upresist :P), så anbefaler hun faktisk å spise mer karber et par uker uker så stramme inn igjen. Eller vurdere porsjonsstørrelsene sine.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#321 |
Medlem
Hvor: Nordvestlandet
Alder: 39
![]() |
![]() Sv: Auguststarternes trådEr så kjekt å titte innom her og se hvor bra dere gjør det. noen utfordringer er det jo selvfølgelig, men da er det jo greit å diskutere det med andre i samme båt! |
![]() |
![]() |
![]() |
#322 |
Medlem
![]() |
Har du sett på oppskriftene for dessert? Du kan faktisk lage mye godt, bare ved å bruke søtningsmiddeli istedet, og en riktig oppskrift selvfølgelig |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Fra Grete Roede til Ketolyse
![]() |
![]() |
#323 |
Medlem
![]() ![]() ![]() |
Sv: Auguststarternes trådI dag har jeg ikke gått på vekta |
![]() |
![]() |
![]() |
#324 |
Medlem
![]() ![]() ![]() |
Jeg har ikke hatt noen sprekker enda, men det hender godterisuget kommer ja. har jo unger i huset, og som dine så spiser de godteri på lørdager. Verst er det om de har sjokolade, da det er det beste jeg vet og det jeg savner mest... |
![]() |
![]() |
![]() |
#325 |
Medlem
![]() |
Sv: Auguststarternes trådHei folkens
![]() |