Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Uvi på lavkarbo?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-09-10, 23:44   #1
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Uvi på lavkarbo?

Det skulle jo strengt tatt ikke være mulig å få urinveisinfeksjon på lavkarbo - jeg drikker jo flere liter vann om dagen så systemet gjennomskylles titt og ofte og jeg spiser mer eller mindre ikke sukker - allikevel mistenker jeg nå sterkt at jeg har en kommende uvi igjen!

Første gangen jeg hadde det var i 2008 og deretter en gang i 2009, men de to gangene kunne jeg finne en grunn til det. Fikk det så igjen i vår etter å ha gått på lavkarbo i 3 uker og mistenker nå igjen at det er en infeksjon på trappene. Finner ikke noen annen grunn til at jeg skal ha fått det! Kan det rett og slett tenkes at urinen blir så sur på lavkarbo at urinrøret irriteres så mye (også av hypping tissing?) at det blir en katarr av det?

Det gjør mindre vondt og på en annen måte enn når jeg spiste høykarbo da. Men hva skal jeg gjøre frem til jeg evt. kommer meg til lege på mandag? Sitronsaft? Men om urinrøret er irritert vil det vel da bare bli verre?

Ettersom jeg ikke har et vektproblem tror jeg at jeg skal prøve å spise litt "søtere" og drikke litt mindre slik at systemet får litt ro og se hvordan det går i helgen.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 00:53   #2
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Uvi på lavkarbo?

Vasker du deg nedentil? I så fall: slutt med det, den er selvrensende! Når du vasker, så vasker du bort de gode bakteriene og gir grobunn for de dårlige.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 08:37   #3
Echo
Seniormedlem
 
Echo sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Østfold
Innlegg: 940
Echo er en juvelEcho er en juvelEcho er en juvel

Sv: Uvi på lavkarbo?

Det er noen som sverger til tranebær/craneberry juice, men jeg vet ikke om det er oppskrytt. Jeg har vært borti et tilfelle hvor et barn hadde det/ foreldrene trodde i hvertfall det var uvi (dette var i usa) og da kjørte de på med craneberry juice og neste morgen var smertene borte.

__________________




Dagbok
Echo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 10:25   #4
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Uvi på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Vasker du deg nedentil? I så fall: slutt med det, den er selvrensende! Når du vasker, så vasker du bort de gode bakteriene og gir grobunn for de dårlige.

Det har jeg jo alltid gjort og har aldri vært plaget med uvi. Nå kjennes det omtrent normalt ut i dag, men jeg var forsiktig med såpa i dusjen i morrest.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 10:59   #5
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Uvi på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Det har jeg jo alltid gjort og har aldri vært plaget med uvi. Nå kjennes det omtrent normalt ut i dag, men jeg var forsiktig med såpa i dusjen i morrest.

Jeg har også alltid gjort det og heller aldri hatt UVI. Men sluttet å vaske meg nedentil i sommer da jeg fikk vite at man ikke skulle gjør det. Det lukter ikke vondt, bare så det er sagt.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 11:03   #6
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Uvi på lavkarbo?

Vagina er en kroppshule på samme måten som munnen, og den rengjør seg selv. Slimhinnene i skjeden er tynne, og mottakelige for bakterier. Man bør derfor være forsiktige med hva man putter inn i skjeden. En god regel er å ikke putte noe inn i skjeden som du ikke ville tatt inn i munnen din. Det er selvfølgelig viktig å beskytte seg mot kjønnsykdommer, dette gjøres best ved å bruke kondom under samleie. Unge mennesker som kan komme til å skifte partner bør bruke kondom selv om kvinnen bruker p-piller.
Mange kvinner er plaget med soppinfeksjoner i skjeden, dette kan skyldes trange klær som fører til at det blir innestengt, varmt og fuktig i skrittet. Enkelte sykdommer, som for eksempel sukkersyke, kan også bidra til å gjøre kvinner mer utsatt for soppinfeksjoner. Bruk av antibiotika kan bidra til soppinfeksjoner på grunn av forstyrrelse i den økologiske balansen i skjeden.

Skjeden er som sagt selvrensende, med unntak av visse tilstander som bør behandles av lege. Skjeden skal ikke vaskes med såpe, eller sprayes med intimspray. En frisk skjede lukter ikke vondt! Skyll området på utsiden med rent vann daglig, og sørg for å få skylt godt inne i alle hudfoldene. Ikke vær redd for å bruke fingrene når du bruker hånddusjen, slik at vannet kommer til.


Kilde

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 14:42   #7
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Uvi på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

[i]Vagina er en kroppshule på samme måten som munnen, og den rengjør seg selv.

Nå er det ikke skjeden, men urinrøret som innimellom kjennes lett irritert ut. Jeg får vel kjøpe en flaske eller boks tranebærjuice og bælme innpå.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 15:37   #8
LilleMill
Medlem
 
LilleMill sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 40
Innlegg: 255
LilleMill er på en erverdig vei

Sv: Uvi på lavkarbo?

Det er vel ingen som vasker seg med såpe inni skjeden? Kun utenpå vel? Men UVI er jo uansett i urinrøret så tror ikke det har noen sammenheng.

Mange får UVI hvis de ikke tisser etter samleie. Da går det jo noen timer på natta hvor bakteriene kan ligge å "ulme"

__________________




5.8 kg til 31.okt: 1.3/5.8
LilleMill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 15:45   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Uvi på lavkarbo?

Vil bare tipse om fotsoneterapi ved tilbakevendene UVI. Det tok knekken på min kroniske, og har bank-i-bordet ikke fått det igjen siden jeg var 14!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 17:53   #10
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Uvi på lavkarbo?

Også er det ikke så dumt å kutte ut bruken av g-string dersom man er plaget med UVI. Hvorfor? Vel, en strikk som gnager i rumpehullet og sprer bakterier nedover mot vagina og urinrør...

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 21:20   #11
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Uvi på lavkarbo?

Hold deg unna tranebærjuice, masse karber. Sitronsaft gir mye færre karber og virker faktisk bedre. En god splush i hvert vannglass du drikker pleier å hjelpe. Jeg fikk det etter noen uker på lavkarbo, jeg fikk alt i starten, jeg har ME og sliten kropp gjør at jeg får alt... Jeg var forkjøla, hadde UVI, allergi, forkjøla, allergi i 3mndr, og ikke noe annet enn forkjølelser siden( normalt for meg, hver 2.uke hele vinteren).
Men sitronsaft tar knekken på det også slipper jeg antibiotikaen som jeg blir så dårlig i magen av.

Ellers: gå på do etter sex, det er faktisk er godt råd.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 21:49   #12
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Uvi på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Sitronsaft gir mye færre karber og virker faktisk bedre. En god splush i hvert vannglass du drikker pleier å hjelpe.

Det har jeg gjort nå i ettermiddag og det kjennes litt bedre ut allerede. Godt jeg hadde to flasker sitronsaft i kjøleskapet! For jeg glemte jo selvfølgelig å kjøpe tranebærjuice....

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Ellers: gå på do etter sex, det er faktisk er godt råd.

*rødme* Jeg tror jeg har funnet ut hva denne runden med uvi kom av...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 22:07   #13
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Uvi på lavkarbo?

Og fortsett med den sitronsafta i en ukes tid, så du er sikker på at bakteriene er vekk. Bakterier liker ikke surt miljø. Og neste gang du har hatt deg går du på do før du sovner, lover?
Jeg har gjort det samme, en gang, så nå går jeg på do selv om det kun er 8grader i gangen og kuldegrader på gulvet..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 23:02   #14
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Uvi på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Og fortsett med den sitronsafta i en ukes tid, så du er sikker på at bakteriene er vekk. Bakterier liker ikke surt miljø. Og neste gang du har hatt deg går du på do før du sovner, lover?
Jeg har gjort det samme, en gang, så nå går jeg på do selv om det kun er 8grader i gangen og kuldegrader på gulvet..

Sitronsaft en uke - greit.

På do etter sex er ikke alltid like greit - jeg går jo på do før vi legger oss og da er det bare såvidt jeg klarer å klemme ut et par dråper etterpå... Men jeg vet jeg bør! Nå treffer jeg ikke Lille Gubben på noen dager og det er vel like greit tydeligvis...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 09:13   #15
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Uvi på lavkarbo?

Et annet godt råd (har prøvd selv - og det virker), er eplesidereddikk.
Jeg tok en teskje i ett glass vann, og smertene forsvant dagen etter.
Fikk rådet om eplesidereddik her inne - husker ikke hvem - men det var veldig effektivt!

Skal være litt forsiktig med å gå med UVI for lenge. Man kan få nyrebekkenbetennelse, og det er ti ganger verre enn en liten uvi.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 09:46   #16
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Uvi på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Et annet godt råd (har prøvd selv - og det virker), er eplesidereddikk.
Jeg tok en teskje i ett glass vann, og smertene forsvant dagen etter.
Fikk rådet om eplesidereddik her inne - husker ikke hvem - men det var veldig effektivt!

Skal være litt forsiktig med å gå med UVI for lenge. Man kan få nyrebekkenbetennelse, og det er ti ganger verre enn en liten uvi.

Har nå regelrett bælmet sitronvann siden i går kveld og det går mye bedre. På høykarbo får jeg blod i urinen tvert om jeg får uvi - sånn at legene sperrer øynene opp når de ser urinprøven altså, og det bare få timer etter det første ubehaget. På lavkarbo er urinen like blank og fin, kun litt irritasjon i urinrøret. Eplecideredikk får jeg rett og slett ikke ned...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 13:24   #17
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Uvi på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Milla83, her.

Det er vel ingen som vasker seg med såpe inni skjeden? Kun utenpå vel? Men UVI er jo uansett i urinrøret så tror ikke det har noen sammenheng.

Ikke? Jeg vasket godt mellom leppene med intimsåpe før, og jeg nekter å tro at jeg var den eneste.

Opprinnelig lagt inn av Milla83, her.

Mange får UVI hvis de ikke tisser etter samleie. Da går det jo noen timer på natta hvor bakteriene kan ligge å "ulme"

Igjen, hvis man ikke kødder med bakteriefloraen til skjeden, så klarer de gode bakteriene fint å drepe de dårlige i de aller fleste tilfellene.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 19:32   #18
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Uvi på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Ikke? Jeg vasket godt mellom leppene med intimsåpe før, og jeg nekter å tro at jeg var den eneste.

Igjen, hvis man ikke kødder med bakteriefloraen til skjeden, så klarer de gode bakteriene fint å drepe de dårlige i de aller fleste tilfellene.

Joda, men mellom leppene er ikke synonymt med inne i skjeden. Jeg lover å bruke mindre såpe og bli flinkere til å tisse etter sex... Men blir det ikkie merkbart bedre i natt så blir det en legetur i morra tidlig, for sånn kan ikke gå på jobb.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 13:02   #19
LilleMill
Medlem
 
LilleMill sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Alder: 40
Innlegg: 255
LilleMill er på en erverdig vei

Sv: Uvi på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Ikke? Jeg vasket godt mellom leppene med intimsåpe før, og jeg nekter å tro at jeg var den eneste.

Igjen, hvis man ikke kødder med bakteriefloraen til skjeden, så klarer de gode bakteriene fint å drepe de dårlige i de aller fleste tilfellene.

Mellom leppene er jo ikke INNI skjeden UVI er jo i urinrøret, så om det er gode bakterier inni skjeden så er det jo et stykke fra urinrøret da.

__________________




5.8 kg til 31.okt: 1.3/5.8
LilleMill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 13:27   #20
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Uvi på lavkarbo?

Jeg bruker intimsåpe mellom leppene, men ikke oppi nei! Der er det rent vann som gjelder. Blitt kvitt begynnende UVI flere ganger med tranebærkapselr kjøpt på apotek. Vi snakker raskt! Brukt det en dag og det sterke ubehaget har vært borte, tatt et par dager til for å være sikker da.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 02:30   #21
NinaES
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: tromsø
Innlegg: 12
NinaES er på en erverdig vei

Sv: Uvi på lavkarbo?

Hallo!

Advarsel, inneholder skittene ord;-)

Uvi skapes av bakterier som finnes naturlig i endetarmen, og som kommer seg den korte avstanden fra endetarm til urinrør. De kan enten "krype" over, bli spredd med avføring (husk det er små bakterier), diffundere gjennom tarmveggen(mer skjeldent) eller bli spredt fra en evt seksualpartner(hans egne avføringsbakterier).
Kvinner er mer utsatt for blærekatarr og urinveisinfeksjon rett og slett fordi vi har kortere urinrør, noe som gjør det lettere for bakteriene og komme til.

Siden disse bakteriene kommer fra endetarmen (i fleste tilfeller) er renslighet veldig viktig. Når man er på toalett og har avføring, og tørker seg med toalettpapir, kan det føles som man blir rein. Men man blir d ikke. Bakteriene "kryr" rundt åpningen allikevel om vi ikke kan føle de. Det skal ikke så mye til for de finner veien til urinrøret da, og mange blir hyppig plaget.
Løsningen kan være å sette seg i dusjen og spyle seg nedentil med lunket venn HVER gang man har hatt avføring, og hver gang man har hatt sex. Kan hjelpe å tisse, for da skyller man ut bakteriene som er rundt åpningen av urinrøret. Men det er bare et spm om tid for de finner vei inn igjen. Man må også huske på at hver gang man f eks klør seg nedentil(endetarm) hvis man har avføringsrester der spres disse bakteriene til trusen, og kan skape en infeksjon hvis man har den på en stund.

Dette høres kanskje vulgert og overhysterisk ut, men er man hyppig plaget kan jeg sverge på at det hjelper.

Og, hvis man har allerede fått det kan det hjelpe og skylle nedentil med så varmt vann man klarer over en tid, Symptomene kan da forsvinne helt. Trenger ikke være så komplisert egentlig, eller medisinavhengig...

Lykke til:-)

NinaES er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Naturlig, rein steinalderkost Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 08:58   #22
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Uvi på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av NinaES, her.




Og, hvis man har allerede fått det kan det hjelpe og skylle nedentil med så varmt vann man klarer over en tid, Symptomene kan da forsvinne helt. Trenger ikke være så komplisert egentlig, eller medisinavhengig...

Lykke til:-)

Man risikerer at bakteriene øker i mengde viss man gjør dette. For det skal VELDIG varmt vann til for å knekke bakteriene. Og da kan man fort bli brent ( av erfaring, både med varm dusj og damp )

Ellers så er det ikke bare bakteriene fra endetarm som er årsak. Men for de som er kronisk plaget (som jeg har vært siden jeg var 2 år) kan det ha noe med klaffen fra nyrene til blæren som ikke fungerer helt. Da er det viktig å tisse ofte, før blæra blir helt full

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 09:23   #23
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Uvi på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av NinaES, her.

Løsningen kan være å sette seg i dusjen og spyle seg nedentil med lunket venn HVER gang man har hatt avføring, og hver gang man har hatt sex. Kan hjelpe å tisse, for da skyller man ut bakteriene som er rundt åpningen av urinrøret. Men det er bare et spm om tid for de finner vei inn igjen. Man må også huske på at hver gang man f eks klør seg nedentil(endetarm) hvis man har avføringsrester der spres disse bakteriene til trusen, og kan skape en infeksjon hvis man har den på en stund.

Dette høres kanskje vulgert og overhysterisk ut, men er man hyppig plaget kan jeg sverge på at det hjelper.

Og, hvis man har allerede fått det kan det hjelpe og skylle nedentil med så varmt vann man klarer over en tid, Symptomene kan da forsvinne helt. Trenger ikke være så komplisert egentlig, eller medisinavhengig...

Lykke til:-)

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Man risikerer at bakteriene øker i mengde viss man gjør dette. For det skal VELDIG varmt vann til for å knekke bakteriene. Og da kan man fort bli brent ( av erfaring, både med varm dusj og damp )

Ellers så er det ikke bare bakteriene fra endetarm som er årsak. Men for de som er kronisk plaget (som jeg har vært siden jeg var 2 år) kan det ha noe med klaffen fra nyrene til blæren som ikke fungerer helt. Da er det viktig å tisse ofte, før blæra blir helt full

Poenget med dusjen er ikke det varme vannet, eller å drepe bakteriene, men å tynne ut/skylle vekk mest mulig bakterier.
Man da nytter det ikke å sette strålen rett på!!!
Da dytter man lett masse bakterier rett opp dit de ikke skal og man kan gjøre vondt verre!

Ikke bare de med "mekaniske" problemer som Gerd sier, men ingen kvinner bør ikke holde seg lenge dersom de kjenner trang til å tisse! Det kan fort gi oppvekst av bakterier man ellers ville ha skylt ut før de ga problemer!
Det er typisk at feks sykepleierstudenter får UVI første praksisperiode fordi de ikke tar seg tid til å lytte til egen kropp, men bare er opptatt av pasientene (og det å bestå praksis). Jeg lærte på den tøffe måten, for å si det sånn!

Tidligere var halvannen liter appelsinjuice drukket opp så fort som mulig min måte å stoppe en begynnende UVI på. Nå vet jeg ikke helt hva jeg ville gjort! Kjøpt et glass sterke c- vitaminer og doblet maksdosen en dag eller to, tenker jeg!
Surgjøring av urinen virker i hvert all godt om man ligger på vippen! Det brukes også forebyggende for de som får UVI ofte eller feks må katetrisere seg selv!

Å drikke mye, gjerne noe surt, tisse når man føler for det og i hvert fall etter sex, ikke sette dusjen rett opp i det helligste, dusje seg forfra og bakover til slutt, tørke seg forfra og bakover, bomullstruser og tørre, varme føtter......

Har jeg glemt noe nå?
Jo, gå i hvert fall til legen med en urinprøve om du får feber og/eller veldig vondt. Går infeksjonen til nyrene, blir alt så mye verre!!!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 07-09-10, 18:20   #24
NinaES
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: tromsø
Innlegg: 12
NinaES er på en erverdig vei

Sv: Uvi på lavkarbo?

Lærerikt:-)

Ja mener seff at man skal dusje seg forfra og bak. Og tisse ofte er viktig. Klart man kan være kronisk plaget av andre årsaker også...

Men etter jeg gjør dette med skylling konsekvent er jeg gått fra å ha UVI tre til fire ganger i måneden, eller oftere symptomer, til å aldri ha det.
Hvis jeg kjenner symptomer så er d ofte i sammenheng men at jeg ikke har vært så nøye m skyllingen, eller ikke ofte men alltid. Da skyller jeg meg med så varmt vann at d nesten gjør vont, flere ganger. Da forsvinner ihvertfall symptomene for meg, men vet ikke hvor bra det er:-/

Er ihvertfall glad for å bli kvitt dette problemet og er litt overrasket over at jeg ikke fikk slike anbefalninger fra legen da jeg var på utredning for nyreproblemer. Fikk istedefor masse tilbud om medisiner...

Så dette har ihvertfall hjulpet meg å bli helt kvitt plagen og er glad for d. Selvfølgelig trenger ikke det å virke for alle...

Har forresten nå kjøpt ei bok av sofie hexenberg,- frisk med lavkarbo. Gleder meg til å lese:-)

NinaES er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Naturlig, rein steinalderkost Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 00:15   #25
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Uvi på lavkarbo?

Skylling er kjempebra, men så varmt vann kan jeg ikke skjønne er bra, på Helse og Miljø på VGS husker jeg vi lærte som Gerd sier at bakteriene trives i varmt væskeAt væsken skal være på kokepunktet for at bakteriene skal drepes. Dette er jo mange år siden da, så det er mulig de har kommet med noe nytt, men det lærte hvertfall vi den gangen.

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no