Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

I dag ble jeg faktisk misunnelig ...

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 07-09-10, 17:19   #51
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: I dag ble jeg faktisk misunnelig...

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Medisterkaker må da være perfekt lavkarbomat vel. Det er jo laget av feit svinekjøttdeig og fløte og litt sånn, er det ikke?

Så lenge man lager de selv. De ferdige man kjøper er fulle av potetmel og annet tull.

Opprinnelig lagt inn av MarensLille..., her.

den røde alpro soyamelken,

Bruk heller fløte! Soya inneholder kunstige hormoner og kan tulle med syklusen...

Gammel 07-09-10, 22:01   #52
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: I dag ble jeg faktisk misunnelig ...

Opprinnelig lagt inn av EmilyB, her.

Jeg er litt av den oppfatningen at det som teller er hvordan man gjennomfører i det lange løp.

Jeg spiser høykarbo ting innimellom, ikke så mye fordi jeg orker ikke så mye av det som før, men det hender. For meg er ikke det noen krise, men det skjer ikke så ofte heller.

Det føles imidlertid nesten litt om å banne i kirken å skrive det her

Tror det er sunt, jeg!
Noen klarer sikkert å holde seg til lav-lavkarbo resten av livet. Sånn hver dag, til hvert eneste måltid.
Men tviler sterkt på at flertallet ALDRI skal smake noe høykarbo igjen..
Skjønner ikke hvorfor det liksom skal være noe så himla galt med det.

I slike tilfeller er det sikkert sunt å være vant til å ha kontroll på detta så man ikke skeier helt ut.

Jeg GLEDER meg til Sushi i helgen og har ingen som helst kvaler eller problemer med det

Gammel 07-09-10, 22:04   #53
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: I dag ble jeg faktisk misunnelig...

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Så lenge man lager de selv. De ferdige man kjøper er fulle av potetmel og annet tull.

Okei. Har bare smakt mamma sine til jul. Nammis <3 De er ikke butikkjøpte!

vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 00:53   #54
Tomsverden
Medlem

Tomsverden sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Asker/Oslo
Alder: 42
Tomsverden er på en erverdig vei

Jeg craver evt bare light brus, bacon, eller atkinsbar. Men aldri ting jeg spiste mye før... som pottis og vanlig sjokolade.

Gammel 08-09-10, 09:30   #55
Lillevoff
Medlem

Medlem siden: Sep 2009
Lillevoff er ny på veien

Jeg tror jo mer man tenker på ting man savner, jo mer savner man dem også. Men man bør egentlig tenke mer på HVORFOR man savner det man savner. Er det smaken? Eller er det kanskje en annen grunn - er det noe som hører med i en gitt sosial setting? Er det noe man har tydd til tidligere som "medisin"?

Jeg opplever at det er få ting jeg virkelig savner, og de tingene jeg har trodd jeg savnet ofte ikke har smakt så godt som jeg husket det etterpå. Og i ekstreme tilfeller har jeg faktisk unnet meg en bit (merk én bit). Som feks da jeg var på besøk i utlandet og hadde kjempelyst til å smake på et par ting.. da gjorde jeg faktisk det. Det ble en bit av en snål yoghurt verten min hadde kjøpt, samt en bit av en sjokolade som virket spennende.

Jeg har levd med lavkarbo i ett år nå, og for å faktisk LEVE med dette nytter det for meg personlig ikke å være helt diktatorisk streng. Jeg vet at uskjeielser ikke er bra for meg, og begrenser de til de virkelig viktige situasjonene hvor opplevelsen min vil bli merkbart forringet ved å la være. I løpet av året har det egentlig bare vært jul og en ferietur til et annet kontinent som har kommet innunder "viktige situasjoner" - pepperkaker (dog i begrenset omfang) hører for min del julen til og ferien var for vanskelig å holde seg til strikt lavkarbo.

Men jeg må understreke at dette er individuelt. Jeg kommer meg relativt kjapt etter en utskjeielse, både i kropp og sinn. Dessuten lengter jeg virkelig etter lavkarbolivet etter noen dager på høykarbo, rett og slett fordi jeg er mer harmonisk og fornøyd på lavkarbo.

Jeg har også i løpet av det siste året gjort meg ganske mange tanker om hvorfor jeg fyser på ting. Beste måten å beskrive det på er at jeg har hatt en mental vårrengjøring i toppetasjen. Sjokolade er ikke lenger noe jeg spiser fordi jeg er lei meg. Kake er ikke lenger noe vi har i helgene fordi vi "fortjener å kose oss".
Jobber også hardt med å oppdra omgangskretsen til at vi kan "kose oss" sammen uten at det betyr at vi må knaske på noe søtt samtidig, og gledelig nok ser flere ut til å skjønne poenget.

Sånn. Hopper av gnåleboksen nå.

Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Eplekake-nyyyydelig faktisk! hasselnøtta Kake/dessert og snacks 5 21-09-10 21:52
Faktisk Lilli Generell diskusjon 2 27-08-09 17:04
Nå tror jeg faktisk ikke jeg orker mer! elian Kostholdsfilosofier 17 17-02-09 18:06
Det er jo faktisk bare helt UTROLIG! Bee Ketolysekuren 32 08-09-07 19:28
Man tåler faktisk ikke så mye alkohol AltforStor Ketolysekuren 10 21-08-07 08:40

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:57.