Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hæ? Er jeg i ketose?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-09-10, 22:25   #1
Ulvemor
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 67
Ulvemor er ny på veien

Hæ? Er jeg i ketose?

Jeg har hatt et moderat lavkarbokosthold den siste tiden (trekvart året), litt strengere de siste ukene og neste torsdag skal jeg iverksette en del endringer, og jeg skal i ketose (for første gang).

I dag har jeg spist en yoplait 0% jogurt med noen nøtter og mandler, salat, røkt svinekam, fetaost og agurk, pølser med forholdsvis lite karber med sopp og erter. Vann å drikke. Greit til å være moderat lavkarbo, men det blir jo noen karber i jogurten, nøttene og pølsene.

Jeg har kjøpt Ketostix testpinner på apoteket i kveld, og tenkte jeg skulle teste med en før jeg begynner med ketose, bare så jeg vet hvordan den ser ut når jeg ikke er i ketose og sjekke at jeg har skjønt hvordan det virker. Etter 15 sekunder var fargen rosa, som skal tilsvare 1,5 mmol/L. Det laveste er SPOR, så kommer denne som er LITEN, etterfulgt av MODERAT, STOR og en mørkere STOR. Men så leser jeg her inne at utslag er utslag? Kan jeg bare ha drukket altfor lite vann i dag?

Fy søren så blond jeg føler meg nå...

Ulvemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen LCMF Svar med sitat
Gammel 08-09-10, 22:28   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hæ? Er jeg i ketose?

Ser ikke ut som at du har spist så ille mye karber.. 30-40 kanskje..
Da kommer man i ketose da

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 09:27   #3
Ulvemor
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 67
Ulvemor er ny på veien

Sv: Hæ? Er jeg i ketose?

Jamen det skulle jeg jo ikke før neste torsdag...

I så fall må jeg ha sklidd inn og ut av ketose noen ganger. Men man må kanskje være i ketose flere dager sammenhengende for å få acetonpust og de "bivirkningene" flere melder om her på begynnelsen av ketosen?

Ulvemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen LCMF Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 09:44   #4
Debz
Medlem
 
Debz sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 373
Debz er på en erverdig vei

Sv: Hæ? Er jeg i ketose?

Opprinnelig lagt inn av Ulvemor, her.

Jamen det skulle jeg jo ikke før neste torsdag...

I så fall må jeg ha sklidd inn og ut av ketose noen ganger. Men man må kanskje være i ketose flere dager sammenhengende for å få acetonpust og de "bivirkningene" flere melder om her på begynnelsen av ketosen?

Jeg har vært i ketose siden 12/7 med unntakk av ei uke. Har aldri oppleve acetonpust eller noen andre bi-virkninger. Jeg HAR hatt en del verking i muskler/ledd og vært sinnssykt sliten innimellom men kan ikke si med sikkerthet det er pga ketose i og med at jeg har et muskel/ledd sykdom fra før... Tror ikke man MÅ nødvendigvis oppleve masse dårling ting...men jeg er ikke den som kan mest her. Bare min opplevelse...

__________________


Debz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 10:51   #5
fettnurket
Medlem
 
fettnurket sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Fauske
Innlegg: 194
fettnurket er ny på veien

Sv: Hæ? Er jeg i ketose?

Opprinnelig lagt inn av Ulvemor, her.

I så fall må jeg ha sklidd inn og ut av ketose noen ganger. Men man må kanskje være i ketose flere dager sammenhengende for å få acetonpust og de "bivirkningene" flere melder om her på begynnelsen av ketosen?

Det er ikke alltid man får bivirkninger. Jeg har fått den lekre ånden, det er slik at tapeten er i ferd med å skrelle av om jeg puster med munnen åpen, så det er ganske fremtredene.

Men ellers har jeg ikke kjent noen bivirkninger, jeg har rumling i magen men ikke problemer med å gå på do eller smerter. Jeg hadde kanskje 5 små sammentrekninger i leggen i morges, men det ga seg med en gang. Er bare å være flink å spise magnesium.

__________________


fettnurket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 16:04   #6
Anwell
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 22
Anwell er på en erverdig vei

Sv: Hæ? Er jeg i ketose?

Sitat:

Jeg har vært i ketose siden 12/7 med unntakk av ei uke. Har aldri oppleve acetonpust eller noen andre bi-virkninger. Jeg HAR hatt en del verking i muskler/ledd og vært sinnssykt sliten innimellom men kan ikke si med sikkerthet det er pga ketose i og med at jeg har et muskel/ledd sykdom fra før... Tror ikke man MÅ nødvendigvis oppleve masse dårling ting...men jeg er ikke den som kan mest her. Bare min opplevelse...

Jeg har ikke hatt dårlig ånde eller andre bivirkninger. Men har hatt litt vondt i leddene.Har ikke brukt stix for å sjekke heller, men har gått ned over på vekta og spist under 15 karber. Vert energi bombe og aldri sliten.
Lurer på hvorfor leddene blir litt øm da? noen som vet?

Anwell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 22:15   #7
Ulvemor
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 67
Ulvemor er ny på veien

Sv: Hæ? Er jeg i ketose?

Jepp, fortsatt i ketose, litt mørkere rosa i kveld. Da har jeg visst begynt så smått ei uke før jeg skulle, da. Eneste "problemet" er at jeg skal på riksen for diverse blodprøver neste torsdag, og hadde ikke tenkt å rote til prøvene ved å være i ketose. Har det å være i ketose noe innvirkning på c-peptid, hormonnivåer osv. sånn på kort sikt?

Ulvemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen LCMF Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 13:52   #8
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Hæ? Er jeg i ketose?

Er heller ikke i planlagt ketose/ketolyse kur. Men havner titt og ofte der for det. Å være i ketose er noe mange opplever, blandt annet på morgenen, så ikke så merkelig som mange tror! (folk tror jo at man dør av det....)

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketose - inn og ut av ketose...? hva skjer da? Chumpsy Lavkarbo generelt 31 16-07-11 21:01
Ketose/ut av ketose - ødelagt stoffskifte på sikt? Yatta! Spørsmål og svar 2 05-09-10 19:53
Ketose eller ikke ketose? aliasdictus Trening 25 03-09-10 21:42
Ketose - ikke ketose IdaMarie Lavkarbo generelt 15 28-08-10 11:17
Ketose sadra Ketolysekuren 6 20-09-08 21:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no