Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Forbanna søtsug!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-09-10, 15:42   #1
Minusnoenkg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 29
Minusnoenkg er på en erverdig vei

Forbanna søtsug!

Hel HOL for tida! Hver kveld må jeg ha ett eller et annet søtt...og de siste dagene har jeg ikke klart å holde meg til bare "sunne" søtsaker heller

Nå begynner jeg å bli redd for at jeg spiser for mye karbo, og dermed for mye fett også(ifht karbo)...sånn at jeg begynner å legge på meg
Skal nevnes at jeg fikk besøk av tante rød i går, så det kan jo ha noe med søtsuget å gjøre...

Det er ikke noe problem for meg å holde meg unna brød, pasta, poteter og ris, men akkurat søtsakene sliter jeg med altå..gått på ketolysekuren i ca 8 uker nå. Mest for å få bukt med søtsuget mitt, for jeg er ikke spes overvektig Hjalp veldig i starten, men de siste to ukene har det gått skikkelig dårlig

Hjelp, anyone??

Minusnoenkg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 16:04   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Forbanna søtsug!!

Spis et måltid ekstra heller enn søtt da. Og få i deg nok fett. Mye bedre å spise en ekstra kotelett enn enn plate sukkerfri sjokolade.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 09-09-10, 16:06   #3
jeg kan og vil!
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestlandet, men pt Danmark
Innlegg: 1
jeg kan og vil! er på en erverdig vei

Sv: Forbanna søtsug!!

Hei!
Et godt tips er å ta Krom-tilskudd. En eller to små tabletter hver dag, og etter få dager kjenner du virkningen - søtsuget avtar!

Ellers har jeg lært meg å like te med søtningsmiddel - og kan kose meg med kopp te på kvelden.
Lykke til!

jeg kan og vil! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 20:03   #4
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forbanna søtsug!!

Ta en bit mørk sjokolade til kaffen. Eller en stor bit ost.Drikk ekstra mye.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 21:55   #5
Snopsnoken
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 64
Snopsnoken er på en erverdig vei

Sv: Forbanna søtsug!!

For min del er det slik at søtsaker avler søtsug - uansett om det er pepsimax eller bocca så vil mye ha mer. Jeg kan gå ukesvis uten lyst på noe søtt så lenge jeg spiser lavkarbo - men tar jeg et glass lightbrus på café så er jeg i gang med "Hva har jeg lyst på nå...?"-sangen. Noen dagers totalavhold fra alt som smaker søtt gjør susen for min del.

__________________




Fra snoking etter snop til jakt på bedre helse :-)
Snopsnoken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 11:03   #6
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forbanna søtsug!

Jeg er et vanemenneske som husker det jeg spiste dagen før. Spiste jeg da atkinsbar må jeg bruke viljestyrke for ikke å gjøre det også neste dag. Den har så kraftig smak i forhold til kyllingfilet f.eks. Jeg holder meg unna. Har ikke godt av dem. Jeg får en stor blodblemme på tunga når jeg får i meg mye sukralose fra atkinsbar eller fribol sukkertøy fra apoteket.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 11:08   #7
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forbanna søtsug!

Vanligste bivirkninger fra sukralose

Bivirkninger fra sukralose: Kløe, rød hud, utslett. Tungt for å puste, hoste, kortpustet. Tørr munn, inflammasjon på ansikt, øyelokk, leppene, tunga eller halsen. Hodepine og migrene. Tett nese, rennende nese, nysing. Røde øyne, kløende eller fuktige øyne. Mageplager: Oppblåst mage, gass, smerter, forstoppelse, kvalme, oppkast, diarè, brystmerter, smerter i ledd, anfall, angst, sinne, panikk, søvnløshet, svimmelhet, humørsvingninger og depresjon.
Utdrag fra Nyhetsspeilet.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 11:43   #8
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Forbanna søtsug!

Jeg klarer stort sett å døyve søtsuget med en kopp te med en sukett i. Tidligere måtte jeg ha minst 2 i et vanlig krus, nå holder det med 1. Av og til unner jeg meg en liten bit mørk sjokolade og det holder med en liten bit faktisk, den er såpass kraftig at jeg ikke føler for å kjøre i meg hele plata akkurat.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 11:45   #9
Jorkla
Medlem
 
Jorkla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Drammen sammen med <3 Kjetil <3
Alder: 36
Innlegg: 383
Jorkla har en fantastisk aura rundt segJorkla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forbanna søtsug!

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Vanligste bivirkninger fra sukralose

Bivirkninger fra sukralose: Kløe, rød hud, utslett. Tungt for å puste, hoste, kortpustet. Tørr munn, inflammasjon på ansikt, øyelokk, leppene, tunga eller halsen. Hodepine og migrene. Tett nese, rennende nese, nysing. Røde øyne, kløende eller fuktige øyne. Mageplager: Oppblåst mage, gass, smerter, forstoppelse, kvalme, oppkast, diarè, brystmerter, smerter i ledd, anfall, angst, sinne, panikk, søvnløshet, svimmelhet, humørsvingninger og depresjon.
Utdrag fra Nyhetsspeilet.

Holy crap!! *tar seg en skive med brie istedet*

Jorkla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Så lite karbohydrater som mulig. Svar med sitat
Gammel 13-09-10, 11:50   #10
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forbanna søtsug!

drikk litt fløte!

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
B-vit mot søtsug Liv Generell diskusjon 2 23-09-09 20:18
Jeg blir så forbanna (Du er hva du spiser) Iset Lavkarbo generelt 24 12-12-05 20:13
Jeg er forbanna... cathrine Induksjonen 9 04-03-04 13:59
nå er jeg så forbanna at jeg kunne drept Iset Induksjonen 4 24-02-04 22:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no