Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hvorfor går jeg ikke ned mens jeg ammer?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-09-10, 14:18   #1
eh1
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 3
eh1 er på en erverdig vei

Hvorfor går jeg ikke ned mens jeg ammer?

Jeg er en jente på 31 år.

Jeg begynnte på lavkarbo kosthold for tre uker siden, men har kun gått ned 1 kg. så derfor gjør jeg vel sikekrt noe galt og tenkte jeg skulle begynne å bruke dette forumet litt flittig.

Start: 178 høy og 91 kg. BMI = 28.7 så jeg er overvektig ; (

Målet mitt er 75kg Det er det jeg veide før jeg fikk de to barna mine for tre år siden.

Jeg veide 89kg da jeg var tre mnd gravid med sistemann, men sliter nå å gå ned de siste to kg. Minstemann er 4 mnd og jeg ammer, så jeg må samtidig være litt forsiktig med slankinga.

Ettersom jeg går hjemme har jeg ganske gode rutiner for at jeg spiser til faste tider og får i meg nok vann.
Jeg er derimot litt usikker på hva jeg gjør galt ettersom jeg ikk egår mere ned.

en hverdag ser slik ut:

Frokost
omelett av 1 ett 2 skiver bacon og fire/fem skiver norvegia ost. Samt 10 skiver agurk

lunsj.
hjemmelagd karbonade av 1 chili, persille litt fetaost. Har seterrømme og sopp og tomat til. (noen gange rnoen skiver norvegia ost.

Middag:
feks:
hjemmelagd karbonade av 1 chili persille og fetaost. SETerrømme og sopp og tomat

salma med sopp, tomat, seterrømme med soyaolje og sitron, brokoli

kyllingfilet med bacon, sopp, tomat, agurk, basilikum, seterrømme, litt fetaost og parmesan ost

Kvelds:

Smothie

8 skjeer naturellyoghurt av
litt bringebær
en halv banan
kanel

Jeg er et vanedyr og er egentlig fornøyd med å spise mye av den samme maten mye av tiden.

Jeg har ikke lest boken ennå og skjønner egentlig ikke helt hva ketolyse og vet heller ikke om jeg er i det. jeg har liksom bare kuttet ut ris, potet og pasta og håper på det beste

Noen som har noen forslag til hva jeg kan endre kom med det. jeg trenger all den hjelpen jeg kan få.

Er det forresten mulig når man går på lavkarbo og ha en dag i uken man feks spiser en sjokolade og koser seg litt? feks på en lørdag eller er det fy fy?

eh1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 14:46   #2
Velde
Nytt Medlem
 
Velde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vormedal
Innlegg: 4
Velde er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned mens jeg ammer?

Hvor mye karb spiser du til dagen? Det er veldig stor forskjell på folk om hvor lite eller mye karb de kan innta før de er i ketose etter som eg har forstått
Jeg er ikke så dreven i dette selv enda, men er stor tilhenger av denne bloggen
http://lenabeatrice.net/ og i tillegg er eg begynt å bruke nettsiden diett.no som jeg leger inn alle matvarene jeg spiser Den er definitivt å anbefale jeg har lagt som mål å ikke overstige 10g karb pr dag, og på den siden kommer alt slik opp
Når det komme til sjokolade så prøvde jeg å lage konfekt selv i går med 100g cocosa extra virgin og 20 g mørk sjokolade ( 86%) da fikk jeg 15 konfekter som tilsier at det kun er 0,25 g karb i hver konfekt Men du kan godt lage det med 30 g sjokolade, da får du sikkert mer sjokoladesmak

__________________


Velde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavcarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 16:23   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned mens jeg ammer?

Når du ammer skal du vel helst ikke gå ned så ille fort uansett..

Er målet å være i ketose?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 21:57   #4
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned mens jeg ammer?

Da jeg begynte å amme gikk jeg ikke noe særlig ned i begynnelsen. Det var etterhvert det skjedde og at jeg begynte å trene hjalp veldig. Da gikk jeg fort ned det jeg hadde gått opp i løpet av graviditeten.Hvorfor spiser du ikke grønnsaker istedet for banan? Banan er jo veldig karbohydratrikt. Kanskje du er en av de som må kutte ut meieriprodukter? Du kan jo prøve å erstatte de med kokosmelk, olje og avokado f.eks. og se om noe skjer da.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 23:54   #5
paprika
Medlem
 
paprika sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 46
Innlegg: 343
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned mens jeg ammer?

Du bør ikke gå i ketose mens du ammer. Ketonene er ikke bra for babyen. Dessuten er det en del andre stoffer som lagres i fettet etter hvert som vi vokser til. Disse frigjøres når fettet forbrennes, det er heller ikke bra for barnet. Dersom du velger å leve litt lavkarbo, er det ingenting i veien med det, men det å aktivt slanke seg er ikke så bra. Jeg råder deg til å ikke være utålmodig. Kos deg med denne tiden her. Den kommer ikke tilbake. Aktiv slanking kan du vel vente litt med?

__________________






Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 02:06   #6
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned mens jeg ammer?

Ketoner er ikke bra for babyer? hvor har du det fra?

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 07:03   #7
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned mens jeg ammer?

Here we go

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 07:17   #8
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned mens jeg ammer?

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Here we go

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 07:19   #9
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned mens jeg ammer?

Du har kuttet potet, ris og pasta - men det er ikke dermed sagt at du kommer til å rase ned i vekt.

Det som skjer er at mindre karbohydrater fører til mindre utskillelse av insulin, som igjen gjør at kroppen kan begynne å bruke fettreservene. Energien du allerede har på kroppen blir tilgjengelig, kan man si.

Hvis kroppen har tilpasset seg et høyt insulinnivå over tid så vil det gå en stund før de hormonelle prosessene stabiliserer seg igjen og forbrenningen kommer ordentlig igang.

Du kan derfor ikke innføre noen ukentlig "kosedag" før du har kommet ned i den vekten du vil ha, fordi selv små mengder karbohydrater vil kunne føre til at kroppen pøser ut store mengder insulin for å justere blodsukkeret. Dermed blir fettforbrenningen undertrykket igjen og vektjusteringen tar lenger tid.

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 19:20   #10
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned mens jeg ammer?

Enten ketoner er bra for babyen eller ikke.. Noe vel hverken den ene eller den andre kan si noe sikkert på.. så bør man ikke satse på å gå ned en hel masse når man ammer.

Jo eldre man er jo mindre bør man slanke seg når man ammer, pga miljøstoffer som har lagret seg i maaange år. Men 31 ekke såååå gammelt da

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 20:02   #11
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned mens jeg ammer?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Enten ketoner er bra for babyen eller ikke.. Noe vel hverken den ene eller den andre kan si noe sikkert på.. så bør man ikke satse på å gå ned en hel masse når man ammer.

Jo eldre man er jo mindre bør man slanke seg når man ammer, pga miljøstoffer som har lagret seg i maaange år. Men 31 ekke såååå gammelt da

Jeg gikk ned 40 kilo mens jeg ammet... Sikkert derfor poden har ADHD i dag.. Seriøst så mener jeg at det spørs jo hvor mye man gikk OPP da man ble gravid.. Da er ikke giftene SÅ etablerte??.. Jeg gikk opp 40 kilo og gikk ned 40 kilo.. I løpet av 6-8 måneder..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 20:29   #12
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned mens jeg ammer?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg gikk ned 40 kilo mens jeg ammet... Sikkert derfor poden har ADHD i dag.. Seriøst så mener jeg at det spørs jo hvor mye man gikk OPP da man ble gravid.. Da er ikke giftene SÅ etablerte??.. Jeg gikk opp 40 kilo og gikk ned 40 kilo.. I løpet av 6-8 måneder..

så klart det er forskjell mener når man er kvitt alle vannkiloene osv. Vann er jo ikke fett.

Raser man ned, så raser man ned. Ikke stort å gjøre med det.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 21:14   #13
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned mens jeg ammer?

Det er noen år siden jeg ammet sist, og da var lavkarbo ganske fjernt for meg. Men jeg ammet til ungene var ca 1 år og gikkned i vekt mens jeg ammet. Mener å huske at den største reduksjonen skjedde da ungen var blitt større, og ikke de første 4 månedene. Tror det er greit å tenke langsiktig når det gjelder vektnedgang mens man ammer.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 23:11   #14
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 46
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned mens jeg ammer?

Spiser ikke du litt lite til å være ammende? Jeg ammer selv, min er snart 5 mnd, men jeg spiser nok mer enn deg. SIkkert dobbelt så mye til frokost, og mer mellommåltider.

Jeg tenker ikke slanking nå mens jeg ammer, men sunt kosthold, og det er helt klart for min del, men også for babyens del selvfølgelig! Det kommer jo han til gode med tanke på at næringen i melken blir langt mer sammensatt når man tenker kosthold enn når man ikke gjør det. Det er mye mer tilfredsstillende for meg å vite, det er ikke så veldig viktig for meg å miste kiloene raskt akkurat nå. Det kan jeg heller ta siden. Fokuserer på kostholdet nå og koser meg med babyen min.

Ellers er det ingen selvfølge å rase ned i vekt selv om man ammer. Jeg vet at det er vanlig, men det er også vanlig å ikke gjøre det. Det er bare det at de som ikke går ned i vekt under amming pleier ikke å utbasunere det...

Tenk heller på å få i deg riktig og nok mat, så kan du heller gå hardere til verks når babyen din er blitt større. Det er i alle fall min plan.

Anbefaler boken Barn i balanse jeg, den syns jeg er super. Den forklarer også hva som er riktig mat under svangerskap, og amming.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 12:22   #15
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned mens jeg ammer?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jo eldre man er jo mindre bør man slanke seg når man ammer, pga miljøstoffer som har lagret seg i maaange år. Men 31 ekke såååå gammelt da

Kilder?

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 16:05   #16
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned mens jeg ammer?

Det er ihverfall bevist at det er mer miljøgifter i melka til førstefødte enn de neste. Så hun har et poeng!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 17:54   #17
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned mens jeg ammer?

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Kilder?

På at 31 ikke er gammelt eller at man akkumulerer mer og mer miljøgifter i fett etterhvert som man får det i seg når man går rundt her på jorda, eller?

Regner med at du har kilder på det motsatte?

Sitter ikke her og finner på ting ut av min egen fantasi, for å få folk til å la være å slanke seg mens de ammer.
Folk får gjøre som de vil, men er det ikke en fordel at man vet om flere sider av saken da?
Så kan man ta en avgjørelse ut av kunnskap og ikke bare ut av det man velger å mene, fordi at man ønsker og vil?

__________________

Sist redigert av nellie : 18-09-10 kl 17:59.
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 18:10   #18
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned mens jeg ammer?

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Det er ihverfall bevist at det er mer miljøgifter i melka til førstefødte enn de neste. Så hun har et poeng!

Her er en kilde f.eks. Ammehjelpere vet vel gjerne hva de snakker om når det gjelder dette.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 19:07   #19
eh1
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 3
eh1 er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned mens jeg ammer?

Takker for mange fine innspill. Nå har det seg sånn at jeg har det helt miserabelt i forhold til vekten min. Har aldri følt meg mer jævlig enn jeg gjør nå. Dette skal jo selvfølgelig være en fin tid med amming osv og jeg elsker babyen over alt på jord, men jeg personlig føler meg ikke vel når jeg veier det jeg gjør nå. Jeg tenker selvfølgelig på babyen og at jeg ikke skal fort ned i vekt, men jeg vil alikevel ned i vekt.
Når det kommer til om jeg spiser lite i forhold til det jeg har skrevet her, så har jeg alltid vært en person som spiser lite, så etter at jeg prøver å være på lavkarbo så spiser jeg mye mer enn det jeg normalt sett pleier. Før pleide jeg å spise to ganger om dagen, så jeg syntes egentlig at dettte er en veldig positiv forandring å spise min fire måltider om dagen.
Tar det dere har skrevet til etterrettning så får vi se hvordan det går med vekta ; )

eh1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 21:15   #20
Tonyea
Juniormedlem
 
Tonyea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Drammen
Alder: 38
Innlegg: 14
Tonyea er på en erverdig vei

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned mens jeg ammer?

Er du mye eller lite aktiv da?
Du kan jo sikkert leve på generell lavkarbo og samtidig passe på at du ikke kommer i ketose med hensyn til babyen. Og hvis du i tillegg går turer, svømmer, sykle eller lignende?
Ellers er det veldig viktig med tålmodighet ja

Tonyea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 22:07   #21
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned mens jeg ammer?

Jeg har gått ned snart 4 kg på 4 uker med lavkarokost og amming, lillesnuppa her er 1,5 mnd, og je ammer mye. La på meg 25kg under svangerskapet- så i forhold til miljøgifter er jeg ikke så redd, dette lageret je har bygget opp er jo nettopp til melka, jeg hjelper bare til med lavkarbokosthold.

Jeg kan ikke forstå at det er farlig da jeg spiser veldig sunt egentlig, mye salat og grønnsaker. Er jeg sugen på noe, spiser jeg en tomat, brokkoli med rømme eller ost. For meg funker dett å holde seg unna sukker. Av karbomat så spiser jeg ryvita knekkebrød, samt wasa frokostblandig til frokost (bare litt på yoghurten)

Utenom ost, er det kun en yoghurt og litt melk i teen jeg får i meg av melkeprodukter iløpet av dagen. Selv føler jeg at jeg kjenner kroppen min godt, og vet hva jeg "tåler" under vektnedgangen. Det enste jeg merker er at jeg spiser MYE, er viktig for meg å holde meg mett slik at ikke blodsukkere dropper- gjør det det, så spiser jeg igjen, uansett hvor lenge det er siden sist. Jeg spiser rett og slett når jeg er sulten

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-09-10, 07:22   #22
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 46
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned mens jeg ammer?

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Kilder?

http://www.ammehjelpen.no/artikkel/32/Slanking

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-09-10, 08:51   #23
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned mens jeg ammer?

Opprinnelig lagt inn av Imp, her.

http://www.ammehjelpen.no/artikkel/32/Slanking

"Men et inntak på mindre enn 1500 kcal per dag, gir for de aller fleste nedsatt melkeproduksjon. Et såpass lite inntak av kalorier fører også til økt frigjøring av miljøgifter fra fettvevet."

"Noe av fettet som er i morsmelken kommer direkte fra mors fettlager; fra hofte og lår. Noe kommer også fra kosten, så et sunt kosthold med nok fiskeoljer og gode andre oljer anbefales. Det vil si myk vegetabilsk margarin eller olje framfor hard margarin eller smør."

- så her er det bare å plukke de utsagnene som passer best? De har tydeligvis ikke noen anelse om hva som er naturlig mat for mennesker.

"Dere" som poster her inne er veldig påståelige når det gjelder ketose og amming/graviditet, noe som kan virke overveldene. I tillegg til det så er jeg interessert i det kjemiske aspektet, så derfor er det interessant å finne ut av i hvor stor grad dere har faglig dekning for å påstå noe.

Jeg har ikke kilder på å påstå det motsatte, men det er ikke meg som kommer med påstandende i denne tråden. Dog vil jeg nok helle til at de fikk friske barn i steinalderen også, så enn så lenge så tror jeg at sunn fornuft tilsier at ketoner ikke er skadelige for babyen hverken I magen eller PÅ magen selv om det ikke er forsket på

Ammehjelpen hadde ikke noen kilder de heller, får se om de svarer på epost.

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 19-09-10, 09:10   #24
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned mens jeg ammer?

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

"Men et inntak på mindre enn 1500 kcal per dag, gir for de aller fleste nedsatt melkeproduksjon. Et såpass lite inntak av kalorier fører også til økt frigjøring av miljøgifter fra fettvevet."

"Noe av fettet som er i morsmelken kommer direkte fra mors fettlager; fra hofte og lår. Noe kommer også fra kosten, så et sunt kosthold med nok fiskeoljer og gode andre oljer anbefales. Det vil si myk vegetabilsk margarin eller olje framfor hard margarin eller smør."

- så her er det bare å plukke de utsagnene som passer best? De har tydeligvis ikke noen anelse om hva som er naturlig mat for mennesker.

"Dere" som poster her inne er veldig påståelige når det gjelder ketose og amming/graviditet, noe som kan virke overveldene. I tillegg til det så er jeg interessert i det kjemiske aspektet, så derfor er det interessant å finne ut av i hvor stor grad dere har faglig dekning for å påstå noe.

Jeg har ikke kilder på å påstå det motsatte, men det er ikke meg som kommer med påstandende i denne tråden. Dog vil jeg nok helle til at de fikk friske barn i steinalderen også, så enn så lenge så tror jeg at sunn fornuft tilsier at ketoner ikke er skadelige for babyen hverken I magen eller PÅ magen selv om det ikke er forsket på

Ammehjelpen hadde ikke noen kilder de heller, får se om de svarer på epost.

Jeg skjønner at du etterlyser kilder, men det er forsket svært lite på akkurat dette. De lærde har selv ikke mange gode kilder og for¨skning å vise til. Derfor er det slik som med veldig mye annet i forhold til graviditet og amming. I tilfelle det er skadelig, så er det best å være forsiktig.
Jeg har kun kilder fra Trude Hetland som er min lege på Lindbergklinikken i Bergen. Også har jeg også lest og hørt fra ulike hold at man ikke bør slanke seg mye mens man amme, mener at også Torkil sier dette. Og da er det ikke så vanskelig å foreta et valg synes jeg. Den lille går jo foran alt, ikke sant?
Men overvekt er ikke det samme hos alle. Ei venninne la også på seg nesten 40 kg, og noen måneder etter var nesten alt av igjen. Men hun var full av vann.

Selv har jeg gått ned 7-8 kg dette året jeg har ammet. De fleste av disse gikk av etter at hun var 6 mnd. Jeg ammer fortsatt, og nå forsvinner fettet på hifter, lår, og andre vanskelige steder. Jeg spiser nok endel karber, men har behov for det siden morsmelk består av 40% karbohydrater (sånn ca). Så nå er jeg ferdigslanket, men går faktisk fortsatt ned, fett som forsvinner. Men når det går såpass langsomt er det jo greit.

Kan forøvrig anbefale deg å trene litt ved siden av, f eks trille på turer og sånt. Kiloene går nok av snart, hvis du fortsetter i samme tralten som du beskriver her. Lykke til!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 19-09-10, 09:14   #25
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Hvorfor går jeg ikke ned mens jeg ammer?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Regner med at du har kilder på det motsatte?

Folk får gjøre som de vil, men er det ikke en fordel at man vet om flere sider av saken da? Så kan man ta en avgjørelse ut av kunnskap og ikke bare ut av det man velger å mene, fordi at man ønsker og vil?

Heilt enig!

Derfor jeg bruke fem minutter på google og kom opp med:

Per Dr. Ruth Lawrence, "The average person is not at great risk for unusual exposure to chemicals, such as herbicides, pesticides, and heavy metals... In industrialized countries, unless a major spill or exposure has occurred, mothers are not at risk for herbicides or pesticides in their milk."

Kilde: [Lawrence RM & Lawrence RA. Given the Benefits of Breastfeeding, what Contraindications Exist? Pediatric Clinics of North America 2001 (February); 48(1): 235-51.]
--
"To date, effects on the nursing infant have been seen only where the mother herself was clinically ill from an toxic exposure."

kilde: http://www.cdc.gov/breastfeeding/dis...tal_toxins.htm

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Uregelmessig mens eller blødninger utenom mens ... Andre som opplever det? Stellamor Ketolysekuren 9 24-04-09 09:29
Teller ikke TE som en del av den daglige vannmegden? Hvorfor ikke? SkinnyToBe Ketolysekuren 24 23-09-07 21:53
Hvorfor synes mannen vaflene har ettersmak mens jeg synes de smaker vanlig? Dolly Ketolysekuren 9 30-03-07 17:32
Hvorfor går jeg ikke ned?? Pilen Atkins kosthold 8 15-09-06 18:42
hvorfor kan man ikke.... Matilde Lavkarbo generelt 4 27-09-05 21:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no