Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

MedisterDEIG mulig å få tak i?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 20-09-10, 12:05   #1
marjusen
Seniormedlem

marjusen sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 42
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

MedisterDEIG mulig å få tak i?

Jeg har såååååååå lyst på medisterkaker, men må da event. lage dette selv. Har funnet noen oppskrifter jeg vil prøve, men medisterdeig er ikke lett å få tak i eller?

Er det noen som aner om det er mulig på Gjøvik, event Toten?

Mvh
Marius

marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 12:13   #2
kamp
Seniormedlem

kamp sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: MedisterDEIG mulig å få tak i?

Jeg kjøper hos slakteren.

Ellers har jeg sett det i frysen på mega og rema 1000.

Gammel 20-09-10, 12:14   #3
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Yepp....

På Østre Toten slakteri på Skreia Ring og snakk med den hyggelige slaktermannen, han lager på bestilling Tror du tilogmed kan be om en høyere andel fett i medisterdeigen

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 12:14   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Det som er i frysere på butikkene er som oftest farse, ikke deig.
Men gilde har svinekjøttdeig, bruke den

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 12:16   #5
marjusen
Seniormedlem

marjusen sin avatar

marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Det som er i frysere på butikkene er som oftest farse, ikke deig.
Men gilde har svinekjøttdeig, bruke den

Ah, går det ann? Kun svinekjøttdeig med krydderblandingen jeg fant og egg? Eller burde jeg spe den med annet kjøtt også?

Liker best så fine medisterkaker som mulig Hurra om det går fint med svinekjøttdeigen fra Gilde da

Gammel 20-09-10, 12:16   #6
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Aldri sett medisterdeig i butikkene annet enn ved juletider. Medisterfarse får man derimot hele året og den må man holde seg langt unna.

Men jeg får de på meny til å male for meg, jeg ringer og bestiller 2-3kilo og henter en dag eller 3 senere. Ikke noe er som hjemmelagede medisterkaker!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 12:17   #7
marjusen
Seniormedlem

marjusen sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Yepp....

På Østre Toten slakteri på Skreia Ring og snakk med den hyggelige slaktermannen, han lager på bestilling Tror du tilogmed kan be om en høyere andel fett i medisterdeigen

Aahh, konge. Har ikke nr dit vel? Husker du prisen pr kg? Hehe, mange spm dette men

Gammel 20-09-10, 12:18   #8
marjusen
Seniormedlem

marjusen sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Men jeg får de på meny til å male for meg, jeg ringer og bestiller 2-3kilo og henter en dag eller 3 senere. Ikke noe er som hjemmelagede medisterkaker!

For ikke å gjøre noe dumt her, hva spør du om da? Kan dere male opp 3 kilo med .... <- hva slags kjøtt?? hehehe

Marius

Gammel 20-09-10, 12:18   #9
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Ah, går det ann? Kun svinekjøttdeig med krydderblandingen jeg fant og egg? Eller burde jeg spe den med annet kjøtt også?

Liker best så fine medisterkaker som mulig Hurra om det går fint med svinekjøttdeigen fra Gilde da

Jeg bruker den, tilsetter egg, litt ekstra mykt smør, salt, pepper, gjerne en fløteskvett og ev. andre urter smaksløkene ønsker Elter det sammen til en seig masse og steker. NAM!

Gammel 20-09-10, 12:19   #10
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

For ikke å gjøre noe dumt her, hva spør du om da? Kan dere male opp 3 kilo med .... <- hva slags kjøtt?? hehehe

Marius

Svinekjøtt

Gammel 20-09-10, 12:19   #11
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Det går jo, men det blir litt lite fett. Men tilsett fløte og mos kjøttet litt ekstra med stavmikser. Jeg liker også den fine konsistensen på medisterkaker.
Det er absolutt best med medisterdeig fremfor svinekjøttdeig. Det er også noen butikker som har spekk i fryseren, gå rundt og kikk, kanskje du kan finne en klump med spekk, da kan du kjøre spekk sammen med medisterdeig i feks food prosessor.

Gammel 20-09-10, 12:20   #12
marjusen
Seniormedlem

marjusen sin avatar

Hurra hurra Dette blir godt altså.

Da skal jeg ta meg en runde etter jobb idag og se hva jeg finner.

Gammel 20-09-10, 12:21   #13
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Aahh, konge. Har ikke nr dit vel? Husker du prisen pr kg? Hehe, mange spm dette men

61 16 42 46
Husker ikke helt prisen... mener det ble ca 450 kr for 5 kg, men ikke sikker.... Ring og snakk med med Arild du

Edit: han har forøvrig spekk også ...

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 12:25   #14
marjusen
Seniormedlem

marjusen sin avatar

Nam nam, sjekk denne oppskriften her da:

0,5 kg medisterdeig
2 ts salt
2 ts potetmel (Tenkte å bytte ut dette med egg)
0,5 ts ingefær, tørket
0,5 ts muskat
1 dl melk (Bytte ut med fløte)
ribbefett eller smør til steking
pepper

FREMGANGSMÅTE
Kna medisterdeigen godt sammen med salt. Den skal bli ganske seig. Ha i egg, ingefær og muskat og bland det godt inn. Spe med fløte; ha i litt og litt og kna til det blir en jevn farse.

Form kaker. Det er lettere med våte hender. Stek kakene i smør eller ribbefett ca 7 minutter på hver side med på middels varme.

Gammel 20-09-10, 17:58   #15
kamp
Seniormedlem

kamp sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

På rema her har de medisterdeig og ikke farse fra nordfjord.

Gammel 20-09-10, 18:43   #16
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Rosa 500g. pakke? Er farse. Har sjekket, da dette ble tatt opp en annen tråd. http://forum.lavkarbo.no/showthread....eig#post920002

Sist redigert av Gerd : 20-09-10 kl 18:57.
Gammel 20-09-10, 20:38   #17
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Jeg er som Gerd ikke sikker på det, men mulig de er av få butikker som har den?
For andre rema har kun enten fersk medisterfarse i gjennomsiktige bokser eller frosne pølser. Jeg har flere ganger spurt etter ekte medisterdeig og blitt henvist til den pølsa og måttet forklare den store og viktige forskjellen og de har sjekket for meg og rema har ikke medisterdeig, kun farse fra nordfjord.

Gammel 20-09-10, 20:47   #18
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Da skal jeg ta meg en runde etter jobb idag og se hva jeg finner.

Nå har jeg ikke vært på CC på mange år, men matbutikken der skal vel ha ganske bra utvalg? Kanskje de kan lage på bestilling om ikke annet. Og de fleste der oppe har vel avtale med Totenkjøtt (det har til og med butikka på Hadeland) så de kan vel bestille derfra om de ikke maler selv.

Gammel 20-09-10, 20:56   #19
majmaj
Juniormedlem

majmaj er på en erverdig vei

Jeg er ihuga bypatriot og ville ihvertfall spurt på Gjøvik før jeg dro til østre toten

Arild Kristiansen er jo verdt ett forsøk?
Eller på Wiggos mat?
Og som nevnt CC kan på en god dag gidde å hjelpe deg

majmaj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 22:49   #20
marjusen
Seniormedlem

marjusen sin avatar

Var innom CC mat i dag, men dem hadde ikke. Tok kun inn til jul, så der ble jeg henvist til svinekjøttdeig.

Skal høre på Wiggos i morra, kanskje dem har eller skaffer.

Marius

Gammel 21-09-10, 11:17   #21
marjusen
Seniormedlem

marjusen sin avatar

Sendte mail til Ica, og fikk dette svaret i dag:

Hei!

Vi har fått tilbakemelding fra produktansvarlig hos oss og han sier at du kan kontakte butikken og spørre om de kan bestille opp til deg. Telefonnummeret til butikken er 61146770.

Vennlig hilsen
ICA Kundekontakt
Solveig Slattum

Så da kan det jo være at dem bestiller opp til meg
Men nå skal jeg prøve av svin og karb.deig først.

Marius

Gammel 21-09-10, 11:19   #22
Imse
Seniormedlem

Imse sin avatar

Vet du, i dag fant jeg spekk langt ned i en frysedisk på mega, fra gilde. Kanskje du finner det i noen av dine butikker i nærheten? Litt langt å reise til Trysil bare for litt spekk
Spekk+ kjøttdeig gir gode feite kjøttkaker.

Gammel 21-09-10, 11:48   #23
marjusen
Seniormedlem

marjusen sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Vet du, i dag fant jeg spekk langt ned i en frysedisk på mega, fra gilde. Kanskje du finner det i noen av dine butikker i nærheten? Litt langt å reise til Trysil bare for litt spekk
Spekk+ kjøttdeig gir gode feite kjøttkaker.

Hihi, kanskje du kan sende meg litt spekk i posten?? Tenkte jeg sku reise innom butikken og se litt. Men dagene blir AAALT for korte. Har ei lita ei hjemme på 7 måneder som legger seg tidelig. Må prøve å leke litt med hun også så mye som mulig

Jeg har en del spekk på sideflesket (lovehandles) mitt jeg kunne skjært av, men litt drøyt det og.. Hahaha, tror det er trått gitt.

Gammel 21-09-10, 18:40   #24
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av majmaj, her.

ville ihvertfall spurt på Gjøvik før jeg dro til østre toten

Itt'no gæli me Toten da væ! Je har vøri hær't villtotning utti ytter-Kolbu hælve oppvæksten!

Gammel 21-09-10, 18:48   #25
Kamelen
Juniormedlem

Kamelen sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Alder: 49
Kamelen er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Itt'no gæli me Toten da væ! Je har vøri hær't villtotning utti ytter-Kolbu hælve oppvæksten!

Usannsynlig flott!!!!!!!!!!!!!

Kamelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forskjell på medisterdeig og medisterfarse, Centra Licota Generell diskusjon 13 01-10-10 19:17
Usikker på kh-nivået i medisterdeig? chikelu420 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 11 21-08-10 20:03
Jeg fant medisterdeig på Ultra Ski purple Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 16-02-10 19:50
Medisterdeig-lov på ketolyse? Aryana Ketolysekuren 13 23-09-08 15:52

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:49.