Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
25-09-10, 00:34 | #1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2007
|
Har lagt merke til at det brygger seg opp til disput mellom ketolyse og lavkarboJeg har lagt merke til de siste ukene at det spisser seg mellom ketolyse og lavkarbo. De som spiser lavkarbo mener kanskje at de som går på ketolyse er for snevre og strenge, og de som er på ketolyse mener at de som er på lavkarbo er for slepphendte og ikke nok "sukkerfrie".
25-09-10, 00:47 | #2 |
Jeg kan og jeg vil!
Hvor: 1
|
Sv: Har lagt merke til at det brygger seg opp til disput mellom ketolyse og lavkarboÅ det er vel ikke bare mellom ketolyse og lavkarbo. Men LCHF og lavkarbo.
Jamen da har de ikke lest reglene for kuren
På hvilken måte, mener du? Eksempel på slike uttalelser?
Dette er vel litt overdrevet? |
Min kostholdsfilosofi: 1 |
25-09-10, 01:16 | #3 |
Seniormedlem
|
Sv: Har lagt merke til at det brygger seg opp til disput mellom ketolyse og lavkarbo
Jeg går på lavkarbo og tillater meg selv litt mel av og til.. Tom sukker og poteter.. Så lenge jeg ligger på ca 50 karber, av og til kanskje litt over så er jeg UNDER det som kalles lavkarbo.. Lavkarbo er IKKE inneforstått med at man IKKE skal spise verken mel, pasta eller poteter.. Slik JEG har forstått det i allefall.. Med lavkarbo mener jeg at TOTALINNTAKET av karber er under 100 karber.. Eller det som er grensa for lavkarbo..
25-09-10, 01:28 | #4 |
Jeg kan og jeg vil!
|
Sv: Har lagt merke til at det brygger seg opp til disput mellom ketolyse og lavkarbo
Lavkarbo er jo det om man spiser 150 karber også. |
25-09-10, 01:31 | #5 |
Seniormedlem
|
Og ære være deg for det for du er et unikum her på lavkarbo! Du har virkleig lagt veien for dem som vil spise ketolyse.. Jeg skulle ønske jeg kunne det, men jeg blir rett og slett dritdårlig av det..
25-09-10, 17:38 | #6 |
Seniormedlem
|
Åhh, er det forskjell på lavkarbo og LCHF også?? Jeg trodde det var samme greia.. Men det er kanskje ikke det.. I såfall er jeg på LCHF for jeg spiser mye fett sammenligna med feks Fedon.. Men karbmessig er jeg mer Fedon.. Hvor høyt i karber går LCHF da?? Går det også opp til 150 karber? Nå ligger jeg på ca 50 karber så jeg har jo langt igjen..
25-09-10, 17:50 | #7 |
Jeg kan og jeg vil!
|
Sv: Har lagt merke til at det brygger seg opp til disput mellom ketolyse og lavkarboLavkarbo er opp til 150 karber.
Jeg kan ikke si å ha sett slike ting og uttalelser, jeg er mye pålogga, leser veldig mye.... |
25-09-10, 18:02 | #8 |
Medlem
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
|
|
Min kostholdsfilosofi: Lchf |
25-09-10, 18:04 | #9 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
|
Ditto - og jeg er her så mye at jeg må snart begynne å lage tråder selv for å få mer å lese *ler* |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ |
25-09-10, 18:08 | #10 |
Seniormedlem
|
Dvs at jeg kan spise min potet uten dårlig samvittighet! Og det at du kan kutte UT din potet uten dårlig samvittighet..
25-09-10, 18:46 | #11 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
|
Sv: Har lagt merke til at det brygger seg opp til disput mellom ketolyse og lavkarboHei, |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse |
25-09-10, 18:50 | #12 |
Seniormedlem
|
Det var dette som gjorde det at jeg skrev det jeg skrev. Jeg har sett tegninga i lang tid og jeg blir lei meg når jeg ser sånt... Vi skal BACKE opp hverandre!!!!
25-09-10, 18:55 | #13 |
Seniormedlem
|
Spiser du POTET?!?! Neida bare kødder *ler*. Du konkluderer på en glimrende måte |
25-09-10, 19:01 | #14 |
Jeg kan og jeg vil!
|
Uenigheter vil det alltid være, vi er alle forskjellige i tankegangen. |
26-09-10, 11:05 | #15 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
|
Sv: Har lagt merke til at det brygger seg opp til disput mellom ketolyse og lavkarboÆre være deg Gerd, for du er stortsett en av de få ketosepersonen her, som alltid klarer å gi reflekterte svar og ikke bare ketosepropaganda.
Sist redigert av nellie : 26-09-10 kl 11:13. |
Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo |
26-09-10, 11:10 | #16 |
Seniormedlem
|
Og det der, det har jeg ikke sett, men kan ikke si jeg bryr meg så mye. Jeg forstår at enkelte må være strikse for å klare å holde seg på matta, og det får være opp til hver enkelt. Synd at personen følte seg halshugget (noe jeg vel tviler på at den gjorde uansett.. Litt ser man ann folka man svarer, hvordan de pleier å svare folk og regner seg frem til hvordan den personen tåler å bli "snakket" til)
26-09-10, 12:23 | #17 |
Jeg kan og jeg vil!
|
|
26-09-10, 12:35 | #18 |
Seniormedlem
|
Sv: Har lagt merke til at det brygger seg opp til disput mellom ketolyse og lavkarboDet går også ann å jobbe med det mentale og ha det på plass, uten at det betyr at man må holde seg 100% strikt hele tiden.
26-09-10, 13:02 | #19 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
|
Sv: Har lagt merke til at det brygger seg opp til disput mellom ketolyse og lavkarboJeg er såååå enig med Gerd og Nellie her. Folk er forskjellige både i personlighet og i hvordan kroppene våre fungerer. Men uansett hvilke kostholdsfilosofi vi følger, så er det hardt arbeid å gå ned i vekt og vi trenger støtte alle sammen.
26-09-10, 13:02 | #20 |
Seniormedlem
|
Er STERKT enig!! Jeg har også jobbet enormt med det mentale - og et år senere er jeg fremdeles på slankern - men jeg har også funnet ut at dette kan jeg med visse modifikasjoner leve på resten av livet - og da slapp jaggu meg 90% av slankestresset taket gitt! |
26-09-10, 13:35 | #21 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
|
Sv: Har lagt merke til at det brygger seg opp til disput mellom ketolyse og lavkarboFolk er forskjellige - noen holder seg friske og sunne på statlige kostholdsråd også. Jeg bryr meg ikke om hva folk gjør med livet sitt men som andre har nevnt så er det både en psykisk og en fysisk faktor involvert.
26-09-10, 14:42 | #22 |
Seniormedlem
|
Jeg mente egentlig mer sånn at hvis ikke jeg hadde jobbet med det mentale, så hadde jeg ikke slanket meg fortsatt, 9 måneder etter starten. Da hadde jeg fortsatt vaka rundt, 17 kilo tyngre enn jeg er nå.
26-09-10, 14:51 | #23 |
Seniormedlem
|
Det er ikke alle som spiser en sjokolade i helgen fordi at de må belønne segselv Finnes faktisk folk som gjør det fordi at de har LYST på og ikke fordi at de MÅ.
26-09-10, 16:13 | #24 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
|
Hvor tar du det fra? Jeg har da aldri sagt eller ment noe i den retning. Det jeg sier er at om man bare MÅ ha ett eller annet så kan det være lurt å stikke fingeren i bakken og finne ut av hvorfor det er sånn.
26-09-10, 16:26 | #25 |
Seniormedlem
|
Jeg belønner meg og mine med noe godt i helgene fordi vi er så flinke ellers i uka.. Og for at helgen fremdeles skal være litt koseligere enn ørk.
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Før og etter-bilder herfra lagt ut på ketolyse.no??? | moma | Generell diskusjon | 10 | 08-02-09 22:07 |
Valnøtter, stor forskjell fra merke til merke | elian | Lavkarbo generelt | 4 | 02-12-08 21:18 |
Har dere lagt merke til... | søt uten sukker | Generell diskusjon | 3 | 04-05-08 19:59 |
Forskjell mellom Ketogen og Ketolyse diett?? | Bamseline | Ketolysekuren | 30 | 07-02-06 19:55 |
Har der lagt merke til at dl mål på grønnsaker ikke er likt det i vekt? | Amygdala | Induksjonen | 2 | 05-07-04 15:09 |