Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Tallet på vekta vs speilbildet ...

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-09-10, 15:42   #26
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Tallet på vekta vs speilbildet ...

Jeg synes jeg er fin og flott når jeg ser meg naken i helfigur i speilet hjemme Alle 90 kg er flott proposjonert. Men straks jeg kommer inn i en klesbutikk og står i skifterommet og ser den samme kroppen der vemmes jeg... DA føler jeg meg stor, stygg og usexy.. Kan noen bekrefte at de HAR teite speil i klesforretninger??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 15:43   #27
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Tallet på vekta vs speilbildet ...

Titania: Hehe...kan tenke meg det!! MEN, det er jo bra å trene!!! hehe

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 15:46   #28
Titania
Medlem
 
Titania sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 119
Titania er ny på veien

Sv: Tallet på vekta vs speilbildet ...

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg synes jeg er fin og flott når jeg ser meg naken i helfigur i speilet hjemme Alle 90 kg er flott proposjonert. Men straks jeg kommer inn i en klesbutikk og står i skifterommet og ser den samme kroppen der vemmes jeg... DA føler jeg meg stor, stygg og usexy.. Kan noen bekrefte at de HAR teite speil i klesforretninger??

Helt enig er overbevist om at de har speil som forvrenger

__________________


Titania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 15:50   #29
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Tallet på vekta vs speilbildet ...

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg synes jeg er fin og flott når jeg ser meg naken i helfigur i speilet hjemme Alle 90 kg er flott proposjonert. Men straks jeg kommer inn i en klesbutikk og står i skifterommet og ser den samme kroppen der vemmes jeg... DA føler jeg meg stor, stygg og usexy.. Kan noen bekrefte at de HAR teite speil i klesforretninger??

Jeg tror det er lyset! Nå er ikke jeg så veldig fornøyd med speilbildet uansett, men i prøverom er det helt grusomt.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 15:53   #30
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tallet på vekta vs speilbildet ...

Opprinnelig lagt inn av Titania, her.

Helt enig er overbevist om at de har speil som forvrenger

Synes det er veldig forskjellig fra sted til sted, lyssettinga har mye å si. Lindex i Grensen er helt jævlig! Spot rett overfra, ikke noen hadde sett særlig digg ut i det lyset der ... På Indiska ved Stortorvet har de faktisk et prøverom med et alterert speil som man ser slankere ut i, tro meg, jeg har spurt .
Jeg husker også en Kapp Ahl eller Cubus på Aker Brygge, en evighet siden jeg var der, men der kunne man skifte mellom dagslys og dus innebelysning. Jeg gikk alltid for den siste .
Men, ja, grell og sterk belysning gjør ikke akkurat noe godt for "skavankene", merket det også da pæra gikk i gangen, hvor jeg har helfigurspeilet mitt og lampa henger nesten rett over hodet, og den eneste pæra jeg hadde tilgjengelig var en hvit 40-wattspære (bruker vanligvis en champagnefarget 25-wattspære), og med ett så jeg ut som en gorg i speilet ... .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 15:55   #31
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Tallet på vekta vs speilbildet ...

Sånn slankespeil hadde/har de på Mango også Mange år siden jeg var der, så jeg vet ikke om de har det nå, men jeg husker det var veldig fint å speile seg der Ellers har jeg også vært i prøverom der de hadde to forskjellige innstillinger på lyset. Det var veldig greit.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 15:59   #32
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tallet på vekta vs speilbildet ...

Det er noe rart med speilet på Edvards Kaffebar på Grünerløkka også, jeg har spurt de som jobber der, men de vet ikke noe om det er et såkalt slankespeil, men de har stusset selv.
Uansett så ble jeg egentlig bare satt ut av det speilet på Indiska, sto og stussa lenge over hvordan jeg ikke hadde lagt merke til tidligere hvor lang jeg er i trynet . Ikke minst har jeg veldig lange tynne bein og armer fra før, så det så rett og slett ganske komisk ut. Så løfta jeg arma vannrett, og så med en gang at den ble bredere. Juks og fanteri. Haha.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 16:01   #33
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Tallet på vekta vs speilbildet ...

"Hva? Ser jeg sånn ut?" Hehe

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 16:05   #34
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Tallet på vekta vs speilbildet ...

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ah, jeg vet! Synes fortsatt det er kjemperart, jeg var i årevis L/XL og 46/48, større også. Å nå stort sett skulle plukke ut small/medium og 38/40/42 i klær er fortsatt litt amazing. I starten klippet jeg aldri vekk lappene i nakken fordi jeg var litt stolt , noe jeg alltid har gjort ellers, rett og slett fordi de kiler meg i nakken .

Hahaha, jeg kjøpte underbukser i S i dag på Lindex. "De så veeeldig små ut" og jeg angra etterpå. Måtte prøve den ene utapå strømpebuksa på doen til jobben til gubben. Joda, passa visst. Ganske stretchy saker dog.

Jess, vi krymper! *stolt*

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 16:09   #35
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Tallet på vekta vs speilbildet ...

Sambo er dessuten det beste jeg har når det gjelder tilbakemeldinger på kroppen min. Selv om vekta sier at jeg har gått litt opp og butikkspeilet sier at jeg er dvask, så sier han at jeg er verdens vakreste og at han mener helt sikkert at midjen er blitt smalere... Og så begynner han å tafse på meg og da MÅ jeg jo bare tro på det han sier...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 16:32   #36
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Tallet på vekta vs speilbildet ...

Opprinnelig lagt inn av kanutten, her.

sambo er dessuten det beste jeg har når det gjelder tilbakemeldinger på kroppen min. Selv om vekta sier at jeg har gått litt opp og butikkspeilet sier at jeg er dvask, så sier han at jeg er verdens vakreste og at han mener helt sikkert at midjen er blitt smalere... Og så begynner han å tafse på meg og da må jeg jo bare tro på det han sier...

Ikke sant. Det er det viktigste, syns jeg. Nest etter at man føler seg bra selv.


Sist redigert av Licota : 25-09-10 kl 16:47.
Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 16:39   #37
Titania
Medlem
 
Titania sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 119
Titania er ny på veien

Sv: Tallet på vekta vs speilbildet ...

Opprinnelig lagt inn av Fofa, her.

Titania: Hehe...kan tenke meg det!! MEN, det er jo bra å trene!!! hehe

Ja ikke sant !!!!

__________________


Titania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 17:06   #38
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tallet på vekta vs speilbildet ...

Opprinnelig lagt inn av Licota, her.

Hahaha, jeg kjøpte underbukser i S i dag på Lindex. "De så veeeldig små ut" og jeg angra etterpå. Måtte prøve den ene utapå strømpebuksa på doen til jobben til gubben. Joda, passa visst. Ganske stretchy saker dog.

Jess, vi krymper! *stolt*

Haha, sant. Jeg har aldri brukt særlig store størrelser i underbukser, dog, nå sist kjøpte jeg en mengde underbukser i str 36 og S . Men så har jeg guttehofter og knøttliten rumpe . Haha, absurd.
Et lurt tips, ettersom man ikke får prøvd underbukser er å gå i prøverommet og ta av den man har på seg (gitt at den passer) og holde opp mot de nye for å sjekke at størrelsen er riktig.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 19:53   #39
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 61
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Tallet på vekta vs speilbildet ...

Jeg har alltid vært motsatt. Inne i hodet mitt har jeg vært tynnere enn i speil og på bilder. Så jeg fikk "sjokk" hver gang jeg så meg. Kanskje derfor jeg tillot meg å bli så diger? Nå korresponderer huet og speilbildet. Så jeg plukket riktig størrelse når jeg nå måtte kjøpe ny bukse.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 20:12   #40
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 64
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Tallet på vekta vs speilbildet ...

Leste i et blad hos frisøren i går, husker ikke hvilket, men der hadde gjort en undersøkelse blandt flere kvinner.
De ble forelagt tre bilder av seg selv.
To av dem var manipulert til å være en større utgave av dem selv og en var reell.
Så ble de bedt om å peke ut det bilde som var riktig, og nesen alle tok feil.
Konklusjonen her var at vi tror vi er større enn vi er!!

Så kanskje speilbildet lyver - dere er mye mindre enn dere tror!!

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 11:35   #41
Lillevoff
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 186
Lillevoff er ny på veien

Sv: Tallet på vekta vs speilbildet ...

For min del er det nå null sammenheng mellom hva jeg ser i speilet og hva som er reelt. Da jeg var på mitt største, så jeg ille hvor ille det var og nå som jeg har krympet, ser jeg større ut i speilet enn det som er tilfellet.

Jeg har et par bilder av meg selv i helfigur nå, som jeg stadig vekk må kikke på og tenker "hva i all verden? det der er ikke meg!". Jeg er, dessverre å si det, også blitt svært fascinert av mitt egen speilbilde... En dag kommer jeg til å snørre realt fordi jeg kikker på refleksjonen min i vinduer fremfor å se hvor jeg går Hadde en morsom opplevelse her denne uka, hvor jeg vant en freia sjokoladepudding-t-skjorte på Oslo S, og damen ga meg en i str. S (står "jeg er en pudding" på, noe som jo er litt.. fornøyelig) uoppfordret. Jeg er riktignok litt mindre i overkroppen enn underkroppen og det var amerikanske størrelser, men det var allikevel stort.

Mannen, som har gått fra å være en svært så godt polstret bamse til å bli en hengslete og spinkel kjekkas av dimensjoner (altså, jeg syns selvfølgelig han har vært en kjekkas hele tiden, men nå må jeg jo ha med klubbe for å holde hordene av damer unna når vi er ute) har nøyaktig samme problemet. Det er nesten absurd å se på bilder fra før vektnedgangen og nå... Tror nok det kommer til å ta lang tid før vi begge har fått et nøytralisert bilde av speilbildet vårt, gitt.

__________________
Start 01.09.2009
Delmål 1,2 & 3: -9kg oppnådd 02.11.2009, -9kg oppnådd 01.04.2010! -7kg oppnådd 07.10.2010!
Delmål 4:


Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 22:14   #42
Coopteddy
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Midt-Norge
Alder: 44
Innlegg: 43
Coopteddy er på en erverdig vei

Sv: Tallet på vekta vs speilbildet ...

Vekt vs speilbilde er fascinerende.

I løpet av de siste årene har jeg sett (og merket) at jeg stadig ble større, og visste meget godt at jeg var for stor. Jeg syntes likevel at jeg var flink til å kle meg (kamuflere størrelsen) og at så ok nok ut.
Først da jeg begynte å få en mengde kommentarer i takt med at kiloene raste av, skjønte jeg hvor stor jeg egentlig hadde vært...
Dessuten fikk jeg supersjokk da jeg så meg selv på en film som ble tatt opp for noen år siden forleden. Jeg er smellfeit på den filmen. Og jeg har vært større enn jeg er der. Veldig herlig å vite at "hele bygda" eier den...

Verre er det, i grunnen, at det er først nå jeg ser meg i speilet og synes jeg ser feit ut. Magen, som egentlig er nesten flat, henger fortsatt litt pga løsskinn. Det samme på overarmene. Og selv om jeg har gått ned masse, alle sier at "herlighet så tynn du er blitt, nå må du ikke gå ned mer", så ser jeg meg i speilet og tenker "hjelp, så feit jeg er"...

Jeg har plutselig fått en forståelse for hvorfor/hvordan spiseforstyrrelser oppstår (men jeg er ikke der altså!).

__________________


Coopteddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veggis-lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hoohooohohoho! 65-tallet! wollafruen Livets lyse side 14 28-08-10 15:41
10, tallet er 10! Zuma Ketolysekuren 12 13-09-09 23:38
Idag så jeg 7 tallet Tittentei Ketolysekuren 16 06-01-08 09:25
Endelig ser jeg 7 tallet! janine75 Ketolysekuren 11 14-12-07 08:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no