Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Septemberskravletråden for 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 25-09-10, 23:21   #176
Catalina79
Medlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre.
Alder: 45
Catalina79 er på en erverdig vei

Sv: Septemberskravletråden for 30+

Opprinnelig lagt inn av sistegang, her.

Gratulerer, håper du klarer å stabilisere vekta der du vil. Jeg har og tatt av 36 kg, men jeg har ennå 30 til å ta av. Så jeg blir nok hengene her inne lenge ennå.

Du er flink. Har du tatt av 36 kg siden april? Supert.

Jeg blir imponert over alle de flinke menneskene her inne, det er en kjempeinspirasjon. !! Virkelig. (Måtte bare ut med det.. )

Startet på lavkarbo/ketolyse 8 juli. Over på vedlikehold 23 sep frem til mai/juni. Håper jeg.
Catalina79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg? Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 13:02   #177
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Hvor: Bergen
Alder: 39
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Jeg har planer om å lage fårikål nå snart, og da bruke spisskål istedet. Men så hørte jeg noen si at man skal ha litt mjøl i vannet slik at det blir litt tykkere. Pleier dere det, eller kan man fint la være?

Så var det annen mat. Slik som tyttebær. Når jeg lager meg vlltgryte så klarer jeg bare ikke å kutte ut tyttebærsyltetøyet. Jeg ser noen bruker solbærsirup i stedet. Er det like godt, og eventuelt bedre med tanke på karbs? Viltgryta i seg selv er ikke så mye karber i. Bruker sjysaus, av og til fløtesaus, og tilsetter seterrømme. Det er sausen, så er det jo stortsett bare kjøtt, bacon og sopp i tillegg. Og mengden saus er ikke så stor heller, jeg vektlegger kjøttet. Jeg ser tyttebærsyltetøyet inneholder 48 karb per 100 gram. Men jeg bruker jo langt i fra 100 gram, selv om jeg ikke veier mengden så vet jeg jo det.

Hva tenker dere? Skeier dere ut med noe?

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 13:49   #178
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Du trenger ikke mel i fårikålen.

Jeg har laget eget tyttebærsyltetøy med splenda, da slipper jeg å bekymre meg over det ferdigkjøpte. Er veldig fort gjort, og nå får man jo tyttebær på butikken

Gammel 26-09-10, 15:14   #179
Zillah
Seniormedlem

Zillah sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Er vand til å strø et tynt lag mjøl mellom laga med kjøtt og kål, ja. Men det kan eg jo ikkje gjere no lenger, så da lar eg berre vere. Like god smak, det blir litt tynnare sø, men heilt uproblematisk syns no eg.

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 15:28   #180
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Kan jbkm gjøre såen litt tykkere? Eller fiberhusk kanskje?

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 16:21   #181
christine76
Medlem

christine76 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Alder: 49
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Jeg pleier ikke å bruke mel i fårikålen uansett. Men jeg vil tro at litt JBKM vil fungere ja. Hvis du får det til uten at det klumper seg.

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-09-10, 17:26   #182
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Kan sikkert lage en jbkm-jevning før jeg slenger det oppi med resten Takk i alle fall!

Gammel 26-09-10, 17:30   #183
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Mel er helt unødvendig. Mamma pleide å lage med mel før, men hun har slutta, fordi fårikalen blir bedre uten jevninga.

Gammel 27-09-10, 16:59   #184
Sanney
Seniormedlem

Sanney sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 42
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

in your face doctor! (altså, min er grei han altså, han hadde ingen sterke meninger om lavkarbo da han sa rett ut han ikke visste noe om det )

HbA1c (langtidssukker) 6mai: 8.8 27.september: 6.7!
sykepleiersekretrisene fikk store øyne gitt, såå mye ned på så kort tid

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 17:23   #185
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

in your face doctor! (altså, min er grei han altså, han hadde ingen sterke meninger om lavkarbo da han sa rett ut han ikke visste noe om det )

HbA1c (langtidssukker) 6mai: 8.8 27.september: 6.7!
sykepleiersekretrisene fikk store øyne gitt, såå mye ned på så kort tid

lavkarbo rocker sokkene, nemlig! gratulerer med fine resultater!

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 20:53   #186
Catalina79
Medlem

Fikk du tak i spisskål Anarko? Vi leita etter det forrige uke, og spurte på spar-butikken (den som har best grønnsaksdisk) om de kunne få tak i spisskål. Dama svarer: Spisskål? Det fantes ingenting som het spisskål. Jeg sa til henne at de har den i permen sin med oversikt over grønnsaker. Jah, det var bare leverandøren som fant på rare navn for kål det, hun kunne ikke skjønne hvorfor det var nødvendig å finne på grønnsaker som ikke fantes... Jaja. Det ble vanlig kål på oss. Men hissig som jeg er, så fikk jeg sagt at det er noe som heter spisskål, og at meny (i ei anna bygd et stykke unna oss), bruker å ha det. Da snudde ho helt på flisa, og lurte på hvordan den såg ut etc. Tåpelige menneske.

Sanney: Gratulerer med flotte resultater!!

Startet på lavkarbo/ketolyse 8 juli. Over på vedlikehold 23 sep frem til mai/juni. Håper jeg.
Gammel 27-09-10, 21:17   #187
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Det blir ikke før til helgen igjen at jeg går på spisskåljakt. Jeg er rimelig sikker på at de ikke har det på Rema da (handler stortsett alltid på Rema). Men skal på meny på bystasjonen og se der. Der må de jo ha det, så velassorterte som de er.
Måtte le av den historien der Den toppet kvelden for å si det slik
Gleder meg veldig til fårikål! Det blir snadder!
Lurer på en ting da; om man lager med spisskål, er det slik at den ikke skal koke så lenge? Vanlig hodekål skal jo koke like lenge som kjøttet... Så, vet dere?

Gammel 27-09-10, 21:30   #188
Catalina79
Medlem

Jeg har aldri lagd fårikål med spisskål, men leste at den ikke skal ha lang koketid og den heller mot sommerkål i oppførsel. Sommerkålen blir helt oppløst hvis man koker den like lenge som kjøttet. Så det er kanskje best å koke kjøttet først, og ha i kålen når det nærmer seg slutt?
Lykke til med å finne den berømte kålen.

Gammel 27-09-10, 21:35   #189
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Den berømte "ikkeeksisterende" kålen faktisk. Kan bli som jakten på atlantis det her skjønner jeg

Gammel 28-09-10, 00:01   #190
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Alle innvandrer-forretnignene jeg har vært i har spisskål. Alltid

Gammel 28-09-10, 13:24   #191
sistegang
Seniormedlem

sistegang sin avatar

Hvor: Buskerud
Alder: 62
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Jeg slipper jakt på spisskål. For jeg spiser ikke fårikål. Gemalen blir alltid invitert til mora mi, når hun har det. Hun syns så synd på han, som har ei så håpløs kone.

sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 13:53   #192
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem

<insert_scary_name_here> sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sistegang - godt det er flere enn meg som ikke spiser fårikål. Det eneste som er verre enn å spise fårikål, er å lukte på fårikål

Gammel 28-09-10, 14:10   #193
christine76
Medlem

christine76 sin avatar

christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Skjønner ikke at det går ann å ikke like fårikål altså..

Jeg er litt lei av å jobbe. Har jobbet vanvittig mye de siste ukene. Jobbet 14 timer i går, og det kommer til å bli 12 timer i dag.

christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 15:22   #194
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem

<insert_scary_name_here> sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Fårikål er et mysterie for meg... Men så liker jeg ikke veldig godt kokte grønnsaker heller da, foretrekker dem ukokte. Og hvertfall ikke ihjelkokt!

Fysj, håper ikke du alltid jobber så mye Christine, kjenner jeg blir sliten bare av tanken!

Gammel 28-09-10, 15:24   #195
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Jeg liker heller ikke fårikål! Men det er fordi jeg ikke liker sau/lam. Jeg liker i-kål jeg

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 15:43   #196
christine76
Medlem

christine76 sin avatar

Jobber ikke alltid så mye nei, men den siste måneden har det blitt veldig mye. Er forsåvidt like greit å jobbe lange dager da, når jeg uansett er i Stavanger og familien er i Bergen. Og det blir jo avspasering av det. Dessuten så har jeg en veldig spennende jobb. Men allikevel er det slitsomt med så mye jobbing. Hadde ikke gjort meg noe å gå hjem nå snart sånn som folk flest gjør.

Gammel 28-09-10, 15:44   #197
christine76
Medlem

christine76 sin avatar

Jeg liker forresten best i-kål. Liker kjøttet også, men kålen som er kokt i lammekraften er det beste.

Gammel 28-09-10, 17:47   #198
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Jeg elsker fårikål men smaken er som baken... Jeg takler derimot ikke tunfisk på boks. Det er jammen meg ekkelt det! Kattemat!

Gammel 28-09-10, 17:49   #199
christine76
Medlem

christine76 sin avatar

Liker det også jeg.
Dessverre så liker jeg litt for mye mat litt for godt.. Men dette er jo sunne eksempler da.

Gammel 28-09-10, 18:01   #200
Anarko
Seniormedlem

Anarko sin avatar

Jeg er så heldig at jeg er veldig glad i sunn mat Men så av og til så savner jeg f.eks. sushi (med ris), pasta og sånt... dagens opptur(er) er at jeg gjorde det bra på jobb, OG fant sukkerfri sjokolade på Rema! Cloetta!

Svar

Emneord
30+, september

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:53.