Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Oktoberstarter-tråd?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 14-10-10, 18:54   #126
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Opprinnelig lagt inn av only39, her.

Det er jo 15kh i EN POSE, kan ikke skjønne at dette er lovlig da??
Cirka 22 drops i en pose, det blir 0,67 karb i EN drops, sånn cirka..
.. dumt å få karber av IFA da.. og det er vanskelig å stoppe etter bare en...

Hei,
Næringsinnhold i stor IFA pr 100 g
http://nidar.no/eway/library/forms/s...m/design/eway4
47 kh – 45 g sukkeralkoholer = 2 kh/pr 100 g
I posen: 15 kh – 14 g sukkeralkoholer = 1 kh i posen

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 19:32   #127
stinemora
Medlem

stinemora sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bøfjorden
Alder: 41
stinemora er på en erverdig vei

Var på ketolysekurs og da jeg prøvde å ta opp det der med å trekke fra sukkeralkoholer så avfeide kurslederen det helt og sa at man skal forholde seg til det karbohydratinnholdet som står..hva er riktig da mon tro?

stinemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 19:36   #128
Helene M
Medlem

Helene M sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 39
Helene M har en fantastisk aura rundt segHelene M har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Næringsinnhold i stor IFA pr 100 g
http://nidar.no/eway/library/forms/s...m/design/eway4
47 kh – 45 g sukkeralkoholer = 2 kh/pr 100 g
I posen: 15 kh – 14 g sukkeralkoholer = 1 kh i posen

Så da kan jeg spise sånne allikevel?

Samboeren sin ticker

Helene M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 21:03   #129
jente-23
Juniormedlem

Medlem siden: Sep 2010
jente-23 er på en erverdig vei

føk ned første uka, men denne uka står det stille gitt.. hm. er helt ny så kan være ting som ødelegger etc som man må være obs på.. hva kan det være montro :P

er det ikke lov med bringebær foressten? eller, rettere sagt er det noe som kan stagnere vekta?.... er noe som jeg anser som godteri som jeg har lyst til å kose meg med, æsj håper ikke det er.. forbudt frukt.. ti hi.

uansett, har en good flow... har en superfantastisk følelse, sover gjennom hele nattan, våkner uthvilt, har ingen matlyst whatsoever igjennom absolutt hele dagen, spiser hver 3 litt bare fordi jeg vet kroppen trenger det. tar vitaminer og mineraler og drikker te.. alt er tipp topp har på følelsen at det kan rase litt snart.... *håper*..
veiedagen her er fredager i tråden, right? da er det veiedag i morgen dere?!

jente-23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kosthold som inneholder lite karbohydrat, mer fett og enda mer proteiner. Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 21:29   #130
stinemora
Medlem

stinemora sin avatar

Større effekt første uka hos meg og tror jeg, men håper da det vil løsne litt snart. Angående bringerbær, jeg tror du kan spise LITT. Ellers skal du holde deg unna frukt og bær(forutenom jordbær, multe og bringebær)
P.s du kan nok ikke spise deg mett på bringebær
På diett.no fant jeg ut at ETT bringebær inneholder 0,16 gr karbo og du skal ha maks 15 gr karbo per dag.
Lykke til

Gammel 14-10-10, 21:30   #131
tonemor1
Nytt Medlem

tonemor1 er på en erverdig vei

synes dette virkelig er spennende. Har prøvd det meste innen slanking men tror dette virkelig er noe som passer for meg. Starta for 3uker siden, har vært i ketose i vel 2uker med 3kg i vekttap. Har som mål og skal ned 15kilo. Men i desember reiser jeg på en måneds ferie til "smilets land" Thailand. Så dette kan bli litt av en utfordring. Lykke til alle sammen.

tonemor1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 22:37   #132
snartslank?
Medlem

Medlem siden: Jul 2010
snartslank? er på en erverdig vei

Litt stolt av meg selv i kveld!! Var foreldremøte i barnehagen;
og jeg tok ingenting av kakene,snopet,frukten osv osv!! Yohoo!!

måtte bare dele det med noen!

snartslank? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 22:44   #133
Helene M
Medlem

Helene M sin avatar

Helene M har en fantastisk aura rundt segHelene M har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av snartslank?, her.

Litt stolt av meg selv i kveld!! Var foreldremøte i barnehagen;
og jeg tok ingenting av kakene,snopet,frukten osv osv!! Yohoo!!

måtte bare dele det med noen!

Godt jobba!

Du kan tro jeg hadde en tøff start på mandagen. Først barseltreff hvorpå alle drakk kakao, latte og spiste kaker. Der satt jeg med vannglasset mitt.

Senere på dagen, bursdag til broren min. Marengskake med krem, smågodt på alle bord og pølse m/brød.... Der satt jeg med en kaffekopp og vann.

Tirsdag samlet vi oss en gjeng i nabolaget for å skravle litt. Hjemmelaget pai, vaniljeis og rundstykker. NOK en gang satt jeg med vann og kaffe..

Hardt, men jeg klarte det

Samboeren sin ticker

Gammel 15-10-10, 09:46   #134
FrustrertFrøken
Medlem

FrustrertFrøken sin avatar

FrustrertFrøken er på en erverdig vei

Er så utroolig kvalm! Lagde noen vaffler som jeg fant her inne på oppskrifter.. Spiste noen i går, å da ble jeg litt uvell i magen.. Men de var såå gode, at jeg tok en til frokost! Nå har jeg vondt i magen og er ganske kvalm! Ikke har jeg gått ned noe siden i går heller.. Å jeg har gått ned i gjenomsnitt en halv kg hver dag.. Hmm..

FrustrertFrøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 12:35   #135
KimPossible
Seniormedlem

KimPossible sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
KimPossible er en juvelKimPossible er en juvelKimPossible er en juvel

Hei alle sammen.
jeg startet på ketolysekuren i dag, så jeg slenger meg med her inne jeg også
Gøy å ha noen å "prate" med, etter hvert som man har kommet i gang, tenker jeg.

Selv er jeg et karbomonster, har jeg alltid vært, så jeg forventer å være skikkelig grinete et par dager, egentlig, når jeg skal spise så lite av det.
Jeg veide meg i morges, og vekta viste 84,5 kg.
Liker det ikke, men nå skal vi se da, om ikke ketolysekuren er det som gjør susen. ingenting annet som har gjort det, i allefall.
planen er å komme meg ned på 65 kg. Husker ikke sist jeg veide så lite... kanskje da jeg var 15. kanskje. Huff.

Vel, god helg!!!

Gammel 15-10-10, 12:45   #136
Frk. Fryd
Juniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Vestlandet
Alder: 44
Frk. Fryd er på en erverdig vei

Det var veiedag i dag? Jeg har veid meg hver dag.. Jeg har bare gått ned 300 gram denne uken så det er på tide å hive litt mosjon inn i miksen tenker jeg!

Totalt gått ned 2.6 kg tror jeg, men hele 3 cm rundt livet da! Tror jeg skal gjemme vekten, det blir strengt forbudt å veie seg før neste fredag.

Velkommen Kimpossible!

Frk. Fryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbosunnfornuft Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 14:39   #137
stinemora
Medlem

stinemora sin avatar

Jepp, veiedag for noen av oss ja
Jeg oppdaterer bare et tidligere innlegg i denne tråden hver fredag!

Gammel 15-10-10, 17:28   #138
Haremamma
Nytt Medlem

Hvor: På bygda
Haremamma er på en erverdig vei

Så er jeg snart ferdig med min femte dag på lavkarbo. Har endelig fått tak i sånne ketostix, og var veldig spent på utslaget. Jeg har hatt en rar smak i munnen disse dagene, men synes ikke at det smaker aceton, akkurat. Jeg ble veldig glad da stixen viste lilla farge etter dette vente-minuttet
Dette viser tydelig at nå er jeg i gang, så får jeg bare håpe at kiloene forsvinner sakte men sikkert. Ikke er det vanskelig å følge dette heller. Jeg frotser og spiser masse god og sunn mat, men også smakrik og fet mat
Akkurat nå har jeg liggende linfrø i bløt - skal brukes i lavkarbobrød etter en oppskrift jeg har funnet her på forumet. Blir nok ikke helt perfekt første gang, men etterhvert så.....

God lavkarbo-helg alle sammen

Haremamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-10-10, 17:34   #139
Haremamma
Nytt Medlem

Hvor: På bygda
Haremamma er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Helene M, her.

Godt jobba!

Du kan tro jeg hadde en tøff start på mandagen. Først barseltreff hvorpå alle drakk kakao, latte og spiste kaker. Der satt jeg med vannglasset mitt.

Senere på dagen, bursdag til broren min. Marengskake med krem, smågodt på alle bord og pølse m/brød.... Der satt jeg med en kaffekopp og vann.

Tirsdag samlet vi oss en gjeng i nabolaget for å skravle litt. Hjemmelaget pai, vaniljeis og rundstykker. NOK en gang satt jeg med vann og kaffe..

Hardt, men jeg klarte det

Flinke dere er

Jeg var på korøvelse tirsdag, og der serverte de bl annet wienerpølse med lompe. Så da ver jo valget kjempelett. Vienerpølsene er veldig gode helt natuell også. særlig når de er oppvarmet i pølsebuljong

Haremamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 11:55   #140
Vimp
Juniormedlem

Vimp er på en erverdig vei

Jeg startet i dag.
Skal ned 4-5 kilo, evt. erstatte fettet med muskler. Bilringen skal i allefall bort.
Er enda stappmett etter frokosten jeg spiste kl. 9, så foreløbig går dette kjempefint.

Startdato: 16 okt. 2010
Vimp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 18:20   #141
Opheliia
Seniormedlem

Opheliia sin avatar

Hvor: Trondheim
Alder: 35
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Jeg starter på ketolyse på mandag
Har egentlig ligget på rundt 50 gram karbiser pr dag, men jeg vil ha litt fortgang i prosessen, vi skal jo til Egypt i påsken

Jeg er nok litt utålmodig ja

Men som sagt, jeg starter på mandag, det eneste jeg sliter litt med er at ketolyseboka mi finner jeg ikke! Hvor den er aner jeg ikke. Leiligheten er ikke såå stor liksom, så jeg lurer litt på om det er min mor som har lånt den? Isåfall ligger den i Stavanger Typisk. Jeg prøver å sette opp en "spiseplan" for de første ukene, da jeg har en tendens til å "oi, det får jeg lyst å spise nå" hvis jeg ikke har noe konkret å følge. Men jeg ANER ikke hva jeg skal spise

Men nå skal jeg lage klar middag og slikt (sen middag i dag...venter på min kjære som er på jobb til 9!)

Gammel 16-10-10, 19:09   #142
Mate
Medlem

Mate er ny på veien

Hei!

Jeg blir med her jeg, selv om vi er midt i oktober alt. Jeg har gått ned 15 kilo med ketolyse før, og nå skal jeg prøve meg igjen. Jeg har nok prøvd det meste innen slanking, men dette er det eneste som fungerer for meg. Jeg trenger å gå ned 20 kilo, og i dag er første dag på ketose-diett. Håper det ikke tar mange dager før jeg er i ketose; da begynner moroa!

Startvekt: 83,5
Målvekt: 63-64
Veiedag: Hver eneste er jeg redd, men offisielt på fredag.

Mate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-10-10, 20:15   #143
Helene M
Medlem

Helene M sin avatar

Jeg henger fortsatt på! Har veiedag på mandager.

I dag fikk jeg ikke så mye utslag på stixen... Den var rosa, men nærmere 10 enn 50. Urinen var helt blank, så jeg håper det bare er fordi jeg har drukket mye vann.

Samboeren sin ticker

Gammel 17-10-10, 09:37   #144
jente-23
Juniormedlem

jente-23 er på en erverdig vei

ligger enda på 75! glemte punche det inn her på fredag. aiai...MEN, går ihvertfall ikke oppover så er fortsatt -3kg. og det er da enda godt :> da blir utregningen slik -3kg på 3 uker. hvis jeg ser nedgang på en kg neste uke... da er jeg rimelig fornøyd, da sier statistikken ned ca 3-4kg i måneden og det er ikke feil det!!

kan det være vitaminene som stagnerer det hele?håper da ikke det. måtte ha jern, multivitamin, b vitaminer og startet på eye q grunnet konsentrasjonsproblemer som jeg alltid har sliti med. uansett, de vitaminene må jeg ha)

jente-23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kosthold som inneholder lite karbohydrat, mer fett og enda mer proteiner. Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 12:13   #145
Vimp
Juniormedlem

Vimp er på en erverdig vei

1,4 kg. ned fra i går. Veldig kjekt med en sånn pangstart.

Startdato: 16 okt. 2010
Vimp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 18:14   #146
snartslank?
Medlem

Heisann!!
går det bra med alle oktober-starterne? Jeg er nå ferdig med uke2 og har ikke hatt noen sprekker! ikke har jeg hatt lyst til det heller!
Men har merket meg at jeg ikke kan spise så mye salt mat (og jeg som elsker bacon og spekeskinke...) da hopper vekta oppover igjen! Skal jeg spise det så bør det være til frokosten!

Ellers har jeg fått helt dilla på CC,kesam og fløte-krem, med litt funlight saft oppi!! kan fint spise det to ganger om dagen. Ikke noe problem! Nå klarer jeg spise det helt fint uten søtning også, men må ha oppi noen dråper vanilje-essens

Vekta har ikke akkurat rast nedover denne uka, men pytt-pytt! veier meg i morgen tidlig (Snikveier meg jo hver dag...)

Masse lykke til videre alle sammen!

Gammel 17-10-10, 18:18   #147
Opheliia
Seniormedlem

Opheliia sin avatar

Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Heisann!!
går det bra med alle oktober-starterne? Jeg er nå ferdig med uke2 og har ikke hatt noen sprekker! ikke har jeg hatt lyst til det heller!
Men har merket meg at jeg ikke kan spise så mye salt mat (og jeg som elsker bacon og spekeskinke...) da hopper vekta oppover igjen! Skal jeg spise det så bør det være til frokosten!

Ellers har jeg fått helt dilla på CC,kesam og fløte-krem, med litt funlight saft oppi!! kan fint spise det to ganger om dagen. Ikke noe problem! Nå klarer jeg spise det helt fint uten søtning også, men må ha oppi noen dråper vanilje-essens

Vekta har ikke akkurat rast nedover denne uka, men pytt-pytt! veier meg i morgen tidlig (Snikveier meg jo hver dag...)

Masse lykke til videre alle sammen!

Vær litt obs på cottage cheese og kesam, hos meg gjorde det at vekta stoppet helt opp Jeg hadde dilla på kesam til lunsj en liten periode, ei uke var nok til å påvirke vekta. Men litt en gang i blandt skader ikke

Gammel 17-10-10, 19:22   #148
snartslank?
Medlem

uffda!! kan det være grunnen til at vekta har stått stille denne uka... hihi!! Typisk når jeg har funnet meg en skikkelig god fett-sak!!

takk for tipset! Da skal jeg holde meg unna den noen dager, se om det går nedover igjen da!

Gammel 17-10-10, 19:54   #149
b0n
Juniormedlem

Hvor: Alta
b0n er på en erverdig vei

Spiste noen biter godis i dag pluss ett vaffel hjerte og FY så dårlig jeg ble, ingen mer karbo på denne tøtta!

b0n er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 20:19   #150
Opheliia
Seniormedlem

Opheliia sin avatar

uffda!! kan det være grunnen til at vekta har stått stille denne uka... hihi!! Typisk når jeg har funnet meg en skikkelig god fett-sak!!

takk for tipset! Da skal jeg holde meg unna den noen dager, se om det går nedover igjen da!

Du skal se at det ikke gir noen forandringer på vekta (Men det kan jo være noe annet også selvfølgelig, vi reagerer forskjellig alle sammen)

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En kreativ tråd? Princez Generell ernæringsdebatt 13 10-03-08 09:14
MCT tråd? Distrea Spørsmål og svar 2 30-05-07 18:21

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:14.