Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Oktoberstarter-tråd?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 19-10-10, 19:00   #176
Klistine
Medlem

Medlem siden: Sep 2010
Klistine er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Og jeg ser at bmien min har sunket med EN hel verdi!! *Lykke*

Klistine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 19:11   #177
Helene M
Medlem

Helene M sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 38
Helene M har en fantastisk aura rundt segHelene M har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Klistine, her.

gått ned ennå 0,3 kg WOHO

Weeee! Grattis

Samboeren sin ticker

Helene M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 21:02   #178
jente-23
Juniormedlem

jente-23 er på en erverdig vei

okey...men hvor ofte trener dere? kondis eller styrketrening? eller 30 min gåtur? har prolaps i ryggen og den er ganske lei, men har kommet i gang med et treningsprogram nå for å få bukt med den og kan gå litt turer etterhvert. eller kanskje noen ikke trener i det hele tatt med går fortsatt ned i vekt?

jente-23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kosthold som inneholder lite karbohydrat, mer fett og enda mer proteiner. Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 21:15   #179
Klistine
Medlem

Jeg trener eller går så og si ingenting.. *skjemmes*

Gammel 19-10-10, 21:34   #180
stinemora
Medlem

stinemora sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bøfjorden
Alder: 41
stinemora er på en erverdig vei

Det er PLANEN å starte på 30 days shred som jeg lasta ned nettopp, men har ikke kommet meg opp av sofan enda, jeg er utroolig lat rett og slett.
Trener ikke noe annet ellers heller, men har en fire mnd gammel prinsesse som krever sitt da

stinemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 22:43   #181
jente-23
Juniormedlem

folkens, 3-5 kg og kanskje mer kg på andre personer har vi klart å gått ned, ikke ut hele oktobermåneden engang! synes vi er flinke. nå gjelder det bare å se fremover og fortsette, kjøra på kjøra på :-)

jente-23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kosthold som inneholder lite karbohydrat, mer fett og enda mer proteiner. Svar med sitat
Gammel 19-10-10, 23:54   #182
wahaj
Medlem

wahaj sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Alder: 36
wahaj er på en erverdig vei

Hiver meg på her jeg og. Startet i dag, men bedre sent enn aldri.

Startvekt: 93.2kg
Mål: 70kg
Dvs 23.2kg
Eller mindre, det ser jeg etterhvert, er forresten 173cm høy.

Har så lenge jeg kan huske ligget mellom 70-80kg, helt til svangerskapet tok meg, og jeg gikk opp til 95kg, gikk ned til 86 etter fødselen, men pga tunge tider med depresjoner osv så gikk det bare oppover.
Jeg begynte å trene og spise sunt den 19.sept, men kun gått ned 1.5kg, og syns det er alt for lite. Så velger heller å prøve Ketolyse igjen.

Måledagene mine blir da tirsdager.
Jeg trener nå 30 day shred, kun 4 økter igjen, så har jeg fullført, også trener samboeren og jeg 5km jogging, 3 ganger i uken. Når jeg er ferdig med 30ds, så hopper jeg over på 3 andre treningsopplegg fra Jillian
Så teknisk sett da så blir det vel kun søndager som er 'fridager'. Men er deilig å bevege på seg.
Ja, også har jeg satt som mål å trene 1000min i oktober, har per dags dato 161 minutter igjen, og har tatt 105 til fredagen, så kan trygt si at jeg klarer det med glans innen 1.nov

Har satt meg mange delmål, og små ting jeg kan glede meg med, og heller større ting for hver 5kg f.eks.

Testet med stix nå, og jeg er i ketose allerede Men så har jeg nesten ikke spist karbs heller, for det meste så har maten bestått av proteinshake + middag.

Sist redigert av wahaj : 20-10-10 kl 00:01.
wahaj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 10:59   #183
KimPossible
Seniormedlem

KimPossible sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
KimPossible er en juvelKimPossible er en juvelKimPossible er en juvel

Har ikke veiedag før på fredag, men dette her går så bra at jeg MÅ bare si det: Jeg har gått ned 4,2kg siden jeg startet sist fredag!!! Synes det er helt utrolig.

Skikkelig gøy.
Det som ikke er like gøy, er at jeg skal i bursdagsselskap idag. Men jeg har lagd funlight-gele og skal piske litt krem. Så da går det sikkert bra.

Gammel 20-10-10, 11:47   #184
Klistine
Medlem

Kjempebra KimPossible!!!

Jeg har tatt av yttligere 0,5 kg, hvilket vil si at imorgen er min veiedag (egentlig fredag, men jeg har aldri vekt tilgjengelig på fredager tydligvis og hittil denne uken er det -0,9 og det inkluderer den ene kiloen jeg gikk opp for noen dager siden

*fornøyd*

Gammel 20-10-10, 13:42   #185
jente-23
Juniormedlem

æsj altså,bom bom stille her... hvordan "fetter" dere til måltidene deres?

Gammel 20-10-10, 17:44   #186
snartslank?
Medlem

Medlem siden: Jul 2010
snartslank? er på en erverdig vei

Hadde en skikkelig pangstart, og så er det bom stille!! jeg vil så gjerne ned i vekt.... håper det løsner snart!! Jeg gir ikke opp, men det tar på humøret!! Men det er masse positive sider, som humør, hud, søvn!! Ingen oppblåst mage lenger, med masse luft som må ut i tide og utide!!

men la nå disse kiloene løsne også da dumme kroppen min!!

snartslank? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 17:51   #187
wahaj
Medlem

wahaj sin avatar

Opprinnelig lagt inn av jente-23, her.

æsj altså,bom bom stille her... hvordan "fetter" dere til måltidene deres?

Jeg bruker olje
Olje i salat, når jeg steker noe. Fikk tips av min mor, hvis man spiser lite fett, så kan man ta en skje olje og spise.

Gammel 20-10-10, 17:57   #188
jente-23
Juniormedlem

I can feel ya, snartslank samme her..grrrr men gir ikke opp vi nei! hmmm,okey olje i salat det hørtes smart OG godt ut, noen spesiell som er god å anbefale ?

Gammel 20-10-10, 18:59   #189
wahaj
Medlem

wahaj sin avatar

Pleier å bruke rapsolje, siden den ikke smaker noe
Pleier å ta olje, litt salt, litt pepper og hvitløk i salaten, det blir kjempe godt

Gammel 20-10-10, 21:15   #190
b0n
Juniormedlem

Hvor: Alta
b0n er på en erverdig vei

Jeg trener 30 day shred, er på dag 3.
Og går en liten tur hverdag, og jeg lover at 30 day shred er insane tungt!
Håper jeg klarer meg ut de 30 dagene uten og rippe!

b0n er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-10-10, 23:57   #191
Lindaplinda
Medlem

Lindaplinda sin avatar

Hvor: Mysen
Alder: 44
Lindaplinda er på en erverdig vei

okey...men hvor ofte trener dere? kondis eller styrketrening? eller 30 min gåtur? har prolaps i ryggen og den er ganske lei, men har kommet i gang med et treningsprogram nå for å få bukt med den og kan gå litt turer etterhvert. eller kanskje noen ikke trener i det hele tatt med går fortsatt ned i vekt?

Jeg trener ca 5 ganger i uka, dvs zumba, styrke eller gåing. Ellers går jeg uanz en del siden vi bor sentralt og det er en 10min gåtur til butikken Har hørt at man ikke må trene på ketolyse selv om det er anbefalt, men jeg gjør det fordi jeg liker det.. det gir liksom meg et ekstra piff og stå-på-vilje

Lindaplinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 00:02   #192
Lindaplinda
Medlem

Lindaplinda sin avatar

Hvor: Mysen
Alder: 44
Lindaplinda er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av wahaj, her.

Jeg bruker olje
Olje i salat, når jeg steker noe. Fikk tips av min mor, hvis man spiser lite fett, så kan man ta en skje olje og spise.

Jeg tar også ei spiseskje med olivenolje i ny og ne hvis jeg føler at jeg ikke har fått i meg nok fett. Har en deilig olivenolje m/chili fra Olivier & co, og den er god på salat, i panna, gryta osv, og også som "shot" Men jeg prøver å få i meg nok i kosten, men noen dager orker jeg rett og slett ikke alt fettet. Er glad i ost da, så det går mye ost hver dag.. spes siden mega'n her tar 20 kr for 480g synnøve finden gulost

Lindaplinda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 10:19   #193
Petin
Nytt Medlem

Petin er på en erverdig vei

Hiver meg på her, starta første gang i 2009 og gikk ned dei kg eg hadde tenkt, synest det er vanskelig med lavkarbo og at det er lettere å følge ketolysedietten. har lagt på meg nokre av kiloane eg gjekk ned og starta med ketolysekuren på mandag. Skulle gjerne hatt vegedag på fredag, men har ikkje tilgang på vekt der eg er no. Lykke til alle saman :O)

Petin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 10:26   #194
Petin
Nytt Medlem

Petin er på en erverdig vei
Smile

hei :O) Har prøvd begge deler både å trene og ikke trene, kuren virker på meg uansett, men vil likevel anbefale en tur i frisk luft hver dag, gjør både kropp og sjel glad :O)

Petin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 12:16   #195
majalille
Juniormedlem

majalille sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
majalille er på en erverdig vei

Gaaawd for en drittdag i dag. Jeg må bare åpne ventilen litt.

Jeg har jo gått ned en del siden jeg starta for type bare 14 dager siden, men når jeg våkna i dag følte jeg meg blubbefeit og elendig. Jeg vet jeg har "normal" bmi og sånt men jeg sliter med overflødig hud på magen og en del strekkmerker og i dag føles det ut som min innbygde badering har blåst seg helt opp og alt er bare dritt.

Jeg syns det er kjempevanskelig å spise dette fettet når jeg føler det sånn. Men jeg har ikke lyst til å stikke hodet ned i en potetgullpose heller. Da legger jeg ihvertfall på meg. Det er ikke bare bare å gå ned i vekt altså, samme hvor fort det går.

Sikkert dette som menes med at "hodet må følge med". Mitt er forskrudd i dag jaffal.

Sånn... nå er det bare å smile å fortsette videre. Gah...

majalille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som er riktig for målet. Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 13:09   #196
KimPossible
Seniormedlem

KimPossible sin avatar

Å hjelp... Det er første heldag på jobb siden jeg startet med ketolyse, og nå er jeg så trett at jeg sovner over tastaturet snart her..

men enda er det to og en halv time igjen av arbeidsdagen... og det verste er at hver torsdag er det KAKE i kantina klokka 2, og hvis du ikke spiser noe, så kikker folk rart på deg... Hmpf. skal ta meg en kopp te og late som ingenting jeg. Orker ikke å begynne å forklare dette med ketose for dem, de VIL ikke forstå.

Måtte holde tunga retti munnen i går, forresten, da jeg var hos papsen og kona hans (nei, et er ikke mamma), måtte bare jatte med, for den dama er skummel hvis du sier henne i mot... Hun er Grete Roede-fanatiker på sin hals, så jeg fant det best å ikke gå så veldig inn på matveien min for tiden.

Hm, nei, må vel gjøre noe fornuftig daaaa..

Gammel 21-10-10, 13:43   #197
Lillebjørn
Juniormedlem

Lillebjørn er på en erverdig vei

Grete Rhoede fanatikere er litt dumme... Greit at Grete Rhoede kostholdet passer for noen og at det er mange som har gått ned mye med det, men jeg er tydeligvis ikke en av dem og har nå funnet en kur som passer meg perfekt (ketolyse), og jeg går ned masse i vekt ALIKEVEL må jeg høre om hvordan Grete Rhoede er Gud og har forandret livet til folk og at jeg er dum som ikke melder meg på kurs. "Du gjorde det sikkert ikke riktig sist, jeg gikk jo ned masse når jeg gikk på det..." Aaaarrrrggg, jeg blir så irritert på det!!! Og bare for å understreke så ikke jeg blir misforstått her: Grete Rhoede har ingenting med saken å gjøre, hun er flink hun assa, og har hjulpet masse mennesker! Det er bare det at ikke alle er like!!

Lillebjørn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 14:15   #198
Klistine
Medlem

Da drar jeg til min kjære i trondheim for en uke. Blir en utfordring å holde kuren der, men han tvinger meg heldigvis ikke til å spise noe jeg ikke kan spise og har god forståelse! Så det er bra. Får ikke veid meg før neste lørdag!!! Herrlighet, kommer jo til å få noia!
Meeen, det må bare gå

Gammel 21-10-10, 16:51   #199
majalille
Juniormedlem

majalille sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
majalille er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av KimPossible, her.

Å hjelp... Det er første heldag på jobb siden jeg startet med ketolyse, og nå er jeg så trett at jeg sovner over tastaturet snart her..

men enda er det to og en halv time igjen av arbeidsdagen... og det verste er at hver torsdag er det KAKE i kantina klokka 2, og hvis du ikke spiser noe, så kikker folk rart på deg... Hmpf. skal ta meg en kopp te og late som ingenting jeg. Orker ikke å begynne å forklare dette med ketose for dem, de VIL ikke forstå.

Måtte holde tunga retti munnen i går, forresten, da jeg var hos papsen og kona hans (nei, et er ikke mamma), måtte bare jatte med, for den dama er skummel hvis du sier henne i mot... Hun er Grete Roede-fanatiker på sin hals, så jeg fant det best å ikke gå så veldig inn på matveien min for tiden.

Hm, nei, må vel gjøre noe fornuftig daaaa..

Hahaha, ja du burde vente til du har gått ned også forteller du henne det. :P

Hei forresten *knis*

Jeg fikk redda dagen min i dag med store IFA, det smakte helt fantastisk himmelsk godt! Så kjøpte jeg meg litt sminke og en pepsi max boks, som jeg ikke har drukket enda. Nå ligger jeg her å dagdrømmer om alkens sukkergodiser og lurer litt på hvorfor kroppen velger å være så slem mot meg og putte slike tanker i hodet mitt nå som det gikk så bra.

Jeg tror den prøver å lure meg tilbake til godtehylla...

majalille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som er riktig for målet. Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 18:14   #200
KimPossible
Seniormedlem

KimPossible sin avatar

Har prøvd Grete Roede selv, i 6-8 måneder, og for meg var det bullshit.... men vet det fungerer for mange. Men ikke for meg som har insulinproblemer.

Haha, ja, kanskje jeg skal si det når jeg har gått ned så mye at hun ikke kan unngå å måtte kommentere det... Hun sa i allefall ingenting i går. Da blir hun lang i maska!!!!

Og hei ja, Majalille. hehe

Tror jeg skal skaffe meg en pepsimax til helga jeg, skal på hytta en tur. Må planlegge hva slags mat (og hvor mye) jeg skal drasse med meg oppover da, det tar en time å kjøre ned til "sivilisasjonen" igjen, når du først er der. Kanskje det tar lenger tid også, slik som jeg kjører på vinterføre....

Håper du føler deg bedre snart, Maja. Tror jaggu jeg skal lage med litt ostechios til kvelden, bli hjemme alene og kan kose meg framom tv'n. hihi

GO KVELD!!

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En kreativ tråd? Princez Generell ernæringsdebatt 13 10-03-08 09:14
MCT tråd? Distrea Spørsmål og svar 2 30-05-07 18:21

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:57.