Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Nisim shampoo

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-10-10, 16:54   #1
chikelu420
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 80
chikelu420 er på en erverdig vei

Nisim shampoo

Etter å ha gått på ketolyse siden mai, begynte jeg for 2 mnd'ers tid siden å miste veldig mye hår. Jeg satte det ikke i sammenheng med kostholdsomlegging og vektnedgang før jeg leste om det her inne. Har nå fått nisim shampoo og balsam i postkassen, og leste at man skal bruke shampoo hver dag i 8 dager først - den er grei.

Så leste jeg også på nettsiden deres at man ikke kan bruke andra stylingprodukter enn deres (kjøpte også stylingspray), det er for så vidt greit nok.

MEN: jeg bruker å gjøre mye med håret mitt, rette det ut, krølle det, sette det opp etc. Av den grunn har jeg alltid vært svært nøye med håret mitt, mht kuring, leave-in produkter, og jeg har brukt silkeolje mot tørre tupper i mange år. Dette putter jeg ikke i hodebunnen, kun i tuppene. Er det slik at jeg må kutte ut silkeoljen og kuring (som er av andre merker enn nisim) fullstendig??
Er nervøs for hva det kan gjøre med håret mitt, atså at det blir sprøtt, knekker etc. Har tynt, nordisk hår fra før av, og vil ikke miste mer hår (derav nisim), men vil ikke få det så tørt og ødelagt at jeg må klippe av 20 cm heller

Noen som har erfaring med Nisim som kan fortelle meg litt mer om det?

chikelu420 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 17:00   #2
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Nisim shampoo

har ikke erfaring med det ,men vil vel tro at det rett og slett bare er sagt for at du kun skal kjøpe dems produkter,

men du kan også miste hår av å bruke alt mulig slags unaturlig ting i håret

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 17:33   #3
chikelu420
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 80
chikelu420 er på en erverdig vei

Sv: Nisim shampoo

Nå har jeg brukt disse andre produktene i flere år, kjøper alt hos frisør, ikke i butikken, og har aldri mistet mye hår før nå. Konkluderer med at det nok er kostholdsomleggingen som gir utslag i hårtapet Jeg pleier ikke å vaske håret hver gang jeg dusjer jeg heller. Har pleid å vaske det annenhverdag, men det sto på bruksanvisningen at jeg måtte vaske håret med nisim shampoo hver dag i 8 dager, for så å vaske det som jeg vanligvis pleier.

Er mest bekymret for om jeg må kutte ut alle andre produkter for å få effekt av nisim

chikelu420 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 16:33   #4
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Nisim shampoo

http://www.kk.no/855002/helt-bortkas...ope-dyr-sjampo

les denne linken om hårprodukter ,
er bare reklamen som prøver å lure oss

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 17:59   #5
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Nisim shampoo

Opprinnelig lagt inn av chikelu420, her.

Noen som har erfaring med Nisim som kan fortelle meg litt mer om det?

Jeg vil tro at mange stylingprodukter tetter igjen porene i hodebunnen og øker håravfallet, dette er selvopplevd.

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

har ikke erfaring med det ,men vil vel tro at det rett og slett bare er sagt for at du kun skal kjøpe dems produkter,

Mulig, men da lurer jeg veldig på hvorfor jeg har fått mange tette tuster av hår den siste måneden ved bruk av Nisim. Mulig at det er placebo, men hvis det fortsetter å gro slikt så er det helt greit.

Jøss, hadde aldri trodd jeg skulle diskutere hårprodukter på et forum; jeg er ikke i slekt med Jan Thomas

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 18:40   #6
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Nisim shampoo

Jeg har testet dyr shampo før, uten å få noen annen effekt enn med billigere merker. Derfor holdt jeg meg til rimelige typer lenge - og byttet jevnlig fordi jeg fikk irritasjon i hodebunnen etter en stund. Har ofte samme erfaring med deodoranter - de er greie en stund, men så begynner de å irritere.
Etter å ha lest om andres erfaring med nisim her inne, så tok jeg sjansen på å prøve. Jeg har fått mere hår, og håret ser mye sterkere og sunnere ut. Har i utgangspunktet veldig tynne hår som flagrer overalt.
Så fortsetter med nisim jeg, så lenge jeg føler det gjør godt
Og jeg er redd for å ødelegge det jeg føler er en god effekt, så jeg er forsiktig med styling fra andre produsenter (...har vel bare kjøpt billige sprayer, skum, osv)

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 18:52   #7
Lillebjørn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 27
Lillebjørn er på en erverdig vei

Sv: Nisim shampoo

Jeg er frisør og har jobbet med Nisim lenge. Du må bruke produktene på den måten det står i bruksanvisningen, det er kjempeviktig!! Men du kan godt bruke kurer/silkeolje i lengdene i tillegg, det har ingenting å si for hva som skjer i hodebunnen Men IKKE få noe annet enn Nisimproduktene i hodebunnen, da kan det ødelegge effekten av urtene!!
Lykke til, jeg håper du får resultater. De fleste får det, men det finnes dessverre noen det ikke virker på...

Jeg var veldig skeptisk til produktene første gang jeg lærte om dem og fikk flere flasker av selgeren som jeg delte ut til venner og familie for å sjekke at det virker som Nisim lover, og at det hun sa var sant... og til min store forundring var alle positive og sa de hadde fått resultater

__________________


Lillebjørn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 09:44   #8
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Nisim shampoo

Jeg er også frisør.Vil bare si at når det gjelder hår ,hud og negler så er det også viktig å få i seg nok vitaminer og mineraler.Det er fra innsiden og det vi putter i oss som ofte vises på utsiden,spes vist en mangler noe.
Men det er selfølgelig verd å prøve produkter en kan ha utenpå kroppen også

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 10:38   #9
chikelu420
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 80
chikelu420 er på en erverdig vei

Sv: Nisim shampoo

Takk for svar alle sammen! Jeg var også litt skeptisk, og lurte på om det bare var reklame. Men nå har jeg brukt nisim i 4 dager, og allerede er det MYE mindre hår på børsten. Telte dag 1 og 2 og det var kanskje rundt 350 hårstrå på børsten hver av dagene. I går var det under 100! Jeg fortsetter med nisim og håper på videre effekt

Lillebjørn: så bra at jeg fortsatt kan bruke silkeolje! Jeg tenkte også at det burde være trygt så lenge man ikke får det i hodebunnen, men så vet jeg at for mye silkeolje i lengdene også kan gjøre håret nær hodebunnen fett, så var derfor litt usikker. Godt å få det bekreftet! Vet du noe om hva som skjer når folk slutter med nisim? Er det sånn at jeg nå må bruke nisim 'resten av livet'? :P

chikelu420 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 16:54   #10
Lillebjørn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 27
Lillebjørn er på en erverdig vei

Sv: Nisim shampoo

Nei, du (eller hodebunnen din rettere sagt) blir ikke avhengig av den Du kan etter et par flasker prøve en annen og se om hårtapet har gitt seg.. hvis ikke kjøper du en flaske til.. når det har gitt seg (og det er veelidig individuellt hvor lang tid det tar) kan du gå over til en "vanlig" men næringsrik shampo igjen Da har du jo ikke hårtap lenger og trenger heller ikke spesialshampo lenger

__________________


Lillebjørn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-11-10, 18:38   #11
chikelu420
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 80
chikelu420 er på en erverdig vei

Sv: Nisim shampoo

Det høres bra ut. Er veldig glad for at jeg merker en effekt allerede. Det var et øyeblikk jeg var ekstremt urolig. Forsto hvor mye håret mitt faktisk betyr for meg.
Vanligvis bruker jeg wella sp og er fornøyd med det. Har store liters-dunker stående på badet så det er godt jeg ikke behøver å kaste de nå etter at jeg begynte med nisim. Da prøver jeg dette et par mnd'er og går tilbake til sp senere. Burde et par mnd'er vanligvis holde?

chikelu420 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 20:17   #12
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Nisim shampoo

Opprinnelig lagt inn av Ignite, her.

Jeg vil tro at mange stylingprodukter tetter igjen porene i hodebunnen og øker håravfallet, dette er selvopplevd.



Mulig, men da lurer jeg veldig på hvorfor jeg har fått mange tette tuster av hår den siste måneden ved bruk av Nisim. Mulig at det er placebo, men hvis det fortsetter å gro slikt så er det helt greit.

Jøss, hadde aldri trodd jeg skulle diskutere hårprodukter på et forum; jeg er ikke i slekt med Jan Thomas

Går det fremdeles greitt med hårmanken??

Jeg klipte stepoden med maskin nå nettopp og jeg ble helt målløs da jeg så hvor lite og tynt hår han har! Og han er 18! Han kommer til å ha stor måne før han er 20 hvis dette fortsetter... Så derfor, funker dette??? Vil så gjerne hjelpe ham da jeg vet hvor mye hår kan bety. Nå kan det jo hende at han bryr seg katten om det, vet ikke jeg, men jeg tviler på det.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 21:55   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Nisim shampoo

Jeg tviler sterkt på at Nisim hjelper mot hormonelt hårtap.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar

Emneord
nisim


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kutte ut shampoo Licota Generell diskusjon 116 19-10-10 01:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no