Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hjeeeelp...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 03-11-10, 07:07   #1
morthy
Medlem

morthy sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppegård kommune utenfor Oslo
morthy er på en erverdig vei

Hjeeeelp...

I går dumpet det inn en invitasjon til selskap i postkassa mi.. Hyggelig med selskap tenkte jeg helt til jeg leste invitasjonen.. "Du inviteres til selskap med kaker og desserter..." !!!!
Kan ikke folk ha vanlige bursdager da!!

Dette er min svigerinne som jeg slett ikke hadde tenkt å informere så veldig om hva jeg spiser og ikke spiser, men nå blir jeg vel nødt? Eller? Hvordan reagerer kroppen på en kveld med sukkersjokk? Noen som vet?

Til dere som lurer, klart jeg kan fortelle henne om kostholdet mitt men jeg hadde veldig lyst til å slippe... Det blir så mye oppstyr!

morthy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 07:22   #2
Jorkla
Medlem

Jorkla sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Drammen sammen med <3 Kjetil <3
Alder: 37
Jorkla har en fantastisk aura rundt segJorkla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjeeeelp...

tilby deg å bake.. Bak Suksessterte og Gerdsostekake, (oppskrifter finner du her inne) spis mest av det og litt av de andre kakene?? Vet ikke jeg men ett forslag...

Jorkla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Så lite karbohydrater som mulig. Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 18:01   #3
nattfisk
Nytt Medlem

nattfisk sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Kristiansand
nattfisk er på en erverdig vei

Eg tenkjer, du må jo ikkje ete der?
Sjølvsagt er det koseleg å ete saman med andre, og slik, men av og til er det jo meir tungvegande grunner til å la vere.
Når eg veit det berre er kaffe, kake og godis, så et eg på førehand. Så slepp ein å vere frekk med å ta med seg niste, eller måtte forklare heile kostholdet sitt kvar einaste gong. Ein kan jo berre seie at ein nettopp har ete, ikkje er svolten, men gjerne ventar til seinare. Også er det jo relativt kor mykje seinare du meiner, ein time, ein månad, ti år.

nattfisk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat og te Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 18:20   #4
senorita
Seniormedlem

senorita sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 40
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

eller si du har begynnende diabetes og bør ikke spise ting med så mye sukker i

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 07:47   #5
morthy
Medlem

morthy sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppegård kommune utenfor Oslo
morthy er på en erverdig vei

Takk for gode råd..
Jeg vet ikke helt hva jeg gjør ennå.... Vurderer å ta med en kake og ellers spise så lite jeg kan...
Dette blir ikke det bursdagselskapet jeg kommer til å glede meg mest til

morthy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 08:31   #6
Ferskenbeinet
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Ferskenbeinet er ny på veien

ta deg en liten bit og la den vare lenge på tallerkenen, ingen som tenker over det!

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 08:48   #7
mam
Seniormedlem

mam sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Uffda
Høres ut som Svigermora mi. Hun er sååå nyskjerrig, og spør og graver... vil vite ALT. Og mangler antenner så hun registrerer ikke at man ikke vil snakke om det. Jeg tror du ikke bør lyve og si du har begynnende diabetes. Det ville sette igang 1000 spørsmål fram min kjære Svigers ihvertfall! Og så sitter du der og prøver vri deg unna å forklare når du var til legen, og hva SA legen da...

Nei ring og si at du gleder deg masse og at du tar med en kjempegod ostekake! Så tar du et stort stykke av den (Gerds ostekake) og bare en flis av de andre, hvis du føler du "må" smake på noe for å være høflig. Spis opp ostekaka og ta en bit av de andre. Unnskyld deg med å hente noe på kjøkkenet og dump restene av kakene. Gå tilbake, ta et stykke ostekake til og smil!

Og så glemmer du det dagen etter, og bare fortsetter med Skaldemann. Det er ikke sikkert det blir noen big deal av det.

Sist redigert av mam : 04-11-10 kl 08:53.
mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 11:38   #8
sæterjenta
Medlem

Hvor: Akershus
Alder: 50
sæterjenta er på en erverdig vei

Er du heldig så finnes det noe med mye krem som kanskje ikke er så ille sukret. Du kan jo bare spørre rett ut om det er sukker i kremen. Bare si at du får kløe av ting som inneholder mye sukker (dette er et stort problem for min mor faktisk), og at du får vondt i magen av hvete. Dette er vanlige problemer man kan ha uten at man nødvendigvis har vært hos lege, og som derfor ikke burde gi grunnlag for inngående utspørring.

Lykke til

Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 11:54   #9
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av sæterjenta, her.

Er du heldig så finnes det noe med mye krem som kanskje ikke er så ille sukret.

Var i bursdag for en tid siden, koldtbord og det er jo ypperlig! Til dessert var det en vaniljepudding med varme bær og jeg var veldig fornøyd. Tok et lite stykke av puddingen og forsynte meg godt av bærene. Bare for å oppdage at de var usannsynlig mye søtet! Usj... Smakte ikke bær i det hele tatt, bare sukkerlake omtrent. Det kan jo være smaksansen min som har endret seg litt også da...

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 12:07   #10
sæterjenta
Medlem

Hvor: Akershus
Alder: 50
sæterjenta er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Var i bursdag for en tid siden, koldtbord og det er jo ypperlig! Til dessert var det en vaniljepudding med varme bær og jeg var veldig fornøyd. Tok et lite stykke av puddingen og forsynte meg godt av bærene. Bare for å oppdage at de var usannsynlig mye søtet! Usj... Smakte ikke bær i det hele tatt, bare sukkerlake omtrent. Det kan jo være smaksansen min som har endret seg litt også da...

Tja, er vel ikke umulig at smaksansen har endret seg litt. Har det samme forholdet til lightbrus, om jeg har vært uten en lang stund så synes jeg at det smaker søtstoff av en annen hverden. Desverre er det vel ikke umulig at de bærene var kraftig sukret. Synes det virker mer vanlig enn uvanlig at folk dynker både bær og krem i tonn med sukker, desverre...ingen ting er vel bedre en friske bær med fløte på

Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Marengs og søtningsmiddel. Hjeeeelp! Carbokiller Atkins kosthold 4 12-08-10 11:51
Hjeeeelp! StegforSteg Spørsmål og svar 5 17-07-10 01:13
Hjeeeelp !!! Snøhvit Induksjonen 1 09-03-05 19:50

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:33.